Фотографія автора

Формування медіаграмотності як спосіб попередження сексуального онлайн-насильства

5 проба (10-11 років)

Мета гутірки

Сформувати медіаграмотність у старшого новацтва для протидії сексуальному онлайн-насильству протягом 3 сходин.

Актуальність даної теми

З кожним днем наш онлайн-світ розвивається, стає більше користувачів мережі, а середній вік лише зменшується. Підлітки багато свого часу проводять в інтернеті, особливо зараз, в часі війни і COVID-19, коли весь світ перейшов в онлайн. Навчання, спілкування з друзями через соціальні мережі, перегляди фільмів та серіалів на різних сайтах та багато іншого. Небезпека може чекати будь-де, адже діти, навіть не шукаючи, можуть натрапити на заборонений контент. В гіршому випадку взяти участь у відвертому спілкуванні та наразитись на велику небезпеку.

“Кожні 5 хвилин в інтернеті з’являється нове фото або відео сексуального змісту“ – повідомив уповноважений президента України з прав дитини Микола Кулеба. Також наголосив на тому, що найчастіше дітей змушують викладати в соціальні мережі або ж надсилати в особисті повідомлення свої фото з оголеними частинами тіла. 
За статистикою опитувань U-Report 2018 року щодо сексуального онлайн-насильства 40% опитаних хоча б один раз надсилали свої фото інтимного змісту. 62% робили це на прохання партнера/ки та 23% стикались з тим, що фото поширювали без їхньої згоди.

План проведення

  • Сходини №1
    • Відкриття
    • Презентація “Що таке сексуальне онлайн-насильство?“ (Основна теоретична частина + завдання)
    • Дискусія
    • Закриття
  • Сходини №2
    • Відкриття
    • Перегляд уривка відео про героїню Анну
    • Виконання завдань по відео
    • Рефлексія
    • Закриття
  • Сходини №3
    • Відкриття
    • Перегляд уривка відео про героя Джорджа
    • Виконання завдань по відео
    • Рефлексія
    • Закриття

Основний матеріал

  • Сходини №1

На перших сходинах опісля відкриття варто провести гру для створення дружньої і довірливої атмосфери. Гра “Дві правди, одна брехня“. Суть гри полягає в тому, що новацтво по черзі називає 3 факти про себе: 2 правдиві і один – брехню. Завдання інших відгадати, що було неправдивим фактом.

Після проведення гри можна переходити до основної презентації:

ПРЕЗЕНТАЦІЯ ТУТ

ОСНОВНЕ ВІДЕО ТУТ

Після перегляду відео та презентації переходимо до дискусії і відповідаємо на питання:

    • Що варто було зробити Анні, щоб захистити себе?
    • Що варто було зробити Джорджу, щоб захистити себе?
    • Де Анна та Джорж могли знайти підтримку і допомогу, коли їх попросили надіслати ще фото та гроші?

Також виконуємо завдання:

Діти аналізують і прописують собі на листочку (кожен особисто, можна не ділитись назагал інформацією) до кого вони можуть звернутись по допомогу, кому можуть довіряти та розповісти усю інформацію.

  • Сходини №2

На других сходинах після відкриття переглядаємо основне відео, але з нахилом на героїню Анну, оскільки сьогодні всі завдання будуть саме про неї.

    • Перше завдання – потрібно заповнити усі кружечки відповідаючи на запитання (“Як Марк завоював довіру Анни?“, “Як звернув на себе увагу?“ та “Як почав відверту переписку?“)
    • Друге завдання – Розподілити на 3 таблички повідомлення, які були надіслані дівчині за рівнем небезпеки
    • Третє завдання – Про емоційну складову. Потрібно обрати ту емоцію, яку мала Анна отримуючи ті чи інші повідомлення.

Далі після завершення варто провести рефлексію, щоб новацтво могло поділитись інформацією, яку вони отримали, а також виговоритись після такої теми та задати усі запитання.

Завершуємо сходини закриттям.

  • Сходини №3

Треті сходини ми також розпочинаємо відкриттям, а далі переглядаємо основне відео, проте тепер з нахилом на героя Джорджа.

    • Перше завдання – Усі повідомлення в табличці потрібно розподілити на 3 категорії відповідаючи на запитання. Дане завдання дає змогу побачити технологічну сторону проблеми сексуального онлайн-насильства.
    • Друге і останнє завдання – Потрібно відповісти на запитання, які писала Рейчел до Джорджа, але не довести до сексуального онлайн-насильства. Найкраще опісля поділитись своїми варіантами та обговорити їх, щоб мати більше варіантів як протидіяти небезпеці.

Завершуємо наш курс рефлексією “Що?, І що?, І що далі?“, де потрібно поділитись інформацією щодо того, що учасники вивчили, чи будуть вони користуватись інформацією та що вони будуть робити з нею в майбутньому.

Закриваємо сходини.

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *