Фотографія автора

ЗМАГ «Пошук втраченої реліквії»

2 проба (7-8 років), Пізнай і полюби своє довкілля

Вік: 8 років (2 проба)

Мета (точки проби): 

Дотримуйся правил у грі.

Піди разом з роєм на прогулянку і заграй на ній в рухливі ігри.

Пам’ятай Новацький Закон і Новацьку Обіцянку.

Доведи, що знаєш і розумієш впоряд: Ліворуч! Праворуч! Збірка в лаві! Ходом руш!

Доведи, що знаєш і розумієш знаки свистком: Увага! Збірка! Небезпека!

 

Цей змаг я вигадала і провела після прикрого випадку, коли мої діти загубили на СВ ройовий прапорець. Змаг проводили замість перших сходин після літа, що дозволило не лише побавитись, а і повторити точки новацького закону і впоряд. 

Примітка

Поруч з нашою домівкою знаходиться Маріїнський парк, тож основна дія змагу розгорталась у парку і була пристосована до його умов і особливостей. Звичайно, було б чудово, якби на кожній точці було по окремому «провіднику», але оскільки змаг лінійний, його можна провести вдвох чи навіть одному виховнику, якщо заздалегідь підготувати усі точки.

Пункт програми Що робимо Тривалість Виряд
Відкриття
  1. Збірка в колі, перевірка присутності.
  2. Новацька ранкова молитва.
  3. Пісня новаків і новачок
  4. «Відкриємо наші сходини новацьким гаслом «Готуйсь!»
  5. Хвилинка сестрички (введення в легенду): Сестричка/братчик повідомляють, що коли вони прийшли до домівки, то знайшли під дверима «загадковий лист», де написано, що новаки втратили щось дуже цінне, а щоб знати, де шукати, потрібно бути уважними, кмітливими і ребус розгадати. 
  6. Розхід (після команди діти вдягаються, шикуємо їх у дворяд і вирушаємо до парку).
20 хв. «Загадковий лист» з ребусом (відповідь ПАРК), як наприклад:
Змаг правила Запитуємо у новаків, чи здогадуються вони, що то може бути за загадкова річ. Можливо, вони вже здогадались. У будь-якому випадку, говоримо, що якщо ми правильно розгадали ребус, то тут десь має бути підказка. Але, під час пошуку  підказки (цієї та інших) та виконання завдань, ми маємо дотримуватись наступних правил:

  1. Починаємо за свистком.
  2. Терен змагу (пояснюємо де саме він є). Ідеально, якщо його можна позначити стрічкою, якщо ні, як було в нашому випадку, то згідно правил змагу, не можна відходити/відбігати від виховника далі ніж на 20 м – показуємо скільки це місцевості).
  3. Хто знайшов підказку, має відразу підійти до виховника.
  4. Усі підказки потрібно зберігати до кінця змагу.
  5. Усі негайно мають підійти до виховника по команді «Збірка».
5 хв.
Перша точка У парку при вході десь не дуже приховано знаходиться листок паперу у якому загадка з виділеною у тексті літерою Р. Наприклад:

«У паРку завжди він стоїть, Але до себе не підпускає! Бо всіх водою обливає!» (ФОНТАН).

5 хв. Листок із загадкою, скотч
Друга точка На фонтані вказівка йти від лева, який стереже загадкове слово, до дерева, яке має V-стовбур і непідвладне блискавкам (стара липа). 5 хв. Листок із завданням, камінці. Загадкове слово на нашому фонтані було «Термена» – за прізвищем виробника, Олексія Термена))
Третя точка На липі є третя підказка – записка із загадкою про сову, з виділеною літерою Я. Після того, як успішно відгадали загадку, треба знайти на навколишніх деревах чи кущах сову.

«Вдень вона лЯгає спати
Бо всю ніч їй знов літати,
Ловить мишок, гризунів,
З нею їм вже не до снів!
(СОВА)

5 хв.  Скотч, листок із завданням
Четверта точка Тут розігруємо міні-ляльковий театр. Сова має в лапах є завдання: «дотримуючись четвертої точки новацького закону визначити провідника у грі і зіграти у квача».

Після того, як завдання виконано, сова «віддає» підказку.  

10 хв. Сова (іграшкова чи вирізана з картону), листок із завданням, листок з підказкою «питайте в Лесі-Поетеси».
П’ята точка Новаки мають знайти пам’ятник Лесі Українці. Навколо пам’ятника розкидано картки з іменами засновників Пласту, українських письменників і навіть вигаданих персонажів. Діти мають усі їх знайти і, за підказкою виховника, вибрати листочки з іменами саме засновників організації.

Коли засновників організації встановлено, звертаємо увагу на виділені в імені Олександра Тисовського літери «О» та «Д» і запитуємо, щоб вони могли означати. Плавно підводимо дітей до думки про піаніно.

5 хв. Картки з іменами «Петро Франко» «ОлексанДр Тисовський» «Іван Чмола», «Іван Франко», «Тарас Шевченко», «Наталя Забіла», «Дарт Вейдер» –  залежить лише від фантазії виховника.
Шоста точка Знаходимо в парку піаніно. На піаніно є завдання «зіграти не на піаніно», а в піанінО». Діти грають в піаніно. 10 хв. Листок з завданням, скотч
Сьома точка Розмірковуємо, яке ж то слово може вийти з літер, які були виділені в підказках. Новаки складають слово «Впоряд». І мають довести, що знають основні команди впоряду. 10 хв.
Восьма точка Тут має з’явитись персонаж (у нас це був продавець кави, який погодився підіграти), який питає, хто всі ці діти? Вони відповідають, що новаки. Таємничий персонаж каже, що має щось для них, але вони мають довести, що дійсно є новаками (5 точок Новацького Закону). Після того, як діти назвали 5 точок, їм повертають прапорець і просять на майбутнє його пильнувати, бо наступного разу прапорець може зникнути назавжди. 10 хв.
Закриття сходин Збірка в колі. 

Хвилинка братчика/сестрички.

«Закриємо наші сходини новацьким гаслом «Готуйсь!»

Пісня новаків і новачок.

Новацька вечірня молитва.

Розхід.

5 хв.

 

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *