Психологічні засади праці з батьками юнацтва

Мета: «Полегшити та вдосконалити комунікацію із батьками юнацтва та запобігти непорозумінням та конфліктам  у гуртку»

Актуальність:
Пластовий гурток у середньому складається із 8-10 учасників, тобто  приблизно 20 батьків із якими впорядник формує контакт з моменту створення гуртка та  підтримує  його протягом усього  етапу юнацького пластування своїх вихованців. У період юнацької пластової програми формується особистість дитини. Юнак проходить через так званий період «метаморфоз»  від середнього шкільного віку  (11 років) , коли його думка повністю базується на думці батьків, до юності (18 років) , коли юнак вже самостійно приймає рішення, володіє скептичним мисленням та чітко може висловити власну позицію та думку . Тому  відсутність комунікації та тісного контакту із батьками юнацтва  протягом цього періоду  викликає труднощі, які впливають  на гурток, командну роботу і як наслідок ефективність виконання пластової програми. Даний проект  має на меті знайти можливості побудови ефективної співпраці між впорядником і  батьками.

Короткий опис проекту:
Методичний проект «Психологічні засади праці з батьками юнацтва» спрямований на формування цілісного ланцюга на зразок «Юнак-Виховник-Батьки».  Він розкриває важливість співпраці із батьками та надає можливі засоби і методи залучення батьків до пластового життя їх дитини.

 

 Чому важлива співпраця із батьками?

Налагоджений контакт із батьками та ефективна комунікація у гуртку є запорукою того, що батьки не заперечуватимуть, а навпаки підтримуватимуть  пластування своєї дитини. Оскільки саме на юнацьку пластову програму припадає  основний період формування особистості, впорядник часто стикається із загрозою того, що його юнак покине Пласт.

 

Як формується особистість юнака?

У віці 11-13 років  авторитетами для дитини є її батьки . Вона спирається на їх переконання та формує власні погляди. Саме через це, із моменту створення гуртка та початку юнацького життя пластуна співпраця з батьками є дуже важливою. Адже позитивне ставлення батьків до усіх пластових заходів є запорукою успішного формування гуртка та подальшого повноцінного пластування дитини.

У  14-15 років розвивається вміння орієнтуватися на вимоги товаришів, враховувати їх. Серед таких вимог особливе місце займає необхідність відповідати  певним “трендам”. Важливу роль у розвитку особистості підлітка відіграють взаємини з товаришами та близьким другом. До дружніх стосунків ставляться особливі вимоги: взаємної відвертості й розуміння, рівності, чуйності, здатності співпереживати, уміти зберігати таємниці тощо. У цей період формування особистості юнака, як ніколи раніше, потрібен приклад старшого товариша, яким мав би стати впорядник.

У цьому віці юнацтво прагнуть звільнитися від контролю та опікування з боку батьків , а також від встановлених ними норм і порядків. У цьому процесі є помітним домагання автономії у сфері поведінки (потреба і право самостійно вирішувати особисті проблеми), емоційної автономії (потреба і право мати власні, самостійно обрані уподобання) та нормативної автономії (потреба і право на власні норми і цінності) (І.С. Кон).

Порівняно легко досягається незалежність поведінки,  передусім у сфері дозвілля.  Емоційна автономність досягається з більшими труднощами, і цей процес дуже суперечливий. Якщо підлітковий період породжує передусім проблеми, пов’язані з дисципліною, то рання юність дає найбільше емоційних конфліктів, особливо у взаєминах з батьками.

Для того, щоб стати дорослішим юнак має на меті стати незалежнішим у стосунках із батьками, включити свої відносини  з ними в нову, складнішу систему емоційних уподобань і симпатій, центром якої вже будуть не батьки, а він сам.

Ревниво захищає юнацтво  своє право на власні переконання, моральні установи та цінності. З цією метою вони нерідко займають підкреслено максималістські позиції, висловлюють критичні думки  з того чи іншого питання. Однак у значимих питаннях  (вибір професії, політичних поглядів, світогляду тощо) вони і надалі залишаються залежними від думки дорослих, особливо батьків. Інша справа, коли йдеться про моду, смаки, способи проведення дозвілля тощо.

Батьки, як правило, хворобливо реагують на таке охолодження у стосунках  з своїми дітьми. Проте це тимчасове явище, емоційний контакт з батьками відновлюється після завершення кризового періоду на новому рівні.  Тому у цей період при відсутності достатньої комунікації між впорядником юнаком і його батьками, даний етап формування особистості може стати фатальним для пластування юнака.

У віці 16 -18 років, юнак має на меті самостійно аналізувати  усі виклики суспільства, приймати рішення та обирати свою потенційну професію  та те, чим він хоче займатися у майбутньому. Цей етап є третім переломним моментом у формуванні особистості, а також надзвичайно важливим із сторони комунікації із батьками та продовження пластування юнака із подальшим успішним переходом у старшопластунство.

Тому одним із численних викликів для впорядника є формування співпраці  між батьками і юнацтвом.  Бути тим, хто є другом та водночас наставником для юнацтва і приятелем, і можливо авторитетною молодою особою для батьків.

 

Методи і засоби формування команди  «Батьки – Впорядник – Юнацтво»:

Тактика формування команди ґрунтується  на стосунках і настроях та особливостях гуртка
( кількість юнаків, їхні улюблені заняття, конфлікти між юнаками та причини конфліктів тощо.)

На основі залученості до Пласту, можна виділити 3 групи батьків:

1 – Батьки не є пластунами та не були дотичними  до Пласту.

Основний напрямок роботи, який може допомогти – це  створення спільних акцій з батьками та детальне ознайомлення їх із пластовим  життям дитини, основними засадами пластування. Важливим є пояснення, які саме можливості надає Пласт дітям. Нижче у документах прикріплена презентація  із грою для батьків та юнацтва «Юнацьке пластування за 60 хв.» , яку можна провести на  гурткових сходинах спільно з  батьками. Дана гра має на меті показати чим живе юнацтво у цей період пластування, які винагороди можна здобути за кожен пройдений етап. А оскільки команди протягом гри є мішаними ( батьки і діти), дорослі переймаються юнацьким запалом та  на власні очі бачать на скільки їх діти відповідально ставляться до кожної  одержаної протягом гри вмілості чи відзначки, або курінної хустини.  Згодом уже після проведеної акції стимулюють своїх дітей здавати проби, отримувати нові вмілості та у свою чергу сприяють пластовому життю своїх дітей.

2 –  Батьки пластуни, Пластсприяти або ж є дотичними до Пласту.

У таких ситуаціях корисним буде долучати таких  батьків до часткової організації гурткових та курінних акцій ( допомога із приміщенням, транспортним забезпеченням тощо, але саме допомога, а не завантаження роботою).  Тоді батьки будуть відчувати себе теж учасниками гуртка, а згодом і куреня . Систематичні проведення Батьківської ради також є важливими для комунікації із батьками. Інформування  про річний план праці куреня та детальний опис основних акцій протягом року ( таких як Свято Весни, Курінний табір, Крайові табори тощо.), а також повідомлення про план розвитку куреня ( переїзд на іншу домівку, закупівля нового реманенту або ремонт поточного майна) є запорукою того, що батьки є  систематично повідомлені про те, чим займається курінь як у середині куреня так і кожен гурток безпосередньо. І як наслідок, у батьків не формується негативне ставлення до пластового життя своєї дитини.

3- Змішана спільнота батьків.
Можна використовувати поради для 1 і 2 групи.

Виграшним для кожного типу батьківського колективу є формування індивідуального підходу при роботі із юнаком та безпосередньо його батьками. У будь-якому разі спільна група для батьків у соцмережі,  яка є активною, це хороший метод залучення батьків до пластового життя юнацтва та безпосередньої прямої презентації чим займається юнак у Пласті за допомогою  відео чи фото.  У межах гуртка такою мережею може бути спільна група у Facebook/Telegram/Whats App сторінка у Instagram, яку спершу веде впорядник, а згодом продовжує юнацтво, як варіант одного із  різновидів діловодства.

Також , позитивним бонусом для батьків, може бути номінація «Найактивніші батьки року», або ж нагородження безпосередньо усіх батьків, які проявляли активність у розвитку гуртка чи  куреня протягом року. Це допоможе батькам максимально зрозуміти захоплення своєї дитини пластовим життям, що спростить роботу впорядника із юнацтвом,  та буде запобігати виникненню конфліктних ситуацій як з вихованцями так і з їх батьками.

 

Висновки:
Отже, Батьки – основні особи на яких орієнтується дитина при прийнятті рішень. Саме вони є ключовими особами, що  мають безпосередній вплив на формування особистості дитини, визначення нею пріоритетів. У період юнацтва, з 11 до 18 років, припадає три переломних етапи формування особистості, через, що у впорядника можуть виникати не передбачувані конфлікти,як з батьками так і у межах гуртка між юнацтвом. Тому ключем до вирішення усіх непередбачуваних ситуацій є добре налагоджений контакт із батьками та відкрита комунікація. Щирість і відкритість – це запорука успіху у формуванні міцного командного ланцюга «Батьки-Впорядник-Юнацтво»

Посилання на додаткові матеріали: 

– презентація гри “Юнацька програма за 60хв.”;
– макет грамот ;
– приклад презентації для проведення Батьківської Ради;


 

Проект для дівчат підлітків «Я – цінна, Я – особлива, Я – гідна»

Завантажити проект в форматі PDF можна тут.

Вид проекту: навчально-виховний
Цільова група: юначки віком 12-16 років
Мета проекту: допомогти юначкам відшукати справжні цінності. Висвітлити деякі проблеми підліткового віку, приділяючи особливу увагу емоційній, психологічній, тілесній, моральній сферах розвитку дівчини-підлітка та її поведінці. Показати невимовну гідність майбутньої жінки і її тіла, серця, краси та життя, відкрити у собі промінчик того світла якого так потребує світ. Створити проект для дівчаток, з турботою про них і про їхнє життя в підлітковому віці і як наслідок в подальшому. Адже дівчатка – це майбутнє, юні берегині роду.
Актуальність теми проекту: Відомо, що процес переходу від дитинства до дорослості відбувається складно. Висока швидкість життя, розмиті межі між виборами у житті, обезцінювання, нові можливості, буря гормональних змін і як результат замикання у собі. Не викликає жодного сумніву те, що період підліткового віку дитини є періодом не лише суттєвих фізіологічних змін у молодому організмі, але й часом глибоких та тендітних переживань юної особи та усвідомлення нею багатьох аспектів власної тілесності. Здається, що діти щойно вийшли з дитинства, і тут їхнє тіло неочікувано зривається, обличчя покривається прищами, тіло стає незграбним, психіка зверх емоційною, і світ перетворюється в хаос.
Короткий опис проекту: Перший в Тернополі позитивний проект для дівчат-підлітків «Я – цінна. Я – особлива. Я – гідна», має на меті допомогти юначкам відшукати справжні цінності. Висвітлити деякі проблеми підліткового віку, приділяючи особливу увагу емоційній, психологічній, тілесній, моральній сферах розвитку дівчини-підлітка та її поведінці.
Інформація про реалізацію проекту: проект розпочався у вересні 2013 року. Автор ідеї проекту – Марія Хомів, лікар-психотерапевт. Співорганізатор та менеджер проекту – Наталя Зелінка.

ВСТУП
«Але ось настане пора, коли небезпека лишатись в тугому пуп’янку болісніша, ніж ризик розквітнути. І з того дня можливо усе зміниться. І від нас у великий мірі залежить майбутнє цієї квітки.».
Анаїм Нін.

Відпустити і відділити – не перестаючи любити, берегти, не закриваючи на ключ, чи не саме складне завдання в житті батьків підлітків» – Марія Хомів, автор ідеї проекту, лікар-психотерапевт.
Питання роботи з підлітками, напевно були актуальними та будуть такими завжди. Для когось ця робота виникає коли в сім’і виростає донька даного віку, а хтось з цим питанням стикається на пластових заняттях зі своїм гуртком Звісно, так як ми не ідеальні батьки чи виховники наші дні виховання не минають безхмарно, так як не все так просто складається в реальності порівнюючи з початковими нашими уявленнями. Попри те що в Пласті здійснюється різностатеве виховання, програма є однаковою, як для хлопців, так і для дівчат, тому є важливим, впровадження даного проекту в пластову програму для юначок віком 12-16 років Усвідомлюючи цю важливість – було вирішенло розпочати особливий проект. Щоб показати невимовну гідність майбутньої жінки і її тіла, серця, краси та життя, відкрити у собі промінчик того світла якого так потребує світ. Створити проект для дівчаток, з турботою про них і про їхнє життя в підлітковому віці і як наслідок в подальшому.

РОЗДІЛ 1. ЗАГАЛЬНА ІНФОРМАЦІЯ
Перший в Тернополі позитивний проект для дівчат-підлітків «Я – цінна. Я – особлива. Я – гідна», має на меті допомогти нашим юнкам відшукати справжні цінності. Висвітлити деякі проблеми підліткового віку, приділяючи особливу увагу емоційній, психологічній, тілесній, моральній сферах розвитку дівчини-підлітка та її поведінці.
Проект розпочався в вересні 2013 року. До початку проекту було проведено усне опитування 20 дівчат 11-15 років, про що хочуть почути дівчата і на які саме заняття вони б хотіли додатково відвідати.
На даному етапі проект завершили 42 випускниці віком 12-14 років, та 36 випускниць 14-16 років відкривши для себе цікаві, нові грані особистості, та отримавши деякі відповіді на свої найважливіші запитання.
Це навчання та вклад кожного тренера – безсумнівно є цінними в житті. І ми віримо що обов’язково стане в пригоді кожній дівчині та стане невід’ємною частиною виховної програми Пласту.
Заняття відбуваються по вихідних, 5-6 занять в місяць протягом 2-х місяців. Курс включає в себе 12 занять, кожне тривалістю 90-130 хвилин.
Наповненість теми залежить від віку дівчат та їх зацікавленості у темі. Вік враховується при подачі матеріалу.
Кількість учасниць в групі – 14-16. Місця проведення занять змінюються, залежно від тренера та теми матеріалу.
Залучені спеціалісти:
• лікар-психотерапевт;
• психологи;
• акушер-гінеколог;
• фотограф;
• інструктор по самозахисту;
• моделі;
• перукар;
• директор ресторан;
• танцювально-руховий терапевт.
Цільовою аудиторією є дівчата, поділені на дві групи: 12 (11) – 14 та 14 – 16 років.
Набір у групи відбувається 1 раз в квартал.
На початку та по звершенні проекту відбувається анкетування учасниць.
Дана модель заснована на принципах комплексної подачі матеріалу, яка охоплює доступність пояснень та відповідність віку. На перших заняттях встановлюється емоційний контакт з учасницями, формується довіра та зацікавленість у проекті , узгоджуються правила та очікування від занять. В подальшому роз’яснюється матеріал та формується впевненість у власних можливостях, та навиках. Дівчина – є центром нашого проекту. Ми за нею спостерігаємо. Намагаємось почути, передати знання та свої напрацювання. Показувати напрямки пошуку інформації та знань. Зацікавити, а не заставляти відвідувати. Дихати вільно та відчувати натхнення. А вони якщо захочуть-зможуть на це опертись та понести це далі.
Це унікальна можливість розвитку у віці 12-16 років. На заняттях курсу дівчата отримують найнеобхідніші знання про роль, правильне призначення і покликання жінки, представлені в доступній і захоплюючій формі і допоможуть кожній дівчині виростати і ставати щасливою, гармонійною, душевною.
На заняттях курсу кожна учасниця:
• дізнається і відчує, в чому її унікальність, цінність, гідність і краса;
• освоїть навики догляду за собою;
• побачить свої сильні і слабкі сторони;
• дізнається, як розуміти себе та інших;
• зрозуміє, як покращити стосунки з батьками, вчителями, молодими людьми і подругами, адекватно поводитись в різних ситуаціях;
• ознайомиться з основними елементами самозахисту;
• дізнається в доступній формі про статеве життя підлітків, небезпеки та наслідки;
• прислухається до фахових порад, що усе разом в комплексі, послужить основою для пізнання і розуміння себе як впевненої особистості і додасть сили у прийнятті рішень в підлітковому віці та подальшому житті.

РОЗДІЛ 2. ТЕМИ ЗАНЯТЬ
Шляхом узагальнення висновків анкет та поміток тренерів з 3-х попередніх груп, та наших можливостей було створено до цього моменту такий напрям проекту:
Перед першим заняттям ми проводимо ознайомлюючу 1- годинну зустріч для батьків, і дітей, що дозволяє їм детальніше ознайомитись з роботою проекту, отримати відповіді на ряд запитань та прослухати лекцію про мови любові та дізнатись про «5 П»: підтримку, приклад, першість, прийняття та партнерство.
0. Знайомство. Правила. Уміння знайомитись як спосіб представити себе. Створення позитивної мотивації до занять.
1. Здібність представлятись та дотримуватись правил. Схожості та відмінності. Мої здібності як точка росту. Мої маленькі дракони-недоліки. Історії про підлітків у різних країнах – крос-культурний досвід. Історії про хороших людей та їх досягнення. Мрія про себе-колаж.
2. Танець та пластика розкриває дівчину на чуттєвому рівні, знімає психологічну напругу, розвиває пластику та поведінкову гнучкість. Ритм, темп, координація рухів, дає доступ до внутрішніх ресурсів, створення образу «Я» через танець.
3. Демонстративне бажання привертати увагу – це основні інтереси підлітків. Сам тому лекція про зовнішність, та догляд за собою має велике значення у формуванні їхнього бачення унікальної зовнішності кожної з них. Як змінити в собі те, що можна і слід змінювати, як доглядати за шкірою, волоссям, викликати внутрішнє одобрення та радість.
4. Розуміння відмінностей між чоловіком та жінкою, розуміння особливостей своєї жіночності та гормональних змін – виховує повагу до себе. Передавання нашого жіночого досвіду та таємниць про істинно жіночі теми (місячні, гігієна, збереження своєї гідності, кохання, вагітність, народження) . Відповіді на запитання , які не завжди зручно ставити батькам.
5. Підлітки приміряють на себе своє життя через манери поведінки, різні ролі, вони невпевнені та легко вразливі. Пізнання своєї самооцінки та її покращення. Акторське мистецтво та знайомство захопливий досвід життя поза лаштунками. Маски в житті людини.
6. Корекція агресивних тенденцій поведінки підлітків, формування навичок самоконтролю та саморегуляції, дослідження границь тіла, стресостійкість (вправи з елементами тілесно-орієнтованої терапії, стрес-менеджменту, психогімнастики, релаксаційні вправи). Фізична підготовка – як основа здорового розвитку: задоволення на батуті.
7. Відвага, контакт і довіра, основи самозахисту. Хода і грація.
8. Я – християнка. Жити та розвиватись з глибоким уявлення про єдність людини і всесвіту через єдність з природою та Богом. Піклування про пошук Бога у своєму житті. Притчі та легенди. Атмосфера творчості та безцінний досвід роботи власними руками із підручних матеріалів. На вибір, та в залежності від можливостей: (прикраси своїми руками ,розмальовування пташок із кавової тканини, тварини з валяної шерсті, творення власної ляльки з серцем із тканини – прототипу себе).
9. Модель балансу 4 сфер життя. Тайм-менеджмент, планування та хаос, здоровий спосіб життя. Тютюн, алкоголь, наркотики, СНІД в середовищі молоді. Авторитет компанії. Вміння вчасно сказати «НІ», цінувати себе і гідно шанувати своє тіло. Мотивація до змін.
10. Я і мій образ, краса за допомогою фото (1 фото).
11. Особливості харчування української молоді. Пригощання та етикет. Принципи визначення відповідності ваги тіла нормі. Вимірювання друга. Портрет голодуючої та «мода на худорлявість» . Вітамінні шпаргалки.
12. Емоції, уміння проговорювати свої відчуття, навики комунікації, уміння відмовляти. Арт-терапія (робота з пластиліном). Любов та моделі для наслідування. 3 стадії взаємодії з людьми. Уміння радіти простому Настанова на щасливе дорослішання. Урочисте вручення дипломів та фото.
На підтримуючому постпроектному етапі заплановано проводити зустрічі двічі: взимку та влітку.
Взимку 2-х денна зустріч на тему: Робота з інтелектуальними іграми , розуміння через ігри моїх здібностей. Пізнання мови грошей та уміння цінувати їх. Різдвяні іграшки та традиції.
Влітку 2-х денна зустріч на тему: Книга рослин (гербарій). Розуміння природних біоритмів, боді-арт, дихання та співо- і музикотерапія.
Висвітлення ходу реалізації проекту: https://www.facebook.com/g.teen

РЕКОМЕНДАЦІЇ ДО ЗАРАХУВАННЯ ПРОЕКТУ

ПРО ВАЖЛИВІСТЬ ПРОЕКТУ
Підлітки – найбільш відкрита до змін і найбільш складна частина нашого суспільства. Є величезна потреба у практичному застосуванні психологічних знань для дітей та їхніх батьків теж.
Які ж потреби і особливості підліткового віку? Відомо, що процес переходу від дитинства до дорослості відбувається складно. Висока швидкість життя, розмиті межі між виборами у житті, обезцінювання, нові можливості, буря гормональних змін і як результат замикання у собі. Не викликає жодного сумніву те, що період підліткового віку дитини є періодом не лише суттєвих фізіологічних змін у молодому організмі, але й часом глибоких та тендітних переживань юної особи та усвідомлення нею багатьох аспектів власної тілесності.
Чутливі та ранимі. Складні, нестандартні, вредні, неслухняні, як лише їх не називають. Для когось сучасні підлітки- затуркані, наївні, егоцентричні, для когось- цікаві , авантюрні, самодостатні, незбагненні. А ще допитливі, технічно грамотні. Вони тільки навчаються вибудовувати стосунки з іншими, пізнають самих себе та свої можливості, й тому часто припускаються помилок.
Важливо знати, що в цьому віці діти потребують розвитку персоніфікації висловлювань, довірливого спілкування, навчання принципу надії (позитивного підходу в баченні можливостей кожної людини), принципу балансу (гармонізації своїх первинних та вторинних актуальних здібностей), принципу самодопомоги( як стратегії віри в себе, адаптації та розвитку особистості).
Більшість красунь, як і писав Джон Елдрідж, хочуть розкрити красу, подобатись, пережити романтичну пригоду, бути потрібною та коханою, стати дорослою, мати можливість вирішувати самостійно та бути важливими серед їхніх подруг та у класі.
Дитина прагне до самостійності та визнання своєї думки, дорослі стараються зберегти авторитет, але часто відчувають себе розгубленими. Цей нелегкий вік психоаналітик Ф.Дольто називала «стадією омара». Скидаючи один панцир і не встигнувши наростити інший- підліток виявляється беззахисним. Він обороняється через противагу дорослим. Підліток задумується над своїми якостями, здібностями, порівнює себе з іншими, шукає відповіді на запитаня: Хто я? Який я? Навіщо я? У випадку відхилення в розвитку особистості, зазначені особливості формування самосвідомості супроводжують негативними емоційними переживаннями.
Реалії життя переконливо засвідчують необхідність допомоги у розвитку та профілактиці здоров’я молоді. Значущість проблеми на сьогодні поглиблюється тим, що в системі цінностей і життєвих орієнтирів суспільної свідомості відбуваються істотні зміни. На теперішній час, у містах України, склалась неблагпориємна ситуація зі станом здоров’я та соціального виховання підлітків.
Мені боляче дивитись на тих вже дорослих жінок, які приходячи до психотерапевта, розповідають як розпочали рано жити дорослим житям, зовсім до нього не будучи готовими. Перші сумніви, розчарування, біль, зневага, зранення, аборти, зранення, осуд. Чому чудовий час юності має бути такий? Адже кожна дівчинка мріє стати щасливою, красивою, хорошою і коханою. А її батьки бажають , щоб їх донька виросла доброю, розумною і успішною. Як реалізувати ці мрії ? І чи завжди ми знаємо, які якості розвивати юній дівчині, щоб вона цвіла, як казкова квітка і перетворилася в майбутньому на впевнену в собі, ніжну та одночасно сильну, справжню жінку?
Тому так важливо опиратися на краще в дитині, вірити в її можливості; підтримувати в дитині те позитивне, яке є, викликати прагнення стати кращою; навчити її усвідомлювати свої думки та бажання та чути інших, реалістично оцінувати свої сильні і слабкі здібності, зберігати душевну рівновагу. А також-найти унікальне звучання кожної дівчини, розуміння своєї Божої іскри, розуміння свого тіла, та свої жіночої сутності є зоною найближчого розвитку щодо майбутнього наших дівчат.
Розвиток самосвідомості, самоповаги, емоційно-чуттєвої сфери, розуміння свої жіночої суті є зоною найближчого розвитку щодо підліткової компетентності. Формування рівня здорової культури- є трендом сучасного століття і необхідним для розвитку людей. Так важливо навчитись розвиватись по 4 сферах: турбуватись про потреби тіла, розуміти успіхи та невдачі, розвивати свої здібності та таланти, навчатись просити підтримку у інших, встановлювати нові контакти, вчитись реалістично приймати світ, себе та свої можливості.
Це можливо в межах просвітницької діяльності, моделювання позитивного психоемоційного діалогічного простору, формуванню морально-духовних цінностей гідних людей, розвитку комунікативних здібностей, підбору відповідно віку корисного матеріалу та формуванню довірливих взаємостосунків.
Східна мудрість стверджує – посій думку і ти пожнеш вчинок, посій вчинок і ти пожнеш звичку, посій звичку і ти пожнеш характер. Усвідомивши цю істину, ми отримуємо інструменти які є важливими для нашої самореалізації та для допомоги іншим.
Вірю, і знаю, що заняття є цікавими і залишить свій потрібний слід в житті. І звісно, якщо дитина окрім занять, друзів, вчителів, школи, насамперед буде оточена любов’ю тата та мами, її почуття значимості буде досить міцним і дасть змогу перейти ініціацію і сповідувати Божі закони на своїй батьківській землі.
Успіх нашої початкової роботи багато в чому залежить від того, наскільки батьки зможуть підтримати корисні зміни своїх дітей. Ми шукаємо єдність, не дивлячись не те, що ми різні. Вони-інші, як ми. На їх боці- молодість та енергія, на нашому- досвід та вік. Вони-закриті, але потребують підтримки, вони-цікаві, але треба щось про це знати.Ми, мами, колись були, такими як вони зараз. Але кожен з нас був і є унікальним. Особливим. Цінним. Гідним.

Марія Хомів – лікар-псохтерапевт, автор ідеї проекту.

ПРО ВАЖЛИВІСТЬ ВПРОВАДЖЕННЯ ПРОЕКТУ У ПЛАСТОВУ МЕТОДУ ВИХОВАННЯ.
Безумовною цінністю є переживання власної Гідності та визнання цінності Гідності загалом. У підлітковому віці ми зустрічаємо дівчинку із спектром своєрідних їй відчувань, нових психологічних утворень. Згадую свій досвід виховництва та виклик створення умов освітнього процесу у гуртку. Це намагання та втілення бути гнучким до лабільності юначок, їх внутрішніх особистісних процесів, групових. У Пласті важливо діалогізувати простір між виховником, юначкою, групою юначок. Саме цей проект є вдалим прикладом неформальної освіти у межах постмодерну.

ст.пл.вірл. Олександра Ніздрань,
магістр психології, аспірантка Інституту соціальної та політичної психології (лабораторія психології мас та спільнот) НАПН України; психолог Тернопільської обласної комунальної клінічної психоневрологічної лікарні, член Української спілки психотерапевтів.

Як помилки в зошиті впливають на кількість розлучень

Дуже часто виховники в своїй діяльності замість фокусують свою увагу на тому, що юнацтво робить погано, забуваючи, що потрібно концентруватися на тому, що в дітей виходить добре.

Нижче переклад  статті, в якій описується який підхід варто обирати, та як це впливає на майбутнє дитини.

Статття з сайту – real-parents.com

У минулій статті я показала вам фотографію зошити моєї дочки. Сьогодні я збираюся показати вам, як ці помилки, які були виділені червоним кольором, впливають … на кількість розлучень!
Почну трохи здалеку. Моя дочка практично не ходила в школи раннього розвитку. Я займалася з нею сама. Коли ми тренували руку перед школою, то наш зошит виглядав ось так:

Бачите різницю? Я не підкреслювала їй червоним кольором помилки. Я виділяла зеленим ті букви і гачечки, які виходили у неї добре. Вона це дуже любила і завжди після кожного рядка просила: “Мам, яка вийшла краще всіх?” І так раділа, коли я обводила кращу букву зі словами: “Ідеально!”

У чому різниця між підходами? Мабуть ви вже зрозуміли.

  1. У першому випадку концентруємося на помилках. Що відклалося у вашій фотопам’яті? Правильно, ті букви, які написані кострубато, те, що неправильно. Чи побачили ви за цими червоними підкресленнями ідеально написані літери? Ні! Хочемо ми чи ні, але підсвідомо ми запам’ятовуємо те, що виділено.
  2. У другому випадку ми концентруємося на тому, що зроблено правильно! Ми отримуємо зовсім інші емоції, інше сприйняття. Хочемо ми чи ні, але підсвідомо ми прагнемо повторити те, що було ідеальним! Це зовсім інша внутрішня мотивація – не прагнення уникнути помилки, а прагнення зробити добре!

А тепер увага, відповідь на питання: як виділені помилки в зошиті впливають на кількість розлучень?
Відповідь для мене очевидна. Ми з дитинства звикаємо концентруватися на недоліках, на тому, що неправильно, на тому, що нам здається поганим. Нас привчали до цього в школі за допомогою червоної пасти, нас привчали до цього, коли частіше робили зауваження за те, що зроблено неправильно, ніж хвалили за те, що ми зробили добре.
З 20 написаних в ряд гачків підкреслений був тільки один. Тобто 19 були написані добре, а 1 – неідеально. Чому ж ми сконцентровані на цьому одному???
У житті подружжя часто відбувається те ж саме. Чоловік може володіти 19 відмінними якостями, але сварка відбудеться через ту одну, яку ви виділили червоним для себе.
Ось ця звичка (виділяти червоним погане), яку ми вигострюємо з самого дитинства і яку неможливо витравити з нашої свідомості в дорослому віці, і стає найчастішою причиною розлучень в сім’ї!

На чому фокусуємося, те і розвивається. На що спрямована увага, те і збільшується.
Я спілкувалася вже з такою кількістю пар на тему відносин, що збилася з рахунку. І у 99% пар (навіть у тих, які здаються ідеальними) одна і та ж проблема – червона паста на характері чоловіка!

Якби я була міністром освіти, я б багато чого змінила в системі шкільної освіти. З дитинства все починається, з дитинства ми перетягуємо в доросле життя всі наші звички і навички і не всі з них служать нам добру службу.
Впроваджуючи принцип “зеленої пасти” з донькою, я побачила, що навіть якщо я не вказую їй на помилки, вони поступово йдуть самі собою, тому що вона прагне зробити відмінно сама, по своїй добрій волі!

А зараз я пропоную вам зробити чотири речі:

  1. Проаналізувати зошит характеру свого чоловіка і подумати, якою пастою ви користуєтесь …. А для тих, хто особливо цінує відносини, я пропоную зробити це письмово і практикувати техніку протягом тижня. Буде дуже цікаво дізнатися ваші результати! Поділіться в коментарях, будь ласка.
  2. Якщо ви займаєтеся з дитиною вдома, використовуйте зелену пасту і концентруйте його увагу на тому, що добре!
  3. Розкажіть своїм друзям про цю статтю, якщо вона вам сподобалася, щоб і в їх житті теж відбулися приємні зміни та переосмислення!
  4. Подивіться серію коротких безкоштовних відеоуроків , які я записала спеціально для читачів мого блогу. У них ви зможете дізнатися більше про мої підходах до навчання і раннього розвитку! Я впевнена, ці уроки допоможуть вам зробити заняття з дітьми більш гармонійними і цікавими!

Всім бажаю гармонії! Цінуйте своїх подружжя, любите їх, і викиньте червону пасту зі свого життя!