1. Знати, які отруйні рослини зустрічаються в околиці, та вміти їх розпізнати
Отруйні рослини— умовно відокремлена й штучно обмежена група рослин із значним вмістом рослинних токсинів, які призводять до отруєння , тобто викликають симптоми хвороби чи смерть людини і тварин.
Декілька з них : вороняче око, чорна бузина, хвощ, пшінка весняна(маслянка),тамус звичайний, болиголов плямистий, аконіт бестера
Зазвичай отруйні рослини досить яскраві і досить гарні, та не варто вестися на зовнішню красу.
Для допомоги : http://www.pharmencyclopedia.com.ua/article/3144/otrujni-roslini
2. Впорядкувати тематичний збірник засушених рослин (трави, дерева, кущі) або інший збірник, що стосується рослинного світу. Розпізнати в природі 20 дерев, 5 кущів, 20 трав’янистих рослин
Точка розрахована на створення збірника з засушеними рослинами і поглиблене знання рослин.
Збірник можете зконстроювати як на сходинах так і самостійно.
Він може виглядати як проста книга, але з грубшими сторінками(наприклад картон) і мати до 50 сторінок.
3. Розпізнати щонайменше 10 диких тварин та птахів, розказати про їх спосіб життя
Наприклад : Свиня дика, або кабан дикий.
Тіло кремезне, довжина до2 м, вкрите обрідною щетиною, висота в холці до1.1 м, вага до300 кг, морда видовжена, у самців вистаючі ікла; нічна всеїдна тварина. Свині дикі населяють вологі ліси і чагарники: тримаються невеликими групами. Мисливський звір, цінний задля м’яса, шкіри, щетини та ікол.
В Україні поширений у Карпатах (до1 800 м), у лісовій і лісостеповій смугах.
Я́струб вели́кий
(Accipiter gentilis) — хижий птах роду яструбів родини яструбових ряду Соколоподібні. В Україні гніздовий, кочовий, зимуючий вид.
За розміром дещо більший за сіру ворону. Виражений статевий диморфізм — самки більші за самців. Забарвлення верху тіла темне, сіро-буре, нижня частина білувата з поперечними сірими смужками. У дорослого самця на голові виражена біла «брова». Колір очей у дорослих особин червоний або червоно-коричневий, у молодих особин яскраво-жовтий. У молодих птахів верхня частина, голова і зовнішня частинакрил коричневі, груди білі з вертикальними коричневими смугами.
Маса самців 630—1100 г, довжина в середньому55 см, розмах крил 98—104 см. Самки трохи більші: маса — 860—1360 г, довжина —61 см, розмах крил — 105—115 см.
4. Знати, як робиться відбиток сліду; впорядкувати збірку відбитків
Способи для виготовлення зліпка:
Використовуємо гіпс, парафін, сірку, полімерні матеріали. Порядок виготовлення гіпсового зліпка: із сліду видаляють сторонні предмети; готують арматуру для каркаса (за довжиною і шириною) і бирку;(якщо слід великий) готують розчин гіпсової маси; заповнюють слід насипним, наливним або комбінованим способом; після затвердіння зліпка його видаляють і промивають чистою водою .
Наливний спосіб. У посуд із водою невеличкими дозами насипають сухий гіпс, рівномірно перемішуючи до утворення «сметаноподібної» маси. Заливають у слід гіпсову масу на 10—15 мм, розміщують арматуру, потім виливають іншу частину гіпсового розчину.
Для виготовлення одного зліпка необхідно мати0,5 лводи і 0,5—0,7 кг медичного гіпсу. Якщо сліди залишені на снігу, рекомендується застосовувати комбінований спосіб. Слід покривають тонким шаром сухого гіпсу, а потім заливають гіпсовим розчином. У цьому випадку розчин повинен мати температуру повітря, а при дуже низькій температурі розчин гіпсу роблять на антифризі (суміш води зі спиртом). Якщо сліди залишені на сипучому ґрунті, їх попередньо укріплюють, поливаючи навколо них на відстані50 ммводою, а потім застосовується наливний спосіб. Якщо в сліді є вода, рекомендується застосовувати насипний спосіб. Для цього в слід насипають на 2—2,5 мм сухого гіпсу, кладуть арматуру, поверх знову насипають стільки ж гіпсу і крізь зволожену марлю ллють воду, поки вона не буде на його поверхні. Поверхневі сліди-нашарування копіюють на глянцевий фотопапір чи дактилоплівку, а на нерівних поверхнях копії виготовляють за допомогою полімерних матеріалів — паст «К», «У-4», «СКТН-1».
5. Вміти розпізнати сліди 10 тварин, 5 птахів
В цій точці Пластова Банка вам посприяла і описала гутірку з розпізнавання слідів
6. Знати правила поведінки в лісі
Зрозуміло що ліс це середовище яке не можна забруднювати і в якому не можна себе гучно поводити.
• Запам’ятовуйте орієнтири під час мандрівки лісом. Щоб не заблукати, лишайте якісь позначки (надламані гілки, прим’ята трава тощо).
• Без зорових орієнтирів людина в лісі починає кружляти.
• Виберіть місце для вогнища та обладнайте його.
• Ніколи не залишайте вогнище без догляду.
• Не загашений вогонь може спричинити лісову пожежу.
• Ніколи не пийте воду з річок та озер. Найбільш надійні джерела води – струмки. Поблизу місць, де ви побачите мертвих рибу чи тварин, взагалі не можна навіть мити руки.
• Будьте обережні, у лісі може бути болотиста місцевість – обходьте її. Болотною водою також не можна користуватися. Поблизу болота як правило, водиться багато гадюк.
• Пам’ятайте: збирати можна лише ті гриби та ягоди, які ви добре знаєте.
• Щоб уникнути отруєння, ніколи не куштуйте невідомих вам грибів, не збирайте грибів та ягід поблизу транспортних магістралей, навіть їстівні гриби в таких місцях – отруйні.
• Уникайте диких тварин. Тварини нападають на людину, якщо вони поранені, перелякані несподіванкою або захищають своє потомство.
• Будьте обережні при зустрічі зі зміями. У разі зміїного укусу, терміново видавіть з ранки краплі крові з отрутою та висмоктуйте впродовж півгодини, весь час спльовуючи. Цього не можна робити при наявності ранок на губах і в роті.
7. Знати, які тварини та рослини охоронені законами України, способи охорони. Виготовити карту, де позначити місця розташування заповідників
Виготовити карту, де позначити місця розташування заповідників.
Виготовлення карт описано вище.
8. Знати про головні екологічні проблеми в Україні. Організувати чи взяти участь
в дискусії на екологічну тему у своєму гуртку
>в дискусії на екологічну тему у своєму гуртку.
Щоб організувати дискусію, потрібно вибрати питання , які ви будете обговорювати
(наприклад: «Екологічна ситуація в Україні є критичною ? » чи «Українці щось роблять щоб поліпшити екологічну ситуацію в Україні?» і тп.)
Перед дискусією обов’язково юнацтво має бути повідомлене про екологічну ситуацію в Україні( або роздати на попередніх сходинах матеріал , який вони мають перечитати, або прочитати гутірку перед дискусією).
Посилання допоможуть вам в цьому: