Шевченківські дні

Дана акція проводилась протягом 2012-2013 років у Львові, організаторами виступили 15 курінь ім. Павла Полуботка. Даний проект зібрав чимало позитивних відгуків. Цим досвідом ділись і з Вами, дорогі читачі “Пластової Банки”

Мета: навчити молодше юнацтво пам’ятати та шанувати великих українців, вшанувати пам’ять Тараса Григоровича Шевченка.

Деталі: акція розрахована на 2-2,5 години, для дітей віком від 11до 15 років. Оптимальна к-ть учасників 15 – 25 осіб.

Необхідні матеріали для проведення літ. вечору: тепле приміщення, ноутбук, проектор, колонки,  попередньо підготовлена презентація(пропонуємо наш варіант в додатку), фільм, біографія, музичний інструмент (побажано бандура).

Попередні завдання для учасників вечору: вивчити улюблену поезію Шевченка.

Дрес -код: вишиванка або український стрій.

Короткий опис програми:

  1. Реєстрація

  2. Вступ (діалог).
    Оцінювання рівня знань по біографії поета. Хто що знає про Тараса Шевченка?

  3. Біографія. Цікаві відомості.

  • В його честь по світу стоїть понад 600 памятників

  • Кобзар перекладено на 140 мов

  • За творами  поета знято фільми: Назар Стодоля, Заповіт, Коліївщина, Лілея, Наймичка, Прометей та інші.

  • Гора на Кавказі – Шевченків пік 4200м.

  1. Декламування поезій. Кобзар.

  2. Музичний виступ та вивчення пісні «Думи мої…» під акомпанемент бандури.

  3. Вікторина : запитання – відповіді

  • Роки життя Т.Шевченка ? – 1814-1861

  • В кого Тарас був козачком? – пана Енгельгарта
    Коли викупили шевченка з неволі? – 22.04.1838

  • Хто викупив і за яку ціну? – Жуковський, Брюлов, за 2500 карбованців

  • Перша поява Кобзаря? – 1840

  • В якій поезії Шевченка є послання дітям? – «І мертвим, і живим, ….»
    Які ти знаєш твори поета? – …

  • Де поставлені пам’ятники Шевченку за межами України? – Торонто, Вашингтон, Палермо, Москва, Петербург, Варшава, Тбілісі, Париж…

  • Ким являється Тарас Шевченко для тебе?

  1. Фільм

  1. Конкурс цитат (більше цитат тут)
    Зачитуються цитати або афоризми з Кобзаря. Команда, яка відгадає назву твору з якого взята ця цитата здобуває 1 бал. Команда з найбільшою кількістю балів перемагає.

  1. Нагородження

 При формуванні даної рекомендації, не переслідував мети, зробити ідеальну акцію. Радше хотів подати “кістяк”,  який кожен з Вас зможе підлаштувати під потреби вашого юнацтва. Ця акція може бути як і гурткового, міжгурткового рівня, так і курінного чи міжкурінного. Гарного вечора!

Додаток: презентація в PowerPoint Тарас Шевченко.

Спеціально для “Пластової Банки” 

пл. розв. Андрій Аврамкін

Перегляд фільму-притчі “Цирк метелика”

Ціль перегляду: Даний фільм може бути ілюстрацією для юнацтва точки “Завжди доброї гадки”. Головний герой фільму Нік Вуйчіч є народженим без рук та ніг. Після перегляду фільму можна також розібрати історію актора. Деталі про долю Ніка Вуйчіча є тут.

Опис фільму: Власник невеликого цирку гастролює зі своєю трупою по збанкрутілій “великою депресією” американської провінції, радуючи і піднімаючи настрій простих людей в цей важкий час.
Під час своєї подорожі, він відвідує ярмарковий балаган, де виявляє людини без кінцівок, якого там експлуатують в якості живого експоната шоу-виродків.
В результаті ця людина стає частиною мандрівної трупи циркових артистів. Пізніше, за допомогою своїх нових друзів, він знаходить віру в себе, і робить те, про що раніше не смів навіть мріяти …

Рік випуску: 2009

Країна: США

Жанр: Короткометражний, драма, притча

Тривалість: 00:22:35

У фільмі знімалися: Нік Вуйчич (Вілл), Едуардо Верстігуі (Мендес), Даг Джонс (Отто), Метт Аллмен (Джордж), Коннор Розен (Семмі), Лексі Перл (Ганна), Марк Аттберрі (Халей), Кірк Бовілл (Джиммі ), Боб Йеркс (Поппі), Діон Слідер (Фатхер).

 

Перегляд фільму “Зроблено в Україні”

Фільм “Мейд ін Юкрейн” розповість про здійснені українцями значущих відкриттів, без яких неможливо уявити сучасне життя. Х-промені (тепер відомі, як рентгенівські), гелікоптер, вакцина від туберкульозу, системи супутникової навігації… Не кожен знає, що все це та багато іншого винайдено нашими співвітчизниками або вихідцями з України.

“Мейд ін Юкрейн” знімається в новаторському жанрі мок’юментарі, в стилістиці road movie (“фільм-подорож”) – він об’єднує елементи науково-популярного, пригодницького та фентезійного жанрів, з інтеграцією ігрових сцен та комп’ютерної графіки. Фільм “Мейд ін Юкрейн” стане одним з перших мок’юментарі в Україні. Його зйомки здійснює продакшн-хауз Signal Red, який входить до групи компаній FILM.ua.

Крізь призму сприйняття головних героїв – двох молодих людей – фільм ніби заново “відкриває” країну та її досягнення. Головні герої фільму – Дмитро та його сестра Олена – сучасні молоді люди, які подорожують світом, навчаються і працюють. За сімейною традицією 24 серпня вони відправляються на “малу батьківщину” – у невелике українське село до свого діда-мельника, який до того ж ще трохи й… чаклун. Онуки дуже скептично оцінюють роль України у світовій історії, про що прямо і заявляють дідові. І ось тут починаються чудеса…

Пам’ятай про Крути

Мета: розвиток і плекання свідомого патріотизму у юнатва на прикладі подій бою під Крутами у 1918 році.

Актуальність: На сьогодні як на державному, так і на громадському рівні не існує чітко сформованої програми пропагандистської діяльності щодо виховання у підростаючого покоління потріотичного духу. Тому дана акція є однією із найактуальніших, та заповнює свою виховну та інформаційну нішу. Одним з основних методів виховання в пласті є подання прикладу (зокрема власний приклад виховника, тощо). Власне акція презентує юнацтву героїчний вчинок людей їхнього ж віку.

Частини програми:
– теренівка
– інсценізація бою
– покладання вінків
– вечір української пісні
– голодування

Методичка:

Додатки:

 

Перегляд фільму “Диявол носить Prada”

Переглядаєте з гуртком фільм, а потім можна проаналізувати його з точки зору ситуативного лідерства. Нижче поданий аналіз. Аналогічно можна робити з іншими фільмами.

“Диявол носить Prada”, як ілюстрація ситуаційного лідерства

Більшість з нас звикли бачити те, що знаходиться на поверхні. Ми сприймаємо інформацію через призму сформовних стереотипів, іноді навіть не усвідомлюючи, скільки глибоких та цікавих речей пропускаємо повз себе. Справжніх лідерів вирізняє саме їхній талант дивитися на стандартні речі під іншим кутом зору, бачити те, що недоступно для інших, та робити неординарні управлінські висновки. Пропонуємо нову, неочікувану точку зору на сюжет стрічки.

Лідер – це той, хто є функцією соціального контексту і через реалізацію власної вигоди сприяє розвиткові оточуючих (А. Менегетті)

Якщо звернутися до підручників, то така методика називається “теорією ситуаційного лідерства Херсі Бланшера” – вона була формалізована у 70-ті роки минулого століття. Модель ситуаційного лідерства відрізняється від класичних теорій лідерства, які доводять, що стиль лідерства у його носія не змінюється. Конкретний стиль лідерства, наприклад, авторитарний чи демократичний, є для нас застиглою “маскою”, яку людина не може самостійно змінити.

Однак прихильники ситуаційного лідерства стверджують, що стиль лідерства можна й треба змінювати, оскільки це лише “маска”. Тому керівник може застосовувати будь-який стиль взаємодії в залежності від людини, особливо якщо треба цю людину виховати. Відповідно, існує чотири стилі управління: авторитарний, наставництво, демократичний, делегування. Вони  відрізняються один від одного практично лише ступенем деталізації та рівнем емоцій, які керівник відчуває до свого підлеглого.

Зрілість та її рівні

Рівень зрілості ми розуміємо як здатність (наявність характеристик, знань, навичок) і готовність (не просто бажання, а прямі дії) людини приймати рішення та брати відповідальність за їх прийняття.  Цей показник завжди розглядається відносно результату. Рівень зрілості у людини може змінюватися від низького до високого, тому ми можемо сміливо вкладати зусилля в розвиток людей. Перехід з одного рівня зрілості на інший можливий після проходження через внутрішню кризу цінностей, коли життя ставить людину перед вибором – переглянути багаж цінностей і відмовитися від нефункціональних для розвитку у конкретний момент.

Однак необхідно розуміти, в яких саме ситуаціях і яким чином це правильно робити. У процесі виховування ми повинні враховувати і той факт, що люди іноді “скочуються” вниз за рівнем зрілості. Відповідно, людина з високим рівнем зрілості – це готова й спроможна особистість. У 60-ті роки було проведено дослідження у великих корпораціях, результати якого продемонстрували розподіл за рівнем зрілості серед працівників компаній.

70% – “діти”, низький рівень зрілості. Люди, які не спроможні й не готові діяти. Їх ще називають “синіми комірцями”, або “програмними” (task oriented). Коли мені керівники кажуть, що навчання “не працює”, я згодна з ними – воно “не працює” для програмних людей, не готових ці знання використовувати. Найбільш адекватний для них спосіб взаємодії – чіткий, а головне, покроковий інструктаж. Я хочу звернути вашу увагу на те, що рівень зрілості не залежить від інтелекту, назви посади й віку. Людина, обтяжена регаліями, виявляє цілковиту відсутність бажання застосовувати нові, відмінні від  стандартної “програми”, закладеної в їхній мозок, знання й навички – це типовий приклад, який нерідко трапляється у нашій бізнес-реальності.

20% – “підлітки”, хочуть та готові діяти (task solving), проте не мають достатніх знань та навичок. Їх ще називають “задачними”. Саме вони є золотим фондом кадрового резерву компанії, саме в них треба “вливати” знання, складати для них плани розвитку і розвивати. Найкращий стиль взаємодії з ними – наставництво і коучинг.

7 % – “юнаки”, готові й здатні брати на себе відповідальність за виконувані дії. Потребують самоутвердження за рахунок влади, професіоналізму. Також їх називають “проблемними”, через те що саме вони вирішують проблеми. З ними немає потреби визначати кроки для виконання цілей. Необхідно лише поставити їм цілі, а спосіб досягнення вони оберуть самі. Найнебезпечніша категорія, тому що схильні до “зіркової” хвороби. Небезпека цього захворювання – повне нерозуміння людиною того, що вона неадекватна. Саме “зіркова” хвороба не дозволяє проблемним зробити найсерйозніший якісний стрибок у їхньому житті і стати лідерами, здатними створювати системи.

2% – “дорослі”, візіонери. Вони створюють системи, не потребують “цілепокладання” та емоційної підтримки. Самі шукають і знаходять способи досягнення мети – стратегію.

Усі ці категорії відрізняються, головним чином, кількістю стереотипів, які обмежують розвиток і самореалізацію людини. Чим менша залежність від стереотипів, тим менше емоцій – мозок працює краще. І, відповідно, тим кращий результат: особистий і робочий.

Отже, після невеликої порції теорії пропонуємо короткий аналіз ролей та стилю управління головних героїв фільму “Диявол носить Prada”: Міранди, Андреа, Найджела та Емілі.

Диявол носить Prada [уривок 1] from Vladimir Liannoy on Vimeo.

Енді Сакс, молода випускниця Northwestern University, приїжджає до Нью-Йорка, щоб зробити кар’єру репортера, але тимчасово влаштовується на роботу молодшої асистентки владної та вимогливої Міранди Прістлі – головного редактора відомого журналу мод “Подіум” (англ. Runway). Її роль блискуче зіграла Меріл Стріп. Енді готова виконувати ексцентричні й глузливі завдання свого боса, тому що знає: якщо зможе протриматися у неї хоча б рік, то для неї будуть відкриті усі двері і вона стане, нарешті, журналістом – чого так прагне.

Диявол носить Prada [уривок 3] from Vladimir Liannoy on Vimeo.

Розглянемо модель ситуаційного лідерства на прикладі Міранди. Що робить Міранда для того, щоб виховати людей? Логіка індустріального суспільства працювала таким чином: менеджеру ставили цілі, контролювали і давали зворотний зв’язок (який часто був негативним). Потім керівник дивувався, чому менеджер саботує виконання задач. На жаль, інструмент зворотного зв’язку досить часто не працює, і тоді керівник починає певним чином стимулювати й підштовхувати. Підхід до управління в XXI столітті кардинально змінюється – він переходить в іншу парадигму, від логіки “сказав-зробив-проконтролював-відзвітувався” до виховання самодостатніх ініціативних людей, які можуть брати на себе відповідальність і самостійно приймати рішення. Саме це й робила Міранда – вона “виловлювала” розумних і створювала умови для їхнього зростання. Ніякої деталізації поставлених завдань – думайте самостійно і не втомлюйте запитаннями.

Сюжет другий: перший урок від Міранди

Диявол носить Prada [уривок 2] from Vladimir Liannoy on Vimeo.

Міранда розкладає по поличках походження голубого светру Андреа, для якої це стає першим уроком зі світу моди. Міранда – майстер створення кризи цінностей у своїх підлеглих.

Сюжет третій: перша криза

 

Диявол носить Prada [уривок 4] from Vladimir Liannoy on Vimeo.

Згадайте результати дослідження, про які йшлося вище. Якщо говорити про рівень зрілості Андреа, то на початку фільму вона – програмна, тобто не спроможна і не готова виконувати поставлені задачі. Коли трапляється перша криза – Андреа думає, що їй поставили задач, складнішу за ту, яку вона може виконати. Але насправді вона лише думає, що це неможливо виконати. Пізніше вона приймає поради Найджела і починає вчитися, в результаті чого стає задачною – хоче й готова рости та розвиватися в “Подіумі”. Коли Андреа успішно вирішує ситуацію з книгою про Гаррі Поттера, вона стає проблемною, відчуваючи, що спроможна протистояти будь-якому виклику й вирішити будь-яку задачу.

Сюжет четвертий: намалювати казковий світ, надихнути

 

Диявол носить Prada [уривок 5] from Vladimir Liannoy on Vimeo.

Найджел – ідеальний приклад такого стилю управління, як наставництво. Він розповідає легендарну історію “Подіуму”, демонструючи, яким чарівним може бути майбутнє Андреа: “Ти потрапила у казковий світ. Перед тобою розкриваються шалені можливості. Мільйони дівчат прагнуть потрапити на твоє місце!”. Найджел малює Світле бачення з великої літери і надихає дівчину. До речі, сам Найджел за рівнем зрілості є проблемним. Його зрілість дуже висока. Особливо це підтверджується в сюжеті примирення, коли Міранда не відпускає його у “вільне плавання”. Він успішно “уникає” зіркової” хвороби, а це означає, що у нього є шанс зростати, як Міранда.

Сюжет п’ятий: вплив на цілу індустрію моди

 

Диявол носить Prada [уривок 6] from Vladimir Liannoy on Vimeo.

У російському Forbes з’явилася стаття про якості лідера, які приваблюють “бізнес-ангелів”, або іншими словами – інвесторів. Отже, було виявлено чотири найголовніші якості:

  1. Має чітке бачення майбутнього.
  2. Надихає, веде і цим самим виховує людей.
  3. Будує і організовує процеси.
  4. Розвиває організацію.

Міранда мала усі чотири якості лідера. Більше того, вона розвивала не просто компанію, а цілу галузь. Це зовсім інший масштаб. Яскрава ілюстрація такого масштабу – перегляд дизайнерських колекцій. Якщо Міранда кивне головою, це означає, що колекція – чудова, якщо стисне губи, то колекція – жахлива, і тоді модельєр пропав (а це шалені гроші). Міранда вирішувала усе, від її думки залежало майбутнє дизайнерів. За час своєї роботи у “Подіумі” вона відкрила багато талантів, давши їм квиток у світле майбутнє fashion-бізнесу.

Нещодавно дуже популярною була логіка, яка стверджувала, що лідерські якості даються від природи, тому якщо у людини немає харизми і лідерського потенціалу, вона не може стати лідером. Сьогодні ми виходимо з цього смислового поля і вже говоримо про “лідерство розуму”. Для лідера, за пірамідою Маслою, найкритичнішим є саме останній рівень – потреба самореалізації. Саме цим і жила Міранда. Її власні цілі відповідали контексту цілої галузі. Саме такою є самореалізована людина, її лідерські якості виявляються саме у цьому. Отже, людина може не бути керівником формально, але вона може бути лідером, тому що самореалізується. Компанії не потрібна та людина, яка не може самореалізуватися і розкрити свій талант.

 

Сюжет шостий: стиль управління Емілі

 

Диявол носить Prada [уривок 7] from Vladimir Liannoy on Vimeo.

Єхидна старша асистентка Емілі Чартон – програмна і не задачна. Вона виконує команди, живе й працює за інструкцією. Стиль ефективної взаємодії з такою людиною – це максимальна деталізація завдань, а головне, відсутність емоцій. Часто керівники звертають мою увагу на те, що до кінця робочого дня  вони “вичавлені, як лимони”, не розуміючи того, що вони вже на повну поділилися емоціями з таким персонами, як Емілі. Проте їм не варто чекати винагороди у вигляді професійного зростання своїх підлеглих.

 

Сюжет сьомий: момент істини

 

Диявол носить Prada [уривок 8] from Vladimir Liannoy on Vimeo.

“Ти можеш виходити за межі дозволено і самостійно приймати рішення” – Міранда не має жодних сумнівів, що Андреа остаточно перетворилася з провінціалки, яка прагне стати журналістом газети, на акулу модного бізнесу. Андреа розуміє: якщо вона хоче зробити хорошу кар’єру, їй часто доведеться поступатися своїми принципами і “йти по головах”, адже на її місці, за словами Міранди Прістлі, “хочуть бути абсолютно усі”. Момент, коли Андреа розкриває свої цінності, супроводжується словами: “Я не така як Ви, і не хочу усього цього”. Це демонструє ті цінності, від яких Андреа не готова відмовитися навіть на користь можливості бути у колі ти, хто вирішує долі модельного світу.

Андреа не захотіла формальної влади, тому відмовилася від неї, залишивши Міранду, “Подіум” і цілий світ моди. Вона почала кар’єру журналістки у Нью-Йорку з нуля.

Правильний чи неправильний вибір зробила Андреа – відкрите питання. Важливо відповісти для себе про критерії такого вибору. Цим критерієм є тільки поклик Буття для людини, її таланту, її повної і гармонійної самореалізації.

Повністю фільм можна переглянути тут.

Автор: Ярослава Лоянич, лідер HR-напрямку Києво-Могилянської Бізнес школи [kmbs]

за матеріалами обговорення фільму “Диявол носить Prada” (The Devil Wears Prada), комедійної драми за однойменною книгою Лорен Вайсбергер [kmbs, 17 лютого 2010 року]

Шевченкіада (літературний вечір)

Вид: літературний вечір для станиці.

Мета: Вшанування пам’яті Кобзаря Тараса Григоровича Шевченка, шляхом проведення мистецького і інтелектуального літературного вечора.

Анотація: Літературний вечір розрахований на 3 години. Місце проведення – зал зі сценою та звуковою апаратурою, кнопками брейн-рингів, бажано з забезпеченням світлових ефектів. Вечір розрахований на станицю Київ, кількість учасників залежить від приміщення і вчасної подачі зголошень.
Дозвілля вечора можна згрупувати у дві частини : «Серйозно» і «Весело». Тобто деякі точки програми присвячені пам’яті Шевченка, власне його життю, творчості. Решта точок— тематичні ігри та забави( не забуваймо, що більшість присутніх –діти )
Дух вечора—це те, на що мають іти усі сили організаторів. В повітрі мають витати слова «Шевченко», «поезія» і «класна була імпреза!», тобто необхідно прослідкувати, щоб усі виступи, так би мовити, не відходили від теми, а наштовхували на думки про величне. Для цього необхідно ввести процедуру зголошення на акцію. До зголошення має бути доданий окреслений в загальних рисах сценарій.
Також організатори подбають про роздатковий матеріал —книжечки учасникам. В них — найважливіші моменти про життя Т.Шевченка, назви найвідоміших поезій, зображення картин і взагалі коротке пояснення, хто такий Шевченко і чим же він видатний (для новацтва).

Старшина акції:

  • Комендант
  • Бунчужний
  • Писар
  • Ведучі

План проведення:

  1. Відкриття (15хв)
  2. Перегляд короткометражного ролику про Тараса Шевченка(15 хв)
  3. Гра з залом «Шевченківська вікторина» (10хв)
  4. Імпрези роїв, куренів (20хв)
  5. Перерва (30хв)
  6. Конкурс читців (20хв)
  7. Гра з залом «Крокодил» (20 хв)
  8. Імпрези роїв, куренів (20хв)
  9. Прибирання (10 хв)
  10. Закриття (20хв)

Уточнення щодо плану проведення:

3) Шевченківська вікторина.
Запитання (і відповіді):

  1. Дата народження (9.03.1814)
  2. Дата смерті (10.03.1861)
  3. Як звали батька Тараса Григоровича Шевченка? 😉
  4. Коли померли батьки Поета (Мати-20.08.1823, Батько-21.03.1825)
  5. Назвіть братів і сестер Шевченка (2 брати і 5 сестер: Катерина, Марія, Микита, Ярина, Марія, Йосип, Марія)
  6. Скільки запросив Енгельгардт за кріпака Т.Шевченка? (2500крб)
  7. Коли відбулася лотерея? (16 квітня 1838)
  8. Де вчився Шевченко після викупу? (З 1838р. Шевченко став учнем К.Брюллова в академії художеств)
  9. 9.Як називалася 1 збірка Шевченка? Коли вона вийшла? (Кобзар, 1840)
  10. 10.На якому році життя помер Шевченко і де його було поховано? (На 48р. життя в Петербурзі. Поховано було в Петербурзі на Смоленському кладовищі. Перепоховали в Каневі 10.05.1861 на Чернечій горі).

5) В перерві учасників пригощають солодким частуванням (це ж все-таки свято). В цей час лунає музика
(не тільки на слова Шевченка,а й проста українська).
Перерва — такий собі умовний ярмарок розваг. Тобто певна частина частується, решті пропонується долучитись до декількох невеличких ігор, розваг, нагородою в яких є маленькі заохочувальні призи (значки, фенечки, цукерки). Це для того, щоб зменшити навантаження на святковий стіл, жвавої «циркуляції» учасників залою, що сприятиме їхньому спілкуванню. Розваги такого типу:

  • Гра «Розгардіяш у вірші»: двом учасникам даються листочки зі словами одного уривку з поезії Шевченка. Треба ці слова скласти докупи. Хто швидше, той і переміг.
  • Вчимо пісню. Учасникам пропонується вивчити і заспівати пісню на вірші Т.Шевченка. Репертуар досить широкий — пісні «Кому Вниз», «Сад» та ін. Для цього потрібен музичний інструмент (гітара, фортепіано), інструктор і текст пісні (пісень), який може бути поміщений у книжечку заходу.
  • Гра «Картки». На столі лежать невеликі, однакові картки. З однієї сторони на картці уривок(1 речення) поезії Шевченка (напр. «Як умру, то поховайте…»), з іншої сторони картка порожня. До кожної картки є пара. Тобто парою вищезгаданої картки є картка з написом «…мене на могилі, серед степу…». Таких пар — приблизно 6-7. Усі картки перевертаються білою стороною догори. Учасники по колу перевертають по дві, дивляться коротко, і перевертають назад. Суть – добрати пару. У кого їх виявиться більше — той і переміг.

6) Зголошені особи (до 10 чол.) по черзі читають поезію Кобзаря (один виступ – 3хв.) Жюрі визначає переможців. Переможці (1,2,3 місця) отримують заохочувальні подарунки: “Кобзар”(1м), Аудіодиск гурту “Кому вниZ” (2м), аудіодиск гурту “Сад” (3м).

7) Гра «Крокодил»: з присутніх обираються добровольці – 6 осіб. Діляться на дві рівні команди. Обрані від кожної команди витягують запропоновані їм назви поезій Шевченка з капелюха організаторів і мають показати їх без слів. Обмеження – 3 хвилини для однієї людини. Чия команда зрозуміла, тій і плюсик. Якщо після 3 хв жодна з команд не здогадується про що йшла мова — правильної відповіді очікують від залу. Той, хто відповість з залу отримує невеличкий приз (напр. пару шкарпеток, цукерки). На черзі наступний з команди, хто показує і т.д.

8)’ Імпрези роїв, куренів. Команди, що зголосилися представляють свої імпрези, які тривають максимум 10хв, але не менш, ніж 5хв. У імпрезах бажане музичне оформлення, світлові ефекти та ін.

9) Пластун любить красу та дбає про неї! Учасники свята прибирають приміщення, в якому провели літературний вечір.

10) На закритті зачитуються переможці теренового змагу (якщо такий буде передбачений) і переможці конкурсу читців.

Автори: Михася Марченко, Андрій Лузан

Перегляд фільму The Soviet Story

Радянська історія (англ. The Soviet Story) — латвійський документальний фільм про історичні події у Радянському Союзі перед початком, протягом і після Другої світової війни, Голодомор, злочинну суть комунізму, прояви нацизму в сучасній Росії. Автори фільму зосередилися на злочинах радянського режиму і співпрацю СРСР з нацистською Німеччиною і намагаються довести за допомогою документальних кадрів схожість обидвох режимів. Декілька провідних істориків, політиків виступали експертами у фільмі. Стрічка отримала як схвальну, так і критичну реакцію експертів, але викликала значне невдоволення та критику з боку Росії. Фільм був спонсорований Європейським парламентом, вийшов англійською мовою, а також був перекладений на півтора десятки мов, отримавши таким чином широкий міжнародний резонанс. Фільм дубльований українською мовою.


Після фільму провести обговорення. Звернути увагу на такі питання: схожість і відмінність ідеологічної основи двох режимів; методи дії двох режимів; цілі Сталіна і Гітлера; застерегти юнацтво від малювання свастик, нацистського вітання, оскільки це не забавки, а ознаки і характерні  риси тоталітарного людовбивчого режиму; застерегти молодь від ультраправих рухів, вказати на несумісність ідеології цих рухів  і пластових цінностей.