ВМІЛІСТЬ “СНОВБОРДИЗМ 1” (перша проба)
І. Здобуде вмілість «Перша допомога-1».
ІІ. Має такі теоретичні знання:
- знає історію сновборда/сновбордизму;
- розкаже про одяг сновбордиста;
- знає види сновбордів та стилі катання;
- знає будову і структуру сновборда;
- знає види кріплень і ботів;
- зможе вибрати спорядження для сновборду під свої фізичні параметри;
- вміє провести руханку/розминку перед катанням;
- знає правила техніки безпеки при пересуванні на підйомнику та вміє ним користуватись.
ІІІ. На рівнині, а також на пологому схилі з контрвикатом, виконає такі технічні елементи з однією прищіпленою до дошки ногою:
1.вправи на місці:
- порухає сновборд вперед-назад;
- зробить крок вперед, назад, із постановкою сновборду на кант;
- поперемінно підніме ніс, хвіст сновборду;
- зробить повороти на місці навколо носа, хвоста сновборда;
2. вправи в русі:
- ходить, ковзає по колу;
- ковзає вперед, відштовхуючись вільною ногою (“Самокат”);
3. спуск по прямій (схил з контрвикатом):
- спуститься по прямій;
- спуститься по прямій з вертикальною роботою;
- спуститься по прямій, присідаючи вперед, назад, поперемінно торкаючись носа й хвоста сновборда;
- спуститься по прямій, балансуючи вправо, вліво, торкаючись переднього та заднього канта;
- зробить поворот j-turn із зупинкою;
- спуститься по прямій з підкиданням сніжки чи то рукавиці.
ІV. 1. На рівнині виконає такі технічні елементи з двома прищіпленими до дошки ногами:
- встане backside;
- зробить переворот на снігу;
- встане frontside;
2. продемонструє техніки падіння:
- покаже техніку рівномірного падіння на frontside;
- покаже техніку падіння на backside.
V. На схилі середньої стрімкості виконає такі технічні елементи:
1. зісковзування по лінії падіння схилу:
- повільно і швидко зісковзуватиметься по лінії падіння схилу;
- зупиниться і рухатиметься після зупинки;
- зісковзуватиметься по команді (за голосом, за поданим візуальним знаком).
2. Бокове зісковзування:
- здійснить бокове зісковзування із зупинкою;
- здійснить пов’язані бокові зісковзування;
- продемонструє бокові зісковзування «на ціль».
3. поворот з проковзуванням та з перенесенням ваги тіла в обидві сторони
ВМІЛІСТЬ “СНОВБОРДИЗМ 2” (друга проба)
І. Має вмілості “Сновбордизм 1” та “Перша допомога-2”.
ІІ. Має (побажано) власне спорядження для сновборду.
ІІІ. Має такі теоретичні знання:
1. знає правила безпеки в горах, а також правила поведінки на схилах;
2. знає зовнішні та механічні характеристики сновборда;
3. вміє встановити кріплення в залежності від стилю катання, і знає, які параметри враховувати при встановленні;
4. знає, як доглядати за спорядженням для сновборду між катанням/в період міжсезоння. Вміє “напарафінити” ковзку поверхню сновборда.
ІV. На схилі середньої стрімкості виконає такі технічні елементи:
1. поворот з просковзуванням та перенесенням ваги тіла:
- пояснить основні принципи повороту та продемонструє його без сновборда;
- покаже елементи повороту з допомогою вправи “гірлянда”;
- продемонструє одиночні повороти;
- покаже зв’язані повороти;
2. поворот з просковзуванням та розвантаженням вгору:
- пояснить основні принципи повороту та продемонструє його без сновборда;
- покаже елементи повороту з допомогою вправи “гірлянда”;
- продемонструє одиночні повороти;
- покаже зв’язані повороти;
3. один з двох поворотів (на вибір):
а) поворот з просковзуванням та розвантаженням донизу;
б) базові карвінгові повороти.
- пояснить основні принципи повороту та продемонструє його без сновборда;
- покаже елементи повороту з допомогою вправи “гірлянда”;
- продемонструє одиночні повороти;
- покаже зв’язані повороти;
4. виконає базові елементи фрістайлу (хоча б 3 з 8):
- FAKIE;
- СТРИБОК ПРЯМО;
- OLLIE/NOLLIE;
- СТРИБОК з поворотом на 180 градусів на СХИЛІ;
- ПОВОРОТ через ніс сновборда (з переднього на передній кант);
- ПОВОРОТ через хвіст сновборда (з переднього на передній кант);
- NOSEWHEELIE;
- TAILWHEELIE.
Вмілість “Інструктор по сновборду” (третя проба)
І. Здобуде вмілість «Сновбордизм 2».
ІІ. Відбуде вишкіл ШІС (“Школа інструкторів сновбордизму”) чи інші курси «Асоціації гірськолижних та сноуборд-інструкторів» (ISIA).
ІІІ. Зможе прочитати гутірки на теми:
- «Сніг та лавини»;
- «Спорядження для сновборду».
IV. Має такі практичні навики:
1. зможе на місці продемонструвати вправи з однією прищіпленою до дошки ногою:
- порухає сновборд вперед-назад;
- зробить крок вперед, назад, із постановкою сновборда на кант;
- поперемінно підніме ніс, хвіст сновборда;
- зробить повороти на місці навколо носа, хвоста сновборда:
2. зможе в русі продемонструвати вправи з однією прищіпленою до дошки ногою:
- ходить, ковзає по колу;
- ковзає вперед, відштовхуючись вільною ногою (“Самокат”);
3. зможе продемонструвати вправу з однією прищіпленою до дошки ногою – спуск по прямій, і пояснить їхню необхідність при їзді:
- спуститься по прямій;
- спуститься по прямій з вертикальною роботою;
- спуститься по прямій, присідаючи вперед, назад, поперемінно торкаючись носа й хвоста сновборда;
- спуститься по прямій, балансуючи вправо, вліво, торкаючись переднього та заднього канта;
- зробить поворот j-turn із зупинкою;
- спуститься по прямій з підкиданням сніжки чи то рукавиці.
знає, які існують можливі проблеми при виконанні цих вправ, та як їх вирішити;
4. зможе пояснити особливості основної та базової стійок та виправить їх за наявності помилок;
5. зможе пояснити та продемонструвати зісковзування із зупинкою і провести такі вправи з учнем:
- зісковзування по лінії схилу із зупинкою з допомогою партнера;
- зісковзування по лінії схилу із зупинкою без допомоги партнера;
- зісковзування по лінії схилу із зупинкою, продовженням руху і повторною зупинкою;
- зісковзування по лінії падіння схилу із поперемінною швидкістю (повільно – швидко – повільно – швидко);
- зісковзування по команді (за голосом, за поданим візуальним знаком).
знає, які існують можливі проблеми при виконанні цих вправ, та як їх вирішити;
зісковзування по лінії падіння схилу, перенесення ваги тіла, перехід у бокове зісковзування, зупинка;6. зможе пояснити, продемонструвати бокове зісковзування і провести такі вправи з учнем:
- та ж вправа, лише в інший бік;
- бокове зісковзування в один, потім в інший бік;
- бокове зісковзування «на ціль».
знає, які існують можливі проблеми при виконанні цих вправ, та як їх вирішити;
7. зможе пояснити, продемонструвати поворот з просковзуванням та з перенесенням ваги тіла та провести такі вправи з учнем:
- півповорот з поступовим збільшенням радіусу;
- “гірлянда”;
- одиночний поворот (з допомогою партнера);
- одиночний поворот (без допомоги партнера);
- зв’язані повороти.
Я не знавець, але думаю що вимоги сформульовано чітко і правильно. Вмілість потрібна, і є окремою від інших спортових.
Я за прийняття такої вмілості.
Менi також подобається.
1. Вмілість потрібна. Цілком логічно побудована.
2. В такому вигляді її приймати не можна. Потребує мовної коректи.Слова: сновборд, контрвикат, “напарафінити”, карвінг – підкреслює Ворд і навіть ця сторінка!
А: боти, параметр, підйомник, розминка? Українські відповідники цих слів є у щоденному вжитку! Автор (автори?) навіть невпевнено пише “руханку/розминку” і
“до дошки ногою” – значить володіє мовою!
3. Чому це наш чудовий “шмиг” обізвали англомовним “поворот j-turn”??? А можна би було ще і франкомовним “бракаж”!!!
Використання неперекладених іншомовних слів: backside, frontside, FAKIE, OLLIE/NOLLIE, NOSEWHEELIE, TAILWHEELIE говорить про слабу обізнаність з українською спортивною термінологією і браком бажання докопатися до істини.
4. Думаю, що варто згадати про відмінність технік спуску підготованими схилами, цілиною чи льодом.
Марко Чуквінський,ЧМ.