Онлайн-проба – ведення обліку успішності юнацтва

Ваше юнацтво губить Проби? А потім знаходить і веде дві однакові Проби паралельно?

Ви хочете пам’ятати, хто яку здав точку?

Тоді саме для Тебе ми вигадали Онлайн-пробу. На кожних сходинах Ти фіксуєш, які точки здало Твоє юнацтво, а потім вносиш в документ. Разом з тим, документ рахує, скільки точок лишилося – у кількісному та відсотковому значеннях, а також малює гарні діграмки. Діаграмки можна публікувати з певною періодичністю для мотивації “здати більше, ніж в отого друга” 🙂

Онлайн-проба лежить тут. Ви можете в меню “Файл” вибрати “Зробити копію” – тоді Ти стаєш власником документа і можеш його міняти, як Тобі потрібно. Або у тому ж меню “Файл” вибрати “Завантажити як” і міняти його собі локально, якщо не хочеш хвалитися успіхами свого юнацтва перед іншими членами КВ 😉

Гарних Вам сходин та творчих думок!

Ідея та наповнення: ст. пл. скоб Ярема Дух, ЛЧ
Програмування: ст. пл. Наталя Музала, ОД

Курс ПМД он-лайн

ПОПЕРЕДЖЕННЯ: Пластова банка не є автором курсу, ми лише поширюємо інформацію про корисний ресурс. Всі питання стосовно сертифікату, просимо ставити на веб сторінці курсу.

Високоефективний, економічний, безкоштовний, покроковий, інтерактивний “Курс ПМД он-лайн” доступний відтепер не тільки кожному українському пластуну,  але і кожному громадянину України.

Вміння терміново надати першу медичну допомогу (ПМД) високо цінується у сучасному світі, але пройти курс  навчання цим важливим навичкам в Україні практично неможливо. На сайті „Курс ПМД он-лайн” ви знайдете кваліфіковані поради викладені настільки доступно, що можуть бути засвоєні не тільки дорослими але і підлітками. Пройшовши “Курс ПМД он-лайн”  ви завжди будете себе почувати впевнено перед будь-якими випробуваннями. Маючи сертифікат про набуття теоретичних знань  ви зможете оволодіти практичними  навичками в наших спеціальних центрах підготовки.

Отже, “Курс ПМД он-лайн” надає вам унікальну можливість безкоштовно здобути теоретичні знання з Першої медичної допомоги, зробити добру справу, запросивши до проходження курсу своїх друзів та знайомих, тим самим сприяючи тому, що зростатиме частина населення, здатна в екстремальній ситуації прийти на допомогу постраждалій людині. Отримані знання та навички колись допоможуть вам врятувати життя чи здоров’я людини! 

 УВАГА! Тестування доступне тільки зареєстрованим користувачам.   Навчальні розділи сайту залишатимуться загальнодоступними.

Реєстрація

Курс ПМД он-лайн

Щорічно десятки тисяч людей в Україні гинуть від нещасних випадків. Значну частину з цих людей можна було би врятувати, якби поруч був навчений пластун або хтось інший, хто володів би основами надання першої медичної допомоги (ПМД).

Курси ПМД дуже популярні та поширені в усьому світі. Значна частина населення в багатьох країнах володіє мінімальними навичками першої допомоги завдяки таким курсам, що даються у спеціальних навчальних центрах чи тепер навіть в інтернеті.

В Україні, на жаль, система навчання ПМД ніколи не була ефективною, а останнім часом навіть і вона виявилася майже зруйнованою.

Національна скаутська організація України Пласт вже протягом століття готує своїх членів до викликів, які кидає їм життя. В тому числі вчить пластунів наданню першої медичної допомоги постраждалим.

Сучасні технології та багаторічний досвід Пласту призвів до створення цього унікального самокерованого покрокового курсу, який буде корисний для пластунів, які готуються до здачі вмілості ПМД, а також і для кожної людини, що схоче оволодіти необхідними навичками та бути завжди готовою прийти на допомогу постраждалому.

Курс ПМД он-лайн” є економічно ефективним, тому що значно економить час та кошти людям, яким необхідно навчитись основам життєзабезпечення, але які не мають можливості відвідувати тривалі та дорогі лекції викладачів.

Кожний покроковий урок з надання першої допомоги ретельно пояснює всі ключові моменти з мінімальним використанням спеціальних термінів та містить в кінці корисний розділ з підсумками та узагальненнями. Закінчується кожний урок коротким тестом, який не тільки перевірить отриманні знання, але ще раз нагадає всі ключові моменти і надасть вам впевненості тоді, коли треба буде швидко та правильно діяти в надзвичайній ситуації.

Курс ПМД он-лайн” складається з трьох частин:

1) Перша медична допомога (ПМД) при найбільш поширених станах, що викликають різного ступеня важкості загрози здоров’ю та життю постраждалого;

2) В окрему частину виділена допомога при зупинці серця та дихання – стані який вимагає оживлення, або проведення комплексу заходів з Серцево-легеневої реанімації (СЛР).

3) Третя частина додаткова – Дії в екстремальних ситуаціях. Ці дії не є власне першою медичною допомогою, але саме ці ситуації, при невмілому поводженні в них, призводять до станів, які і потребують в подальшому надання ПМД.

 

Ми пропонуємо отримати сертифікат з ПМД після успішного завершення курсу.

Видаються сертифікати двох видів:

1) повнокольоровий настінний сертифікат про закінчення курсу ПМД он-лайн;

2) сертифікат у вигляді пластикової картки, який видається після набуття практичних навичок на спеціалізованих вишколах. Цей сертифікат завжди супроводжуватиме вас у всіх ваших подорожах і мандрівках.

Сертифікати дійсні протягом двох років.

Всі процедури та методи життєзабезпечення показані в цьому безкоштовному курсі відповідають вимогам пластових вмілостей з ПМД першої та другої проби, вимогам протоколів надання ПМД МОЗ України, дотримуються останніх керівних вказівок Червоного Хреста та Американської асоціації серця, і призначені для забезпечення слухачів когнітивними навичками, необхідними для надання ПМД та проведення СЛР в разі надзвичайних ситуацій.

Сертифікат підтверджує достатній рівень теоретичних знань (когнітивних навичок) і дає право його володарю здавати теоретичні та практичні навички на пластових вишколах з ПМД з отриманням пластової вмілості ПМД 1-ої чи 2-ої проби та в сертифікованих Центрах ПМД.

 

Як користуватись сайтом.

Сайт являє собою самокерований покроковий Курс ПМД он-лайн.  Кожний студент сам обирає швидкість та напрямок навчання. Для успішного закінчення всього курсу необхідно пройти всі три розділи: 1) ПМД; 2) СЛР; 3) Екстрім. За бажанням можна обмежитись одним або двома курсами, але для отримання сертифікату необхідно  вивчити всі запропоновані теми з основ ПМД і  проходити всі три розділи.
Курс є покроковим. Тобто почавши прямо з цієї сторінки, ви можете переходити до наступного кроку за посиланням в кінці кожної сторінки аж до закінчення всього курсу.  Почати навчання можна з будь-якого з трьох розділів.

В горизонтальному меню, що знаходиться верхній частині ви можете зайти в один з трьох навчальних,  а також розділи Тестування та Сертифікації.  Також тут знаходяться допоміжні розділи:  Загальної інформації таЗворотнього зв’язку.

Обравши будь-який з навчальних розділів ви покроково будете проведені через всі його теми до підсумків та тестування. В лівій частині кожної сторінки ви можете бачити всі теми розділу та перейти до будь-якої  з них, щоби повторити або ознайомитися із її змістом.

В залежності від початкового рівня підготовки студента та обраного темпу для засвоєння теоретичного курсу необхідно від кількох годин до кількох днів.

Для отримання сертифікату про успішне закінчення теоретичного  ”Курсу ПМД он-лайн необхідно пройти тестування у кожному розділі курсу та скласти заключний екзаменаційний тест.

Для проходження навчання реєстрація на сайті не обов’язкова,  але якщо ви хочете пройти тести та мати сертифікат  про закінчення Курсу ПМД он-лайн вам необхідно пройти просту процедуру реєстрації.

 

Бажаємо успіхів!

 

Перейти на сайт Курс ПМД он-лайн.

Бути вірним Богові і Україні. Думки о. Димида

Цього року українська скаутська організація «Пласт» святкує столітній ювілей з часу свого заснування. Провідною ідеєю Пласту як 100 років тому, так і сьогодні є слова пластової присяги: «Присягаю своєю честю, що робитиму все, що в моїх силах, щоб бути вірним Богові і Україні». Вже з самого цього стислого правила пластування видно, що релігійне виховання пластової молоді займає одне з центральних місць. Митрополит Андрей Шептицький, який подарував пластунам місцину поблизу гори Сокіл в українських Карпатах під будівництво Пластової оселі, вбачав у діяльності організації неабияку вагу і сприяв її розвиткові різними способами. Протягом 100 років з пластових лав вийшло чимало духовних осіб, провідників Церкви та українського суспільства загалом. Як сьогодні виглядає співпраця між Церквою й цією скаутською організацією та як ця співпраця могла б розвиватися в майбутньому, розповідає пластовий духівник митрофорний протопресвітер Михайло Димид. (Повну версію інтерв’ю читайте в часописі «Патріярхат» №5 (431) 2012)

Всяка суспільна діяльність народу є корисна для самого народу, для порядку, для гідності людей. Це розумів Митрополит Андрей, тому він сприяв і митцям, і письменникам, і економічному розвиткові, і Просвіті, і Пластові.Все назване сприяло розвитку суспільної свідомості народу, а якщо нарід суспільно свідомий, то він згодом може приймати якісь спільні рішення, і якщо він починає приймати такі рішення, то це стає політикою. Сам термін «політика» у своїй суті є позитивним, бо йдеться про творення міста (поліс), творення спільноти зі своїми правилами, законодавством, для добра всіх тих, хто є в цьому полісі. За такою логікою, чи потрібна організація, яка буде прищеплювати молодій людині любов до Бога й України, і чи потрібно це робити у спосіб забави, як у Пласті? Очевидно, що потрібно, бо до кожного покоління треба промовляти і впроваджувати його в певні ідеї згідно з його можливостями, за допомогою відповідної педагогічної методології. А пластова педагогічна методологія є однією з найкращих. Пласт заснований одразу ж після створення скаутської організації. Це свідчить про те, що в Галичині швидко з’явилося розуміння потрібності такої організації як для добра індивідуального розвитку людини, так і для суспільно-національного розвитку.

Виховання пластуна включає, поміж іншим, релігійні принципи, які пов’язані з загальними засадами скаутингу. Ці базові речі прописав д-р Олександр Тисовський-Дрот у своїй книзі «Життя в Пласті». Він підтверджує, що вся краса походить від Господа Бога, але Господь — це не тільки природа, а й Церква, тому Пласт, як українська скаутська організація, дуже тісно співпрацює, де є така можливість, з Церквою. Слід сказати, що у Пласті зростали такі відомі особистості, як Блаженніший Патріарх Любомир (Гузар), владика Гліб (Лончина), новопризначений владика Борис Ґудзяк. о. Павло Когут, о. Дмитро Блажейовський, о. Роман Лиско та інші. Чимало різних священиків чи будучи семінаристами вступили до Пласту, чи завдяки Пласту розпізнали своє покликання і вступили до семінарії. Серед мирян — відомий Богдан Гаврилишин, Василь Маркусь, редактор Української англомовної енциклопедії, Володимир Янів, який був ректором Українського Вільного Університету в Мюнхені, Надія Мудра, Леся Храплива-Щур та багато інших.

Церква і Пласт мають одну ціль. Що дає Церква Пласту? Церква — це послідовники Ісуса Христа, які мають обов’язок свою любов до Бога і практичне втілення цієї любові передавати всім, хто є довкола. Допомагати Пласту є обов’язком Церкви. Протягом цих ста років Церква була і є близькою до Пласту, от тільки чи вистачає цієї близькості? Можна почути небезпідставну думку, що, на жаль, єдність Церкви і Пласту проявляється лише раз на рік, коли пластуни стійкують біля плащаниці. Я б сказав, що кожен священик повинен би тим чи іншим способом брати участь у якісь молодіжній організації, свідчити, бо часом вистачає лише присутності. Деякі священики бояться цього: «Що я буду їм говорити?» Не потрібно боятися. Варто бути просто присутнім. Якщо питають – відповідай, а поза тим – просто будь одним із них. Друге – присутність священика повинна вказувати на присутність Господа Бога, на те, що краса, яку можна віднайти у природі, має свого Сотворителя. Усвідомлення цього має обертатись у щось конкретне. Краса, яку ти приймаєш, має тебе ушляхетнювати і підносити, заохочувати до того, щоб ти бачив довкола себе людей і ту шляхетність передавав іншим. Є різні типи спільнот: найперша і найголовніша — це родина, може бути школа, університет тощо, а потім – для пластуна – Пласт, але в тому всьому потрібен компас, барометр, певна совість, якою повинна стати суспільна організація. Церква є такою совістю, але не тому, що це суспільна організація, а тому що вона є Тілом Христовим. Це те, що Церква повинна б давати Пластові. Ушляхетнювати, обожествлювати шляхетні ідеї, які є в Пласті, щоб вони були чоловіколюбними.

Що Пласт повинен би давати Церкві? Ідеали Пласту – Бог і Україна. Так само як любити Україну — це любити конкретних людей, робити конкретні діла, вивчати якісь конкретні події, історію, географію, краєзнавство, так само і любов Бога вимагає конкретики. І тут перша конкретна річ – це вірність. Бути вірними Церкви. Вірність Богові через вірність Церкві. Бути християнами в Пласті — це не є особиста справа кожного, як у школах чи вишах: «Ти християнин чи ні – нас не обходить, це твоя особиста справа». А в Пласті бути християнином — це спільна, спільнотна справа. У цій організації ми визнаємо, що Бог є на першому місці і ми мусимо жити цією вірою в нашій традиції. Жити вірою в Бога – це бути членами Церкви, а Церкви, які є в традиції Пласту – це Греко-Католицька і Православна. Двері Пласту завжди відкриті для Церкви. У рамках офіційних подій завжди запрошуємо представників Церкви на відкриття якихось заходів чи для служіння Літургії під час таборів, на святкуванні особливих для пластунів свят, але священики не так часто приходять, ігнорують і не ставляться серйозно. А даремно! Це офіційні моменти, але в Пласті моляться і вранці, і ввечері, перед і після споживання їжі. Молитва реально присутня у житті пластунів. Пласт сприяє тому, щоб люди, які виходять із християнських родин, не вважали, що в суспільстві релігія — це тільки їхня приватна справа, а знали, що це суспільна справа, такий суспільний цемент, який допомагає людям мати довір’я одних до одних, допомагає бути слівними та відповідальними – закон для мене — це моє слово. Як я не можу переступити букву закону, бо вона написана, так само я не можу переступити своє слово, бо я його сказав. Пласт виховує у такій поставі.

У Пласті не відбувається катехизація, але він є організацією, відкритою для того, щоби в ній відбувався діалог між Церквою і «сметанкою» молоді. Бо до Пласту йдуть ідеалісти. Там не шукають кар’єри, контактів для використання в майбутньому чи нагоди для заробітку. У Пласті вчаться бути разом в імені Бога і України, безкорисливо працювати, забавлятися, шукати спільних цілей та їх досягати. Але щоб досягти таких шляхетних відносин, треба докладати зусиль…

Якщо взяти приклад військових капеланів, що побачимо, яка їхня робота? Вони йдуть туди, куди йдуть солдати. Так само й у Пласті. Священик у Пласті — такий самий виховник, як і інші. Тільки він має ще свою спеціалізацію. Він є знаком Господа Бога, і цього не потрібно боятися. Чи він куховарить, чи в’яже вузли, чи намет монтує, чи рубає дрова – це свідчення, він свідчить присутність Господа Бога, знаю це з власного досвіду. Найважливіше, щоб людина сама жила в Божій ласці і щоб вона була присутня. Щоб вона була пластуном серед пластунів. Роль капелана у Пласті – бути присутнім. Катехизувати повинні батьки, а потім – церковна спільнота. Способи передавання віри є різні. Якщо ти живеш з молодими людьми, молишся з ними, бавишся, але вони знають що ти священик, вони ставлять тобі питання, ти відповідаєш. Чи це є катехизування? Ні. Але катехизація – це не місія священика у Пласті чи в іншій організації. Тут маємо часами непорозуміння. Треба ширше дивитися на ситуації. Що б Ісус Христос робив, коли б Він був присутній серед цих дітей? Візьмімо приклад з отців салезіян. Святий Іван Боско необов’язково розповідав дітям про правди віри. Він грав з ними у футбол. Знання, отримані на уроках катехизму, не завжди будуть використані в житті. Священик насамперед повинен не передавати теорію, а робити присутньою Божу любов. А вона вже сама притягуватиме до себе молоду людину. Таким чином, у молодої людини зродиться потреба більше знати, і вона її рано чи пізно задовольнить, а це набагато краще, ніж просто повчати.

О він священик! А священик – що це значить? То значить Церква, а Церква — це Бог. А ось він там послужив… От чекаєте, він священик, тобто вищий, а тут – служить. Ага, Ісус Христос також служив… Врешті у пам’яті спливає притча про те, що Цар питатиме, чи я служив бідному, голодного нагодував, хворого провідав. Отже, в цьому є сенс християнства. Тому я беру з цього священика приклад. Ось це капелан. Нічого іншого.

Чи потрібен Пласт українській державі? Насамперед слід з’ясувати, що таке українська держава. Чи є вона взагалі? Якщо є держава, яка є полісом українців, то вона є українською державою. Поки що ми не дійшли до того, щоб українці зорганізувалися в державу, вони не мають держави, яка б була виразником їхніх ідей. Існує держава на території, де мешкають українці… У нинішній ситуації, тій країні, яка називається українською державою, Пласт не потрібен. І Пласт ніколи не мав такого на меті, щоб бути потрібним українській державі. Він завжди, натомість, хотів і хоче служити українському народові. Пласт має довшу історію, ніж держава Україна. Пласт краще розуміє, що таке державність, ніж держава Україна. Так, Пласт потрібен Українській Державі! Але він існуватиме, навіть якщо держави завтра не буде. Він виконує, до певної міри, державницькі функції, – і не за гроші, а в дусі служіння. Не лише Пласт, а кожна форма суспільного об’єднання, кожне суспільне усвідомлення потрібне українській державі. Пласт працює над конструктивним розвитком свідомості молодої чи старшої людини, бо якщо ти розвиваєш власну особистість, то ти розвиваєш суспільство, якщо ти розвиваєш суспільство — розвиваєш усвідомлення того, що потрібна форма самоуправління, яка може називатися державою. Пластові важко розвиватися через брак фінансування, але проблема не в тому, що люди не готові давати, а в тому, що закони так побудовані, що ти навіть не можеш як слід допомогти, бо й тут «держава» перешкоджає.

Для того, щоб популяризувати Пласт, церковні мужі повинні бути свідомі того, що Церква не закінчується мурами храму. Церковні громади і церковні будівлі на Заході дуже часто були осередками для Пласту. Осередки були при храмах, але не з тим, що Церква їх контролює. По-іншому прославляти Бога – будь ласка. Треба допомоги – будь ласка. У діаспори є усвідомлення важливості ідеї Пласту. Усвідомлення того, що Церква повинна бути слугинею для таких організацій. В Україні цього нема. Було б нормально, якби при кожному храмі поволі розвивалися осередки Пласту. Церква повинна бути свідома того, що вона є сильнішою і тому є слугинею, повинна відкривати двері до Небесного Єрусалиму. Небесний Єрусалим не повинен виглядати фортецею, до якої не має права приступити ніхто «нечистий».

Часом трапляються непорозуміння з Церквою, бо вона лякається: «А чи ходять пластуни у неділю до церкви чи ні, чи сповідаються, як вони моляться?» Це питання важливі, але вони не повинні визначати можливість співпраці. Якщо парафія співпрацюватиме з Пластом, то в її лоні ці молоді люди дозріють до повного сопричастя з Господом Богом згідно з церковними правилами. Школа, університет чи військо не вимагають від вступника того ж, що й від випускника. Іноді бракує довіри. Часто є нерозуміння. Але в ньому треба більше довіряти Богові, бо то Його отара. Церква не закінчується там, де закінчуються її межі як організації. Де є Дух, там є Церква і в цьому розумінні Пласт є Церквою.

Бажаю Пластові надалі вірити у своє покликання, далі служити так, як служив досі та служить дотепер.

Підготувала Ліда Мідик

Джерело

Духовна сторона лідерства

Гутірка для виховників

Духовна сторона лідерства є не менш важливою, ніж різноманітні технічні прийоми. Одне з основних завдань лідера – більше слухати, ніж говорити, дати команді бути почутою, і одержати ту саму найважливішу емоційну віддачу, – стверджує Гарі Бурнісон (Gary Burnison), генеральний директор Korn/Ferry International, автор книг “12 принципів лідерства” (The Twelve Absolutes of Leadership) і “Не бійтеся провалів” (No Fear of Failure).

Гарі Бурнісон дає кілька порад і рекомендацій для кращого розуміння особистісної сторони лідерства.

Лідер – відображення всієї організації
Якщо лідер не в дусі, вся організація буде не в дусі. Якщо ж лідер випромінює оптимізм і впевненість у діях, організація буде процвітати. Грамотні лідери вміють у будь-якій розмові вселити людині почуття впевненості й більше бажання працювати, ніж до розмови.

Лідерство – це брати на себе відповідальність, допомогаючи іншим досягати цілей
Він не просто говорить людям, про що думати або що робити, а направляє їхні думки в ефективне русло. Допомога в цьому випадку – це розробка стратегії та цілі, а також упевненість у тім, що організація в стані досягти своєї цілі. Пам’ятайте, що план прийдеться виконувати співробітникам, а не вам. Якщо ви підете в гору, не заручившись підтримкою послідовників, незабаром ви залишитеся один.

Лідерство – це усвідомлення того, що ви не чуєте
Звичайна справа для лідера: люди не скажуть вам того, що вам дійсно потрібно знати, а лише те, що ви хочете, на їхню думку, почути. Вам потрібно бути зацікавленим і залученим у справи компанії, не віддаляйтеся від ваших клієнтів і співробітників. Цікавтеся їхніми думками й діями, шукаючі нові точки зору.

Лідерство має бути скромним
Скромність – це постійне нагадування собі, що світ не вертиться навколо вас. Скромність означає, що ви знаєте, хто ви, де ви були й чого досягли. Розуміючи це, ви можете сконцентруватися на справах навколишніх із упевненістю в тім, що зможете надихати й вести їх у правильному напрямку.

У лідера є кінцева мета. В організації її немає
Лідер повинен розуміти, що кінцева мета його зусиль не є кінцевою метою всієї організації. Так само, як кінцева мета співробітника не є вашою метою. Ваше завдання як лідера в тім, щоб стати центром енергії й змін у компанії увесь той час, що ви керуєте нею. При такому підході вона буде зростати й розвиватися і стане помітно успішнішою, ніж до вашого приходу.

Сенс лідерства – у розумінні почуттів співробітників
Ваші досягнення як лідера визначаються успіхом співробітників. Щоб мотивувати й надихати їх, вам потрібно відмовитися від риторики “ви повинні зробити це” на користь “ось чому ми робимо це”. Не можна просто ставити цілі й просити людей їх досягти розраховуючи на швидку віддачу. Лідерство виявляє й втілює в собі задачі та сенс функціонування організації.

Як лідер, ви плануєте, розробляєте стратегію й розставляєте пріоритети. Однак, вашими головними обов’язками є натхнення, мотивація й підтримка співробітників, які вас оточують. Будучи лідером, ви відрікаєтеся від “я” заради “ми”.

Гарі Бурнісон: Духовна сторона лідерства

За матеріалами “Learning The Softer Side Of Leadership”, Fast Company

 

Розпочалось обговорення проекту нового Положення про Відзнаку Фізичної Вправності (ВФВ)

В 2011 році розпочала свою діяльність Референтура спортивного пластування. Основною ідеєю створення референтури було об’єднати пластунів – спеціалістів в галузі фізичного виховання.

До роботи в референтурі зголосилось 11 осіб, які представляють Галичину, Волинь, Київ і Донеччину та є членами куренів “Червоні Маки”, “Загін “Червона Калина”, “Лісові Чорти”, “Орден Залізної Остроги” та “Чорноморці”, а також 3 самітників.

Усі члени референтури є випускниками (або студентами) ВНЗ у галузі фізичного виховання і спорту та/або мають спортивні розряди не нижче другого дорослого.

Першим результатом роботи референтури є проект нової редакції Відзнаки Фізичної Вправності (ВФВ), який виноситься на обговорення.

До уваги пропонуються:

Поряд з обговоренням нового положення проводитиметься апробація нормативів на літніх таборах і в станицях.

Обговорення проводитиметься до 1 липня на Пластовому порталі.

Запитання можна надсилати також на адресу ikitela@hotmail.com

СКОБ!

пл. сен. Ігор Кітела, ЧК
Референт спортивного пластування

Організація самовиховання особистості

Із сподіванням на співпрацю –

Зоряна Удич, Орл

Тел. (067)7100675

Email: chumazza@gmail.com

Дозвольте запропонувати на ваш розгляд методичні рекомендації для виховників УПЮ щодо організації самовиховання юнацтва.

Дані рекомендації укладені з метою популяризація ідеї самовиховання серед членів Пласту – НСОУ, формування у виховників основних знань, умінь та навичок щодо організації цього процесу для юнацтва, залучення до нього та надання фахової підтримки.

Аргументація актуальності:

Пласт позиціонує себе як організація самовиховного спрямування. Нажаль, аналіз діяльності виховників, програм УПЮ, тематики вишколів виховників та інструкторів, свідчить про недостатню підготовку пластових кадрів і залучення членів організації до усвідомленого самовиховання, розуміння ними змісту цього процесу, сформованість уявлення, вмінь та навичок самовдосконалюватися і допомоги у цьому іншим.

Розв’язання цієї проблеми можливе за рахунок здійснення цілеспрямованої підготовки пластових інструкторів та виховників, які б відповідали вимогам наставника юнацтва у самовихованні. Наразі, така підготовка може здійснюватися за допомогою проведення відповідних дошколів виховників та забезпечення їх відповідними матеріалами.

Апробація:

Методичні рекомендації апробовано на дошколі виховників «Хто, як не ми? Коли, як не зараз?» щодо організації самовиховання юнацтва (19 листопада 2011 р., станиця Тернопіль). Учасниками якого стали 21 виховник з Тернополя, Козови, Вінниці, Острога, Львова, Луцька, Чернівців, Вишгороду. Організатори – курінь УСП «Орликівці».

Опис та зміст рекомендацій:

Удич З. Організація самовиховання особистості: Методичні рекомендації для пластових наставників. – Тернопіль: Прінт-офіс, 2011. – 72, [2] с.

ЗМІСТ

Вступне слово та визначальні поняття 3
Теорія самовиховання особистості (Що до чого?)
1. Людина-Індивід-Особистість-Індивідуальність 5
2. Зміст поняття «самовиховання» 6
3. Мета, завдання, наслідки і види самовиховання 7
4. Умови ефективного самовиховання 8
5. Параметри, рівні і напрямки самовиховного процесу 10
6. Етапи самовиховання 11
7. Самооцінка особистоті 15
8. Методи самовпливу, формули самонавіювання 19
Методика організації самовиховання юнацтва (Як?)
9. Сутність підтримки юнацтва у самовихованні 24
10. Формування мотивації до самовиховання 26
11. Умови успішної організації самовиховання юнацтва 26
12.Управління самовиховним процесом юнацтва 27
13. Функції наставника юнацтва у самовихованні 30
14. Ведення документації 31
Наставник юнацтва у самовихованні (Хто такий і який?)
15. Основні вимоги до особистості наставника 34
16. Цінності та ціннісні орієнтації волонтера-наставника 36
17. Імідж наставника 37
18. Фактор стресу та інших ризиків у виховній діяльності 40
Додаткові матеріали виховникам
19. Ідеологічні основи самовиховання 44
20. Програми самовиховання та рекомендації відомих людей 47
21. Допоміжні матеріали в організації самовиховання юнацтва 51
22. Поради виховникам 60
23. Вислови про особистість, самовиховання та наставників 65
Корисні інтернет-ресурси 69

 

Вступне слово з методичних рекомендацій:

Вступне слово та визначальні поняття 

«Усі перемоги починаються із перемоги над собою»

Народна мудрість

Становлення особистості сильної духом, здоровою тілом, із високим рівнем інтелекту й реалізованими талантами та потенціалом – ось потреба не лише сучасного суспільства, але й самої людини.

Процес самовиховання дозволяє не лише вдосконалюватися, позбуватися комплексів та негативних проявів особистості, а й пізнати себе, сформувати об’єктивну самооцінку, адекватно оцінювати свої можливості, розкрити власний потенціал, розвивати ті риси і якості, котрі необхідні для досягнення поставлених цілей у житті. Це, в свою чергу, сприяє самовираженню, самореалізації, формуванню особистості, яка веде здоровий спосіб життя і є стійкою до депресій, невдач та розчарувань. Така людина зможе досягнути відповідного становища у суспільстві, стати добропорядним громадянином, зразковим сім’янином та плідно працювати на користь громади, суспільства, держави, бути самодостатньою особистістю.

На певному етапі свого розвитку особистість формується під впливом багатьох факторів, особливо цілеспрямованого виховного впливу оточення. Та наступає час, коли особистість усвідомлюючи свою індивідуальність і потреби, починає самовдосконалюватися. Та найчастіше – зупиняється на певному рівні власного розвитку. НАЗАВЖДИ.

Найчастіше ця зупинка зумовлена тим, що людина просто не знає, що таке самовиховання, для чого воно і як ним займатися. На питання «Хто і коли їй має про це розповісти?» відповідь проста. Її суть полягає у тому, що самовихованням можна (і ТРЕБА!) займатися впродовж життя. А залучати до цього процесу потрібно ще у шкільному віці, щоб у процесі становлення особистості молода людина вже отримала досвід самовдосконалення і мала сформовану стійку потребу у постійному самовихованні. Стосовно того, хто ж має це зробити – питання спірне. З одного боку  – це мають бути батьки, а  з іншого – школа. В ідеалі ці дві «установи» мають об’єднати свої зусилля, спрямовані саме на залучення молоді до самовиховання. На жаль, сучасна система освіти та інститут батьківства через низку причин не справляються із цим завданням. Альтернативою є громадські організації. Серед них Пласт – Національна скаутська організація України (надалі – Пласт) посідає визначальне місце, оскільки давно визнана найефективнішим громадським об’єднанням самовиховного спрямування.

У статуті Пласту чітко визначається мета діяльності: «сприяти всебічному, патріотичному вихованню та самовихованню української молоді на засадах християнської моралі». Для реалізації одного із пріоритетного напрямків організації – залучення молоді до самовиховання – здійснюється цілеспрямована спеціальну підготовка виховників юнацтва.

Впродовж 100-літнього досвіду виховної діяльності у Пласті виробилися власні підходи до розв’язання проблеми розвитку особистості. Настав час говорити про їх уніфікацію, визначення пріоритетних напрямів, форм і методів саморозвитку особистості, про поєднання досвіду і теорії.

Дані методичні рекомендації є супровідним матеріалом для вишколів виховників, які започатковує курінь УСП «Орликівці». Їх основною метою є обмін досвідом виховної роботи, забезпечення виховників інформацією щодо процесу самовиховання і специфіки його організації для юнацтва.

Ключовими поняттями, на яких будується подана інформація, є «юнацтво», «виховник», «наставник у самовихованні», «особистість» і «гармонійний розвиток особистості». Вбачаємо за необхідність подати наше бачення їх суті.

Юнацтво – у психолого-педагогічній літературі прийнято вважати, що юнацький вік припадає на період 14-18 років. У Пласті це поняття об’єднує і підлітків від 12 років. Зважаючи на це, мова йтиме про особистість віком 12-18 років.

Виховник – вихователь, який організовує діяльність юнацького гуртка. Його праця у Пласті визначається як виховна діяльність. Зважаючи на це, пластові виховники є непрофесійними педагогами, які здійснюють навчання та виховання, впливаю, таким чином, на розвиток дітей та молоді. Сьогодні їх підготовка передбачає оволодіння основними знання та здобуття досвіду щодо відповідної роботи із юнацтвом, які ґрунтуються на пластових засадах та ідеалах. Процес становлення майбутніх виховників необхідно максимально наблизити до наукового обґрунтування, здобутків педагогіки і психології та поєднати із відповідним досвідом у Пласті. Це, в свою чергу, дасть змогу говорити вже про їх професійну педагогічну діяльність і безпосередню підтримку з боку держави.

Специфіка праці пластового виховника:

1)    виховники у Пласті є волонтерами, тобто виховна робота здійснюється на добровільних засадах, без примусу та відповідної платні, і є незалежною від будь-яких партійних чи конфесійних впливів;

2)     виховник займається із сталою групою – гуртком (до 8 осіб), члени якого є одного віку і однієї статі; відповідно виховниця працює із дівочим гуртком, а виховник – із хлоп’ячим (хоча допускаються і мішані гуртки за умови відсутності необхідної кількості виховників чи юнацтва);

3)     передбачено, що виховник має один гурток, працює із його членами від створення і до переходу всіх його членів до Уладу Старших Пластунів, або закінчення пластування;

4)     у переважаючій більшості виховники – це колишні члени юнацтва, які самі були активними учасниками пластової виховної системи, здобули необхідний рівень знань, вмінь та навичок і вже знайомі з особливостями праці виховників;

5)     перед тим, як розпочати виховну працю, виховник проходить систему обов’язкових вишколів, метою яких є здобути теоретичні знання і розвинути необхідні психолого-педагогічні навички; надалі виховник здобуває своєрідні ступені кваліфікації (перший і другий ступінь Кадри Виховників; контроль та допомогу у реалізації поставлених виховних цілей надають уповноважені на місцях пластові органи (станична пластова старшина, станична пластова рада, осередок праці та ін.);

6)    діяльність виховника щодо організації самовиховання є диференційованою, на що впливають як вік членів його гуртка, так і рівень їх інтелектуального розвитку, сформованість логічного та об’єктивного мислення, наявність у кожного власного ідеалу та мети самовиховання.

Наставник у самовихованні (довірена особа) – спеціаліст, який надає кваліфіковану допомогу і підтримку у самовихованні особистості, допомагає здійснювати контроль за досягненнями у цьому процесі.

Особистістьлюдина, соціальний індивід, що поєднує в собі риси загальнолюдського, суспільно значимого та індивідуально неповторного; це людина, яка характеризується із соціально-психологічного підходу: рівнем розвитку психіки, здатністю до засвоєння соціального досвіду, можливістю спілкування з іншими людьми.

Гармонійний розвиток особистості – процес формування особистості, який враховує потреби самої людини, її задатки, потенціал, таланти, а також основні напрямки виховання: фізичний, розумовий, моральний, естетичний.

Надалі тлумачення термінів та понять, які зустрічаються у рекомендаціях, подаємо безпосередньо у тексті.

Звертаємо увагу на те, що ці методичні рекомендації, як і дошкіл виховників, є пілотним проектом куреня старших пластунок «Орликівці». Ми очікуємо на ваші зауваження, побажання та рекомендації, щоб удосконалити роботу з підготовки майбутніх виховників юнацтва і удосконалення роботи вже діючих.

Відомості про автора:

Пластова діяльність:

Дата вступу в Пласт – жовтень 1994 р.

Дата заприсяження (іменування) – 13 липня 1995 р.

Пластовий ступінь – розвідувачка

Станиця – м. Тернопіль

Вишколи:

– вишкільний табір „Золота булава” (1995 р. )

– вишкіл виховників УПЮ № 25 (5 квітня 1997).

Виховна діяльність:

виховниця юнацьких гуртків «Арніка» (1997-1999 рр.), «Дріади» (1998-2000 рр.).

– засновниця і перша зв’язкова куреня УПЮ ч. 58 ім. Катерини Білокур

– ступінь КВ I

Професійна діяльність:

–         освіта: історичний факультет ТНПУ ім. Володимира Гнатюка (1997-2002 рр.)

–         педагогічна діяльність: вчитель історії тернопільської СЗОШ №30 (2000-2008 рр.); викладач кафедри педагогіки та гендерної рівності ТНПУ ім. Володимира Гнатюка (2008 і до сьогодні)

–         захищено кандидатську дисертацію на тему: «Психолого-педагогічна підготовка майбутніх учителів з організації самовиховання старшокласників» (травень 2011 р., Інститут педагогічної освіти та освіти дорослих Національної академії педагогічних наук України)

Прошу розглянути пропоновані методичні рекомендації на найближчому МРСК і дозволити до використання в Пласті під час дошколів виховників.

У разі зацікавлення є можливість поштового пересилання декількох примірників пропонованих методичних рекомендацій, про що прошу повідомити заздалегідь.

 

Скаутський метод – його основні елементи (до питання основ пластової виховної методики)

Скаутинг — це лікарство, що складається із різних складників, і, поки вони не змішані в правильних пропорціях у відповідності з рецептом, пацієнт не має звинувачувати лікаря у випадку, якщо результати його впливу неуспішні.”

 

Байден Пауел, Джемборі, 1922 р.

Долучившись свого часу як інструктор а згодом як і комендант до проведення вишколів виховників УПЮ, я почав розмірковувати над суттю пластової методики. Адже саме її потрібно якнайкраще подати на КВВ, щоб молодий виховник міг у всеозброєнні здобувати вершин у нелегкій праці з юнацтвом. На свій подив я побачив, що теоретичне розпрацювання цього питання є не надто велике в Пласті.

Звичайно, є «Життя в Пласті», «Велика Гра», «Посібник зв’язкового» і т.д. Але коли я ставив просте питання своїм пластовим друзям – які елементи пластової чи скаутської методики ви знаєте, відповіді були далекі від точного лаконічного викладу, без глибинного розуміння, переважно відповідач застрягав на питанні, а що таке методика взагалі…

На вишколах кандидатам рекомендують читати наперед «Велику Гру», в якій в 3 розділі загалом виділено основні елементи. Але стиль подання тут є розповідним, достатньо розмитим і більшість не виділяє суті із прочитаного.

Проаналізувавши цей текст, а також відповідну статтю Цьопи Паліїв на Пластовий Конгрес 1958 року, порівнявши викладені там тези із матеріалами ВОСРу, харцежів, російських скаутів, я вирішив узагальнити основні елементи скаутської (пластової) виховної методики.

Викладаю думки стисло та тезово.

1. Самовиховання через працю над собою та плекання характеру. Досягається через цілеспрямоване виховання з боку старшого досвідченішого друга та наставника. Самовиховання робить людину самостійною, самозарадною, самосвідомою щодо своїх прав та обов’язків, здатною самою приймати рішення та нести за них відповідальність. Це є найперше передумова доброго громадянина.

2. Гурткова система. Життя в своїй «банді», малій групі. Використання природнього потягу підлітків та юнаків до творення своїх мікро суспільств зі своїми законами, правилами, ідеалами. Відповідно взаємне виховання в гурті. Кожен кожного бачить. Давнє українське „а що люди скажуть” тут закладене. Противага українському індивідуалізму і хуторянству для плекання самоусвідомленої особистості, яка добре знає межу („золоту середину”) між колективізмом та індивідуалізмом.

3. Життя та виховання на лоні природи. Тільки в природі людина змушена завдяки інстинкту самозбереження давати собі раду, ворушити свій розум і волю, щоб задовільнити перші вітальні потреби (їсти, пити, спати, зігрітися, захиститися від стихій та звірів). Природа все розставляє на свої місця, заставляє бачити і сприймати все правдиво. А це плекає самостійність, силу характеру, вольові якості, потяг до найбільшої цінності, даної Богом – свободи.

А в місті все є навпаки. Людина стає гвинтиком в великому годиннику, де не має місця особистості. Людина стає безпечною, оскільки хтось (міліція, швидка допомога, пожежники, політики тощо) дбає за неї. Вона готова лише працювати та задовольняти потреби тіла, а дуже мало душі.

Природа ушляхетнює людину. Навчитися жити в гармонії з нею – одна із цілей Пласту.

4. Гра. Життя як гра. Праця як гра. Гра як основний виховний засіб. Інше сприйняття дійсності. Гра породжує веселий настрій та бадьорість, дає наснагу та оптимізм. Давні лицарі дивились на життя як гру, де колись прийде щасливий чи не дуже кінець, але все одно той самий – смерть, відхід на вічну ватру. Тому вони не турбувались про земне, минуще, тлінне. Таке відсторонене ставлення до світу і життя треба і нам плекати.

5. Навчання та виховання працею, дією. Як колись сказав класик: “праця зробила людину людиною”. Не постійне теотеризування, а вироблення навичок через постійне шліфування знань та вмінь у праці, дії. Добра праця – це свого роду священнодійство, прославляння Творця. Працюючи ми по суті співтворимо з небесним Отцем. Тому працьовитості слід привчати, особливо на сходинах, в мандрівках та таборах.

6. Всебічність виховання. Гармонійний, всесторонній розвиток особистості, пошук її талантів, здібностей, допомога їй у праці над розвитком своїх якостей, розкритті свого я, «пізнанні самого себе». Пошук «сродної праці».

7. Світ юнака. Знання юнацьких особливостей (гумор, відвага, віра у власні сили, бистрість, схильність до зворушень і переживань, довір’я, вірність, прагнення до самостійності, пригод, романтизм та ін.) – це зброя виховника у мистецтві виховання.

8. Система відзнак і символів. Молодь любить яскраве, особливе, те, що виділяє їх, любить колекціонувати, носити певні речі, що відображають її душевні переживання. Однострій, відзначки, проби та ін. – це все створює символічний світ в свідомості молодої людини, який допомагає розвивати добрі моральні та світоглядові цінності.

9. Дисципліна. Саме порядок і дисципліна дозволяють нам творити організацію та певні закони та правила. Всі маємо прагнути до самодисципліни через плекання обмежень та власного характеру. Етична максима пластуна тому звучить так: права треба здобувати працею, обов’язок іде перед правом, праця є основою права. Хто працює найбільше і найліпше — веде. Хто не веде — підпорядковується.

10. Підтримка старших. «Пластування – це гра для юнаків, під проводом юнаків, у якій старші брати можуть дати своїм молодшим браттям здорове оточення і заохотити їх до здорової діяльности, такої що помагає їм розкривати свої громадянські чесноти.» Бі-Пі. Опіка і допомога дорослих необхідна, але вона не має переходити межі слова – сприяти. Виховник в Пласті може показати юнаку Шлях, але йти по ньому він має сам.

11. Прогрес особистості. Система прогресивних програм саморозвитку – три проби, вмілості, спеціалізації.

12. Присяга та закон. Найважніше, що унапрямлює і дає цілісність вище наведеному, створює для нього сутність та мету – це наші світоглядові засади, система плекання характеру та сили волі. З них найперше вірність Богові та Україні. Без цього самовиховання стане егоїзмом та самозахопленням, життя в гурті – кроком до протиставлення суспільству, нації, схильністю до бандитизму. Життя в природі – звичайним туризмом, а то й гірше. Гра може затягнутися і зайти в тупик, дисципліна перетворюється на солдафонщину, а відзначки та символіка – на бутафорію чи музей.

Любов до Бога, а це значить дотримування його заповідей та слідування за ним у всьому, любов до України, а це значить мислення та діяння інтересами України (Української нації) ведуть пластуна до осягнення ним досконалості, мудрості, щастя.

Конкретно любов втілюється згідно другої найважливішої заповіді із Євангелія – „люби ближнього свого як самого себе” в другому Головному обов’язку пластуна – допомагати іншим.

Кожен пластун проходить шлях свого пластування від простого і безтурботного життя в грі, розвагах, мандрівках, спілкуванні в приємному товаристві, через усвідомлення свого покликання до служіння та жертовності в ім’я Правди, Свободи, Краси, Добра.

Система плекання характеру – це Пластовий закон. Це шлях щоденного вдосконалення, «пізнання самого себе».

Людина, котра володітиме такими якостями, які описані вище, природно ставатиме провідником у суспільстві, своєму оточенні, оскільки виділятиметься здатністю давати собі та іншим раду у складних життєвих обставинах через постійну активну працю над самим собою.

Це коротко можна висловити як: служіння, братерство, плекання характеру (праця над самим собою) – відображення трьох головних обов’язків.

 

Ст.пл. Микола Бігус, ОЗО

30 порад для виховника або Як стати зразком для своїх юнаків

Автор: ст.пл. Сергій Летенко, СМ
Зв’язковий 65 куреня УПЮ ім. П. Франка

  1. Пам’ятай, що те, ким ти є, так голосно говорить про тебе, що не завжди чути, що ти говориш. Тому сам дотримуйсяПластового Закону і Обов’язків так, як би ти хотів, щоб це робили юнаки.
  2. Не забувай, що в Пласті покарань немає.
  3. Хочеш зробити юнакові зауваження – зроби йому його наодинці.
  4. Не обговорюй з іншими проблеми виховання юнака в його присутності.
  5. Не кричи на юнацтво!
  6. Запам’ятай, що у кожного юнака є власні здібності і таланти і свій, неповторний малюнок особистості.
  7. Виховник є власністю свого гуртка, тому гурток має на нього певні права.
  8. Не вживай при юнаках слів, які не хочеш почути потім від них.
  9. Під час найбільших бешкетувань юнаків пам’ятай, що перед тобою всього лише діти, а не міжнародні терористи.
  10. Давай юнакові можливості для самореалізації, відповідальності.
  11. Похвали юнака, якщо він цього заслужив. І зроби це щиро!
  12. Інколи – навіть без приводу – посміхнися до юнака, дружньо поплескай його по плечу – в Пласті старші чи молодші, всі ми найперше є друзями.
  13. Ввечері на таборі чи мандрівці замість суворих окриків: “Спати!” розкажи юнацтву цікаву історію.
  14. День народження юнака – найбільше його свято. Не забудь привітати його разом із гуртком.
  15. Якщо завдання не дуже приємне – зроби його разом із юнаком.
  16. Намагайся загартувати юнацтво. Дай йому можливість фізичних навантажень.
  17. Слідкуй за чистотою і правильністю мови юнаків як і за їх одягом.
  18. Перед тим, як прийняти рішення, терпляче вислухай юнака.
  19. Слідкуй за веденням літопису гуртка. Записуй у нього смішні випадки його життя, забавні вислови, важливі події тощо.
  20. Навчися при необхідності сказати юнацтву “ні”.
  21. Ніколи не обіцяй юнакам того, що не збираєшся виконати. Але якщо пообіцяв – завжди виконай.
  22. Інколи дозволь собі пограти і “подуріти” з юнацтвом на рівних.
  23. Дай відповідь на питання юнака, навіть найбільш каверзні.
  24. Заохочуй юнацтво до праці, допомоги в Пластовій домівці.
  25. Створюй гурткові/курінні традиції, наприклад, гурткове гасло чи святкування річниці створення гуртка/куреня.
  26. Не вважай час, проведений з юнаками втраченим для себе. У юнацтва можна багато чому навчитися.
  27. Навчися визнавати свої помилки. Визнавши свою неправоту перед юнаками, скоріше здобудеш у них повагу, ніж втратиш її.
  28. Якщо зробив помилку – виправи її, а не переживай через власну недосконалість.
  29. Пам’ятай, що найкраще запам’ятовуєш тоді, коли щось робиш, а не тоді, коли слухаєш. Дай юнакові можливість вправлятись у тому, чого він має навчитися.
  30. Плекай у юнаках більше сумління, ніж послух.