Ціль
Навчити дитину мислити в екстремальних умовах. Навчити переконувати інших в своїй правоті. Виявити лідерські якості та провідницький хист
Терен
Кімната, ігровий стіл, галявина
Необхідні матеріали
- Папір
- Ручка
Опис та правила
Ви відпочиваєте на власній яхті в південній частині Тихого океану. В результаті пожежі більша частина яхти знищена і вона поступово занурюється у воду. Ваше місцезнаходження невідоме у зв’язку з поломкою навігаційних приладів, але ви знаходитесь на відстані біля 1500 км від найближчої землі.
В таблиці 1 наведено перелік 15 предметів, які збереглися від пошкодження після пожежі. В доповнення до цих речей зберігся надувний гумовий човен з веслами. Ви повинні ранжувати 15 перерахованих предметів у відповідності з їх значенням для виживання. Зазначте цифру 1 біля найважливішої речі, цифру 2 – біля другої за значенням і так далі до п’ятнадцятого, найменш важливого для Вас (див. Табл.1).
Після того як завершено рангування (7 хв.), групи (або команди) виконують загальне завдання (15 хв.), щоб прийти до єдиної думки щодо рангу кожної з 15 речей. Досягнути узгодження складно, тому не кожна оцінка буде отримувати повну підтримку всіх учасників. Група (команда) прагне кожну оцінку подати так, щоб всі учасники групи могли з нею погодитись хоча б частково. Після цього представник групи (КЕП команди) озвучує погоджене рангування і захищає його. Виникає групова дискусія. Після заслуховування версій усіх команд, керівник дискусії оголошує експертне рішення.
Рішення експертів
Основними предметами, необхідними людині, яка потрапила у корабельну аварію в океані, є речі, які привертають увагу та ті, що допомагають вижити до прибуття спасателів. Навігаційні засоби мають порівняно невелике значення: якщо навіть гумовий човен і в змозі досягнути землі, неможливо на ньому запасти достатньо харчів і води для життя на протязі тривалого часу. Таким чином, найважливішими є дзеркало та каністра з нафтогазовою сумішшю. Ці речі можуть бути використані для сигналізації повітряним та морським рятівникам. Іншими за значенням є такі речі, як 20-літрова ємність з водою та армійський харчовий запас (див.табл.2).
Таблиця 1
Групова дискусія для розробки рішення в екстремальній ситуації “Корабельна аварія”
№ п/п |
Предмет |
Індивідуальна |
Групова |
||
ком. А |
ком.Б |
ком.С |
|||
1 |
секстант | ||||
2 |
дзеркало для гоління | ||||
3 |
вода (20 л) | ||||
4 |
протимоскітна сітка | ||||
5 |
коробка з армійським харчовим запасом | ||||
6 |
карта Тихого океану | ||||
7 |
рятівна гумова подушка | ||||
8 |
каністра з нафтогазовою сумішшю | ||||
9 |
транзисторний радіоприймач | ||||
10 |
репеллент (для відлякування акул) | ||||
11 |
поліетіленова плівка (2 м2) | ||||
12 |
бутль рому | ||||
13 |
нейлоновий канат (5 м) | ||||
14 |
дві коробки шоколаду | ||||
15 |
риболовні приналежності |
Підведення підсумків.
Після оголошення експертної оцінки для кожної групи (команди) визначається близкість групової оцінки до експертної. Перемагає та команда, у якої найбільша кількість відповідей співпадає з еталонним рішенням.
Після цього керівник дискусіі бере слово для заключного висновку.
Таблиця 2
Еталонні рішення до ситуації “Корабельна аварія”
№ |
Предмет |
Ранг |
Призначення |
1 |
2 |
3 |
4 |
1. |
секстант |
15 |
без таблиць та хронометру відносно безкорисний |
2. |
дзеркало для гоління |
1 |
важливе для сигналізації повітряним та морським рятівникам |
3. |
вода (20 л) |
3 |
для задоволення спраги |
4. |
протимоскітна сітка |
14 |
в океані немає москітів |
5. |
коробка з армійським харчовим запасом |
4 |
забезпечує основу харчування |
6. |
карта Тихого океану |
13 |
непридатна без додаткових навігаційних приладів |
7. |
рятівна гумова подушка |
9 |
якщо будь-хто випаде з човна, може слугувати рятівним засобом |
8. |
каністра з нафтогазовою сумішшю |
2 |
важлива для сигналізації |
9. |
транзисторний радіоприймач |
12 |
має незначну цінність, оскільки немає передавача |
10. |
репеллент (для відлякування акул) |
10 |
призначення очевидне |
11. |
поліетіленова плівка (2 м2) |
5 |
використовується для збору дощової води |
12. |
бутль рому |
11 |
може бути використаний як антистатик |
13. |
нейлоновий канат (5 м) |
8 |
для закріплення спорядження |
14. |
дві коробки шоколаду |
6 |
резервний запас харчування |
15. |
риболовні приналежності |
7 |
оцінюється нижче ніж шоколад, оскільки немає впевненості, що ви зловите рибу. |