Фотографія автора

01. Візьме участь в дискусії про Три Головні Обов’язки Пластуна, де подасть приклади застосування їх в особистому житті

УПЮ, Друга проба

Теоретичний матеріал, який допоможе юнацтву отримати необхідні знання для того, аби мати зарахованою цю точку

Три Головні обов’язки пластуна та пластунки:

  1. Бути вірним Богові та Україні
  2. Допомагати іншим
  3. Жити за пластовим Законом та слухатись пластового проводу

Пояснення першого обов’язку:

  • Пластун повинен дотримуватись моральних приписів та проявляти любов до ближнього: Вірність в Бога вимагає від нас не лише віри в Бога, але й ведення примірного морального особистого життя. Вірність Богові пластуни виявляють ділами, поводячись згідно з моральними правилами та проявляючи любов до ближнього. Вони відчувають обов’язок дбати про інших чи то в родині, в школі, гуртку; шанують все створене Богом: визнають гідність людини, дбають про добро інших створінь, піклуються про природу. Вони розвивають відчуття краси і дотримуються естетичних норм в своїй поведінці, мові, вигляді. Пластуни нікого не принижують.
  • Пластун повинен мати шану до будь-якого віровизнання: Кожен пластун/ пластунка шанує Бога згідно зі своїм віровизнанням і одночасно шанує право кожного на своє віровизнання.
  • Пластун повинен бути патріотом України: Бути вірними Україні означає вважати себе частиною української громади, патріотом держави.
  • Пластун повинен знати зв’язок пластової символіки з символікою України: Вірність Україні символізована у пластовому гербі, де пластова лілея нерозлучно переплетена з українським тризубом. Україна – ціла українська спільнота, поселена на прадідівській землі та поза її межами; це, зокрема, культура, мова, церква та інші матеріальні та духовні надбання, здобуті продовж століть існування українського народу.

 

Пояснення другого обов’язку:

  • Пластун повинен дотримуватись громадських обов’язків та творити добрі діла: Обов’язок допомагати іншим окреслює відношення пластуна до свого оточення, до людей і до природи. Це означає не лише виконувати громадські обов’язки, але і творити добрі вчинки з власної ініціативи.
  • Пластун повинен розуміти значення «доброго діла», та як практикувати його в щоденному житті: Добре діло має бути зразком гуманного характеру пластуна, його індивідуальних здібностей і тому повинно приносити задоволення. Пластовий обов’язок закликає не лише любити ближнього, а й допомагати йому. Пластун повинен бути корисним членом спільноти, у якій живе. Практичне застосування цього обов’язку є у ідеї щоденного доброго діла, про що символічно пригадує вузлик на пластових відзнаках. Не обов’язково, щоб це було велике діло, але треба, щоб воно виходило з доброї волі пластуна, щоб принесло комусь чи чомусь, людині, тварині чи рослині якусь користь і щоб для цього пластун приніс якусь жертву: час, зусилля чи річ.

 

Пояснення третього обов’язку:

  • Пластун повинен знати 14 точок Пластового закону та старатись дотримуватися їх: Пластун повинен жити за Пластовим законом. Обов’язок жити за пластовим законом – обов’язок супроти нас самих. Ми маємо не лише знати пластовий закон, але повинні свідомо прагнути до ідеалу, який окреслений у ньому.
  • Пластун повинен знати хто є пластовим проводом, для чого його слухатися, та дотримуватись його вказівок: Обов’язок слухатись пластового проводу показує, яке значення надає Пласт громадській дисципліні. Складаючи присягу з власної волі, юнак визнає силу законності, що панує у його громаді. Граючи у пластову гру, ми звикаємо до послуху законові та провідникові, до гри за правилами. І це визнання юнаки понесуть у життя, у свою державну спільноту.

Перевірка даної точки. Чому ця точка є важлива

1. Встанови рекорд

Завдання гри: скласти пластові обов’язки із його частинок на мінімальний час – хто зробить за найменший час – поставить рекорд в гуртку.

2. «Злови обов’язок»

Учасники гри стоять в колі.

Кидаючи м’яч, учасник має сказати перше слово з головних обов’язків, а наступний учасник має сказати наступне слово.

І так триває, поки учасники не розкажуть всі три головні обов’язки пластуна.

3. «Крісла обов’язків пластуна»:

На всі крісла в колі виховник приклеює певну кількість слів з головних обов’язків пластуна до відповідної кількості учасників гри. (15 юнаків – по одному слову на крісло; 8 учасників – по 2 слова на крісло)

Кожен учасник виймає з колоди карт одну карточку та запам’ятовує її.

Ведучий витягує по черзі карти і показує їх учасникам.

Всі учасники, чию масть показали – пересідають по колу в праву сторону, незалежно від того, чи там хтось сидить чи ні.

Сівши на крісло, завдання учасника – запам’ятати слово, яке приклеєне під  кріслом і викрикнути його одночасно із всіма учасниками.

Так, пройшовши все коло, учасники повинні запам’ятати на якому конкретно кріслі приклеєно те чи інше слово і скласти в своїй голові пластові обов’язки.

По завершенню гри, всі, хто хочуть здати пластові обов’язки, повинні розказувати їх, пересідаючи на ті крісла, де приклеєні слова.

4. Дискусія
Дискусія (лат. discussio – розгляд, дослідження) – це один із способів обміну думками; різновид суперечки, в межах якого розглядається, досліджується, обговорюється певна проблема з метою досягти вагомого її вирішення. Як правило, учасниками дискусії є дві або більше осіб, що володіють необхідними знаннями про питання, яке обговорюється. Важливим компонентом дискусії є аргументи..

Завдання виховника – пропонувати суперечливі ситуації до обговорення та слідкувати, щоб дискусія не перейшла в полеміку або не спричинила до конфлікту.

Пропозиції до дискуту:

–          Пластун повинен щонеділі відвідувати церкву

–          Пластун повинен слухати українську музику

–          Добрі діла важливо робити з власної ініціативи

–          Роблячи добре діло, треба завжди чекати на подяку

–          Пластовий закон не підлягає інтерпретації

–          Накази старшини не обговорюються

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

Оцінка *