Структура Пласту та станиці Львів

Друзі та подруги, у цій відео-гутірці намагаюсь розвіяти міф, який ви мабуть чули не один раз: “Структуру Пласту придумали такою складною, щоб його ніхто не міг розформувати!

Нижче у корисних посиланнях знайдете також презентацію та посилання на інтерактивне онлайн-опитування для перевірки засвоєння матеріалу.

Що я знаю про емоції і чому вони важливі?

Вступ:

  • Чи задумуємося ми над тим, що нам безперервно говорить/нашіптує наш внутрішній голос? 
  • Як відрізнити емоцію, почуття, афект, настрій і переживання?
  • Для чого нам висловлювати і розуміти емоцію? 
  • Які бувають емоції, звідки вони беруться, які їх властивості?
  • Чи вмію я оцінити свій емоційний стан і відчути чужий?

Такими питаннями і багатьма іншими можна запросити юнацтво до теми сходин “Що я знаю про емоції і чому вони важливі?”.  Важливо їх поставити риторично і не очікувати миттєвоих, а тим більше однозначних відповідей. Мета цих запитань – познайомити слухачів з темою, зацікавити до сприйняття інформації, дати можливість проаналізувати власний рівень обізнаності.

Гра:

Для того, щоб подолати бар’єр “ой, я нічо не розумію”, “це все дуже складно”, “я ще замала/ий для такого” – граємо разом в гру, яка наблизить до досить складної теми, але водночас і покаже, що це – про нас усіх, про те, що ми переживаємо щосекунди хочемо ми цього чи ні.

Суть гри: виховник заздалегіть готує окремі папірчики, на кожному з яких написано назву якоїсь емоції – на приклад “зніяковілість”. Чим більше папаірців – тим краще. Тоді, в залежності від кількості аудиторії, можна по-різному зорганізувати процес: поділитись на команди і позмагатись в часі, або ж просто в довільному колі подемонструвати один одному і повідгадувати емоції. Важливий момент – виховник також бере участь, а не лише модерує.

Бесіда:

Після гри тема сходин стане ближчою і цікавішою – важливо втримати ці моменти і плавно перейти до бесіди, яка розкриє основну суть. Умовно її можна поділити на 2 частини:

а) Все про емоції;

б) Все про емоційний інтелект.

Інформацію рекомендую взяти зі сторінок Вікіпедії – там дуже гарно описано основні речі, все чітко структуровано і доступною для розуміння мовою.

Практичні поради для проведення бесіди:

! Перед тим, як ділитись інформацією з юнацтвом – перечитайте спершу самі, підготуйтесь, щоб не читати з листка, а пояснити своїми словами + мати собі просто опрний матеріал.

!Візуалізуйте те, про що говорите – так краще сприймається інформація, краще концентрація

!Не полінуйтесь – підготуйте роздаткові матеріали для юнацтва (хай хоч роздруковані статті з Вікіпедії – самі навряд загуглять, а так хоч перечитають, раз надруковано – шось підкреслять)

Підведення підсумків:

Після бесіди не забудьте підвести підсумки, поцікавитись, на скільки юнацтво зрозуміло окремі речі, дати відповіді на запитання, поділитись досвідом.

Для кращого закріплення матеріалу, щоб зрозуміти його прикладність – кожен сам для себе може пройти тест на рівень свого емоційного інтелекту, якщо часу достатньо – то й інші (посилання на тести прикріплені до допису). Як показує практика – юнацтво дуже любить такий вид активності.

Якщо часу достатньо – можна разом переглянути діснеївський мультфільм, який дуже пасує до теми сходин – “Думками навиворіт”. Можна просто порекомендувати переглянути мультик вдома.

(В основі сюжету Райлі — звичайна 11-річна школярка, її поведінку визначають п’ять базових емоцій: РадістьПечальСтрахГнів і Відраза. Емоції живуть у свідомості дівчинки і кожного дня допомагають їй справлятися з проблемами, керуючи усіма її вчинками. Вони знаходяться в мозковому центрі Райлі, де стоїть пульт керування її діями. Також тут накопичуються всі спогади дівчинки за день. Вони виглядають як невеликі скляні кульки різних кольорів, що позначають емоцію, з якою пов’язано той чи інший спогад. В кінці дня всі вони відправляються в спеціальне сховище).

Чому ця гутірка важлива і цікава? Навіщо її проводити?

Загалом тему емоцій дуже важливо піднімати і обговорювати з юнацтвом регулярно, оскільки у віці 11-18 років у хлопців і дівчат відбувається дуже багато змін в цій площині. Такі сходини (серія сходин) могли б всебічно розвинути юнацтво, познайомити краще з самим собою, допомогти справитись із поточними віковими проблемами і т.д.

Обов’язки гурткових діловодів

 

Юнацький гурток – найважливіша підставова клітина пластової організації. В гуртку відбувається основне самовиховання юнаків та юначок, тобто головна діяльність для їхнього розвитку і користі. Під час занять у гуртку, юнацтво пізнає ідеали та організацію Пласту та розвивається фізично, розумово, соціально, духовно. В гуртку знаходяться юнаки і юначки з різними здібностями і одне одному допомагають у їхній праці розвитку.

Чому гурток?

* юнакам і юначкам приємно та корисно бути членами групи;
* в гуртку легко спілкуватися і разом працювати;
* кожний має активну і відповідальну роль, члени вчаться прав та обов’язків;
* гурток – мала клітина суспільства;
* в гуртку діти діють разом і відчувають силу спільної дії;
* кожен може допомогти іншому.

Назва і символіка гуртка

Відзнака приналежності до гуртка Гурткове знамено

Пластовий гурток вибирає сам собі назву і свій символ. Звичайно це назва звіра, птаха чи рослини. Гурток може мати свою барву, своє знамено і тотем. Знамено носить і зберігає провідник гуртка. Тотем носить заступник гурткового або вибраний для цього член гуртка.

Гурткові традиції
Гурток може творити і вводити в життя свої звичаї. Наприклад, гурток може мати гурткову пісню або закриття сходин; можна мати свій оригінальний спосіб відкриття або закриття сходин; може бути традиція гурткового табору як додаток до інших курінних чи крайових.

Обов’язки і права членів гуртка
Кожний член юнацького гуртка

* бере активну участь у всіх пластових заняттях гуртка і у випадку перешкодження оправдовує свою неприсутність;
* бере активну участь у плануванні, переведенні та аналізі праці цілого гуртка: виказує ініціативу, зголошується до виконання конкретних завдань, які є частиною загального плану праці;
* співпрацює з іншими членами гуртка;
* має право бути в проводі гуртка;
* має мати змогу провадити відповідальну і корисну працю.

Гурткові діловоди

Члени гуртка обирають з-поміж себе своїх лідерів – гурткових діловодів, кожен із яких має свої обов’язки.

Гуртковий

* репрезентує гурток перед Пластовим Проводом і виступає від імені гуртка;
* очолює свій гурток, дбає про порядок у ньому;
* приймає накази Проводу, вміє їх пояснити, дбає про їх виконання;
* постійно тримає контакт із членами гуртка;
* дбає, щоб всі члени брали участь у діяльності гуртка, здобували пластові ступені та вмілості й осягали свій
потенціал;
* дбає про гуртковий план праці та про його виконання;
* стежить за працею гурткових діловодів і дбає, щоб кожен виконував свої обов’язки;
* входить у склад Ради гурткових куреня і долучається до праці куреня;
* завжди готовий усно звітувати про діяльність гуртка на сходинах Ради гурткових чи на доручення впорядника або
Зв’язкового КПС;
* завжди й усюди дає добрий приклад своєю поведінкою і характером;
* веде книгу гурткового, відповідає за Книгу гуртка;
* розглядає і полагоджує всі доручення і прохання, що подаються до гуртка, та прохання членів гуртка;
* виготовляє письмовий звіт про діяльність гуртка й після узгодження із впорядником передає до куреня у
встановленому порядку;
* дбає, щоб кожні сходини й заняття були відповідно підготовані і їх програма якнайкраще виконана;
* носить і зберігає гуртковий прапорець (знамено);
* виконує інші обов’язки, визначені Гуртковою Радою або на доручення впорядника чи Ради гурткових.

Книга гуртка 1 Книга гуртка 2

Заступник гурткового (гуртковий суддя)

* заступає гурткового, коли він не може виконувати своїх обов’язків;
* записує присутність членів на заняттях;
* в гуртку пропонує відзначення чи перестороги членам гуртка.

Книга заступника гурткового

Гуртковий писар:
* веде книгу протоколів сходин та Рад Гуртка;
* відповідає за полагодження кореспонденції чи листування гуртка та зберігає гуртковий архів;
* виконує інші обов’язки на доручення гурткового і ті, що визначені Гуртковою Радою.

Хронікар

* веде хроніку гуртка.

Скарбник

*  веде книгу скарбника, в якій вписує всі прибутки і витрати, зберігаючи відповідні чеки, розписки, талони;
*  готує до затвердження Радою гуртка фінансовий план та діє згідно з ним;
*  збирає членські внески та в означеному порядку передає курінному скарбнику;
*  зберігає гроші в місці, затвердженому Гуртковою Радою;
*  виконує інші обов’язки на доручення гурткового і ті, що визначені Гуртковою Радою.

Книга скарбника

Господар

* приготовляє план майнових потреб для схвалення гуртком;
* робить закупи майна і зберігає його в порядку.

Додаткові діловоди за потребою

Робота в гуртку в першу чергу реалізується на гурткових сходинах. Гуртковими сходинами призвичаюється юнацтво бути подібним до з’ясованого ідеального образу пластуна-громадянина. Сходини відбуваються раз на тиждень і тривають 1,5-2 години. Програма кожних сходин є надзвичайно насиченою, вона готується спочатку виховником, а далі – самим юнацтвом.

 

 

Про Чесну гру і Справедливість

«На свою честь», «пластове слово честі», «чесна гра» – це слова, які від наймолодшого юнака стало повторюються у пластовому середовищі. Та що вони означають? Чого вони від нас вимагають?

Чесніть – це одна з прикмет людини, що не дозволяє їй за ніяких обставин зійти з дороги етики, прийнятої людством у цілому світі. Ця етика характерна для всіх найбільших цивілізацій та релігійних ідеологій світу. Ця етика закріплена в Десятьох Божих заповідях, включена в Хартію прав людини ООН. Цією етикою послуговувалися стародавні греки та римляни, середньовічні лицарі («Іду на Вас!» руського князя Святослава), запорізькі козаки («За козацьку честь»), січові стрільці («За стрілецький звичай»), і саме ця етика стала підставою скаутської і пластової ідеології.

Чесний пластун ніколи не обманює ні себе, ні оточуючих. Коли ми нечесним шляхом здобуваємо хороші оцінки і школі, ми не обманюємо ні вчителів, ні батьків, ми в першу чергу обманюємо себе. Коли ми в спортивному змаганні чи грі застосовуємо підступну поведінку, що протирічить з правилами гри, – тоді наша гра є нечесною. Коли ми хочемо отримати похвалу і почесті за рахунок праці і зусиль інших, – ми поступаємо нечесно. Коли ми позичаємо гроші, книгу чи якусь річ і не повертаємо власнику, – ми робимо нечесний вчинок. Коли ми обіцяємо щось зробити і не виконуємо цієї обіцянки, – ми поступаємо нечесно.

Тих людей, які завжди поводяться чесно і з гідністю, оточуючі надзвичайно цінують і поважають.

Чи кожен з нас не хотів би мати друга, якому б він міг повністю довіряти, знати, що цей друг ніколи не підведе, не злегковажить своєю обіцянкою, що на його допомогу завжди можна розраховувати, що його словам завжди можна вірити?

Дехто може розчаровано заперечити, що в сучасному світі справедливістю і чесною грою далеко не заїдеш і чогось великого не досягнеш. Дійсно, так може здатися на перший погляд. Та якщо оцінювати життя в його перспективі, то чесна й справедлива поведінка завжди оплачується сторицею, бо завдяки їй нас цінують, нам довіряють, і з нами хочуть мати справу.

Пластова виховна система спонукає нас бути чесними повсякчас: у спортивних змаганнях, іграх, гутірках, веденні діловодств, у щоденному спілкуванні. І саме Пласт може цю важливу прикмету нашого характеру виплекати і прищепити так, щоб в зрілому віці вона стала невід’ємною частиною стилю і способу нашого життя.

Чесність є виключно нашою особистою моральною цінністю, тому виміряти її можна лише власним сумлінням. Як саме ми її вимірюємо, ми відповідаємо лише перед собою. В парі з чесністю йде почуття справедливості, яке ми також визначаємо загальнолюдськими нормами. Ця прикмета проявляється в тому, щоб об’єктивно, не заангажовано оцінювати поведінку інших людей.

Справедливо оцінюємо людину ми тоді, коли визнаємо її позитивну поведінку чи діяльність незалежно від того, чи приємна нам ця людина, чи ні. Тобто, ми чинимо, не зважаючи на наші особисті упередження й установки, забуваємо в цей момент, що могли знати цю людину за інших обставин, а нашу увагу спрямовуємо лише на теперішню її позитивну поведінку.

Хоча за таких обставин є ризик втратити приятеля (якщо він іншої думки), – але пам’ятаймо, що справжній друг завжди з повагою ставитиметься до вашої позиції; і лише для того, щоб когось задобрити, ми не сміємо кривдити людину, що заслуговує на похвалу.

Справедливість, це також одна з тих прикмет, яких ми набуваємо і плекаємо в Пласті. Для цього є впроваджена система проб, точкувань, відзначень і пересторог. І коли на просять, щоб ми дали оцінку іншій людині, ми завжди повинні пам’ятати, в чому є суть справедливості.