Мета: II проба , т. Г. 3 . Разом з роєм впорядковуй кімнату після сходин./ т.Г.15. Намалюй план новацької домівки або свого помешкання.
Тема: Речі які нас оточують.
Час: 75 хв./1 год.15
10 хв.
1.Відкриття :
а) Збірка в колі;
б) Привіт (відкриваємо наші сходини новацьким гаслом “Готуйсь!”)
в) Обряд…
Розповідь. “Скромна парасолька”
5 хв. (поділ ролей,- правила самодіяльної гри під час розповіді)
* кожна новачка отримує папірець з назвою одного з предметів що будуть зустрічатися в розповіді (Книжка казок, Губка, Мило, Парасолька (на папірці зашифровано як “Вона”), Компютер, Червоний чайник, іграшка котик Мурчик).
На папірці вказане місце в якому проживає вказаний предмет, а також слова, які він говорить.
Приміщення домівки ділиться на три сектори з такими назвами : “Прихожандія”, “Кімнатія”, “Ваннія”, (що за розповіддю знаходяться в “Квартирії”)
Завдання новачок : 1) знайти і перейти в сектор, в якому вони проживають;
2)поводитися так, як їхні предмети відповідно до розповіді;
3)говорити свої слова, які написані на кожному папірці ;
4)відгадати, про кого йдеться в казочці.
10 хв.
«Вона жила у Прихожандії , у темному куточку, і ніхто не звертав на неї уваги. Іноді їй було дуже сумно , але вона не ображалась. Натомість мріяла і складала вірші . А ще любила гуляти під час дощу…
Якось після такої прогулянки Вона зайшла до Кімнатії, щоб підсушитися, і розправила свою промоклу спідницю, і тут всі побачили яка вона красуня. І вигукнув котик Мурчик /новачка котра грає роль котика говорить/
- Ой, вона як великий яскравий метелик!-
Тоді і Червона Книжка собі відреагувала :
- Ні, як чарівна квітка!-
І компютер хотів шось сказати, аж в нього забракло слів:
– Ні-ні, вона така прекрасна, така прекрасна,як…-
Вона від тих слів засоромилась, побігла у Ваннію (через Квартирію) але від того стала ще красивіша. Аж тут її помітила Губка та й питає :
- О, а хто ж це такий гарний?-
І Мило побачило красуню та й цікавиться 6
- А як тебе звати?-
Тоді вона не витримала й…»
Сестричка: а що було далі дізнаємось після гри!
10 хв.
Гра
Ведучий стає в коло. По- черзі показує на новака/новачку.Той, на кого показали і ті, хто по-праву і по-ліву руку стоять від нього, допомагають формувати вказаному гравцю те, що назвав ведучий (той хто в колі). Наприклад, млинець на сковорідці ( ті, що поряд, беруться за руки так, щоб той на кого показали був ніби в колі між них і починає стрибати), жирафа ( той, на кого вказали, піднімає руки і формує ними довгу шию, а ті, що поряд, доторкаються до того, хто по-середині й ніби-то роблять плямки), так само утворюються: пральна машина, крокодил, міксер, і т.д.
Сестричка : «А хто розгадав, що ж це за красуня в гарній спідничці? Яка живе в Прихожандії і любить гуляти під час дощу?»
5 хв.
Продовження казки:
«Тоді красуня не витримала й сказала :
- Звати мене Парасолька. Я живу у вашій Квартирії, але ви мене ніколи не помічали. Та я дуже хочу з вами дружити!-
Тоді мешканці Квартирії почали навперебивки розпитували Парасольку про її життя і дивувалися, як вони раніше не зауважували такої красуні.
Так Червоний чайник запросив всіх до Кухнії :
- Ходімо, я зготую запашний чай!-
А потім Парасолька читала свої вірші. Червоний Чайник склав на них нову пісеньку і відтоді всі її наспівують .»
10 хв.
Пісенька
“Люблю співати…як сонце сяє.
Люблю співати,
Тра-ля-ля-ля тра-ля-ля-ля
Люблю співати…”
«І хоча Парасолька повернулася в свій куточок, життя її цілком змінилося. Тепер у Парасольки є багато друзів, які ніколи про неї не забувають.»
10 хв.
Новацька розмова:
- Скільки кімнат в домівці, яке призначення кожної з них?
- Які предмети, що є в домівці, ми постійно використовуємо, а які з них просто бачимо, і яке в них призначення? Чи є в домівці речі, яких ми досі не помічали, що це за речі, і яке їх призначення?
- Де, які речі лежать і чому? (наприклад так, як в казочці: губка і мило у ваннії, компютер і книжка в кімнатії)
- Чому всі предмети і речі живуть у визначеному місці, для чого потрібно дотримуватись таких правил?
- Що робить домівкар в рої ?
- Завдання для новаків вдома оглянути так само своє помешкання.
10 хв.
Всі пробують себе в ролі домівкаря і прибирають домівку.
5 хв.
Закриття.
а) Збірка в колі;
б) Обряд;
в) привіт ( закриваємо наші сходини новацьким гаслом “Готуйсь!”)
г) розхід