Фотографія автора

Порядок в новацькій домівці

2 проба (7-8 років), Пізнай і полюби Україну

Мета:  II проба , т. Г. 3 . Разом з роєм впорядковуй кімнату після сходин./ т.Г.15. Намалюй  план новацької домівки або свого помешкання.

Тема: Речі які нас оточують.

Час: 75 хв./1 год.15

 

10 хв. 

1.Відкриття :

а) Збірка в колі;

б) Привіт (відкриваємо наші сходини новацьким гаслом “Готуйсь!”)

в) Обряд…

 

Розповідь. “Скромна парасолька”

5 хв. (поділ ролей,- правила самодіяльної гри під час розповіді)

*  кожна новачка отримує папірець з назвою одного з предметів що будуть зустрічатися в розповіді (Книжка казок, Губка, Мило, Парасолька (на папірці зашифровано як “Вона”), Компютер, Червоний чайник, іграшка котик Мурчик).

На папірці вказане місце в якому проживає вказаний предмет, а також слова, які він говорить.

 Приміщення домівки ділиться на три сектори з такими назвами : “Прихожандія”, “Кімнатія”, “Ваннія”, (що за розповіддю знаходяться в “Квартирії”)

Завдання новачок : 1) знайти і перейти в сектор, в якому вони проживають;

                                  2)поводитися так, як їхні предмети відповідно до розповіді;

                                  3)говорити свої слова, які написані на кожному папірці ;

                                  4)відгадати, про кого йдеться в казочці.

10 хв.

 «Вона жила у Прихожандії , у темному куточку, і ніхто не звертав на неї уваги. Іноді їй було дуже сумно , але вона не ображалась. Натомість мріяла і складала вірші . А ще любила гуляти під час дощу…

Якось після такої прогулянки Вона зайшла до Кімнатії, щоб підсушитися, і розправила свою промоклу спідницю, і тут всі побачили яка вона красуня. І вигукнув котик Мурчик /новачка котра грає роль котика говорить/ 

  • Ой, вона як великий яскравий метелик!-

Тоді і Червона Книжка собі відреагувала :

  • Ні, як чарівна квітка!-

І компютер хотів шось сказати, аж в нього забракло слів:

– Ні-ні, вона така прекрасна, така прекрасна,як…-

 

Вона від тих слів засоромилась, побігла у Ваннію (через Квартирію)  але від того стала ще красивіша. Аж тут її помітила Губка та й питає :

  • О, а хто ж це такий гарний?-

І Мило побачило красуню та й цікавиться 6

  • А як тебе звати?-

Тоді вона не витримала й…»

 

Сестричка: а що було далі дізнаємось після гри!

 

10 хв.

Гра 

 

Ведучий стає в коло. По- черзі показує на новака/новачку.Той, на кого показали і ті, хто по-праву і по-ліву руку стоять від нього, допомагають формувати вказаному гравцю те, що назвав ведучий (той хто в колі). Наприклад, млинець на сковорідці ( ті, що поряд, беруться за руки так, щоб той на кого показали був ніби в колі між них і починає стрибати), жирафа ( той, на кого вказали, піднімає руки і формує ними довгу шию, а ті, що поряд, доторкаються до того, хто по-середині й ніби-то роблять плямки), так само утворюються: пральна машина, крокодил, міксер, і т.д.

 

Сестричка : «А хто розгадав, що ж це за красуня в гарній спідничці? Яка живе в Прихожандії і любить гуляти під час дощу?»

 

5 хв.

Продовження казки:

  

«Тоді красуня не витримала й сказала :

  • Звати мене Парасолька. Я живу у вашій Квартирії, але ви мене ніколи не помічали. Та я дуже хочу з вами дружити!-

Тоді мешканці Квартирії почали навперебивки розпитували Парасольку про її життя і дивувалися, як вони раніше не зауважували такої красуні.

Так Червоний чайник запросив всіх до Кухнії  :

  • Ходімо, я зготую запашний чай!-

А потім Парасолька читала свої вірші. Червоний Чайник склав на них нову пісеньку і відтоді всі її наспівують .»

 

10 хв.

Пісенька

 

“Люблю співати…як сонце сяє.

Люблю співати,

Тра-ля-ля-ля тра-ля-ля-ля

Люблю співати…”

 

«І хоча Парасолька повернулася в свій куточок, життя її цілком змінилося. Тепер у Парасольки є багато друзів, які ніколи про неї не забувають.»

 

10 хв.

Новацька розмова:

  • Скільки кімнат в домівці, яке призначення кожної з них?
  • Які предмети, що є в домівці, ми постійно використовуємо, а які з них просто бачимо, і яке в них призначення? Чи є в домівці речі, яких ми досі не помічали, що це за речі, і яке їх призначення?
  • Де, які речі лежать і чому? (наприклад так, як в казочці: губка і мило у ваннії, компютер і книжка в кімнатії)
  • Чому всі предмети і речі живуть у визначеному місці, для чого потрібно дотримуватись таких правил?
  • Що робить домівкар в рої ?
  • Завдання для новаків вдома оглянути так само своє помешкання.

     

      10 хв.

Всі пробують себе в ролі домівкаря і прибирають домівку.

 

5 хв.

Закриття.

а) Збірка в колі;

б) Обряд;

в) привіт ( закриваємо наші сходини новацьким гаслом “Готуйсь!”)

г) розхід

 

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *