Теоретичний матеріал, який допоможе юнацтву отримати необхідні знання для того, аби мати зарахованою цю точку
Екскурсія (від лат. excursio – прогулянка, поїздка) – колективне відвідування музею, пам’ятного місця, виставки , підприємства і т. п.; поїздка, прогулянка з освітньою, науковою, спортивною або розважальною метою. Показ об’єктів відбувається під керівництвом кваліфікованого спеціаліста – екскурсоводу, який передає аудиторії бачення об’єкта, оцінку пам’ятного місця, розуміння історичної події, пов’язаного з цим об’єктом. Екскурсії можуть бути як самостійною діяльністю, так і частиною комплексу туристичних послуг.
Класифікація екскурсій:
1. За змістом: оглядові (багатопланові), тематичні, учбові та рекламні.
Оглядова екскурсія, як правило, багатотемна, з використанням історичного та сучасного матеріалу. Будується на демонстрації різноманітних об’єктів – пам’яток історії та культури, будівель та споруд, природних об’єктів, місць знаменитих подій, елементів благоустрою міста, промислових та сільськогосподарських виробництв тощо. В оглядових екскурсіях події висвітлюються широко планово. Що дає загальне уявлення про місто, край, область, державу в цілому.
Тематичні екскурсії діляться на історичні (історико-краєзнавчі), археологічні, етнографічні, воєнно-історичні, історико-біографічні, екскурсії до історичних музеїв, промислові, природничі та екологічні, мистецтвознавчі, літературні, архітектурно-містобудівні.
Учбові екскурсії розглядаються як форма учбової роботи для різноманітних груп екскурсантів ( екскурсія-консультація, екскурсія-демонстрування, екскурсія-урок, учбова екскурсія для спеціальної аудиторії).
2. За складом та кількістю учасників.
Поділяються на індивідуальні, колективні, для місцевого населення, туристичні, дорослих та школярів, з урахуванням особливостей сприйняття.
3. За місцем проведення.
Міські, заміські, виробничі, музейні, комплексні.
4. За способом пересування
Пішохідні, транспортні, що складаються з двох частин: аналіз екскурсійних об’єктів на зупинках та розповідь матеріалу в дорозі, що пов’язаний з об’єктами дослідження.
5. За тривалістю.
6. За формою проведення.
Екскурсія-масовка, екскурсія-прогулянка, екскурсія-лекція( більше розказується ніж показується), екскурсія-концерт, екскурсія-постанова.
На практиці ж поділ екскурсій на чітко розділені групи має умовний характер.