Ціль
Перевірка пластових знань, ( Перша проба: Ґ: 2, 3, 6) , розвиток атмосфери дружби та співпраці у гуртку.
Опис та правила
Вікова група: молодше юнацтво (11-14рр. )
Кількість учасників – 10 осіб
Час проведення: бажано в теплу пору року, у світлий час дня.
Тривалість: 2 – 2,5 год.
Виряд учасників: – зручний одяг та взуття, можна також перекус.
Матеріали(виряд проводу):
У теренівці є 10 точок. Матеріали та кількість інструкторів подаємо на кожну точку окремо.
Т. ч. 1Інструктор +папірці з пляшками
Т. ч. 2 Лист:
“Морські леви, котики та вовченята! Зовсім скоро ви зробите свої перші кроки по хиткій палубі піратського життя, повного пригод та скарбів! Але для того, щоби стати справжньою командою, вам доведеться пройти багато випробувань.
Піднімайтеся цією крутою дорогою, а при схрещенні двох шляхів ви знайдете озеро. Повне піску, над яким височіє самотня вежа. Там вас зустріне славний морський вовк і вкаже дорогу до слави і пригод!”
Т. ч. 3 Інструктор + 5 шматків линви для піонірки.
Т. ч. 4. Інструктор.
Т. ч. 5 Інструктор + папір, олівці та фломастери + карта
Т. ч. 6. 3 чисті листки паперу, на яких написано по 1 слову: ложка, щогла, кармата. + ручки для писання + ключ (приз) + інструктор.
Т. ч. 7. Зображення лікарських рослин + 1 ключ + інструктор.
Т. ч. 8. 1 ключ + сірники + інструктор.
Т. ч. 9 Перець, сіль, цукор, огірок, шоколад, хліб. + інструктор з пластовою хустиною, щоб зав’язувати очі.
Т.ч. 10. Інстрруктор. + ключ.
Т. ч 10. Інструктор + 2 компаси + лисячий біг + призи.
Хід Теренівки
Т. ч. 1 (15 хв)Збірка кандидатів у пірати навпроти будинку вул. Личаківська, 70.
Провід теренівки ( морські вовки, які вербують матросів на піратську шхуну) ділять юних претендентів на 2 команди. У капелюсі – 10 папірців. На кожному – вид соку, який їм випаде попробувати на піратському бенкеті (яблучний або вишневий).
Отож, маємо 2 команди.
Першим стартує яблучний сік, через 5 хвилин – вишневий.
Т. ч. 2 (10 хв) Їх направляють на початок вул. Харківської, де команда знаходить оголошення:
“Морські леви, котики та вовченята! Зовсім скоро ви зробите свої перші кроки по хиткій палубі піратського життя, повного пригод та скарбів! Але для того, щоби стати справжньою командою, вам доведеться пройти багато випробувань.
Піднімайтеся цією крутою дорогою, а при схрещенні двох шляхів ви знайдете озеро. Повне піску, над яким височіє самотня вежа. Там вас зустріне славний морський вовк і вкаже дорогу до слави і пригод!”
Т.ч. 3 (10 хв)Дитячий майданчик на вул. Харківській (інструктор + 5 кусків линви )
Інструктор сидить на “слоні” над пісочницею (ага, самітня вежа над озером піску ;)).
Він пропонує команді, яка до нього приходить, довести, що вони можуть працювати юнгами на кораблі. Оскільки юнги повсякчас мають справу зі снастями, ім. доводиться знати багато вузлів. Тому команді треба показати знання 6 вузлів.
Оскільки морський вовк сидить високо і все бачить, він повідомляє команду, що капітан, який потребує моряків, зараз перебуває в кінці вулиці на розгалуженні стежок під табличкою “Парк Знесіння”)))))).
Т.ч. 4 (10 хв) У кінці вулиці на розгалуженні стежок під табличкою “Парк Знесіння” сидить інструктор
Команді, яка до нього приходить, він просить допомогти йому збудувати корабель. Для цього потрібно вибрати відповідне дерево, тож учасники команди мають вказати 2 берези, 1 клен, 3 дуби, 1 липу , 4 буки і акацію які ростуть поблизу.
Оскільки дерево “зібране”, капітан відправляє команду до майстра, який навчить їх “будувати човни”.
Т. ч. 5. (10 хв) На дорозі між церквою і горою кн. Лева сидить інструктор. У нього є папір, олівці і фломастери. Він пропонує команді намалювати проект корабля своєї мрії.
Коли все готово, він відправляє їх у плавання по скарб.
Вони отримують карту, де позначена схованка зі скарбом. Але скарб закритий на багато замків, а щоби дістати до них ключі, потрібно пройти всі точки, позначені на карті
Т.ч. 6 (15 хв) На майданчику під горою кн. Лева стоїть інструктор. Команда всліпу вибирає собі листок. На ньому одне зі слів: щогла, гармата, ложка. З ним потрібно скласти вірш. Хто справився – отримує від інструктора ключ.
Т. ч. 7. На горі (10 хв)сидить корабельний знахар. Пропонує розрізнити 5 лікарських рослин. Також вручає ключ за правильний розв’язок.
Т. ч. 8 (15 хв) дорогою до озера. Там інструктор. Умова така: ви потрапили на дикий острів. Вам потрібно розпалити вогонь із 3 сірників (ну, на крайній випадок просто запалити, якщо юнацтво не дуже досвідчене)). (На Знесінні можна палити вогонь, все законно)))) Тут учасники також отримують ключ.
Т. ч 9. (15 хв) ЗА наступним поворотом команді зустрічаються дикуни (ну раз уже дикий острів)))
Вони зав’язують очі капітанові команди і проводять з ним гру Кіма на смак.(перець, сіль, цукор, огірок, хліб, шоколад).
Потрібно попробувати усі ці складники по черзі, а потім по порядку розказати, що то було))
Т. ч. 10. (20 хв) Коло озера – змагання на співпрацю ( з інструктором). Учасники стають у коло, беруть кожен по паличці. Паличку необхідно встановити між вказівним пальцем лівої руки одного учасника і вказівним пальцем правої руки іншого. І так в цілому колі. Тепер з цими паличками необхідно присісти 10 разів. У якої команди кращий час – та й переможе. В результаті, всі отримають ще по 1 ключі.
З цим ключем потрібно підійти до інструктора, який сидить на дитячому майданчику коло озера. Він вказує команді на місце початку лисячого бігу, але лише після пред’явлення йому 4 ключів. Тоді команда проходять лисячий біг і на останній точці знаходить відзначки і яблучний або вишневий сік))).
Тим часом інструктори радяться і на основі здобутих балів визначають переможця. Йому дарують цукерки, якими треба поділитися із сусідньою командою.