Фотографія автора

«День пам’яті патронів» (на прикладі проведеного заходу «День пам’яті патронів 2015»)

Станичні

ст. пл. Анна Лотовська, БлиСк,
виховниця та зв’язкова 22-го куреня УПЮок ім. М. Підгірянки (Івано-Франківськ)

Завантажити проект в форматі PDF можна тут.

Вид проекту: Інтелектуально-мистецький, театрально-патріотичний захід для УПЮ, УСП та УПС «День пам’яті патронів»

Для кого він має бути зреалізований? Захід спрямований на залучення до участі юнаків та юначок з куренів УПЮ, а також представників з куренів УСП та УПС.

Мета проекту: Основною метою заходу є формування в учасників почуття патріотизму, вшанування пам’яті патронів пластових куренів УПЮ (УСП).

Актуальність: Сьогодні, як ніколи, ми не можемо забувати тих, хто боровся та поклав життя за нашу країну в минулому, бореться за неї зараз та боротиметься  у майбутньому. Також ми повинні шанувати людей, котрі силою незламної волі, слова, пісні, думки та за через фарби та пензлі прославляли рідний край далеко за її межами, плекали та розповсюджували українські традиції, звичаї від покоління до покоління. Завжди буде актуально вшановувати і не забувати імена тих, кого ми обрали для наслідування, детальніше вивчати та ознайомлюватись з новими та незвіданими віхами їхнього життя та зрозуміти, чим ці люди керувались, за якими принципами жили і чому ми, сучасні українці, повинні їх наслідувати з гідністю.

Короткий опис проекту: Захід проводиться у формі інтелектуально – мистецького змагу між куренями, в якому є 4 конкурси: Конкурс презентацій «Варті наслідування», Інтелектуальний конкурс «Чи знаєш ти?…», Конкурс акустичної пісні «Своє краще», Конкурс віршів «Слухати та чути…». Кожен конкурс так чи інакше розкриває тему патронів пластових куренів.

У рамках заходу також відбувається благодійний ярмарок товарів власного виробництва від членів куренів «В єдності сила».

Інформація про реалізацію проекту: 21 березня 2015 р.Б. у станиці Івано-Франківськ відбувся захід “День пам’яті патронів”. Вже традиційно, 4 рік поспіль, захід організовує к.ч.22 ім. Марійки Підгірянки. Цього року його було приурочено до 134-ї річниці від Дня народження патронеси куреня – Марійки Підгірянки. Символічним стало також і місце проведення – Івано-Франківський академічний обласний театр ляльок ім. Марійки Підгірянки. У заході взяли участь 8 юнацьких куренів станиці Івано-Франківськ, які спробували свої сили у таких конкурсах:

Конкурс віршів “Слухати та чути…”
Конкурс акустичної пісні “Своє краще”
Інтелектуальний конкурс “Чи знаєш ти?…”
Конкурс презентацій “Варті наслідування”

Цьогорічною новинкою став благодійний ярмарок «В єдності сила» зібрані кошти від якого були надіслані вихованцю Калуського Пласту, що втратив ногу під час оборони Донецького аеропорту, Станіславу Стовбану.

У загальному заліку перемогу здобула команда від к.ч. 22 ім. Марійки Підгірянки, які отримали сертифікат на 500 грн. для проведення курінного табору. Друге та третє місце розділили між собою відповідно к.ч.56 ім. Мілени Рудницької та к.ч.70 ім. Ольги Кобилянської.

Інформація про виконання проекту: Інтелектуально-мистецьких захід «День пам’яті патронів» відбувся 21 березня 2015 року у  Івано-Франківському академічному обласному театрі ляльок ім. Марійки Підгірянки.

Вид проекту : станична
Учасники проекту : УПЮ, УСП, УПС
Кількість учасників : орієнтовно 60 осіб
Провід проекту: організатор – ст.пл. Анна Лотовська, БлиСк, технічна підтримка – ст. пл. Микола Мугаль, Богдан  Мороз, ведучі – ст.пл.вірл. Ірина Бережницька,  пл.уч. Станіслав Сеник

Члени журі – пл. сен. пр. Володимир Федорак,СМ, пл. сен. пр. Оксана Румак, БлиСк, ст. пл. Ольга Зень, пл. сен. пр. Андрій Винницький, ВБ

Патрон куреня — це видатна покійна особа з українського минулого, яка відповідає пластовому ідеалові українського громадянина, якій притаманні конкретні риси характеру, корті варті наслідування сучасною молоддю.

ВСТУП

До написання проекту саме про патронів пластових куренів мене надихнула, на мій погляд, велика проблема сьогоднішнього юнацтва – не знання не те щоб патронів інших куренів, а й взагалі визначних постатей в українській історії, які зробили вагомий внесок у світову літературу, живопис, науку і тд. Вже не раз споглядала картину, що діти окрім Тараса Шевченка, Богдана Хмельницького, Івана Франка та Лесі Українки більше й ні про кого не можуть сказати більше, ніж «був\була письменником\цею». Не знаю у чому проблема, але вона безперечно існує і з нею потрібно боротись, і даного роду заходи стануть дуже у нагоді, як кажуть : «Вчимося бавлячись».

  1. ПЛАНУВАННЯ ТА ПІДГОТОВКА ЗАХОДУ. ДОСВІД ПОПЕРЕДНІХ РОКІВ

Усю роботу по плануванню заходу я умовно розділила на три складові: кадрова, творча та організаційна. Перед початком фактичного планування заходу потрібно обрати команду, з якою задум буде втілюватись у життя. Так як захід вже традиційно робить 22 курінь, то цього року було обрано оргкомітет, до якого увійшли усі члени РГ. Чому саме вони? Так як РГ є рушійною силою у курені, і вже за пів року співпраці між собою вони змогли згуртуватись у хорошу та злагоджену команду. Спільна організація такого заходу дасть їм можливість опанувати нові знання, вдосконалити вже здобуті навики, а також закріпити успішний результат спільної праці. Проте, не усі ділянки по організації  змогли взяти на себе юначки. Якось так склалось, що кожного року маємо проблеми з технічним оснащенням, його підключенням та використанням під час заходу, тому одразу було вирішено, що ми будемо запрошувати окрему кваліфіковану людину, котра відповідатиме за технічне оснащення.
Закінчивши з формуванням команди, ми перейшли до підготовки творчої частини, яка заключалась у складанні конкурсної програми. Так, як маємо трирічний досвід проведення заходу, цього року вирішили внести незначні корективи у програмі і замінити деякі конкурси та додати нові (вимоги для виконання завдань подаю у  дод.3)
Перш за все було вирішено замість традиційного театрального конкурсу (конкурсу візаулізації) провести конкурс віршів. Чому саме віршів? Як стало відомо, у нашій станиці є багато талановитих дітей, які пишуть свої авторські вірші, але, нажаль далі їх читань батькам або публікування на своїх сторінках у соціальних мережах справа не йде, тому хотілось дати їм можливість поділитись своєю творчістю зі сцени.
Традиційний інтелектуальний конкурс про життя патронів, безумовно, мав місце бути, проте був дещо модернізований. Попередніх років команда відповідала на запитання про патрона свого куреня, а цього року команди мали підготуватись по біографії усіх патронів, чиї курені були зголошені для участі. Щоб усі учасники були у рівних умовах, за декілька днів до проведення заходу, організатори надсилали командам заздалегідь підготовлені біографії для вивчення. Безпосередньо під час проведення конкурсу, команда обирає число під яким зашифровано блок запитань про патрона (презентації для проведення інтелектуально змагу подаю додатково). Таким чином курені зможуть глибше пізнати життєвий та творчий шлях патронів інших пластових куренів, і відкрити для себе цікаву та корисну інформацію.
Конкурс презентацій залишився у своєму першопочатковому вигляді – команда готує коротку відео презентацію про найосновніші моменти з життя свого патрона, таким чином знайомлячи з ними присутніх у залі.
Конкурс акустичної пісні вже традиційно має на меті представлення своєї курінної пісні, гімн куреня, пісні на слова чи музику патрона або просто авторську пісню про курінь, для куреня чи про патрона.
У ході останніх подій, які переживає наша країна, ми намагаємось бути корисними у будь-яких проявах нашої діяльності, тому цього річ до конкурсної програми додали ще благодійний ярмарок, основною метою якого було зібрати гроші на лікування Станіслава Стовбана, пластуна з м. Калуш (Івано-Франківська обл.), який втратив ногу під час оборони донецького аеропорту.
Після визначення конкурсної програми, між оргкомітетом було розділено хто за який конкурс відповідатиме, обумовлено, що входить в обов’язки кожного та встановлено дедлайни для виконання поточних завдань.

До творчої роботи також відношу пошук ведучих та написання сценарію. За традицією, ведучою цього заходу запрошуємо юначку (або колишню) з 22 куреня, яка обирає собі партнера для проведення. Цього разу ведучими заходу було обрано колишню юначку к.ч. 22, яка зараз є у Кадрі Виховників куреня – Іру Бережницьку, а ведучим юнака з к.ч. 79 – Стаса Сеника. Основним завданням цієї пари є проведення вечора згідно заздалегідь складеного сценарію та задавати настрій заходу. Основна частина сценарію була написана разом з ведучими ще за довго до початку заходу, а у часі планування змінювались деталі, вносились поправки.

Щодо організаційної частини як такої, то найпершим вирішувалось питання з місця проведення заходу. Знайти приміщення для проведення пластових заходів у Івано-Франківську є не дуже складно, і навіть можна дещо вибрати, виходячи з власних побажань, потреб та необхідності у конкретному місце розташуванні. Переважно усі театри, арени та народні будинки знаходяться у центральній частині міста, що є дуже зручним.  З нашого боку розглядалось два варіанти – Обласна філармонія та ляльковий театр. Так як у філармонії на час проведення заходу була запланована вистава, то, відповідно, ми вирішили таки зупинитись у ляльковому театрі. Цей варіант ідеально підходить за декількома одзнаками:

  • місце розташування – центральна частина міста;
  • кількість місць – близько 150, тому зал вдається заповнити більш як на половину юнацтвом, сташопластунами та пластунами сеньйорами;
  • невелика за розмірами сцена, яка цілком достатня для заходу.

Наступним кроком було написання від Пласту – Національної Скаутської Організації України, станиці Івано – Франківськ, офіційного листа-звернення до начальника управління культури Івано-Франківської обласної державної адміністрації Володимиру Федораку (див. у дод. 6) щодо сприяння у проведенні «Дня пам’яті патронів» у ляльковому театрі. Управління культури ОДА завжди намагається сприяти пластунам у проведені такого роду заходів, тому вже за декілька днів після надсилання листа була отримана позитивна відповідь щодо приміщення. Немало важливим пунктом під час планування заходу є формування його кошторису.

У додатку до оголошення було надіслано запит про матеріальну допомогу для проведення заходу у розмірі 500 грн на приз переможцю. У результаті кошти було виділено, щоправда купити пальник не вийшло, так як ціна на нього різко збільшилась, тому змушені були куреню подарувати грошовий сертифікат для проведення курінного табору.

Після зголошення заходу на СПС та вирішення ключових організаційних питань, приступили до етапу інформування куренів. Було розроблено електронне зголошення для куренів https://docs.google.com/forms/d/1xy3K_IJU0R_YIMLe8JKCyK0Q4wqELx7ZdqjjwpVw_aE/viewform?c=0&w=1, заповнивши яке курінь автоматично ставав учасником конкурсної програми згідно обраних конкурсів. Умови конкурсів та систему їх оцінювання протягом двох днів капітани команд та виховники отримали на свої електронні пошти. Також було створено окремо єдину  електронну пошту (pidhirianky22@gmail.com), на яку учасники повинні були надсилати свої виконані завдання до вказаного терміну і у разі необхідності задавати запитання.

Отримавши зголошення та виконані завдання від команд, прийшов час методом жеребкування визначити, у якій послідовності команди виступатимуть на сцені. Послідовність виступів також був надісланий капітанам та виховникам разом з папкою документів для підготовки до інтелектуального змагу.

В останні дні перед проведенням заходу з учасниками були узгодженні технічні моменти (фонове оформлення сцени під час виступу, музичний супровід, використання музичних інструментів, необхідний реквізит для виступів), зібрані на флеш-накопичувач та перевірені фото та відео матеріали, а також капітани команд ще раз підтвердили чи скасували свою участь у заході.

3.ЗАУВАГИ

Щодо зауваг до проведення заходу можу віднести місце проведення благодійного ярмарку. Перш за все, його не слід було робити у приміщенні. Якщо б ярмарок відбувся на вулиці перед театром (а це самий центр міста, багатолюдна вулиця Незалежності, стометрівка), то ймовірність зібрати більшу кількість грошей зростає. Також можна було представити для продажу не лише товари виробництва дітей, а й долучити пластову сувенірну продукцію.

Ще однією проблемою, з якою я зіштовхнулась під час реалізації проекту – ведучі. Нажаль, вони не виправдали моїх сподівань. Ведучі-це серце та душа будь якого заходу і саме від їх злагодженої роботи на 60% залежить успішність проведення заходу. Ймовірною, це все стало наслідком того, що не було з ведучими репетиції, на якій вони б змогли вичитати сценарій, та вникнути у суть заходу.

Також варто відмітити, що деякі курені дуже халатно віднеслись до процесу підготовки конкурсної програми і не були зацікавленими у високих результатах. Відчувалось, що вони беруть участь не з власної волі, а з чийогось примусу. Ба більше, деякі зголошені курені взагалі не прийшли на захід і при цьому не попередили організаторів про зміни, у результаті чого ми були змушені нашвидкуруч змінювати програму, порядок виступів команд та сценарій.

Для вирішення цієї проблеми, мабуть, наступного року потрібно буде оголосити додатковий відбірковий конкурс для команд, а не брати усіх бажаючих, тоді зросте мотивація команд краще готуватись.
Щодо технічних аспектів, то проблема виникла вже безпосередньо перед початком конкурсної програми, а саме поламаний штатив під екран для проектору. Цей момент не був перевірений заздалегідь, тому вийшли зі ситуації підручними засобами, проте таки не вдалось правильно зафіксувати екран від чого постраждало проектоване зображення.

Загалом, якщо проаналізувати результат проведення, то можна сказати, що практично все заплановане вдалось реалізувати і це доволі хороший показник враховуючи, що більша частина обов’язків припала на юнацтво куреня, яке надзвичайно відповідально відносилось до виконання поставлених перед ними завдань.

4. РЕКОМЕНДАЦІЇ ЩОДО ПРОВЕДЕННЯ

На мою думку, перше за все потрібно розширювати географію проведення заходу. Запрошувати до участі курені з округи, та навіть з краю. Також варто звернути увагу на ті курені, чиї патрони з якихось причин є маловідомі. Адже День пам’яті патронів власне і спрямований на те, щоб курінь розповів про свого патрона та довів, чому саме їхній патрон вартий наслідування!

Оскільки для станиці Івано-Франківськ захід проводився вже вчетверте, то зрозуміло, що деякі конкурси для учасників вже стають не цікаві, та дещо не актуальні, тому для того, щоб все більше і більше зацікавлювати пластунів до участі слід кожного року змінювати конкурси, або, хоча б додавати нові. Наступних років можна додати образотворчий конкурс, або конкурс фотографії на задану тему, яка б стосувалась теми патронів пластових куренів.

Також хотілось, щоб наступних років до участі зголошувались більше куренів УСП та УПС, адже вони також мають своїх патронів та можуть розповісти багато цікавого, і тим самим вкотре нагадати юнацтву, що пластуни віком 18+ теж вшановують пам’ять патронів своїх куренів та пишаються ними.

Дод.2 .ОПИС ЗАВДАННЬ ДЛЯ ЗГОЛОШЕННИХ КОМАНД

Конкурс презентацій «Варті наслідування»

Усім нам відомо, що патрон куреня — це видатна особа з українського минулого, яка відповідає пластовому ідеалові українського громадянина та варта наслідування сучасними українцями. Метою конкурсу ПРЕЗЕНТАЦІЙ є за 1.5 хв показати, які прик­ме­ти  ха­рак­те­ру зро­би­ли йо­го гід­ним нас­лі­ду­ван­ня, за які визначні вчинки чи діяльність курінь обрав саме цю людину за свого патрона. Не потрібно в презентації відображати життєвий шлях патрона від народження аж до останніх днів життя, оберіть найголовніше, найцікавіше, та, можливо, щось невідоме для пересічного глядача.

Готові презентації чекаємо до 15.03 до 22:22 на електронну адресу pidhirianky22@gmail.com . У темі повідомлення вказуйте «Конкурс презентацій. Курінь…». Презентації надіслані пізніше вказаного часу не прийматимуться і автоматично курінь втрачає можливість участі у конкурсі.

Оцінювання:

  1. Інформативність (макс.5)
  2. Розкриття теми конкурсу (макс.5)
  3. Якість презентації (фото\відео файли, читабельність тексту) (макс.5)
  4. Час (макс.5)

Максимальна кількість балів: 20 балів

 

Інтелектуальний конкурс «Чи знаєш ти?…»

Кожен юнак та юначка так чи інакше намагаються протягом свого пластування досконало вивчити біографію патрона свого куреня… Де народився, чим займався, чим прославився, які твори писав і таке інше. Навіть у першій пробі є точка «Знає жит­тє­пис пат­ро­на сво­го ку­ре­ня та прик­ме­ти його ха­рак­те­ру, що зро­би­ли йо­го гід­ним нас­лі­ду­ван­ня». Задайте собі питання : чи цікавились ви коли-небудь життєписом патрона не свого куреня? Якщо ТАК, похвально, якщо НІ, то ми даємо вам можливість виправити цю ситуацію. Метою інтелектуального конкурсу «Чи знаєш ти?…» є ознайомлення членів куренів з найважливішими аспектами життя, діяльності та творчості патронів інших куренів.

Питання для конкурсу формуються лише з патронів тих куренів, що зголосились на інтелектуальний конкурс.

Оцінювання:

  1. Правильна відповідь на питання – 5б.

Загальна кількість запитань для куреня 5. (Максимум 25 балів)

У конкурсі беруть участь 5 осіб з куреня!

10.03 капітани зголошених на конкурс команд отримають усю необхідну інформацію для підготовки.

 

Конкурс акустичної пісні «Своє краще»

Що може бути краще звучання в унісон ваших голосів під супровід гітари чи будь-якого іншого музичного інструменту….Лише вдало підібрана пісня, яка лине з самого серця та від душі. На цьогорічному Дні Пам’яті Патронів ви матимете можливість заспівати своє краще: курінну пісню, гімн куреня, пісню на слова чи музику вашого патрона або просто авторську пісню про курінь, для куреня чи про патрона. Немає обмежень у кількості осіб на сцені та використаного реквізиту, лише обмежуємо вас у часі (до 2.50 хв) та обов’язкове використання бодай одного музичного інструменту на ваш вибір.

Надіслати текст пісні (з зазначеним використанням музичного інструменту) слід до 16.03 до 22:22 на електронну адресу pidhirianky22@gmail.com. У темі повідомлення вказуйте «Конкурс акустичної пісні. Курінь…». Тексти надіслані пізніше вказаного часу не прийматимуться і автоматично курінь втрачає можливість участі у конкурсі.

Кількістю учасників на сцені до 6 осіб.

Оцінювання:

  1. Милозвучність (макс.7)
  2. Використання музичних інструментів та рівень володіння ними (макс.7)
  3. Загальний вигляд (макс.6)

Максимальна кількість балів: 20 балів

 

Конкурс віршів «Слухати та чути…»

 Цього року ми вирішили відійди від традиційного театрального конкурсу, а натомість дати  можливість усім бажаючим взяти участь у конкурсі віршів. Можливо, у вас є улюблений вірш, написаний вашим патроном, або вірш, який  присвячений йому і хочете, щоб його почули усі. Або ж ви і самі непогано пишете авторські вірші і присвятили їх куреню чи безпосередньо патрону і хотіли б поділитись своєю творчістю з іншими…Не забувайте лише про те, що декламування віршів* слід супроводжувати дією на сцені. Кількість осіб на сцені та декламаторів не більше 6 одночасно. Вимога до вірша – до 40 рядків.

Чекаємо на вірші до 16.03 до 22:22 на електронну адресу pidhirianky22@gmail.com. У темі повідомлення вказуйте «Конкурс віршів. Курінь…». Вірші надіслані пізніше вказаного часу не прийматимуться і автоматично курінь втрачає можливість участі у конкурсі. Також просимо у листі вказати хто автор вірша, коротку історію написання, тему, основну сюжетну лінію та хто буде декламувати.

Оцінювання:

  1. Мовленнєва вправність, виразність (макс.6)
  2. Артистизм, емоційність (макс.6)
  3. Дія на сцені (театралізованість) (макс.5)
  4. Інтонаційні засоби виразності відповідно до змісту твору (макс.6)

Максимальна кількість балів: 23 балів

Уточнення: якщо декламаторів більше 2-ох, максимальна оцінка 6 балів ділиться на їх кількість, у сумі за одним критерієм не може вийти більше 6 балів  (Н\д: декламаторів 2, артистизм та  емоційність (якщо все бездоганно) – по 3 б. у сумі = 6 б. )

 

Благодійний ярмарок «В єдності сила»

Наша країна сьогодні переживає не легкий час. Обов’язком всіх пластунів зараз є робити все, що в наших силах, щоб допомогти нашим побратимам, які воюють на Сході та пластунам, які постраждали під час воєнних дій. Тому, перед початком Дня Пам’яті Патронів буде проводитись благодійний ярмарок, метою якого буде зібрання коштів для Станіслава Стовбана, вихованця калуського Пласту, що втратив ногу під час боротьби за донецький аеропорт.   Картка «Приватбанку» 4149 4978 1631 2393 Стовбан Галина Василівна (мама).

Завданням кожного куреня буде підготувати товари власного виробництва для благодійного продажу. Це може бути все, що завгодно: магніти, календарики, браслети і все те, що цікаво буде купити за символічну ціну. За кожен реалізований товар курінь отримує +1 бал до загального результату ДПП. Кількість товарів від куреня не більше 20 одиниць!

Уточнення: стіл для продажу буде один для всіх, товари куренів будуть відрізнятись за кольором цінника і таким чином будуть підраховуватись бали за продажі.

Також на ярмарку буде можливість придбати оригінальний пластовий календар на 2015 рік, виручені кошти з якого будуть перераховані у фонд підтримки пластунів-військовиків. Благодійний внесок за календар – 100 грн.

Молодіжна організація “Пласт – Національна Скаутська Організація України”, р/р 26007433861  в АТ “Райффайзен Банк Аваль”, МФО 380805, ЄДРПОУ 14360127, призначення платежу: “Благодійна допомога на програму підтримки АТО” або Картка ПриватБанку: 5168 7423 4826 4965 (Зелінка Назарій Володимирович)

 

Дод.3 СЦЕНАРІЙ ПРОВЕДЕННЯ ЗАХОДУ

На сцену виходять ведучі

Іра – Доброго дня, шановні пані та панове!

Стас – Ми раді вітати вас на заході «День пам’яті патронів», яка приурочена 134 річниці з дня народження української поетеси та патронеси 22 куреня – Марійки Підгірянки

Іра  – Уже вчетверте 22-курінь організовує акцію, яка присвячується вшануванню пам’яті патронів пластових куренів.

Стас – Вже традиційно можливість представити своїх патронів мають курені не лише уладу пластунів юнаків та юначок, але й улад старшопластунів та пластунок.

Іра – Цього вечора гідами по життю патронів куренів будуть юнак з к.ч. 49 ім. Івана Миколайчука – Стас Сеник.

Стас – Та дівчина, яка живе на два міста – Львів та Івано-Франківськ, та все ж таки її серце буде завжди тут, з рідним 22 куренем– Ірина Бережницька. Ваші оплески!

Іра – Але перед тим, як перейти до перегляду конкурсної програми, яка запланована організаторами, ми хочемо представити людей, які сьогодні вирішуватимуть долю наших учасників. Отож, вітайте наше вельмишановне жюрі:

– Пластунка з великої літери! Своє пластування починала у станиці Луцьк. Випускниця Оксфорду, колишня голова КПСу, а зараз любляча дружина свого коханого чоловіка Тараса, та невтомна матуся сина Богданчика – найкрутішого в світі пацанчика   – Ольга Зень

Наступний член журі –  депутат Івано-Франківської обласної ради з 2006 року, начальник Головного управління туризмом і культури з 2005 року, а зараз начальник культури Івано-Франківької обласної державної адміністраціі. Заслужений працівник культури України з 2009 року. Зараз є членом куреня УСП «Сіроманці».  – Володимир Федорак

Стас -– Один з перших пластунів у Івано- Франківську, володар псевдонімі- Чорний гуцул або Віні, батько сина та дочки, власник Нотаріальної контори. Музикант в душі, автор та композитор пластового альбому ” Давня Ватага”, член куреня Ватага Бурлаків  –Андрій Винницький

Іра – і останній член журі на сьогодні – незмінна очільниця станиці Івано-Франківськ ось вже втретє, колишня виховниця новацтва, а зараз активна виховниця пташат. Неодноразовий комендант станичних таборів для новацтва та пташат, директор  Дитячо-юнацького пластового центру м. Івано-Франківська, любляча мама та кохана дружина, членкиня куреня УСП «БлиСкавки» – Оксана Румак

Стас – Ну і прийшов час нагадати усім присутнім конкурсну програму Дня Пам’яті Патронів.

Іра – Отже, цього року до участі у заході зголосились 9 команд, з  них 8 представників юнацьких куренів та 1 курінь УСП.

Стас – Усі вони змагатимуться у таких конкурсах:

Конкурс презентацій «Варті наслідування».

Іра –  Інтелектуальний конкурс «Чи знаєш ти?…»

СтасКонкурс акустичної пісні «Своє краще»

Іра – Цього річна новинка заходу, яка прийшла на заміну вже традиційному театральному конкурсу або конкурсу інсталяцій.  Конкурс віршів «Слухати та чути…».

Стас – Також однією з новинок заходу був благодійний ярмарок перед початком заходу. Дуже дякуємо усім, хто долучився і придбав маленькі пам’ятні сувеніри, які власноруч робили учасники заходу.

Іра – Усі вилучені кошти від їх продажу підуть на допомогу Станіславу Стовбану, вихованцю калуського Пласту, що втратив ногу під час боротьби за донецький аеропорт.

Стас – а кошти з продажу пластових календарів на 2015 рік будуть перераховані у фонд підтримки пластунів-військовиків, які зараз воюють у зоні АТО.

 

Стас – ось і закінчили з офіційною частиною і можемо переходити безпосередньо до перегляду конкурсної програми.

Іра – І справі, не будемо затягувати вечір балачками і одразу запрошуємо на сцену команду, якій пощасливилось відкривати захід. Хлопці з цього куреня є дуууже популярні серед дівчат у станиці Івано-Франківськ, і впевнена, що їх підтримка сьогодні дуже допоможе хлопцям перемогти. Це курінь, чиїм патроном є геніальний український актор – Іван Миколайчук. Хлопці хочуть представити ваші увазі свій авторський вірш.

Стас – Якось хлопці з куреня вирішили написати вірш про свого патрона. Довго думали, нічого не могли придумати… Але якось на збірку прийшов один із учасників куреня і сказав, що він зможе написати.

Іра – За його словами, він разом із своєю сестрою писали цей вірш майже цілу ніч. Прийшовши на збірку, він приніс свої рукописи і сказав:

– Хлопці, чекаю вашого рішення. Надіюся, він вам сподобається!

Стас – Можемо зробити висновок, що хлопцям сподобалось, тай нам також сподобається. Отож, слухайте та чуйте!

Виступ команди з віршем. Ведучі йдуть за куліси.

Ведучі виходять.

Стас – Подякуємо хлопцям за такий чудовий та та змістовний вірш. А зараз маємо нагоду послухати пісню від куреня, точніше гімн куреня, який написали Ростик Ходоровський та Денис Жарков.

 Ведучі йдуть за куліси. Пісня.

Ведучі виходять.

Іра –  Дякуємо хлопцям за подаровані емоції! А зараз ми запрошуємо вас прийняти участь у інтелектуальному змазі. Зараз у вас є можливість обрати патрона для конкурсу. Усі вони заховані у цифрах. Оберіть цифру від 1 до 9.

Йде інтелектуальний змаг, питання-відповідь по життю вибраного патрона.(А.Лотовська)

Стас – Під гучні оплески проводжаємо зі сцени к.ч. 49 ім. Івана Миколайчука і передивляємось їхню презентацю. Чому ж, на їхню думку, Іван Миколайчук вартий наслідування.

Курінь та ведучі йдуть зі сцени, презентація.

Ведучі виходять.

Іра – Стас, скажи, що ти згаєш про Мілену Рудницькі?

Стас – Нуууу, знаю, що вона була журналістка, письменниця, громадсько-політична діячка та навіть була вчителької середніх класів.

Іра – Молодець, все правильно сказав ……Ми запрошуємо на сцену для участі у першому конкурсі к.ч. 56 ім. Мілени Рудницької.

Стас – Декламуватиме вірш Валентина Кондрат, вона власне і є автором вірша.

Коротко про історія написання: “Коли потрібно вчити історію – приходить муз”

Іра – Отож, під ваші гучні овації, к.ч. 56 ім. Мілени Рудницької на сцені!

Виступ команди з віршем. Ведучі йдуть за куліси.

Ведучі виходять.

Стас – Це був прекрасний вірш від Валі та від 56 куреня, а зараз вони виконають для вас свою авторську пісню, звичайно, лише під ваші гучні оплески.

Ведучі йдуть за куліси. Пісня.

Ведучі виходять.

Іра– Дякуємо за таку душевну пісню….її можна слухати і слухати, проте зараз настав час для інтелектуального конкурсу, тому займайте свої місця для змагу. Ви маєте обрати число від 1 до 10, але вже число …. Вже було обране вашими попередниками.

Йде інтелектуальний змаг, питання-відповідь по життю обраного патрона .(А.Лотовська)

Стас– Все, дівчата зробили все ,що від них залежить. Тепер їхня доля в руках нашого жюррі.

Іра – А поки вони займають свої місця у залі, ми переглядаємо відео від куреня. Увага на екран.

Презентація. Ведучі йдть зі сцени

Ведучі виходять.

Стас – Іра, я давно хотів тебе запитати….Ти вже трохи часу живеш у Львові і, не знаю, чула ти чи ні, але у нас в станиці є курінь, який має таку дуже довгу назву…..Знаєш про який йде мова?

Іра – Можна підказку?

Стас – так, це курінь з непарним числом J

Іра – ооо, ти мені дуже допоміг…. Припускаю, що ще може бути СКОРОПАДСЬКИЙ, тому що має найбільше букв…

Стас – Ох, ця дівоча логіка….в принципі так, ти вгадала, але хлопці звітують ось  ТАК :  99 курінь  ім. Його Світлості Ясновельможного Пана Гетьмана Всієї України генерала-лейтенанта Павла Петровича Скоропадського.

Іра – ого, тепер знатиму. Як ви вже зрозуміли , зараз на сцені к.ч. 99 ім. Павла Скоропадського. І одразу пропонуємо вашій увазі «Своє краще» – курінну пісню від Скоропадських під супровід гітари

Ведучі йдуть зі сцени. Акустична пісня

Ведучі виходять на сцену

Стас – Дякуємо хлопцям за подаровані емоції. І тепер прийшла черга взяти участь у інтелектуальному змазі. Прошу займайте свої місця і ми розпочинаємо. Процедура обрання патрона не змінилась J Обирайте число від одного до одинадцяти

Йде інтелектуальний змаг, питання-відповідь по життю обраного патрона (А.Лотовська)

Іра – Ваш зірковий час завершився, просимо зайняти свої місця в залі та чекати на результати. А ми тим часом передивляємось відео від Скоропадських.

Презентація. Ведучі йдть зі сцени

Ведучі виходять на сцену

Іра – А ми рухаємось далі і наступними на цю сцену вийде к.ч. 59 ім. Степана Ленкавського для представлення свого вірша .

Стас – Хлопці ну дуууже довго вагались, який саме вірш їм обрати, тому дуже сподіваємось, що він таки принесе їм успіх.

Іра – Ваші оплески учасникам.

Ведучі йдуть зі сцени. Представлення вірша

Ведучі виходять на сцену

Іра – Які молодці, хороша робота. Дякуємо за прекрасний виступ і ці оплески звучать лише для вас. І переходимо до інтелектуального конкурсу. А ну подільться, патрона якого куреня чи не хочете зараз відкрити?………Ну що ж, перевіримо вашу інтуїцію.

Йде інтелектуальний змаг, питання-відповідь по життю обраного патрона (А.Лотовська)

Іра – Подякували хлопцям за цікаву гру та дивимось презентацію про С. Ленкавського.

Презетнація .Ведучі виходять на сцену

Іра – Про патрона цього куреня ми вже згадували на початку вечора, так як пам’яті цієї людини приурочений сьогоднішній захід.

Стас –  Думаю всі вже здогадались, що зараз на цю сцену піднімаються власники сьогоднішнього вечора, к.ч. 22 ім. Марійки Підгірянки! І вони вже готові поділитись з вами своїм віршем.

Іра – Для конкурсної програми дівчата  обрали поему «Мати-страдниця», написана Марійкою Підгірянкою у 1919 р.

Стас – Події у творі — це одна зі сторінок життя західноукраїнських вигнанців під час Першої світової війни, коли тисячі галичан померло в концентраційних таборах з голоду і від епідемій. Власне мова йде про ті події, які Марійка Підгірянка переживала сама.

Висуп команди з віршем. Ведучі йдуть за куліси.

Ведучі виходять.

Іра – Дякуємо дівчатам за таке незвичне та цікаве прочитання вірша, впевнені, що пісня також буде особливою. Написала слова та музику юначка 22 куреня Юля Алєйні під час прослуховування різноманітних українських пісень, як пластових, так і естрадних, власне деякі рядки з цієї пісні походять від назв відомих пісень. У цю пісню Юля вклала усі свої почуття до куреня, а на сцені дівчата спробують передати вам усю атмосферу, яка панує у 22 гому

Стас – Дівчата, Сцена ваша, ми уважно слухаємо. Успіху!

Ведучі йдуть зі сцени. Акустична пісня

Стас – і справді, це було неперевершено! Ну і прийшов час трішки перевірити ваші знання біографії патронів інших куренів. ВИ готові?

Іра – у вас ще є який не який але вибір J Обирайте від одного до10.

Йде інтелектуальний змаг, питання-відповідь по життю обраного патрона (А.Лотовська)

Ведучі виходять на сцену

Стас – А ми рухаємось далі запрошуємо на сцену курінь, чиїм патроном є Ольга Кобилянська.

Іра – Як ми знаємо, Ольга Кобилянська перш за все письменниця, а не поетеса, тому серед її творів важко знайти вірші.

Стас – Проте, вірші присвячені їй, чудово характеризують її погляди на життя, діяльність, цінності притаманні їй як особистості, риси характеру та безпосередньо зовнішність…

Іра – Одним із таких віршів, є вірш Івана Яковича Франка “Ользі Кобилянській”… Отож, запрошуємо дівчат під гучні овації.

Висуп команди з віршем. Ведучі йдуть за куліси.

Ведучі виходять.

Іра – Подякуємо к.ч 70 за цей цікавий та трепетний вірш і запрошуємо їх до виконання акустичної пісні.

Стас – Цю пісню багато з вас хто чув, але щоразу вона звучить по новому.

Іра -пісня “7:0”- авторська пісня про курінь від ст.пл.Артема Стойко, ВБ

Ведучі йдуть за куліси. Виконання пісні

Стас  – Дякуємо дівчатам за прекрасну пісню. Але ви далеко не тікайте, тому що ми переходимо традиційно до інтелектуального змагу «Чи знаєш ти?…». Вибір у вас залишився не надто великий, але тим не менше – обирайте

Йде інтелектуальний змаг, питання-відповідь по життю обраного патрона (А.Лотовська)

Іра  – А тепер увага на екран. До вашої уваги курінь представляє відео на тему: «Варті наслідування» , яке покаже нам, чому саме Ольга Кобилянська варта наслідування.

Презентація. Ведучі йдть зі сцени

Ведучі виходять.

Стас –  «Ой водо-водограй, грай для нас, грай…» …Цю пісню та мотив знає кожен справжній українець і підхоплює одразу слова.

Іра– Ця пісня, «Червона рута »і не тільки стали візитівкою Володимира Івасюка та зробили його популярним серед великої кількості людей, не лише українців.

Стас –  Коли ми запитали у хлопців, чому сааме цей вірш вони обрали для конкурсу, відповіли просто, «бо 27мий зацвів».
Іра –  Тому, запрошуємо к.ч 27 ім. Володимира Івасюка і вже з нетерпінням чекаємо на їх «квітучий» вірш.

Іра – дякуємо хлопцям за вірш, досить неочікуваний як від хлоп’ячого куреня, але це класика J

Стас – Далі ми почуємо від хлопців їхню пісню….
Іра– ну як їхню, це пісня їхнього патрона, яка відома нам усім – «Пісня буде поміж нас». Ваші оплески!

Ведучі йдуть за куліси. Виконання пісні

Іра – Молодці, це було справді дуже цікаво, і переходимо до вашого останнього конкурсу на сьогодні – інтелектуальний. Залишилось зовсім мало патронів, але якийсь з них точно буде ваш. Йде інтелектуальний змаг, питання-відповідь по життю обраного патрона (А.Лотовська)

Стас – Дякуємо хлопцям за цікаву гру, займайте свої місця у залі, а ми тим часом передивляємось вашу презентацію.

Презентація. Ведучі йдть зі сцени

Ведучі виходять.

Іра – От і настав час для виступу останньої команди УПЮ, і цими щасливчиками стали хлопці з к.ч 79 ім. Вячеслава Липинського. Вони традиційно гарно готуються до конкурсів, тож сподіваємось, цього року все буде так само.

Стас – В’ячеслав Казимирович Липинський надзвичайно поважав хліб та хліборобську працю. Саме він був засновником Хліборобської Партії України. Хлопці у курені завжди вшановують традиції сім’ї Липинських і саме тому обрали такий вірш

Іра – Отож, Запрошуємо хлопців на сцену під оплески.

Ведучі йдуть зі сцени. Представлення вірша 

Ведучі виходять на сцену

Стас – Ну що ж, хлопці вимагають оплесків. Думаю, вони на це заслужили, тож поплескайте їх як можна голосніше! А поки вони готуються до акустичної пісні ми розкажемо коротку історію її написання .

Іра – Одного вечору Богдан Кирста мив посуд і щось потягнуло його помізкувати про вічне, тобто про курінь.

Стас – Згадував, які є найближчі акції. Потім конкурси на ДПП. Потім знову курінь. Потім вирішив, що було б непогано написати пісню “аля стрілецька”.

Іра – І власне, під час миття посуду до нього прийшло натхнення. А з музикою до цих віршів допоміг Костя Скрентович.

Стас – Отож, запрошуємо хлопців і з нетерпінням ми хочемо почути, що з того вийшло!

Ведучі йдуть зі сцени. Акустична пісня

Іра –  Отож, ми вже від Липинських послухали вірш, почули пісню, тепер прийшов час перевірити, наскільки вони вправні інтелектуально.

Йде інтелектуальний змаг, питання-відповідь по життю обраного патрона (А.Лотовська)

Стас – Дякуємо за таку насичену гру. І до вашої уваги відео про Липинського Презентація. Ведучі йдть зі сцени

Ведучі виходять.

Іра – от і виступили усі заявлені учасники «Дня Пам’яті Патронів»…….проте, зачекай….ні, це ще не всі! Ще є курені УСП, які теж мають що нам продемонструвати.

Стас – І тепер на нашу сцену вийдуть ті, чиї роки у юнацтві уже збігли, але тим не менше жага до пластування не згасла.

Іра – Зараз ви матимете змогу переглянути виступ куреня старшопластунів, а що це буде за курінь, допоможе відгадати коротка презентація про них.
Реклама чоти

Стас – А зараз вітайте на нашій сцені курінь, патрон якого є справжнім патріот своєї держави та вагома постать в історії України.

Іра –Зустрічайте їх, 7 курінь УСП-18 курінь УПС «Чота крилатих», і вірш у їхньому виконанні.

Запрошуємо їх під гучні овації.

Висуп команди з віршем. Ведучі йдуть за куліси.

Ведучі виходять.

Іра  – подякуємо їм оплесками, вони це заслужили. Як ви вже зрозуміли і змогли вивчити до кінця вечора, що зараз буде пісня від куреня. Кожного року Чота демонструє щось цікаве та оригінальне, тож ми з нетерпінням очікуємо на їхнє «краще».

Ведучі йдуть за куліси. Виконання пісні

Стас – це було фантастично! І ми запрошуємо вас взяти участь у останньому конкурсі нашої програми. На жаль, обирати вам немає з чого, тому увага запитання для Вас.

Йде інтелектуальний змаг, питання-відповідь по життю обраного патрона (А.Лотовська)

Іра – дякуємо мужнім хлопцям та прекрасним дівчам за таку яскраву крапку нашого вечора. Проводжаємо їх зі сцени під бурхливі оплески.

Стас – По закінченню відео презентації запрошуємо усіх на невеликий фуршет трішки підкріпитись, а тим часом журі підіб’є результати усіх конкурсів.

Іра – і після цього не забуваємо повернутись до залу. А зараз відео про Євгена Коновальці. Увага на екран.

Перерва на фуршет.

Поверенення в зал, оголошення результатів.

НАГОРОДЖЕННЯ

Нагородження проводить Оксана Румак (голова журі)

Іра – Ось так швидко добіг кінця «День пам’яті патронів». Усі патрони  пластових куренів, безумовно, залишили яскравий слід в нашій український історії, і безперечно усі вони варті наслідування.

Стас – Ми щиро дякуємо усім, хто сьогодні був з нами в цій залі. Також окремо хочемо подякувати нашому журі: (грамоти для журі)

– Володимир Федорак

– Андрій Винницький

– Оксана Румак

– Ольга Зень

Дякуємо за терпіння, розсудливість та справедливість

Іра – Також к.ч.22 ім. Марічки Підгірянки хоче висловити подяку усім тим куреням, які взяли участь у заході і відкрили для нас своїх патронів.

Стас – але це ще не кінець, як ви  могли всі подумали, у нас є ще остання місія на цій сцені, ми хочемо запросити до слова зв’язкову к.ч.22 ім. Марійки Підгірянки, Аню Лотовську.

Слово зв’язкової.

Іра  – після таких теплих і щирих слів ми змушені закінчувати наш вечір.

Стас – Дякуємо, що були з нами і до нових зустрічей.

 

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

Оцінка *