Гуртковий пікнік «Аліса в країні чудес»

Дата проведення: 3 травня 2015 р. Б.

Мета проведення: створити цікаву, неординарну атмосферу, яка дасть змогу більш відкрито спілкуватися та розвивати в юначок творчі якості; заохотити до читання літератури; навчити пекти тістечка, печиво та кекси.

Місце проведення: дім виховниці

Індивідуальний виряд: костюм, формочки для випікання.

Необхідні матеріали: посуд, столові прибори, стіл, стільці, скатертина, чайник, набір для випікання, фартушки, матеріали для прикрашання столу ( різні види тканини, кольоровий папір).

Кошторис: сума витрат складе 230 грн, тому варто зібрати вкладку з кожної юначки (в сер. – 30 грн, але вкладка залежить від кількості юначок)

План:

11:00 – збірка

11:10- 11: 30  – доїзд до будинку виховниці

11:45 – 13:45 – випікання кексів та печива, приготування пуншу

* Сайти з рецептами:

http://www.averiecooks.com/2014/02/the-best-soft-and-chewy-chocolate-chip-cookies.html

http://catchmyparty.com/blog/cinnamon-pumpkin-spice-muffin-recipe

http://lilluna.com/slushy-punch-recipe/

13:55 – 14:15 – прикрашання столу, переодягання в костюми

14:20 – 15:20 – чаювання

15:25 – 16:00 – підготовка, показ імпрезок на тему «Що було б, якби Аліса залишилася в Задзеркаллі?»

16:10 – 16:25 – нагородження власника найкращого костюму

16:30 – 17:00 – прибирання

17:40 – від’їзд додому.

Похід в “Експерементаріум” м. Київ

Хто?

Гурток з виховником

Ціни:

До 16 років:

Будній день – 65

Вихідний – 80

Дорослі:

Будній день – 85

Вихідний – 100

 

Музей популярної науки і техніки “Експериментаніум” – це науково-розважальний центр, створений для вивчення законів науки та явищ навколишнього світу. Науковий атракціон дає цікаву і доступну можливість безпосередньої участі в експериментах, дослідах та інших пізнавальних діях.

  • захопливе вивчення науки та історії її розвитку;
  • можливість проведення екскурсій, інтегрованих уроків, лабораторних робіт відповідно до навчальних програм;
  • можливість власноруч проводити досліди, експериментувати, брати участь у науково-розважальних шоу, курсах, лекція і майстер-класах.

Цей музей буде цікавим для юнацтва різного віку.

м. Київ, вул. Верхній Вал, 2А, тел.: (044) 425-75-40

Вечірка з гуртком. Суші, зелений чай і фільм

Мета:

Гарно провести час, здружити юнацтво

Що?

Вечірка

Де?

У виховниці вдома/ десь за містом/ вдома у юначки

Коли?

Коли завгодно

Хто?

Гурток і виховниця

Виряд:

– хороший настрій

– піжами

– спальники

–  гроші

Програма:

1. Гутірка про суші

2. Приготування суші

3. Розмови за чашкою зеленого чаю

4. Перегляд  фільму “Тисяча слів”

Інформація з Вікіпедії:

Суші  — традиційна страва японської кухні зроблена на основі рису, обробленого рисовим оцтом чи сіллю, та різноманітних начинок чи нашарувань, серед яких переважають морські продукти, але можуть входитим’ясоовочі, водорості, гриби чи яйця. Суші бувають сирими, приготовленими чи маринованими.

В Японії словом суші позначають широке коло страв, однак на Заході під ним помилково розуміють лише грудку рису покриту шматком сирої риби.

Існують різноманітні види суші. Вони називаються:

  • макі-дзуші (завиванці) — суші закручені у водорості норі. Від японського слова маку — «закручувати»
  • ніґірі-дзуші (стискунчики) — суші зроблені із грудочки рису з начинкою, спресовані у кулаці. Від японського слова ніґіру — «стискати».
  • інарі-дзуші (інарці) — суші виготовлені у вигляді мішечків смаженого тофу з рисом і начинкою. Від японського божества Інарі.
  • тірасі-дзуші (розсипанка) — суші зроблені з рису з розсипаним по ньому начинням називаються. Від японського слова тірасу — «розсипати». Різновид рибногоплову.

Історія виникнення суші бере початок у Південній Азії, де варений рис почали застосовувати для приготування і консервування риби. Очищена та розрізана на невеликі шматочки риба посипалася сіллю та змішувалась з рисом, після чого поміщувалась під тиск з каменів, який за декілька днів замінювався кришкою. Протягом декількох місяців відбувався процес молочнокислої ферментації рису та риби. Приблизно у VII ст. через Китай та Таїланд цей спосіб отримав рзповсюдження у Японії. Традиція споживання ферментованої риби збереглась і на сьогодні в країнах Південної Азії. Китайський ієрогліф, що перекладається як суші, означає «маринована риба», однак, власне традиція їх приготування у Китаї зникла. На сьогодні в Японії таким чином готують інарідзусі.

У XVII ст. з’явилось рисове суші, що включало в себе варений рис, рисовий солодморепродукти та овочі. Невдовзі почали виготовляти рисовий оцет, який додавали до рису, що виключило процес бродінняі суттєво зменшило час приготування суші.

У XIX ст. кухар Йохей Ханай з Токіо вирішив повністю відмовитись від маринованої риби і подавати рибу сирою. Таким чином процес приготування суші зменшився до декількох хвилин. Нове запропоноване суші швидко завоювало популярність і, в підсумку, з’явилось два способи приготування страви. Перший спосіб отримав назву Кансай — за іменем району міста Осака, інший — Едо, адже саме так до 1868 року називався Токіо. Миттєво з’явились ресторани та кафе, в яких пропонувалось суші, а у магазинах почав продаватись спеціально приготовлений рис для домашнього приготування суші. Відтоді процес приготування суші принципово не змінювався, лише з’являлися нові рецепти та інгрідієнти для страви.

Останнім принципово важливим етапом в історії суші було втіленням в практику приготування суші автоматів у 1980-х роках, так званих суші-роботів, винайдених в кінці 1970-х рр. Одна лінія суші-автоматів (кожен з яких виконує одну чи декілька операцій, починаючи від промивання рису та закінчуючи упакуванням суші у полімерну плівку) здатна замінити від декількох до декількох десятків професійних кухарів-сушистів, при цьому питання дотримання технології, правил гігієни та санітарних умов, дуже важливі через специфіку суші. Хоча технологія застосування суші-роботів розповсюджується, проте його поширення стримує масова думка, що суші повиннні обов’язково готуватися людськими руками.

Відвудування вистави “Сватання на Гончарівці” Львів

Тема: похід в театр на виставу “Сватання на Гончарівці”

Мета: прив’язати любов юнацтва до театрального  мистецтва

Місце проведення: Львів, театр імені Марії Заньковецької.

Вік учасників: 12-13 років.

Тривалість: 3 години.

Вкладка: квитки на виставу:20-30грн

Опис: для перегляду рекомендується вистава Сватання на Гончарівці

Інші вистави та розклад театру можна подивитися на сайті – www.zankovetska.com.ua

Опис вистави:“…   Казали люди, коли сватаєшся до дівки, то треба дивитися і на дівку, і на придане. Але ж воно по різному буває…
Може бути гарна дівка, а скринь нема. А як є скрині, то дівка якась не до ладу. А ще казали, що потрібно добре дивитись, бо любов, то – любов, а гарбузи на городі ще не перевелися.
Вродливі дівчата та мужні хлопці, запальні танці та співи, вир емоцій та почуттів.
«Сватання на Гончарівці» – це наш дух, наша традиція, наша історія

 

 

 

Одноденна гурткова прогулька на “Чортові скелі”

Місце: “Чортові скелі” – по дорозі із м. Львів до м. Винники

 

Час: теплий сонячний день без прогнозу на дощ

Цільова аудиторія: діти 10-14 років

Мета: провести час на свіжому повітрі, навчитись розкладати намет,        розводити вогнище, дізнатись цікаві факти на гутірці із природознавства, здруження гуртка із виховником та між собою.

Необхідний реманент: намет (и), сірники, матеріали для гутірки «Природознавство», фольга, мінімальне кухонне приладдя, приправи для приготування печеної картоплі

Вкладка: 6 грн на дорогу; 10 грн на продукти

Рамова програма прогульки:

1000              – зустріч на пл. Митній
1020              – виїзд до Чотових скель маршуткою 5а\105\110\102\36
1045               – прибуття на зупинку «Винниківське озеро»
1045-1030    – прогулька лісом до скель
1030-1045    – відпочинок, розповідь про місцевість
1145 -1200    – інструктаж із техніки безпеки та поводження із реманентом
1200 -1230    – розкладання намету (навчальне), пакування речей всередину
1230 -1300     – збір дрів
1300–1330     – розведення великого вогню для жару
1330-1400      – рухливі ігри на розсуд виховника\дітей
1400 – 1430   – підготовка картоплі до запечення (фольга, приправи…)
1430 – 1500    – креативне завдання на вибір виховника (пошук слідів\гербарію..)
1500-1530       – обід
1530 – 1600    – гутірка «Природознавство»
1600 – 1615    – рухлива тематична гра
1615 – 1700    – згортання, пакування, прогулька до зупинки

P.S. Початкову ідею було взято із мох спогадів про прогульку у новацтві. Ось лінк на публікацію далекого 2005 року: http://lviv.plast.org.ua/1611

 

Відвідування театру. “Гуцулка Ксеня”

Тема: похід в театр на виставу “Гуцулка Ксеня”

Мета: долучити до театрального  мистецтва та звернути увагу юнацтва на праила поведінки у таких закладах як театр.

Місце проведення: Львів, театр імені Марії Заньковецької.

Вік учасників: 13-15 років.

Тривалість: 3 години.

Опис: До перегляду рекомендується вистава «Гуцулка Ксеня» (можна обрати іншу виставу, але варто пам’ятати, що обрана вистава повинна бути актуальною для юнацтва, тобто потрібно зважати на такі фактори як вік , жанр та тема вистави).

Інші вистави та розклад театру можна подивитися на сайті – www.zankovetska.com.ua

Опис вистави:“…Ні лібретто, ні музика не могли зачарувати режисера своєю оригінальністю, але усвідомлення того, що в Галичині живе ще багато людей, які зберігають у своєму серці сентиментальні спогади, пов’язані з іменем Ярослава Барнича, та й оперета – жанр, за яким наш глядач скучив, спонукали маестро Стригуна до постановки цієї вистави.

То ж с самого початку “Гуцулка Ксеня” була приречена на успіх. Але хоча б на хвилинку відсторонимось від захоплених оплесків і спокійно спробуємо розглянути феномен успіху.

Перш за все – це глядач, якому потрібна саме така вистава. Глядач, втомлений від щоденних клопотів, глядач, який з радістю реагує на кожний жарт, на кожну нагоду бодай на мить забути про ті безкінечні буденні проблеми. І цю радість він отримує …”

Вкладка: квитки на виставу:20-30грн

Інтелектуальний змаг для гуртка

Мета: сприяти розвитку пізнавальних інтересів, уваги, пам’яті, швидкості реакції, ерудиції, логічного мислення, вміння працювати в команді, вихованню дисциплінованості, відповідальності, толерантності, ввічливості.

Дидактичний матеріал: перелік запитань.

Наочне оформлення: плакат – ігрове поле, сигнальні картки (за кількістю команд-учасників).

  1. Кожна команда грає за своїм ігровим столиком.
  2. Команда, що правильно відповіла на питання обирає тему.
  3. Кожна команда має сигнальну картку, яку капітан піднімає, якщо відповідь на запитання готова.
  4. Сигнальну картку капітан команди має право підняти після слова ведучого «час».
  5. Кожна команда має право відповідати тільки один раз.
  6. Питання ведучим зачитується один раз.
  7. Час для обдумування варіанту відповіді – до 1 хвилини.
  8. Якщо прозвучала підказка, бали не зараховуються, а запитання знімається.
  9. За кожну правильну відповідь нараховується один бал.
  10. Якщо правильної відповіді на запитання не прозвучало, то воно переноситься на наступну гру (або правильну відповідь озвучує ведучий).
  11. Переможцем визнається команда, яка за результатами гри матиме більшу кількість балів.

Скачати питання відповіді в форматі exl можна тут

Питання

Відповіді

Таблиця оцінювання

Гурткова гімнастика

Мета: Загальний фізичний розвиток та самовдосконалення юнацтва
Тема: Рух і краса – опора життя!
Вік: 15 – 16 років (дівчата)
Тривалість:
2,5 год.
Місце:
просторий дзеркальний зал (танцювальний)
Зовнішній вигляд: зібране волосся, лосини (мають добре тягнутися), футболка, майка (за бажанням), взуття для танців (чешки, джазовки). Одяг має бути зручним та вільним для виконання рухів
Додатково: Магнітофон
Підбірка музики (тут наведено декілька пісень, які допоможуть вам добре тримати ритм заняття)

  • Rihanna ft. David Guetta – Who’s That Chick
  • Pendulum – Painkiller
  • Morris T feat. Janie Romer – Reach For The Sun
  • Peter, Bjorn and John – Second Chance
  • Rihanna feat. Calvin Harris – We Found Love
  • Maroon 5 – Misery
  • Brooklyn Bounce, Marc Alex M. & Van Damme – Crazy
  • Fergie feat. Pitbull & DJ Poet – Feel Alive
  • A-Trak – Ray Ban Vision (Feat. CyHi Da Prynce)
  • Jonny Dav – Let somebody love
  • Inna – I want your body

Програма заняття:

Перед комплексом вправ кілька рекомендацій. Обов’язково розігрівайте м’язи перед вправами на розтяжку і гнучкість. Бажано виконувати ці вправи не окремо, а в комплексі з силовими тренуваннями, і тільки ПІСЛЯ них. Оскільки тренування «розм’якшить» м’язи, вам буде легше виконувати вправи на розтяжку і гнучкість. До того ж, розтяжка після тренування допоможе зняти м’язову напругу і втому. При виконанні вправ на розтяжку і гнучкість не поспішайте і виконуйте їх з затримкою в положенні.

Ø Збір о 16:00

Ø 16:00 – 17: 00 Проводимо розминку (необхідно розігріти м’язи)

На кожну вправу відводьте приблизно 4 – 5 хв.

  •  Комплекс вправ № 1  Розминаємо плечі. Підіймаємо руки вгору через боки. Виконуємо схрещували махи руками перед грудною кліткою «ножиці», потім обертальні рухи.
  •  Комплекс вправ № 2  Обертаємо тазом спочатку в одну сторону потім в іншу.
  •  Комплекс вправ № 3 Робимо нахили корпусом в сторони і вперед.
  •  Комплекс вправ № 4 Виконуємо махи ногами в сторони і вперед-назад.  Присідання (2 підходи по 2 рази, перепочинок між підходами 45 секнд)
  •  Комплекс вправ № 5  Початкове положення, стоячи, ноги на ширині плечей. Присідаємо на одну ногу, другу випрямляє. Чергуємо присідання, як би перекочуючись з однієї ноги на іншу. Намагаємося виконувати вправу максимально низько.
  •  Комплекс вправ № 6  Робимо вправу «Велосипед» (3 хв), продовжуємо виконувати вправу та при цьому нахиляємося вперед і назад (3 хв), те саме тільки в сторони (3 хв)
  •  Комплекс вправ № 7 Випади в перед. Чергуємо праву і ліву руку.
  •  Комплекс вправ № 8 Бігаємо по колу 10 хвилин максимально піднімаючи коліна вверх.
  •  Комплекс вправ № 9 Біг галопом по колу чергуючи ведучу ногу (3 хв)\
  •  Комплекс вправ № 10 Відпочиваємо, намагаючись розслабити кожен м’яз на тілі, глибоко дихаємо. (НЕ СІДАТИ!!)

Ø 17:00 – 18:30 Починаємо розтяжку
Відводимо на кожну вправу 4 – 5 хв

Вправа № 1:

Виконати випад в ліву сторону – перемістити вагу тіла на ліву ногу, праву витягнути, розгортаючи тулуб вправо на 90 градусів, перемістити вагу тіла на праву ногу, ліву випрямити, перейти в положення випад вперед. 8 разів вліво, 8 разів вправо.

Вправа № 2:

Виконати випад в праву сторону, ліву ногу витягнути. Розгорнути тулуб в праву сторону, перейти в положення випад вперед. Виконати 8 разів в праву сторону, потім перемістити вагу тіла на ліву ногу і виконати 8 разів на ліву сторону.

Вправа № 3:

Поставити стопи на півтори ширини плечей, захопити стопи руками, намагаючись сісти якнайнижче, випрямляючи спину і виводячи таз вперед. Виконувати протягом 1 хвилини.

Вправа № 4:

Встати на коліна, руки захопити в замок. Виконати присідання вправо-вліво, поперемінно торкаючись сідницями підлоги. 6 разів в кожну сторону.

Вправа № 5:

Встати на коліна, коліна розвести якомога ширше, стопи розвести в сторону. Виконати 12 присідань, торкаючись сідницями підлоги.

Вправа № 6:

Сісти на підлогу, з’єднати ноги разом і виконати 12 пружинистих нахилів уперед.

Вправа № 7:

Сісти на підлогу і розвести прямі ноги в сторони, виконати пружинисті нахили вперед. 12 разів.

Вправа № 8:

Сісти на підлогу, ліву витягнути, праву зігнути в коліні і притиснути стопу до лівого стегна, виконати нахили вперед. 8 разів до лівої ноги, потім поміняти положення ніг.

Вправа № 9:

Сісти на підлогу, ліву ногу витягнути, праву ногу зігнути і відвести назад, виконати нахил вперед. Зробити 12 пружинистих нахилів і поміняти ноги.

Вправа № 10:

Сісти на підлогу, сплести в “лотос” і виконати нахил вперед. 12 разів.

Вправа № 11:

Сісти на підлогу, з’єднати стопи разом, потім ліктями розвести ноги в сторони. 16раз.

Вправа № 12:
Сісти на підлогу поперемінно закласти за шию праву і ліву ноги.

Вправа № 13:

Лягти на живіт, зігнути руки в ліктях. Випрямити руки, прогнути спину, голову підняти нагору. Затриматися в цьому положенні 30 сек.

Вправа № 14:

Лягти на живіт, взяти руками за стопи. Прогнути спину, голову підняти нагору. Затриматися в цьому положенні 30 сек.

Вправа № 15:

Лягти на живіт, зігнути ноги в колінах. Випрямити руки, прогнути спину. Затриматися в цьому положенні 30 сек.

Вправа № 16:

Виконати “гімнастичний міст”. Затриматися в цьому положенні 30 сек.

Вправа № 17:

Поставити ноги разом, виконати нахил вперед. Затриматися в цьому положенні 30 сек.

Ø Закінчення заняття о 18:30. Згортання

Ø Роздатковий матеріал для занять вдома (наголосити на їх обов’язковому виконанні)

Пам’ятайте, що те як пройде ваше заняття залежить тільки від вас, дозволяйте собі відходити від шаблонів і фантазувати над вправами. Гарних занять.

Комплекс вправ для ранкової розтяжки

Комплекс вправ на гнучкість після сидячої роботи

1. Ще лежачи в ліжку, заведіть руки за голову і зчепите в замок. Потягніться руками вгору, а ногами вниз, неначе в різні боки, по 10 глибоких вдихів і видихів.

2. Далі підтягніть коліна до грудей і обійміть себе за них. Порахуйте до 10.

3. Перекиньтеся на живіт, підніміть корпус і упріться руками в ліжко. Так ви потягніть спину.

4. Потім повільно сядьте на край ліжка, ноги поставте на підлогу, а руки долонями покладіть на підлогу, вигніть спину дугою, розтягуючи м’язи спини. Знову порахуйте до 10, повільно підніміться і повторіть 2-3 рази.

5. Повільно покрутіть головою в різні боки, розминаючи шию: вперед-назад, вліво-вправо, кругові рухи.

6. Тепер зробіть плечима кругові рухи в різні боки, по 6 разів.

7. Тепер встаньте і потягніться руками вгору, а потім нагніться вниз, намагаючись не згинати коліна, а руками доторкнутися до підлоги. Повторіть 6 разів.

 

 

 

 

1. Сидячи на стільці, одну випрямлену ногу покладіть на поруч стоїть табурет або стілець. Не округляючи спину, нахиліться вперед, тягніться руками до кінчиків ніг. Повторіть з іншою ногою.

2. Стоячи, зробіть глибокий випад ногою вперед. Попружиньте трохи вгору-вниз, розтягуючи м’язи ніг і тазової області. Поміняйте ноги.

3. Ляжте на спину. Коліно правої ноги підтягніть до себе і скрутіть вліво, повернувшись трохи на бік. Повторіть для іншої ноги, потім обидва коліна підтягніть до себе, обійміть себе і затримаєтеся в цьому положенні на декілька секунд.

4. Встаньте поряд із стільцем, взявшись за спинку правою рукою. Ліву ногу зігніть в коліні, лівою рукою притисніть ліву щиколотку до сідниць. Потягніть ногу.

5. Нагніться вліво-вправо, вперед-назад тулубом. Вправу виконуйте повільно, намагаючись максимально розтягнути м’язи.

6. Сядьте на стілець, потім поверніться назад, обхопивши спинку стільця двома руками. При цьому не відривайте ноги від підлоги, а сідниці від сидіння. Затримайтеся в цьому положенні.

Кулінарний гуртковий змаг японських страв (ролів)

Мета: ознайомитися з традиційною японською кухнею та її особливостями
Вік юнацтва: 12-13 р.
Деталі: змаг розрахований на 8-10 учасників

Необхідні матеріали для проведення змагу:

  • Ноутбук і проектор або ж кабель, щоб під’єднати до телевізора
  • Завчасно найдене відео майстер-клас по приготуванню суші і ролів в домашніх умовах
  • Таблиця для оцінювання учасників
  • Призи для переможців, до прикладу книжка «Японська кухня», карточка знижки суші-ресторані і т.д. (на ваш розсуд)
  • 5 листків норі (11 грн.)
  • 1 кг рису (вже звареного) (40 грн.)
  • 250 г лосося (прибл. 125 грн.)
  • 135 г авокадо (2 шт. – 45 грн.)
  • 45 г білого кунжуту (смаженого) (9 грн.)
  • 45 г японського майонезу “Kewpie Mayonnaise” (12 грн.)
  • Маринований імбир (до смаку) (250 г – 24 грн.)
  • Васалі (до смаку) (30 г – 12 грн.)
  • Спеціальні дощечки для «закручування»  ролів- циновки (для кожного учасника) (1 шт. – 25 грн.)
  • Ножі (для кожного учасника)

План змагу:

  1. Збір у визначеному місці (найкраще підійде простора кухня в виховника вдома, до прикладу)
  2. Розкладання і ознайомлення учасників з продуктами потрібних для приготування
  3. інструктаж (нагадування) “Як правильно та безпечно користуватись кухонним приладдям”
  4. Перегляд відео майстер-класу  «Приготування ролу “Каліфорнія Сяке”»
  5. Учасники приступають до приготування ролу самостійно (дивитися за їхньою роботою та не забувати допомагати при потребі 🙂
  6. Виділяємо час для того, щоб учасники приготували свої страви до презентації.
  7. Презентації страв
  8. Оцінювання успіхів учасників і рахування їхніх балів за критеріями (акуратність, смак, презентація)
  9. Нагородження переможця/ів
  10. обід/вечеря приготованими власноруч ролами в хорошій гуртковій атмосфері.
  11. На кінець змагу виховник розказує про інші особливості та традиційні страви японської кухні
  12. дискусія на цю тему всього гуртка
  13. розповіді учасників про пережитий досвід пов’язаний з японською кухнею або ж і самою Японією. 🙂

пл. уч. Заблоцька Наталія

Похід в астрономічну обсерваторію ЛНУ ім. І. Франка (Львів)

Адреса: Адміністрація, відділ фізики Сонця, відділ фізики зір і галактик, відділ релятивістської астрофізики та космології, бібліотека:
вул. Кирила і Мефодія, 8, 79005, м. Львів
тел. 260-03-95, 239-4655

Мета: 1) цікаве і приємне проведення часу 2) Може пригодитися для здачі точки в пробі Ґ(Життя в природі) 10.( Покаже сторони світу за допомогою компаса, сонця і зір.) 3) Може пригодитися для здачі вмілості Астрономії ІІ.

Вік учасників: від 12-13 років і старше.

Кількість 7-12 осіб.

Час тривання:2,5-3 год.

Час проведення: пора року – друга половина осені-перша половина зими, коли швидко темніє. можна провести акцію між 18 та 21 год, попередньо попередивши батьків, доки затягнеться захід)+ подивитися погоду, щоби було безхмарно.

Матеріали:

листочки А4 зі сузір’ями, де кожна зірка пронумерована.

листочки у формі зірочок з  номерами від 1 до 7 або скільки там учасників

З цього переліку можна вибрати декілька сузір’їв ( 100% треба взяти Касіопею і Великий Віз, до них можна додати близнюків або діву). Вибрані сузір’я слід позначити на А4 (кожну зірку пронумерувати).

Під кожним зображенням вказати коротку історію назви сурзір’я. Наприклад:

Велика Ведмедиця. У царя Лікаона, який правив країною Аркадією, була дочка на ім’я Каллісто. Вона була такою красивою, що у неї закохався бог Зевс. Каллісто народила йому сина Аркада. Дружина Зевса, Гера, приревнувала Зевса до Каллісто і в помсту їй перетворила королівну на потворну ведмедицю. Коли син Каллісто, Аркад, повернувшись з полювання, побачив біля дверей свого будинку дикого звіра, він нічого не підозрюючи, ледве не вбив свою матір-ведмедицю. Цьому перешкодив Зевс  – він утримав руку Аркада, а Каллісто назавжди взяв до себе на небо, перетворивши в гарне сузір’я – Велику Ведмедицю. У Малу Ведмедицю заодно була перетворена і улюбленасобакаКаллісто. Не залишився на Землі і Аркад: Зевс  і його перетворив на сузір’я Волопаса, приреченого навіки сторожити в небесах свою матір. Але оскільки Зевс тягнув Каллісто на небо за хвіст, тож “хвіст” у зоряного сузір’я дуже довгий)))))).

Кассіопея була дружиною ефіопського царя Цефея. Вона була дуже хвалькувата і в покарання за це боги прив’язали її до стільця і помістили на небі вниз головою. Так вона і крутиться кругом Землі всім на сміх і науку))).

Виряд для учасників

–          ліхтарики(на всякий випадок)

–          гроші на екскурсію (там нема фіксованої ціни, але, думаю, по 5-10 грн можна скинутися).+ 2 грн з особи на зоряне сяйво та інші витрати)

Заввага: наперед розклеїти листочки А4 зі сузір’ями на площі, де відбудеться збірка.

 Хід заняття

1)      (15 хв)Зустріч на пл. Митній. Пояснюємо учасникам, що цілий вечір буде зоряним і космічним )). А тому беремо ракету і летимо ближче до зірок)). Бавимося в гру:”запускаємо ракету”. Стаємо в коло. Спершу “беремо ракету  і ставимо її перед собою” (імітуючи цей рух).  Далі “заводимо ракету” (Тремо долонями одна об одну). Ракета заводиться, починає тихенько  працювати( ляскаємо руками по грудях). Вона працює все голосніше (ляскаємо руками по колінах) і голосніше (присідаємо, продовжуючи ляскати долонями по литках) і нарешті вона відлітає (підстрибуємо).

2)      (3хв)Все, ми у космосі, там ми стаємо зірками (Роздаємо учасникам зірочки з номерами ).

3)      ( 5 хв) Продовжуємо монолог: ” Нагадуємо, що так, як пластуни в курені, так і зорі на небі об’єднані в гуртки-сузір’я. Всі тут з одного гуртка, тож вам теж потрібно сформувати сузір’я. Як? Розглянтеся навколо, і ви знайдете декілька схемок зоряних гуртків))” Шукаємо розклеєні по дошках оголошень сузір’я.

4)      (5 хв )Коли листочки знайдені, ті, хто їх віднайшов повинен скласти це сузір’я зі своїх подруг (і за власною участю ). Всі мовчать, адже в космосі немає повітря, і зорі не можуть перегукуватися)).

5)      ( 10 хв)Склавши сузір’я, зірка-організаторка повинна прочитати вголос історію сузір’я.

6)      (20 хв) Далі ділимося на 2 команди (за номерами зірочок: парні і непарні). ідемо до обсерваторії і згадуємо, в яких піснях співається про зорі. Яка команда більше назгадує.

7)      ( 3 хв) Перед обсерваторією ще раз формуємо Велику Ведмедицю і Касіопею. Намагаємося зробити це якнайшвидше.

8)      (1 год) Заходимо в обсерваторію, там слухаємо коротеньку екскурсію і  дивимося в телескоп.

9)      Без телескопа шукаємо на небі Велику  Ведмедицю (велику, бо малу в місті не видно), пояснюємо, де мала ведмедиця.

10)   Дякуємо паням і панам з обсерваторії і виходимо.

11)   (20 хв)  Всім учасникам роздаємо “зорянпе сяйво”(куплене на решту з екскурсії) + обговорюємо що найбільше сподобалося.))