Порядок в новацькій домівці

Мета:  II проба , т. Г. 3 . Разом з роєм впорядковуй кімнату після сходин./ т.Г.15. Намалюй  план новацької домівки або свого помешкання.

Тема: Речі які нас оточують.

Час: 75 хв./1 год.15

 

10 хв. 

1.Відкриття :

а) Збірка в колі;

б) Привіт (відкриваємо наші сходини новацьким гаслом “Готуйсь!”)

в) Обряд…

 

Розповідь. “Скромна парасолька”

5 хв. (поділ ролей,- правила самодіяльної гри під час розповіді)

*  кожна новачка отримує папірець з назвою одного з предметів що будуть зустрічатися в розповіді (Книжка казок, Губка, Мило, Парасолька (на папірці зашифровано як “Вона”), Компютер, Червоний чайник, іграшка котик Мурчик).

На папірці вказане місце в якому проживає вказаний предмет, а також слова, які він говорить.

 Приміщення домівки ділиться на три сектори з такими назвами : “Прихожандія”, “Кімнатія”, “Ваннія”, (що за розповіддю знаходяться в “Квартирії”)

Завдання новачок : 1) знайти і перейти в сектор, в якому вони проживають;

                                  2)поводитися так, як їхні предмети відповідно до розповіді;

                                  3)говорити свої слова, які написані на кожному папірці ;

                                  4)відгадати, про кого йдеться в казочці.

10 хв.

 «Вона жила у Прихожандії , у темному куточку, і ніхто не звертав на неї уваги. Іноді їй було дуже сумно , але вона не ображалась. Натомість мріяла і складала вірші . А ще любила гуляти під час дощу…

Якось після такої прогулянки Вона зайшла до Кімнатії, щоб підсушитися, і розправила свою промоклу спідницю, і тут всі побачили яка вона красуня. І вигукнув котик Мурчик /новачка котра грає роль котика говорить/ 

  • Ой, вона як великий яскравий метелик!-

Тоді і Червона Книжка собі відреагувала :

  • Ні, як чарівна квітка!-

І компютер хотів шось сказати, аж в нього забракло слів:

– Ні-ні, вона така прекрасна, така прекрасна,як…-

 

Вона від тих слів засоромилась, побігла у Ваннію (через Квартирію)  але від того стала ще красивіша. Аж тут її помітила Губка та й питає :

  • О, а хто ж це такий гарний?-

І Мило побачило красуню та й цікавиться 6

  • А як тебе звати?-

Тоді вона не витримала й…»

 

Сестричка: а що було далі дізнаємось після гри!

 

10 хв.

Гра 

 

Ведучий стає в коло. По- черзі показує на новака/новачку.Той, на кого показали і ті, хто по-праву і по-ліву руку стоять від нього, допомагають формувати вказаному гравцю те, що назвав ведучий (той хто в колі). Наприклад, млинець на сковорідці ( ті, що поряд, беруться за руки так, щоб той на кого показали був ніби в колі між них і починає стрибати), жирафа ( той, на кого вказали, піднімає руки і формує ними довгу шию, а ті, що поряд, доторкаються до того, хто по-середині й ніби-то роблять плямки), так само утворюються: пральна машина, крокодил, міксер, і т.д.

 

Сестричка : «А хто розгадав, що ж це за красуня в гарній спідничці? Яка живе в Прихожандії і любить гуляти під час дощу?»

 

5 хв.

Продовження казки:

  

«Тоді красуня не витримала й сказала :

  • Звати мене Парасолька. Я живу у вашій Квартирії, але ви мене ніколи не помічали. Та я дуже хочу з вами дружити!-

Тоді мешканці Квартирії почали навперебивки розпитували Парасольку про її життя і дивувалися, як вони раніше не зауважували такої красуні.

Так Червоний чайник запросив всіх до Кухнії  :

  • Ходімо, я зготую запашний чай!-

А потім Парасолька читала свої вірші. Червоний Чайник склав на них нову пісеньку і відтоді всі її наспівують .»

 

10 хв.

Пісенька

 

“Люблю співати…як сонце сяє.

Люблю співати,

Тра-ля-ля-ля тра-ля-ля-ля

Люблю співати…”

 

«І хоча Парасолька повернулася в свій куточок, життя її цілком змінилося. Тепер у Парасольки є багато друзів, які ніколи про неї не забувають.»

 

10 хв.

Новацька розмова:

  • Скільки кімнат в домівці, яке призначення кожної з них?
  • Які предмети, що є в домівці, ми постійно використовуємо, а які з них просто бачимо, і яке в них призначення? Чи є в домівці речі, яких ми досі не помічали, що це за речі, і яке їх призначення?
  • Де, які речі лежать і чому? (наприклад так, як в казочці: губка і мило у ваннії, компютер і книжка в кімнатії)
  • Чому всі предмети і речі живуть у визначеному місці, для чого потрібно дотримуватись таких правил?
  • Що робить домівкар в рої ?
  • Завдання для новаків вдома оглянути так само своє помешкання.

     

      10 хв.

Всі пробують себе в ролі домівкаря і прибирають домівку.

 

5 хв.

Закриття.

а) Збірка в колі;

б) Обряд;

в) привіт ( закриваємо наші сходини новацьким гаслом “Готуйсь!”)

г) розхід

 

Правила поведінки за столом

Тема: В гостях у королеви

Мета: т.Г2 Поясни та покажи правила доброї поведінки при столі, 2 проба

Дане заняття можна провести  в домівці. Тоді тобі потрібно подбати про столові прибори та їжу. Або в закладі загального харчування (їдальня, кафе) попередньо домовившись з власниками чи зарезервувавши столик. В такому разі естафета проводиться по дорозі до закладу.

Виряд: ватман з зображенням дівчинки(або А4 , тоді кожній новачці), кольоровий папір, клей-олівець, ножиці, кожній новачці маленька сумочка (можна пенал з шкільним приладдям), скатертина, посуд(якщо одноразовий то паперовий), чашки з вушком, чайні ложечки, виделки та ножі (є одноразові пластикові чи деревянні), желейні цукерки, печиво Марія,  цукерки морські камінці (або якісь круглі тверді, що імітуватимуть горошини), чай , цукор рафінад, чайні ложки, серветки.

  1. Відкриття, обряд рою – 10хв
  2. Мотивація діяльності – 5хв
  3. Майстерка – 15хв
  4. Гра (естафета) – 15хв
  5. Правила поведінки при столі практично 25хв
  6. Хвилинка сестрички/братчика 5 хв.
  7. Закриття – 5хв

Було б добре щоб у тебе була допомога – поки ти проводитимеш естафету в іншому приміщенні тобі допоможуть накрити стіл(бажано це зробити урочисто – накрити скатертиною, поставити вазу з квітами…). Як варіант, новачки можуть зустріти саму королеву за обіднім столом – це маловідома їм сестричка, що вбрана в костюм ділового стилю. 

 Перед початком занять вивчи самостійно як правильно тримати ніж та виделку, різні способи користування ними. Вчимося різати м’ясо на желейних цукерках, горошок – на круглих цукерках, поламане дрібно печиво – як картопляне пюре. За цими посиланнями трошки матеріалів для тебе.

https://www.youtube.com/watch?v=sNE2DhQ1AZ4

https://www.youtube.com/watch?v=lbyyB3n-fV0  

 

Мотивація діяльності (тут можна дати якусь більшу розповідь, яку підберете для свого рою)

Напевне кожна з вас чула безліч казок про принцес та королев. Зараз ми спробуємо намалювати її. Ось тут на аркуші зображена звичайна собі дівчинка. Кожен називатиме якусь особливість королеви і домальовуватиме її. Отож від мене по колу за годинниковою стрілкою. 

Сьогодні нас чекає мандрівка до справжньої королеви. Та щоб потрапити до неї потрібно пройти підготовку. Першим, що ви назвали серед особливостей, була корона. Так, це не від’ємна частина королівської влади. А зараз ми змайструємо собі корону і ви зрозумієте навіщо вона королеві.

Майстерка корони.

Зробити корону можна за поданими нижче зразками. Зроби заготовки, щоб майстерка не зайняла багато часу. Основне завдання, щоб вона поганенько трималась на голові. 

Естафета.

Тепер ви вже майже справжні принцеси. Відрізняють вас тільки манери. Тож зараз спробуємо виправити це.

Точки естафети: слідкуємо за правильною поставою під час всієї естафети.

  • Пройти 10м по лінії щоб корона не впала.(можна ускладнити книгою)
  • Пройти по сходах  між поверхами вверх та вниз тримаючи маленьку сумочку обома руками і корону на голові
  • Намагаємось розсмішити. Завдання новачки стримувати дикій регіт.
  • Правильне привітання. Вчимось робити реверанс, потискати руку.

Після завершення естафети переходимо до кімнати, де накритий стіл.

 

Манери за столом

Хороші манери — це вміння правильно говорити, використовувати правильні слова, стримувати емоції, виглядати акуратно і чисто, виявляти повагу.

Теми, на які за столом з мало знайомими людьми не розмовляють – вік, релігія, проблеми, багатство, робота, хвороби, подарунки, сімейні негаразди.

Завжди дякуйте людям, які вам допомагають, щоб показати, що ви цінуєте їх допомогу.

  • Сидячи за столом, завжди тримайте лікті близько притиснутими до тулуба та не кладіть їх на стіл. Допустимо ставити лікті на стіл у випадку розмови з співрозмовником, але при цьому без столових приладів в руках.
  • Першим ділом покладіть на коліна серветку.
  • Ніж беріть правою рукою, а вилку – у лівій. 
  • За правилами не сьорбають голосно суп та не торкаються їжі руками
  • Відрізайте по два-три маленьких шматочка їжі такого розміру, щоб вони могли цілком поміститися в роті.
  • Не переповнюйте вилку або ложку їжею. В іншому випадку їжа може впасти в тарілку, на одяг або на стіл, забруднивши їх.
  • Ніколи не розмахуйте і не кидайте столові прилади.
  • Після того, як поїли, кладіть всі використані столові прилади на тарілку а серветку збоку на стіл.

Новачки отримують свої тарілки з їжею – желейні цукерки, круглі цукерки, подрібнене печиво. Показуємо як правильно тримати ніж та виделку, пробуємо виконати це та з’їсти все, що на тарілці, правильним способом.

По завершенню чаюємо.

Під час чаювання слід тримати чашку саме за ручку вказівним і великим пальцем, а середній пальчик, як би підтримує чашку знизу. Або ж як в казці «Аліса в країні чудес» з відведеним мізинцем. 

Розмішувати цукор потрібно за годинниковою стрілкою. А якщо ви про це забули – випийте чай без цукру.

Слідкуйте за тим, щоб вони не тягнулись за цукром (чи будь- чим іншим), а просили передати їм і дякували за допомогу.

По закінченню прощаємось з королевою та відходим в інше приміщення.

Хвилинка сестрички/братчика.

Закриття.

Любов до книжок

   Тема Книга вчить, як на світі жить.
   Мета (точка з проби

чи вмілості)

(2 проба) Прививати новакам любов до читання книжок та їх збереження.
   Тривалість 1 година 20 хвилин
   Вік дітей 8 років
Точка      Опис заняття (з усіма текстами розповіді, пісні, ігор і т.д.) До майстерки бажано подати зображення. Виряд Час
1 Відкриття а) збірка в колі;

б) привіт (“Відкриваємо наші сходини новацьким гаслом “Готуйсь!”);

в) пісня новаків і новачок

г) перевірка присутності (мовна гра: “назва книжки. Кожен, кого я назву на ім’я говорить назву книжки яку прочитав нещодавно”).

10 хв
2 Розповідь Книжка. Автор: Марина Кірносова

Артемчик дуже любив машинки, а книги йому не подобались. От скласти з них вежу, або скрутити підзорну трубу з тонкої книги у м’якій палітурці — це звичайно цікаво. А читати… Трошки нудно. Може це тому, що він ще цього не вміє робити сам?

А от Діана, старша сестра, дуже полюбляє читати. Тому на полках стоїть величезна купа книг. Артемчик пробіжить біля полиць та скине все на підлогу, от весело!

Одного разу, побачила Діана серед цього безладу книжку, яку хотіла прочитати.

— Це дуже цікава книжка. Я її візьму.

— Ні, це все моє! — відповів Артем.

— Ти ж навіть читати не вмієш! — Діана взяла з купи велику товсту книжку з яскравою обкладинкою, на якій були намальовані дивовижні ельфи. — Яка вона цікава та гарненька, — дівчинка відкрила книжку.

— Моє! — Артем теж cхопив книжку та діти почали тягнути її в різні сторони.

Ніхто не бажав поступитися, от і не витримала книга, залишила обкладинку з ельфами у руках хлопчика…

— Що ти накоїв! Вона ж одна з моїх улюблених!

На крик прибігла мати та наказала все прибрати і більше книги не ображати, бо вони наші друзі.

— Артем, подивись, ельфи на обкладинці похмурі! Мама, тато, як таке може бути?

— Справді дивно. Завтра обов’язково полікуємо книжку, а зараз пора спати — відповіла мати.

Вночі Артем прокинувся від якогось шуму. Він сів у своєму ліжечку та побачив величезну книжку без обкладинки, в неї були очі та довгі руки з ножицями. Вона старанно різала спортивний костюм Артемчика на маленькі шматочки.

— Ти що таке робиш?! — хлопчик був настільки здивований від побаченого, що навіть не злякався.

— Це моя помста!

— Ти пошкодила мій костюм! Батьки будуть тебе лаяти!

—Уявляю, як ти їм говориш, що вночі я порізала на шматочки твій одяг, — книжка затряслась від сміху. Але раптом посерйознішала. — Ти на мене подивись! Ти мене зовсім без мого яскравого, глянцевого, найкрасивішого костюму в світі залишив!!!

— Вибач мене, будь ласка! Завтра я все полагоджу! Чесне слово!

— Добре, я повірю тобі.

Зранку Артем попросив матір допомогти йому полагодити книжку.

— Звичайно! Треба добре ставитися до книжок і вони віддячать тобі, показуючи нові пригоди та відкриваючи дивовижні міста! Якщо бажаєш, ми почитаємо з тобою.

Того дня хлопчик уважно слухав історії з книг. Йому дійсно було цікаво. Він захотів скоріше навчитися читати самому, щоб робити це, коли забажаєш.

Вночі Артем знову прокинувся від якихось звуків. Він побачив купу книжок, які стояли біля його ліжка. Які ж вони були кумедні! З маленькими очима, в руках у деяких з них були музичні інструменти, а тонка висока книжка тримала диригентську паличку.

— Він прокинувся, починаємо! — зашепотіли книжки.

Після помаху диригентської палички деякі з них заграли на інструментах, деякі почали співати, а інші танцювали, смішно підскакуючи на тоненьких ніжках та розмахуючи сторінками.

— Якщо будеш нас читати, то дізнаєшся багато, — співали книжки.

— Дякую! Мені дуже сподобалось! Тепер я знаю, як це цікаво, читати книжки! — сказав хлопчик після вистави.

Наступного дня він сам попросив матір почитати йому, а потім ще сестру, коли вона повернулася зі школи, а ввечері ще і батька.

— Оце так диво! — сказала Діана.

— Я тепер кожен день хочу читати! — відповів Артемчик. — І з книжками буду поводитися дуже акуратно!

— До речі, ельфи на обкладинці знову посміхаються! — здивовано помітила дівчинка.

А ти знаєш грамоту і не любиш читати книжок.

15 хв
3 Пісня про книжку

Слова: Наталя Свойкіна
Музика: Наталія Антоник

 

Я взяла з полиці книжку

І сторінки погортала.

Забруднилась – киця й мишка

Уночі її читали.

Плаче книжка, мишко,

Плаче, кицю, нишком,

Розлетілись сторінки

І обшарпались боки.

 

Я покличу в гості мишку

І покличу з нею кицю,

В бруді лапки брати книжку

Замазурам не годиться!

Не журися, книжко,

Миє лапки мишка,

Киця клеїть сторінки

І обшарпані боки.

 

Вийшло, як годиться:

Вміють мишка й киця

І читати залюбки,

І підклеювать боки!

 

Джерело: сайт “Українські пісні” http://www.pisni.org.ua

10 хв
4 Майстерка «Святкова листівка»

Видрукувати Нравки краще на папері щільністю 125г/см

Сьогодні виготовимо V-подібну святкову листівку. Заготовка такого плану: смужка висотою до 3 см (не враховуючи знизу країв для приклеювання), під кутом, зігнута посередині, із загнутими знизу краями, ширина – 10, 5 см. І коротша, близько 8 см. Найзручніше їх робити із зігнутого поздовж картону А-4. Для того, щоб відігнути знизу на смужці краї для приклеювання, посередині, на місці згину робимо знизу надріз.

Приклеювати слід краї заготовки до основи листівки – зігнутому на половину А-4 аркуші картону – щоб місце згину великого листка збігалося із місцем згину паперової смужки. Заготовка має виглядати V-подібно. Коли ви приклеїли смужки, спробуйте відкрити і закрити листівку – якщо смужки складаються і розкладаються – можна вирізати звірят, дерева і кріпити на першу (довшу) та другу (коротшу) заготовки.


Перш ніж приклеювати дерева, перевірте, чи вони не будуть завеликими, якщо згорнути листівку.

Розмальовувати та підписувати листівки потрібно на власний смак.

Підготовлено з сайту https://nravokids.com

В нагоді створення власної листівки стануть  Нравки – набори персонажів з ігор від Nravo Kids, картон, ножиці, клей, кольоровий папір та олівці.

 

20 хв
5 Рухлива гра «По порядку» Так як сторінки в книжці розташовані по порядку потрібно вишикуватись за датою і місяцем народження тільки мовчки. 10 хв
6 Новацька розмова Скажи на пам’ять новацький закон. 5 хв
7 Хвилинка братчика/сестрички *      наступні сходини (коли, виряд);

*      пригадка черговим прибрати домівку після сходин;

*      згадуємо, хто чергує до і після наступних сходин.

5 хв
8 Закриття а) збірка в колі;

в) привіт (“Закриваємо наші сходини новацьким привітом “Готуйсь!”);

г) розхід.

5 хв

Герб, президент і українська пісня

Тема: Україна, її державні символи

Мета: Намалюй або змайструй герб України, дізнайся хто такий Президент України, вивчи і заспівай нову народну пісню.

Загальний час: мін. 70хв., макс. 85хв.

 

Точка Опис заняття Виряд Час
1 Відкриття Позір! Збірка в колі.

Вирівняти коло.

Спочинь.

До молитви.

По молитві.

Струнко.

Пісня новаків та новачок.

Відкриємо наші сходини новацьким гаслом «Готуйсь»

Розхід.  

Однострій (хустки) 10 хв.
2 Розповідь Колись давним-давно в одному селі жила бідна жінка. Не було в неї ніякої втіхи від життя, тільки важка робота. І ось настав радісний день – у неї народилась дочка – маленька, крихітна і дуже-дуже гарна. Мати стала думати, яке ім’я дати своїй дитині. Тут, звідки – невідомо, з’явилась в хаті чарівниця. Вона подивилась на немовля і сказала: «Не давай дитині імені, вона сама його знайде. А якщо даси, то вона помре». Дівчинка підростала, була розумною, веселою, але часто журилась тим, що у неї немає імені. Коли вона вже виросла, задумала знайти своє ім’я. Мати не хотіла відпускати її, але дівчина потайки вирушила в дорогу. Бідна жінка чекала день, другий, але не витримала розлуки і пішла шукати свою доньку. Ішла, йшла і вийшла в чисте поле, жовте-жовте від пшениці, а зверху – блакитне небо. І бачить – спить її донька на полі, така гарна,що вона навіть замилувалась нею.

Раптом небо потемніло, здійнявся сильний вітер і пшениця нахилилась до землі. Жінка почула тупіт коней та побачила попереду війська чужинців. Коли їхній ватажок побачив красуню-дівчину, вигукнув «Укра-юна», що його мовою означало «Молода дівчина». Від шуму дівчинка прокинулась, але чужинець схопив її і забрав з собою. Мати опустилась на коліна і почала молитись. Гроза стихла, і жінка пішла по землі шукати свою дитину. Запам’ятала вона лише одне: Україна.

Шукаючи свою доньку, зустрічала жінка багатьох людей. Одного разу зустріла вона хлопця, в якого на голові була корона з трьома промінцями. Люди назвали його Тризубом. Через декілька днів зустріла хлопця у синьо-жовтому одязі, якого люди називали Прапор. Довго-довго йшла мати, так і не знайшовши своєї дочки. Але натомість, земля по якій вона пройшла, отримала назву Україна, і її державними символами стали Тризуб і Прапор, а керував цією державою – Президент.

10 хв.
3 Гра «Україночка» Діти беруться за руки і стають у коло. Вибирають лічилкою україночку. Діти починають  співати і ходити по колу, а україночка робить все те, про що вони співають:


Десь тут була україночка,
Десь тут була молодесенька.
Тут вона стояла,
До землі припала,
Личка не вмивала,
Бо води не мала.
Ой, встань, встань, україночко,
умий личко, як ту скляночку.
Візьмися у бочки –
Покажи нам скочки,
Підскочи до раю,
Бери сестру з краю.
Україночка вибирає дитину з кола, і та стає на її місце. Діти знову співають.

10-15 хв.
4 Майстерка Вчимося малювати тризуб, сестричка показує по-одному елементу. А діти змальовують. Потім розмальовуємо у кольори прапора Папір, олівці прості і кольорові 15-20 хв.
5 Пісня «Маленька українка»

З дитинства я пісні співаю,
Хоч ще маленькою була.
І всі пісні напам’ять знаю,
Я — україночка мала.

Приспів:

Я — маленька українка,
На Поліссі я живу.
Я — маленька українка,
Україну я люблю.

Матуся змалечку навчала
Пісень про ніжність, доброту.
З дитинства я пісні співала
Про рідну матінку свою.

Приспів.

Люблю я в вільний час співати
Про все, що бачу, чую я.
Співачкою я хочу стати,
Я — україночка мала.

Приспів.

https://pustunchik.ua/ua/audio/detskie-pesni-slushat-onlain/pisni-pro-ukrainu/malenka-ukrayinka 

Роздруковані слова пісні 5-10 хв.
6 Гра Діти діляться на пари (або на трійки), отримують прислів’я і мають підібрати правильне закінчення до них

     Прислів’я:

     Рідний край – земний … / рай.

     Кожному мила своя … / сторона.

     Що країна, то … / родина.

     Людина без вітчизни, як соловей без … / пісні.

     Добре тому, хто у своєму … /домі.

Роздруковані прислів’я 5 хв.
7 Хвилинка сестрички Точкування, підсумок сходин, організаційні питання  5 хв.
8 Закриття Позір! Збірка в колі.

Вирівняти коло.

Пісня новаків і новачок.

Спочинь.

До молитви.

По молитві.

Закриємо наші сходини новацьким гаслом «Готуйсь».

Розхід.

Однострій (хустки) 10 хв.