Ціль
Вдосконалення активного спілкування, вміння висловлюватися та слухати інших, аргументовано відстоювати свою думку, вміло знаходити компромісні рішення
Терен
Домівка, будь-яке приміщення кількох квадратних метрів.
Необхідні матеріали
- 200 г. комунікаційності
- 300 г. інтуїції
- 1 кг. спілкування
- багато співпраці
Опис та правила
Подаємо декілька підвидів гри комунікаційної:
“Автобус”
Двоє юнаків – у центрі кола. Виховник пояснює ситуацію: “Ви їдете в автобусі і раптом помічаєте в зустрічному людину, яку давно розшукуєте. Потрібно домовитися з нею про місце і час зустрічі. У вашому розпорядженні – одна хвилина, доки автобуси стоять біля світлофора”.Після невербального (без слів) спілкування, юнаки діляться інформацією про те, як вони порозумілися.
Обговорення:
- Чи легко було зрозуміти партнера?
- Чи легко передати інформацію без слів?
- Що допомогало, а що заважало зрозуміти партнера?
- Як вам вдалося порозумітися?
“Таємничий незнайомець”
Один з юнаків загадує з числа присутніх Таємного незнайомця. Інші ж, використовуючи підказки, повинні відгадати, хто ховається під іменем Таємного незнайомця. Наприклад, юнак, загадавши когось, дає першу підказку: “У нього сірі очі”. Якщо хтось здогадався – просто починає посміхатися. Тим часом, дається все більше і більше підказок про загадкового Незнайомця (чи має він домашніх тварин, про сім’ю, риси характеру і тощо) і так до тих пір, поки не з¢являться посмішки на обличчях всіх юнаків.Ця гра розвиває в юнаків спостережливість та уважність один до одного, а також почуття власної гідності.
Обговорення:
- Після якої підказки ви здогадались, хто був Таємничим незнайомцем?
- Чи важко було довго тримати свою відповідь у таємниці?
- Чи хотіли б ви побути в ролі Таємничого незнайомця?
“Великі пальці вгору, шепочимо всі разом”
Траплялося у вас, що всі юнаки одночасно вигукують відповідь на поставлене запитання? Ця гра допоможе вам навчити їх зосередженості і витримки.Ставте перед юнаками нескладні питання. Кожен, хто знає відповідь, повинен підняти руку (при цьому скласти її в кулак, а великий палець підняти догори). Коли побачите багато піднятих рук, починайте рахувати “Один, два, три..!”. На рахунок “три” юнаки всі разом повинні прошепотіти відповідь.Для вироблення ефективної співпраці між членами гуртка, можна задавати питання, відповідь на які юнаки знаходять по парах.
“Корабель серед скель”
Гра вчить юнаків під час спілкування опиратися на власну інтуїцію та довіряти своєму партнеру. Всі учасники гри, тримаючись за руки, стають в колі. Так утворюється Берег, всередині якого знаходиться небезпечне море зі скелями (їх роблять за допомогою кількох стільчиків). Один з юнаків грає роль Корабля, який із зав’язаними очима повинен дістатися “неушкодженим” до Гавані (цю роль виконує юнак, який стоїть в колі разом з усіма). Ще один гравець – це Капітан, який буде керувати за допомогою слів своїм Кораблем. Завдання виховника в цій нелегкій грі: створити помірної складності перешкоди (скелі). Взагалі, можна дозволити Кораблю і Капітану попередньо визначати, скільки “скель” вони хотіли б оминути.
Коли Корабель досягне кінцевої точки свого маршруту, Гавань радісно кричить: “Ти досяг своєї мети!”, і міцно його обіймає. За один раз “відправляти у плавання” можна не більше двох-трьох юнаків.
Обговорення:
- Чи почував ти себе безпечно зі своїм Капітаном?
- Що в наступний раз твоєму Капітану краще зробити інакше?
- Що було найважчим для тебе, як для Капітана?
- Як ти почувався, коли був Кораблем?