Фотографія автора

Сонце, сонечко та соняшник

УПН, Орля

Теоретичний матеріал, який допоможе юнацтву отримати необхідні знання для того, аби мати зарахованою цю точку

Сходини

Мета: І проба, т. Г2. Пояснити правила доброї поведінки щодо ближнього.
Тема: «Сонце, сонечко та соняшник».

Вік дітей: 6 – 7 років
Час: 60 хвилин
Виряд: сонце (заздалегідь зроблена аплікація), круги з паперу чорного, червоного та жовтого
кольорів, прямокутники на обхват дитячої голови з білого картону, клей.

 1. Відкриття (05 хв.):

а) збірка в колі (ройовий проводить відкриття сходин);
б) привіт (молитва, пісня новаків і новачок)
в) ройовий обряд.
г) перевірка присутності.

2. Пісня (05 хв.):

Сонечко, сонечко,
Виглянь у віконечко,
Дітки гуляють,
Тебе виглядають.
(внести сонце аплікацію і надалі використовувати під час розповіді)

 3. Розповідь (10 хв.):

Про сонце, сонечко та соняшник.
Починався літній день. На листі дерев переливалися всіма барвами веселки крапельки роси.
Співали птахи, тягнулися квіти до Сонця, а над нами басовито гудів Джміль: (усі знають як
гуде джміль?)
– Ж-ж-жарко…
Йому і справді було жарко.
– Ж-ж-жорстоке Сонце, ж-ж-жорстоке.
Почуло Сонце та й каже:
– Кожен день я проміння на землю посилаю, щоб черешні скоріше дозрівали, щоб пташки
співали, щоб діти смаглявими ставали, а він…. він мене жорстоким назвав.
Образилося Сонце та й сховалося за хмарку. Похмуро на світі стало, квіти пелюстки
згорнули, птахи замовкли, мурахи входи та виходи своїх домівок закривати почали.
– Що робити? Що робити? Як без Сонечка нам жити? – зашепотіли дерева.
– Я тут, ось я, – сказав хтось тоненьким голоском і всі побачили маленького червонокрилого
жучка, якого і справді звали Сонечком. (як ще ми називаємо червонокрилого жучка? –
Бедрик, Божа корівка)
– А ти можеш землю зігрівати? – спитали Дерева.
– Ні.
– А зробити так, щоб черешні поспіли? І щоб діти засмагли?
– Ні не мо-жу…, – зітхнуло Сонечко, – я тільки попелиць знищую, червців, кліщиків
павутинних та інших дрібних шкідників.
– І за це тобі, Сонечко, спасибі, – вклонилися Дерева і знов зашепотіли: – Що робити? Що
робити? Як без Сонечка жити?
– Може, я зумію вам допомогти? – запитав Соняшник. Він теж був на Сонце схожий: кругла
голівка у жовтогарячих променях.
– А ти можеш землю зігрівати? Зробити так, щоб черешні поспіли та діти засмагли?
– Я теж всього цього не вмію, – тихо промовив Соняшник, – я тільки насінням людей годую.
– Це добра справа. І за це тобі дякуємо, – відповіли Дерева.
А Джміль знову гуде і гуде.
– Ж-ж-жаль, квіти пелюстки згорнули, ж-ж-жаль.

– Жаль! – обурилися Дерева. – А хто Сонце образив, хто його жорстоким назвав? Все ти, все
ти, Джмелю!
Вони так розхвилювалися, так розгойдалися, аж вітер знявся. Злякався Джміль, почав у
Сонця пробачення просити:
– Ж-ж-жити без тебе не можна, пробач мені, пробач!!!
Виглянуло Сонце з-за хмарки, посміхнулося привітно. Зраділи дерева, пташки защебетали,
діти вибігли на галявину, квіточки розкрилися, а джміль над ними гудів:
– Ж-ж-жарко….., але не дуже, не дуже…..
Робимо висновок – не можна нікого ображати, як Джмелик. А якщо так сталося, то потрібно
вміти попросити вибачення. Важливо вміти реагувати на різні ситуації і дбати про себе та
оточуючих у нашому житті

4. Майстерка (20 хв.):

Оскільки у нас вже є аплікація Сонця, зараз ми з вами зробимо друзів Сонця – Сонечок-
жучків та Соняхи-квіти. (Аплікації із завчасно заготовлених деталей). (вже тут для гри
дітей ділимо на дві команди – команда Сонечок та команда Соняхів). Кожна дитина отримує
картонну смужку-обруч, як основу для свого виробу. Соняшники – по 1 елементу-кругу
чорного кольору і по 7 елементів-кругів жовтого кольору. Сонечка – по 1 великому
елементу-кругу чорного кольору, по 1 малому елементу-кругу чорного кольору, по 6 дрібних
елементів-кругів чорного кольору та по 2 елемента-круга червоного кольору. За допомогою
клею збираємо аплікацію за взірцем.

 

5. Гра рухлива (10 хв.):

Сонечка на соняхах

(Пояснюємо правила і робимо гру «на пробу».)
Поки Сонце сховалося за Хмаркою, Соняхи присіли, а Сонечка кружляють по домівці.
(Сонце – сестричка (ховає аплікацію сонця за спину та підносить догори, коли сонце
виходить за хмари), якщо дітей парна кількість. Якщо непарна, то сонце – новак, а
сестричка Хмарка, за яку сховалося Сонце). Коли Сонце виходить за Хмари – Сонечка
шукають собі пару Соняшника. Дія повторюється. Умова – кожен раз пара з дітей повинна
бути іншою. Гра закінчується, коли пари будуть повторюватися. (За математичними
показником – якщо гурт з 8-ми діток – то виходить 4 дії, але дітки про це не знають).

6. Хвилинка сестрички (05 хв.):

а) нагадати черговим прибрати домівку;
б) обрати чергових на наступні сходини;
в) оголошення виряду на наступні сходини.

 7. Закриття (05 хв.):

а) збірка в колі (ройовий проводить закриття);
б) ройовий обряд;
в) закриваємо сходини (пісня новаків і новачок, молитва, новацький привіт
«Готуйсь»)

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

Оцінка *