Економіст

Друга проба, Перша проба, Третя проба, УПЮ, Спеціального Зацікавлення

Перша пробаДруга пробаТретя проба

Кожна людина, ким би вона не була за професією, щодня зустрічається з економічними явищами і змушена оперувати низкою економічних категорій: товар, гроші, ціна, ринок, зарплата, торгівля, магазин, купівля, попит, дефіцит, інфляція, кредит, платежі, податки тощо. Хоча усі люди знають, що таке, наприклад, ціна, гроші, але ступінь розуміння цих явищ у них різний. Тому різними є й можливості правильної оцінки економічних ситуацій і визначення своєї економічної поведінки. Науковці твердять, що практичне стикання молоді з основними законами економіки відбувається у віці 13-15 років (оскільки приблизно у цьому віці у них з’являються перші серйозні потреби і перші кишенькові гроші). Навчати ж дітей основ ощадності, на думку вчених-педагогів, потрібно ще з дошкільного віку. Метою цих вмілостей різного ступеня складності є підготувати юнацтво до щоденної економічної дійсності, навчити основам фінансової зарадності та практичної ощадності, а також дати розуміння основних економічних явищ і процесів, що нас оточують.

Вимоги до вмілості

  1. Пояснить термін «економіка». Розуміє взаємозв’язок ресурсів та потреб.
    Мета точки: розуміння закону необмеженості людських потреб і обмеженості природніх ресурсів, що спричиняє потребу ощадного і раціонального господарювання.

  2. Розповість про історію виникнення грошей та їх значення.
    Мета точки: усвідомлення ролі грошей у сучасному суспільстві, їх призначення та необхідності вміння ними розпоряджатися.

  3. Знає, що таке бюджет, з яких частин він складається, які є його види.
    Мета точки: розуміння понять витрати і доходи, формування базового поняття про те, що таке держава і як вона організована, усвідомлення причетності кожного громадянина до функціонування держави.

  4. Знає основні статті видатків свого сімейного бюджету. Складе власний бюджет на місяць.
    Мета точки: усвідомлення співвідношення можливостей і потреб, вміння планувати та аналізувати свої витрати і надходження.

  5. Знає основи ощадності. Заощадив гроші на попередньо обрану ціль.
    Мета точки: усвідомлення багатовимірності поняття ощадності та користі від ї практичного застосування у щоденному житті.

  6. Склав кошторис для акції, яку організовує курінь\гурток.
    Мета точки: вміння якісно планувати і розраховувати організаційні витрати, основи праці з документами.

  7. Брав участь в організації акції на пластовий заробіток.
    Мета точки: розуміння того, як відбувається заробляння грошей, на які цілі їх можна використовувати, вміння їх обліковувати, організаційні навики.

Кожна людина, ким би вона не була за професією, щодня зустрічається з економічними явищами і змушена оперувати низкою економічних категорій: товар, гроші, ціна, ринок, зарплата, торгівля, магазин, купівля, попит, дефіцит, інфляція, кредит, платежі, податки тощо. Хоча усі люди знають, що таке, наприклад, ціна, гроші, але ступінь розуміння цих явищ у них різний. Тому різними є й можливості правильної оцінки економічних ситуацій і визначення своєї економічної поведінки. Науковці твердять, що практичне стикання молоді з основними законами економіки відбувається у віці 13-15 років (оскільки приблизно у цьому віці у них з’являються перші серйозні потреби і перші кишенькові гроші). Навчати ж дітей основ ощадності, на думку вчених-педагогів, потрібно ще з дошкільного віку. Метою цих вмілостей різного ступеня складності є підготувати юнацтво до щоденної економічної дійсності, навчити основам фінансової зарадності та практичної ощадності, а також дати розуміння основних економічних явищ і процесів, що нас оточують.

Вимоги до вмілості

  1. Протягом року справно виконує обов’язки скарбника куреня\гуртка.
    Мета точки: заохотити юнацтво до виконування діловодства скарбника та якісного виконання усіх його функцій.

  2. Коротко розкаже історію розвитку світової економічної думки.
    Мета точки: усвідомлення, того як змінювалося розуміння економічної дійсності протягом існування людства і яким воно є зараз.

  3. Пояснить поняття ринок, товар, конкуренція, монополія. Розуміє, що впливає на формування ціни товару.
    Мета точки: розуміння того, що усі ми є суб’єктами ринкових відносин, а також усвідомлення того, яку роль ми відіграємо у цій системі і на що впливаємо.

  4. Вміє складати бізнес-план. Пояснить поняття фактори виробництва, собівартість, прибуток.
    Мета точки: вміння оцінювати вартість своєї праці та праці інших, усвідомлення різниці між доходами і прибутками, основи праці з фінансовою документацією.

  5. Організував акцію на пластовий заробіток для куреня\гуртка.
    Мета точки: формування навиків планування, оцінки наявних можливостей, вміння правильно розпоряджатися фінансовими ресурсами, користь для курінної скарбнички.

  6. Проведе з гуртком\куренем хоча б одну економічну гру (типу «Монополія» чи «Щурячі перегони»).
    Мета точки: практичні спроби відчути себе реальним учасником ринку, розуміння того, як він функціонує, що впливає на фінансову успішність людини.

  7. Пояснить молодшому юнацтву основи ощадності, розкаже про історію та способи пластового заробітку.
    Мета точки: усвідомлення того, як практично застосовувати точку Пластового Закону «Пластун ощадний», передача досвіду набутого під час здавання вмілості, ознайомлення із традиціями Пластового Заробітку.

Кожна людина, ким би вона не була за професією, щодня зустрічається з економічними явищами і змушена оперувати низкою економічних категорій: товар, гроші, ціна, ринок, зарплата, торгівля, магазин, купівля, попит, дефіцит, інфляція, кредит, платежі, податки тощо. Хоча усі люди знають, що таке, наприклад, ціна, гроші, але ступінь розуміння цих явищ у них різний. Тому різними є й можливості правильної оцінки економічних ситуацій і визначення своєї економічної поведінки. Науковці твердять, що практичне стикання молоді з основними законами економіки відбувається у віці 13-15 років (оскільки приблизно у цьому віці у них з’являються перші серйозні потреби і перші кишенькові гроші). Навчати ж дітей основ ощадності, на думку вчених-педагогів, потрібно ще з дошкільного віку. Метою цих вмілостей різного ступеня складності є підготувати юнацтво до щоденної економічної дійсності, навчити основам фінансової зарадності та практичної ощадності, а також дати розуміння основних економічних явищ і процесів, що нас оточують.

Вимоги до вмілості

  1. Пояснить види економік різних залежно від: а) етапу їх розвитку; б) пануючої політичної системи та системи цінностей.
    Мета точки: розуміння того чому одні країни є більш заможними, а інші менш заможними, які фактори на це впливають.

  2. Пояснить терміни інфляція, податкова система, імпорт\експорт, курс валют. Опише сучасну економічну ситуацію в Україні.
    Мета точки: розуміння того, що є критеріями оцінки здорової економіки, перевірка основних економічних показників України на відповідність цим критеріям.

  3. Знає, які є види банківських рахунків. Пояснить поняття депозит, кредит, застава, відсотки. Уміє вибрати найвигідніший варіант банківського вкладення.
    Мета точки: вміння орієнтуватися в основних видах банківських продуктів, вміння собі порадити у ситуації, коли з’являється потреба ними скористатися.

  4. Опрацює фінансовий план куреня на рік і представить його на курінній раді.
    Мета точки: вміння стратегічно мислити, ставити цілі, реально оцінювати свої можливості, краще ресурсне забезпечення роботи куреня.

  5. Підготує і реалізує проект, котрий має на меті заохочення інших до ощадності\пластового заробітку.
    Мета точки: залучення інших до розвитку в цьому напрямку, передача власного досвіду і розуміння отриманої інформації, розвиток організаторських та творчих навиків.

  6. Розпоряджається фінансами на курінному таборі: А) складе кошторис і правильно розрахує видатки; Б) складе звіт про використання коштів.
    Мета точки: практичне застосування знань здобутих під час вмілості, вміння правильно працювати з документацією, нести відповідальність за свої рішення та розрахунки.

  7. Залучить кошти для заходу станичного або міжкурінного рівня.
    Мета точки: розвиток вміння домовлятися та переконувати, вміння правильно розпоряджатися фінансовими ресурсами, розвиток організаторських здібностей, розуміння своїх можливостей та потенціалу, заохочення до подальшої діяльності.

Коментарі

  • відкриваючи думав, що вимоги вмілостей будуть заслабкі, але виглядає, що серйозний такий рівень вийшов – після здачі такої вмілості юнацтво багато навчиться і буде вміти…

  • Гарно!
    Значно ґрунтовніше від багатьох “традиційних” вмілостей!
    Чи є можливість десь вставити тезу про розуміння суті економічних “лохотронів”, пірамід чи “унікальнх шансів розбагатіти”?

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *