Мета гутірки
Сформувати медіаграмотність у старшого новацтва для протидії сексуальному онлайн-насильству протягом 3 сходин.
Актуальність даної теми
З кожним днем наш онлайн-світ розвивається, стає більше користувачів мережі, а середній вік лише зменшується. Підлітки багато свого часу проводять в інтернеті, особливо зараз, в часі війни і COVID-19, коли весь світ перейшов в онлайн. Навчання, спілкування з друзями через соціальні мережі, перегляди фільмів та серіалів на різних сайтах та багато іншого. Небезпека може чекати будь-де, адже діти, навіть не шукаючи, можуть натрапити на заборонений контент. В гіршому випадку взяти участь у відвертому спілкуванні та наразитись на велику небезпеку.
План проведення
- Сходини №1
- Відкриття
- Презентація “Що таке сексуальне онлайн-насильство?“ (Основна теоретична частина + завдання)
- Дискусія
- Закриття
- Сходини №2
- Відкриття
- Перегляд уривка відео про героїню Анну
- Виконання завдань по відео
- Рефлексія
- Закриття
- Сходини №3
- Відкриття
- Перегляд уривка відео про героя Джорджа
- Виконання завдань по відео
- Рефлексія
- Закриття
Основний матеріал
- Сходини №1
На перших сходинах опісля відкриття варто провести гру для створення дружньої і довірливої атмосфери. Гра “Дві правди, одна брехня“. Суть гри полягає в тому, що новацтво по черзі називає 3 факти про себе: 2 правдиві і один – брехню. Завдання інших відгадати, що було неправдивим фактом.
Після проведення гри можна переходити до основної презентації:
Після перегляду відео та презентації переходимо до дискусії і відповідаємо на питання:
-
- Що варто було зробити Анні, щоб захистити себе?
- Що варто було зробити Джорджу, щоб захистити себе?
- Де Анна та Джорж могли знайти підтримку і допомогу, коли їх попросили надіслати ще фото та гроші?
Також виконуємо завдання:
Діти аналізують і прописують собі на листочку (кожен особисто, можна не ділитись назагал інформацією) до кого вони можуть звернутись по допомогу, кому можуть довіряти та розповісти усю інформацію.
- Сходини №2
На других сходинах після відкриття переглядаємо основне відео, але з нахилом на героїню Анну, оскільки сьогодні всі завдання будуть саме про неї.
-
- Перше завдання – потрібно заповнити усі кружечки відповідаючи на запитання (“Як Марк завоював довіру Анни?“, “Як звернув на себе увагу?“ та “Як почав відверту переписку?“)
- Друге завдання – Розподілити на 3 таблички повідомлення, які були надіслані дівчині за рівнем небезпеки
- Третє завдання – Про емоційну складову. Потрібно обрати ту емоцію, яку мала Анна отримуючи ті чи інші повідомлення.
Далі після завершення варто провести рефлексію, щоб новацтво могло поділитись інформацією, яку вони отримали, а також виговоритись після такої теми та задати усі запитання.
Завершуємо сходини закриттям.
- Сходини №3
Треті сходини ми також розпочинаємо відкриттям, а далі переглядаємо основне відео, проте тепер з нахилом на героя Джорджа.
-
- Перше завдання – Усі повідомлення в табличці потрібно розподілити на 3 категорії відповідаючи на запитання. Дане завдання дає змогу побачити технологічну сторону проблеми сексуального онлайн-насильства.
- Друге і останнє завдання – Потрібно відповісти на запитання, які писала Рейчел до Джорджа, але не довести до сексуального онлайн-насильства. Найкраще опісля поділитись своїми варіантами та обговорити їх, щоб мати більше варіантів як протидіяти небезпеці.
Завершуємо наш курс рефлексією “Що?, І що?, І що далі?“, де потрібно поділитись інформацією щодо того, що учасники вивчили, чи будуть вони користуватись інформацією та що вони будуть робити з нею в майбутньому.
Закриваємо сходини.