Скаутський табір в Іспанії відбувався влітку 2013 року

Buenos dias, chicos!

Цього липня нам пощастило побувати на справжньому іспанському скаутському таборі. Табір проходив у північно-західному регіоні країни – Galicia, який насправді не тільки по назві дуже схожий до нашої Галичини, але й по клімату, рослинності, рельєфу та гостинності мешканців.

Ми будемо розповідати про власні враження від Іспанії на основі однієїтрьохтижневої поїздки та одного табору, тому не варто сприймати усе, якнезаперечні факти. Іспанія – чудова країна зі своїми традиціями та цікавинками. Іспанськіскаути, як і усі Іспанці, також мають свої традиції та цікавинки, часом зовсімнезрозумілі та дивні. Але про все по-черзі.Найперше, що стається, коли Вам на очі потрапляє знайомий скаут-іспанець – це веселі обіймашки та радісні вигуки – ну чисто тобі як ото у нас! Потімпро Вас швидко забувають, але то не біда, адже Ви потрапляєте у веселийгамірливий вир юнацького натовпу.

Пластують, тобто скатують, вони усім кагалом: Novatos (6-11), Rovers (12-14), Rangers (15-16) i Rutas (17-18). Усіма цими дітлахами заправляютьMonitors. Що дивно – у них немає такого чіткого устрою чи то ієрархії, як унас на таборах: будь-хто може збирати будь-кого та проводити з ними якісьзаняття. Новацтво спить у наметах на рівні зі всіма, і це чудова практика длятого, щоб уникнути різкого переходу до наступного уладу. Розпорядок дня якийсь дуже туманний – основні опорні точки програми – цеприйоми їжі (9:00, 14:00, 18:00 (підвечірок) та 22:00). Їли ми багато та добре– кухнею заправляв кухар із 5-ти зіркового канарського готелю. Але от щодивно, у раціоні практично повністю відсутні супи, овочі та чай. Ніякихсалатів, овочевих рагу, помідорів чи огірків до других страв, зате дуже багатосмачного свіжого м’яса. Основні продукти раціону – макарони, картопелька,м’ясо та багааато хліба.

Таборових споруд вони майструють дуже мало: лятрини, лавки для столів,тенти та вішачки для мокрого одягу – у специфіку табору не входило багатов’язати, тому і того досить.Усі діти разом із виховниками надзвичайно товариські та неконфліктні: заувесь час напевно лиш до новацтва хтось там підвищив голос, і ми не бачиливзагалі жодної сварки між учасниками табору. А ось спілкуються іспанцідууже багато часу і у різних вікових групах. А ще надзвичайно гарноспівають. Складається враження, що іспанців без слуху та голосу просто неіснує.

Теренові ігри, видались нам не надто збалансованими, оскільки у них бралиучасть усі учасники: від 7 до 18 років тому старшим було не надто цікаво.Непросто і з місцем для ігор: ліс ріденький а внизу – багато колючої ожини.З 1960-х років влада Іспанії через загрозу малярії планомірно осушувалаболотисті місцевості та річки. В результаті, о чудо! – практично повнавідсутність набридливих комарів. Та найгірше, що могла і зробила дляскаутів їхня верхівка – це категорична заборона використання відкритоговогню у лісах. Тому за увесь табір відбувся лише один, зініційований нами,вогник при свічках.

Найтривалішою та найбільш вражаючою точкою програми була мандрівка по шляху пілігримів. Взагалі в регіоні Galicia, де відбувався табір, існує дуже хороша традиція, що кожен скаут хоча б раз має здійснити подорож шляхом пілігримів. Що ж це таке? Це дорога, яка веде крізь усю Європу до місця поховання апостола Якова – міста Santiago de Compostella. Прочани можуть самі обирати відстань, яку хочуть пройти та спосіб подолання: на своїх двох, на колесах вірного ровера або ж на бравому скакуні. Ми розпочали нашу 110- кілометрову путь від м. Sarria. Шлях увесь дуже гарно облаштований – є де поїсти, поспати, посидіти на будь-який смак. Ще більш захоплюючою подорож робить те, що для зарахування маршруту потрібно збирати печатки. Тому мандрівка набирає духу такого собі квесту. Діти йшли на диво добре, як на тих, хто фактично ніколи не мандрував. Усі-усі добряче понатирали ноги, але, зціпивши зуби, терпіли і не втрачали своєї незмінної життєрадісності та голосистості.

Взагалі мандрівка нам дуже сподобалась. Ми проходили крізь села, ліси, поля і бачили, яке ото воно життя в Іспанії зсередини. І скажемо відверто, що життя досить-таки непогане, хоча самі іспанці багато розповідають про насущні проблеми, такі як криза, безробіття, непутьова влада і т.д. Ну й звісно ж ми їх у таких випадках запрошували в Україну на гостину)).

З цікавих точок програми можна вирізнити бал у останній день: кожен мавнапередодні потурбуватися про те, щоб знайти собі пару, провід забезпечивкілька столів із ласощами, ну й, звісно ж, який бал без танців (щоправда,повільних танців не було зовсім). Крім балу нам добре запам’яталасяперестрілка з 2-метрових рогаток повітряними кульками, повними води,«войнушки» водяними пістолетами та масове обсипання тальком укупальниках.

Це була дуже позитивна подорож із купою чудових знайомств та кориснимдосвідом. Дякуємо іспанцям за гостинність, а вам – що прочитали цей допис.

Із пластовим привітом,

Ромко Козуб

та Христя Борщ

Święto Chorągwi Łódzkiej 13-15.09.2013, Łódź

На запрошення відповідального за міжнародні відносини в Лодзькій окрузі Бартека Щепаняка міні-делегація з України взала участь в Святі Лодзької округи ZHP 14-15 вересня2013р., яке відбувалося в м. Лодзь (http://lodzka.zhp.pl/ ).

Україну представляли Крайова Булавна УПН ст. пл. Оля Фегецин, ПС, референт УПН Львівської округи ст. пл. Володимир Процюк, та член Пластприяту пані Оля Фегецин, таборовий лікар.

Ми були офіційно задіяні у двох елементах програми: в суботу ми брали участь в тереновій грі для старших харцерів: на нашу точку приходили групи і повинні були дізнатисяякнайбільше про Пласт. Перша частина завдання полягала в тому, щоб скласти складанку(розрізані тексти про Пласт українською мовою, взяті з англомовної презентації Пласту) івідтворити отриману інформацію. Друга чатина завдання – задавати питання про Пласт мені,на які я відповідала українською мовою, а учасники намагались перекласти мої відповіді.

Після закінчення нашої точки на тереновій грі для старших, ми могли подивитись, яквиглядала теренова гра для новацтва: ми були долучені до однієї з команд і проходили зними по точках, які були пов’язані з казковими героями польських мультфільмів, які колисьзнімали в Лодзі.

У неділю ми брали участь у фестинах «Кузня успіху», які тривали 1,5 години. Наша точка знову булла пов’язана з міжнародною співпрацею, але була вже більш творчою. Для представлення ми привезли зі Львова фотографії з минулорічної новацької виставки на станиці, найбільшу новацьку хустку та різні символи України. Протягом 1,5 години нашу точку відвідало 65 учасників. Також ми взяли участь в офіційному закритті свята, на якому було 1200 осіб і отримали подяку за участь.

Ми вже давно маємо хороші стосунки із харцерами з Лодзі, вони вже бували на юнацьких таборах (з куренем ч. 101 в Білих Ославах), але харцери зацікавлені у нових зв’язках. Наразі, я сконтактувала харцерів з вінницькими пластунами, які теж хотіли поїхати на це свято, навіть отримали запрошення на візу, але не змогли подати документи в консульство через відсутність вільних місць в черзі.

Пластовий табір у Німеччині 2014 рік

З 2 по 17  серпня 2014р. на  території мальовничого заповідника Гохлянд  поблизу селища Кьоніґсдорф  у Баварії відбувся традиційний  літній пластовий табір «14» на який з’їхались пластуни з України , Німеччини , Бельгії, Швейцарії , Англії , Канади.

Табір поділявся на табір УПН і УПЮ, також своєю присутністю нас потішили пташенята.

Після прибуття на табір  та розміщення по шатрах, відбулися співи. У неділю відбулася Служба Божа, а опісля відкриття табору. Цього ж дня на таборі була ватра «Знайомств»  на якій кожен знайшов собі друга.  Також на цій ватрі ми побачили представлення всіх 6 гуртків , які запали всім до душі. Кожен гурток вирізнявся своєю оригінальною назвою, а саме : г.ч.1 «Умпа Лумпа» ,г.ч.2 « Майже 14», г.ч.3 «Єдинороги» , г.ч.4 «Кавуни» , г.ч.5 «14 і пів », г.ч.6 « Тиждень і 7 днів».  Незважаючи на дощову погоду ми все ж таки  поставили наші таборові споруди , прослухали всі гутірки ,які підготував нам провід та повеселились на наших  грандіозних ватрах.

Під час першого тижня табору ми ходили на мандрівку на гору Seekarkreuz . Заночувли ми у колибі  де всім табором весело провели час. Опісля цієї мандрівки таборовики дуже здружилися та придумали свої таборові жарти. Після завершення мандрівки ми одразу ж вирушили до аквапарку , де було не менш цікаво. Після повернення на табір провід влаштував для юнацтва грандіозну вечірку. На цій вечірці  хтось знайшов своє кохання  ☺   Під кінець табору юнацтво та новацтво відвідали канатний парк , на якому хтось вміло здіймався до висот, а хтось намагався подолати свій страх висоти.  З канатного парку до автобуса ми спускалися на літніх санках , було весело слухати враження кожного після цієї поїздки. В часі табору відбувся батьківський день ,  і всі учасники поїхали дружньо їсти смачнюче морозиво. І не можна було не згадати про день коли юнацтво стало булавою. Цей день запам’ятався всім чудовим вставанням під музику   та цікавою програмою.

Ось і настав час закриття ☹ Всі були дуже сумними та плакали через те , що не хотіли розлучатися з своїми новими товаришами. Коли всі опанували себе відбулося закриття таборів . Першунами  стали пл. розв. Дамян  Мялковський та пл. уч. Лариса Гонт. Бажаємо їм і  надалі такої наснаги до самовдосконалості.  Ось таким був наш табір. Дуже шкода, що час пролетів так швидко.

 

Написали:

Пл. розв. Вікторія Нецько (Львів)

Пл. уч. Софія Пилипчук (Магдебург)

Мандрівний табір розвідувачів у Канаді – поїздка по проекту Україна поруч

Історія про те, як пластунка з України літала на пластовий табір в Канаду по програмі Україна Поруч.

Цього літа мені пощастило побувати виховницею на пластовому таборі для розвідувачів у Канаді. Табір був мандрівний, а мандрували ми по казково мальовничих Скелястих горах, на межі Альберти та Британської колумбії, поблизу Mount Robson.
Це неймовірні враження, тому звертаюсь до всіх: подавайте зголошення та активно беріть участь у проекті Україна поруч!

Навколо тиш Мандрівний табір розвідувачів у Канаді – поїздка по проекту Україна поруч

а. Впевнено сходить сонечко із-під покривала гір. Ми вогкою від роси напівтемною стежечкою спускаємось крізь гірський ліс у величезну долину і наче потрапляємо у інший світ.

Величезний простір, посеред якого лежить дивовижне озеро. Воно сміється та потягується  своєю зеленою блакиттю у всі сторони, наче мліє під приємними променями небесного світила. Озеро зовсім не заперечує, що кам’яні гіганти обступили його зі всіх сторін і заглядають, любуються у плесі своєю величчю.

В такі хвилини не хочеться думати ні про інтернет, ні про освіжаючий душ, ні про найсмачніші бабусині пиріжки. Бо час якось зупиняється.  І здається, що все то навколо: і озеро, і гори, і трави, уважно дивиться на тебе. Ні, не осудливо, а навпаки, якось із ніжністю, приймаючи як частинку себе. А тобі до безтями хочеться відповісти їм взаємністю, розчинитись у прозорій воді.

Гірський ранок прохолодний, але вода відчувається не холодною а тільки свіжою. Ступаю в неї і обережно по білих-білих каміннях, які геть повністю видно у прозорій воді, йду ближче до серця озера. Озеро зовсім неглибоке. Йому немає що ховати і воно розтягується широким плесом так, що у будь-якій точці можна повністю бачити кам’яне дно.
Але найбільше вражає тиша, яка покривалом спокою та умиротворення огортає плечі.
Хочеться залишитись ще на хвилинку, годину, день…. Але мандри кличуть далі!

(3-х денна мандрівка на Tonquin Valley, Surprise Checkpoint)

Про все по-трішки:

Ведмеді. Ще в автобусі нас попереджали, що на місцевості буде багато дикий звіряток. А ведмеді були взагалі чи не найуживаніше слово за ті два тижні ☺ І це не просто так. За увесь час таборовики бачили близько п’яти разів цих волохатих звірів: на мандрівці, вночі на стійці, вранці просто виходячи з лятрини, гуляючи по березі річки. Мені ж, на жаль чи на щастя, зустрітись з ведмедиком так і не довелось, хоча дуже хотілось. Натомість турботлива булава подарувала мені брелок з ведмедиком, щоб рахувалось, що я таки бачила в Канаді ведмедя. Дякую друзі!!!

Мова. Дуже схожа на мову наших бабусь та дідусів, адже більшість тамтешніх пластунів, як і їх батьки, народились вже там, за океаном. Звісно, є велика проблема із україно-англійським суржиком (десь на рівні того, як у нас із україно –російським).

Але дуже гарно чути, як канадські українці вживають замість багатьох англійських слів (широковживаних у нас) красиві образні українські слова. Наприклад:
– аеропорт – летовище

– грати футбол – грати копаного

– грати волейбол – грати у відбиваного

– баскетбол – кошиківка.

Ватри. Хочу сказати, що співучість української нації в Канаді збереглась. Пісні ми співали, як правило, народні та давньо пластові. Усі – мелодійні, чисті та без всяких підтекстів (чим часто грішать сучасні пісеньки). Тому сидіти на ватрах було справжнє задоволення.
Щодо ігор, то їх було на диво мало, зокрема (хоча я можу і помилятись), ми зовсім не грали контактних ігор.

Мандрівки. Хочу ВЕЛИКИМИ літерами відзначити ґрунтовну підготовку та продуманість до дрібниць мандрівної програми та забезпечення до неї. У кожного гуртка були фільтри, пальники, баняки, додаткові дезінфектори води, аптечка, спрей від ведмедів (звучить дуже кумедно, але насправді його дістати в Канаді чи не складніше аніж вогнепальну зброю), смачна їда та інші штуки та ін. Мандрівки були різноманітні, з неймовірними краєвидами. Мені пощастило потрапити на Valley of Five Lakes, Tonquine valley, Fitzwilliam Trail (на диво, навіть вдалося назви по-пам’яті написати). Я спочатку розстроїлась, що не потрапили на Berg Lake, оскільки ця мандрівка є найвідомішою в тому регіоні, але помандрувавши навзамін Tonquin valley зрозуміла, що не хотіла б проміняти її на жодну іншу (чому? Помандруйте – дізнаєтесь).

Після таких мандрівок хочеться ходити в гори ще й ще! Дуже дякую Роману Сторощуку, котрий відповідав за мандрівки та самостійно пройшов кожен маршрут перед табором.

Солодка картопля. Коли поїдете в Канаду обов’язково спробуйте в якійсь із кафе шок чи фаст-фудів солодку картоплю. Вона виглядає як картопля фрі, але завдяки тому, що сам коренеплід є солодким, то страва має дуже цікавий смак.

Кленовий сироп. Вважається національною стравою (якщо сироп можна назвати стравою). Справжній кленовий сироп добувають із соку клена без додавання цукру. З 60 л соку получається 1 л сиропу. Тому він досить дорогий, але канадці люблять їсти з ним самі різні страви: від солодких млинчиків до смаженого м’яса.

Калгарі та ковбойська шапка. (Це місто неподалік Скелястих гір) як зберетесь туди, обов’язково постарайтесь потрапити на ковбойський фестиваль, який відбувається кілька разів протягом року. Я туди не потрапила і так і не купила бажану ковбойську шапку, але наступного разу – обов’язково! До речі, в Калгарі є спеціалізований магазин із ковбойським одягом та взуттям (сотні пар ковбойських чобітків для найвибагливіших вершників), де все страшенно красиве (але й страшенно дороге).

Гостинність. Я гостювала лише в одної родини тому не можу говорити про всіх, але Сторощуки – справді надзвичайний приклад чудової родини. Я почувалась в гостях так добре та затишно, наче й не летіла тисячі кілометрів за океан. Дуже дякую пану Юрію, пані Лесі, Дарці та Ромкові за теплий прийом.

Піддупники. В Канаді зовсім немає такого вже давно звичного для пластуна атрибуту як піддупник. І всі, хто не був на таборах в Україні, щиро дивувались квадратним куском керимату, що майже завжди ходив зі мною по табору. Тож як їхатимете в Канаду, піддубник – це чудовий варіант практичного подарунку. Хоча, звісно, до того часу деякі пластуни можуть і змінити ситуацію із цим дефіцитним товаром 😉

Харчування. Було смачно і багато. Місцями здорово, місцями не дуже ☺ Такої кількості бургерів, хот-догів, гамбургерів і ще чогось схожого я ще точно за все життя не їла!

Відкрила для себе дуже цікавий і смачний соус теріякі (китайська кухня). А ще мені дуже сподобалось те, що нам давали на перекуску на мандрівку чищену нарізану моркву – вона не товчеться і смакує в поході просто чудово!.

Також запам’ятався кавуново-огірковий салат, який приготувала на кулінарному змазі одна із команд.

Булава. В нас була дуже хороша та дружня. Я отримала величезне задоволення від співпраці з цими людьми. Дякую Андреї Фіголь (найпрацьовитішій та найневтомнішій комендантці, без якої б нічого не було), Надійці Ковалик, Ромку Сторощуку, Божені , Стефці Туренко, Олесі Левицькій, Остапу Войчишину, Андію Товстюку, Стефану Лазурко, Юліану Тетеренко, Оленці Батрух, Тусі, Данилу Даревичу, Тарасу Топоровичу, Христі Чолкан, Данилу Колосу, Роману Солтикевичу, Андрію Чипурко а також іншим в т.ч. прогульковим виховникам, з якими бачились зовсім трішки.
Окрема подяка Чотівцям – Данилу Даревичу та Тарасу Топоровичу за те, що дали відчути силу куреня ще з перших днів таборування. А історії при ватрі від Данила Даревича про альпіністів надавали табору насиченості легендою мандрування та містичності.

Дякую! Це було казково!

*Звсіно, пройде ще трошки часу і я згадаю багато моментів, які не написала, але хотілося б додати.
Якщо я про когось чи щось важливе забула – прошу не ображатись: часто найважливіші речі минають голову а зберігаються прямо в серці.

 

З пластовим привітом,

Ст.пл.вірл. Христя Борщ

 

Електронні курінні книги

Вчора на вишколі курінних діловодів в Тернополі показував юнацтву станиці, як можна перенести свою фізичну курінну книгу в 21 століття через прості елементи від Google. Я це зробив приблизно рік тому для зручності організації роботи свого юнацького куреня, і зараз вирішив поділитись тим, що напрацював, отримати якийсь фідбек.

P.S. форму здачі проби я позичив в Яреми Духа, за що одразу і подякую )

http://goo.gl/A4vlvc

За посиланням побачите майже всі звичні елементи книги куреня. Це і база даних юнацтва, яку просто можна скачати як pdf і докріпити до звіту, це і книга судді, де можна відмічати присутність юнацтва і вести точкування, це і книга протоколів і каса куреня.
Можете поділитись думками, і поділитись посиланням зі своїм юнацтвом.

Сергій Корольчук

Приклад приготування дводенної мандрівки з гуртком

Дводенна мандрівка

Пора року: літо, кінець весни

Вік учасників: 15 років

Кількість учасників: 9 + виховниця

Тривалість: 2 дні

Місце: Карпати

Мета: поділитись досвідом у мандрівництві, покращити навики практичного пластування, сформувати міцну команду, здати точки проби (відповідно до діловодств)

План підготовки(все обговорюється і складається за активної участі членкинь гуртка:

1. Скласти маршрут мандрівки (Перший день: Львів – с. Микуличин – вдсп. Гук-Женецький – плн. Хом’яків. Другий день: плн. Хом’яків – г. Хом’як – плн. Хом’яків – с.Микуличин – Львів)

2. Дізнатись за доїзд до Микуличина і назад (Львів- Микуличин (авт. Львів-Ворохта, 7.10 з АС-8, ціна 58.50, Микуличин-Львів (авт. Буковель – Львів, 18.00 з Микуличина, ціна 50 грн)

3. Розподілити посади (кашовар, орієнтувальниця, хронікар, санітар, природолюб, скарбник, фотограф, ватровик, інтендант)

4. Спільно з інтендантом і кашоваром скласти меню:

День Прийом їжі Що На 1 людину На 10 людей Вартість
І Перекус 1 Сардина 3 банки 24 грн
Хліб 3 шматки 1,5 буханки 7,5 грн
Родзинки 30 гр 300 гр 9 грн
Перекус 2 Шоколад 2 плитки 20 грн
Халва 20 гр 200 гр 10 грн
Курага 30 гр 300 гр 20 грн
Вафлі 1 шт 10 шт 10 грн
Вечеря Гречка 75 гр 750 гр 9 грн
Тушівка 400 гр 30 грн
Чай 5 грн
Печиво «До чаю» 5 грн
ІІ Сніданок Вівсянка 65 гр 650 7 грн
Згущик 1 пачка 13 грн
Печиво 30 гр 300 гр 15 грн
Перекус 1 Сардина 3 банки 24 грн
Хліб 3 шматки 1,5 буханки 7,5 грн
Родзинки 30 гр 300 гр 9 грн
Перекус 2 Шоколад 2 плитки 20 грн
Халва 20 гр 200 гр 10 грн
Курага 30 гр 300 гр 20 грн
Вафлі 1 шт 10 шт 10 грн
ВСЬОГО 275 грн
На 1 людину 27,5 грн

5. Спільно з орієнтувальником скласти нитку маршруту, обговорити його з гуртком.

6. Скласти кошторис мандрівки разом із скарбником

Стаття витрат Скільки(грн.) На 1 людину(грн.)
Доїзд 1085 108,5
Харчування 275 27,5
Відзначки 50 5
Карта 30 3
Аптечка 50 5
ВСЬОГО 1590 грн 159грн

7. Провести інструктаж з мандрівництва, доукомплектувати з кожним його особистий виряд, скласти виряд необхідного гурткового виряду.

Зразок особистого виряду на дводенну мандрівку в гори:

  • Наплечник
  • Каремат
  • Спальник
  • Пластова хустка і беретка
  • Дощовик (може бути вітрівкою)
  • Куртка-вітрівка
  • 2 футболки
  • Светр
  • Лосіни (штани), шорти (не джинси!!!!).
  • Треки
  • Босоніжки
  • 2 пари шкарпеток + 1 пара теплих (в’язані, бавовняні)
  • Головний убір
  • Змінна білизна
  • Приладдя для їжі (миска, ложка, горнятко)
  • Засоби особистої гігієни
  • Записник, ручка
  • Ліхтарик (+запасні батарейки).
  • Сірники, сухий спирт
  • Проба
  • Перекус
  • Ніж
  • Особиста аптечка (+щось від комарів)
  • Копію свідоцтва про народження (бажано оригінал або копія завірена нотаріусом)
  • Годинник
  • Запасні целофанові пакети
  • Фляга на воду

Груповий виряд (на 10 людей)

  • 2 намети
  • 4 військові менажки
  • Ремнабір

8. Скласти приблизну програму мандрівки з гуртковою:

День1

07.20 – 11.20 – переїзд Львів-Микуличин

11.20 – 11.50 – перекус

11.50 – 12.10 – відкриття

12.10 – 13.10 – перехід до водоспаду

13.10 – 14.10 – купання

14.10 – 14.30 – перекус

14.30 – 18.30 – перехід на полонину

18.30 – 19.30 – розкладання шатер, готування вечері

19.30 – 20.00 – вечеря

20.00 – 20.20 – вмивання

20.20 – 22.20 – вогник:обговорення дня, розповіді про першу мандрівку в гори; співи

22.20 – 22.30 – підготовка до сну, нічна тиша.

День2

07.00 – 07.30 – вставання, руханка, вмивання

07.30 – 08.30 – складання шатер, приготування сніданку

08.30 – 09.00 – сніданок

09.00 – 09.30 – ліквідація слідів своєї діяльності

09.30 – 11.30 – підйом на Хомяк

11.30 – 12.00 – перекус

12.00 – 12.30 – фотографування, розглядання краєвидів

12. 30 – 13.50 – спуск на полонину

13.50 – 16.50 – спуск до села

16.50 – 17.10 – перекус 2

17.10 – 17.30 – закриття

17.30 – 17.50 – перехід на зупинку

18.00 – 22.00 – доїзд до Львова

9. Зібрати дозволи від батьків.

10. Після проведення мандрівки провести обговорення.

 

Необхідні матеріали:

  • Музичні інструменти/співаники
  • Карти і компаси (карта «Східні Горгани» Auris)
  • Фотоапарати
  • Туристичне спорядження

Як помилки в зошиті впливають на кількість розлучень

Дуже часто виховники в своїй діяльності замість фокусують свою увагу на тому, що юнацтво робить погано, забуваючи, що потрібно концентруватися на тому, що в дітей виходить добре.

Нижче переклад  статті, в якій описується який підхід варто обирати, та як це впливає на майбутнє дитини.

Статття з сайту – real-parents.com

У минулій статті я показала вам фотографію зошити моєї дочки. Сьогодні я збираюся показати вам, як ці помилки, які були виділені червоним кольором, впливають … на кількість розлучень!
Почну трохи здалеку. Моя дочка практично не ходила в школи раннього розвитку. Я займалася з нею сама. Коли ми тренували руку перед школою, то наш зошит виглядав ось так:

Бачите різницю? Я не підкреслювала їй червоним кольором помилки. Я виділяла зеленим ті букви і гачечки, які виходили у неї добре. Вона це дуже любила і завжди після кожного рядка просила: “Мам, яка вийшла краще всіх?” І так раділа, коли я обводила кращу букву зі словами: “Ідеально!”

У чому різниця між підходами? Мабуть ви вже зрозуміли.

  1. У першому випадку концентруємося на помилках. Що відклалося у вашій фотопам’яті? Правильно, ті букви, які написані кострубато, те, що неправильно. Чи побачили ви за цими червоними підкресленнями ідеально написані літери? Ні! Хочемо ми чи ні, але підсвідомо ми запам’ятовуємо те, що виділено.
  2. У другому випадку ми концентруємося на тому, що зроблено правильно! Ми отримуємо зовсім інші емоції, інше сприйняття. Хочемо ми чи ні, але підсвідомо ми прагнемо повторити те, що було ідеальним! Це зовсім інша внутрішня мотивація – не прагнення уникнути помилки, а прагнення зробити добре!

А тепер увага, відповідь на питання: як виділені помилки в зошиті впливають на кількість розлучень?
Відповідь для мене очевидна. Ми з дитинства звикаємо концентруватися на недоліках, на тому, що неправильно, на тому, що нам здається поганим. Нас привчали до цього в школі за допомогою червоної пасти, нас привчали до цього, коли частіше робили зауваження за те, що зроблено неправильно, ніж хвалили за те, що ми зробили добре.
З 20 написаних в ряд гачків підкреслений був тільки один. Тобто 19 були написані добре, а 1 – неідеально. Чому ж ми сконцентровані на цьому одному???
У житті подружжя часто відбувається те ж саме. Чоловік може володіти 19 відмінними якостями, але сварка відбудеться через ту одну, яку ви виділили червоним для себе.
Ось ця звичка (виділяти червоним погане), яку ми вигострюємо з самого дитинства і яку неможливо витравити з нашої свідомості в дорослому віці, і стає найчастішою причиною розлучень в сім’ї!

На чому фокусуємося, те і розвивається. На що спрямована увага, те і збільшується.
Я спілкувалася вже з такою кількістю пар на тему відносин, що збилася з рахунку. І у 99% пар (навіть у тих, які здаються ідеальними) одна і та ж проблема – червона паста на характері чоловіка!

Якби я була міністром освіти, я б багато чого змінила в системі шкільної освіти. З дитинства все починається, з дитинства ми перетягуємо в доросле життя всі наші звички і навички і не всі з них служать нам добру службу.
Впроваджуючи принцип “зеленої пасти” з донькою, я побачила, що навіть якщо я не вказую їй на помилки, вони поступово йдуть самі собою, тому що вона прагне зробити відмінно сама, по своїй добрій волі!

А зараз я пропоную вам зробити чотири речі:

  1. Проаналізувати зошит характеру свого чоловіка і подумати, якою пастою ви користуєтесь …. А для тих, хто особливо цінує відносини, я пропоную зробити це письмово і практикувати техніку протягом тижня. Буде дуже цікаво дізнатися ваші результати! Поділіться в коментарях, будь ласка.
  2. Якщо ви займаєтеся з дитиною вдома, використовуйте зелену пасту і концентруйте його увагу на тому, що добре!
  3. Розкажіть своїм друзям про цю статтю, якщо вона вам сподобалася, щоб і в їх житті теж відбулися приємні зміни та переосмислення!
  4. Подивіться серію коротких безкоштовних відеоуроків , які я записала спеціально для читачів мого блогу. У них ви зможете дізнатися більше про мої підходах до навчання і раннього розвитку! Я впевнена, ці уроки допоможуть вам зробити заняття з дітьми більш гармонійними і цікавими!

Всім бажаю гармонії! Цінуйте своїх подружжя, любите їх, і викиньте червону пасту зі свого життя!

Третя проба. Що це таке?

Презентація призначена для допомоги референтам Третьої проби та виховникам, чиє юнацтво починає здачу Третьої пластової проби і задається питаннями: “Що таке Третя проба?”, “Як визначити рівень проектів?”, “Яким має бути проект?”. Ця гутірка є вступним етапом та своєрідним інструктажем для починаючого третьопробника.

 

Виховник в Пласті

Має світогляд пластуна — дає добрий приклад
Виховник має засвоєні пластові принципи і вартості і виявляє їх в дії.

Має знання

  1. Виховник знає і розуміє пластові принципи і вартості.
  2. Виховник знає і розуміє систему самовиховання.
  3. Виховник знає психологічний розвиток молоді і розуміє її.
  4. Виховник знає структури, засоби, процеси і програму в Пласті та напрямні краю.
  5. Виховник має знання безпеки у зайняттях молоді.

Має вміння

  1. Виховник вміє передавати вартості і знання.
  2. Виховник вміє творити обставини для самовиховання.
  3. Виховник вміє співпрацювати з людьми, а головно з молоддю.
  4. Виховник вміє зорганізувати і перевести дію з групою.
  5. Виховник вміє відіграти провідну ролю.
  6. Виховник вміє передати ентузіязм.

Має відповідальність

  1. Виховник відповідає за виховний процес молоді під його опікою — щоб цей процес був згідний з пластовими принципами і вартостями і базований на системі самовиховання.
  2. Виховник відповідає за безпеку молоді під його опікою.

Має право вета (вживає у рідких випадках)

  1. Якщо безпека загрожена.
  2. Якщо дія проти пластових принципів чи вартостей.
  3. Якщо дія не корисна з інших причин, так довго як принцип самовиховання задержаний. (Вето вживається тоді, якщо інші підходи не були успішні.)

ПЛАСТОВИЙ ВИХОВНИК

Знання і зрозуміння потреб/почувань кожної людини є засадничим для успішних і добрих взаємовідносин між людьми, а головно для тих, що бажають впливати на других і нахилити їх на свій спосіб думання. Людина має багато бажань для самовдоволення, але мабуть найважливіше це бажання бути „важливим” тобто мати признання за свої вчинки.

У нашому відношенню до других, ми мусимо пам’ятати про це „ЕҐО” і його вразливість на неґативні стимули. Тому, щоб бути успішним у виховній праці (тобто мати позитивний вплив на своїх вихованків) треба пам’ятати три засади:

  1. Не критикувати, не засуджувати, не нарікати, а знаходити позитиви.
  2. Знаходити нагоди дати похвалу чи признання за добре виконані діла.
  3. Не накидати своєї волі, свого „хочу”, а давати нагоду знаходити можливості щоб вихованки самі хотіли.

У праці з юнацтвом, ті ж самі принципи взаємодії є актуальні, але в додатку виховник повинен ознайомитись з прикметами доростків для кращого розуміння їхньої поведінки, щоб вміти відповідно реаґувати.

Є три катеґорії прикмет доростків з яких випливають їхні потреби і до яких виховник мусить пристосувати свої виховні вміння. Ці катеґорії є:

  1. Фізичні
  2. Соціяльні/емоційні
  3. Інтелектуальні

Мабуть, у виховній праці, емоційні прикмети і їхні потреби є найбільше скомпліковані процеси і вимагають від виховника окрім знання великого такту і виховного вміння. Отже пластовий виховник має відповідальність за виховний процес молоді згідно з пластовими принципами і вартостями. Процес прийнятий в Пласті є процес самовиховання. Для того пластовий виховник мусить перейти всі процеси пластових вишколів і життєвої практики та сам своїм особистим життям давати добрий приклад тих вартостей, які він старається передати. „Твоє Я так голосно кричить, що я не чую, що ти говориш.

Споріднення виховника з іншими частинами

Виховник не виховує юнацтво сам!

  1. Зустрічається з іншими виховниками в тому самому курені або в „Кадрі Виховників” (КВ).
  2. Через Зв’язкового, виховник отримує інформації та доступ до КПС, Станичної Старшини та інших станиць.
  3. Виховник має відповідальність стрічатися, привітати та поінформувати батьків свого гуртка; разом знайти з поміж батьків опікуна гуртка.
    Опікун:
    • помагає передавати інформації батькам.
    • передає питання, застереження і інші інформації від батьків виховникові.
    • Помагає з організацією прогульок та інших зайнять.
  4.  Виховна праця є більше ніж двоє чи четверо гурткових сходин на місяць.• Являється не тільки на гурткових сходинах, а також на курінних сходинах.
    • Підтримує Зв’язкового
    • Стрічатися поза „офіційними” чи призначеними годинами пластових сходин. Не стосується, не тільки на КВ, але з іншими виховниками, щоби була виміна думок.
    • Прогульки і інші станичні зайняття.
  5. „Ланка Інструкторів” – список ст. пл. і сен., які погодилися взяти на себе одноразові проєкти чи прогульки.
  6. Часами співпраця з новацтвом; можете стратити юнацтво до ніг через новацьку виховну працю.Ваша відповідальність – дати і дістати інформації
    • Приготовити плян праці і передати копію Зв’язковому
    • Присутність
    • Станичні прогульки і свята.

СИЛЬВЕТКА ПЛАСТОВОГО ВИХОВНИКА

„Твоє „Я” так голосно кричить, що я не чую, що Ти говориш.,.”

Пластовим виховником є той, хто:

  • любить молодь
  • має охоту і відчуває внутрішню потребу для неї працювати.

Рушійною силою у нього є ілеалізмі віра у:

  • – молодь
  • – Пласт і його виховну систему
  • – силу моральних засад
  • – вищість духових вартостей над матеріяльними.

Дорога до успіху – лежить у його провідницьких вмілостях:

  • – уміє цінити особисту гідність
  • – має завзяття, ентузіязм
  • – є послідовний, консеквентний
  • – має організаційні здібності
  • – має життєвий досвід
  • – є охочим постійно працювати над собою
  • – має знання пластових метод і засобів і зміє їх примінити в пластовій програмі
  • – служить добрим прикладом
  • – любить пригоди, рух, змаг
  • – є бадьорий і веселої вдачі
  • – не попадає в зневіру.

Джерело: www.plastscouting.org