Ціль
Гру можна провести після гутірки про картографія для закріплення знань
Терен
Домівка або простір кількох квадратових кіло метрів, мусить мати багато природних схованок (гайків, хащів, ровів, ям)
Необхідні матеріали
- Папір
- Кольорові олівці
- Фломастери
- Картонки
Опис та правила
Подаємо декілька різновидів цієї гри
«Топографічний диктант»
Виховник читає певний уривок з оповідання, чи якийсь текст, де описується навколишня територія, юнацтво в той час відображає це умовними знаками на листку.
«Креслення знаків»
Юнацтво за 15 хв. повинне накреслити умовні знаки, які вони вивчили під час здачі вмілості «Картографія», і підписати їхні назви. Можна це зробити у вигляді змагання на найбільшу кількість накреслених знаків.
«Топографічне лото»
Для гри потрібно підготувати з картону картки розміром 8 на 16 см, де намальовані умовні знаки, також готуються картонні фішки з назвами знаків. Виховник «крутить барабан», витягує фішку і називає її, юнаки в свою чергу, викреслюють цей знак у себе на картонних картках. Хто перший із викреслених знаків склав лінію – той виграв. ( На зразок гри «Лото-Забава»)
“Складання схеми за описом»
Юнаки складають схему шкіцу за описами, які читає виховник. Наприклад: « Зранку ми вийшли з села Надіїв, і пішли по шосе на схід. Праворуч від нас проходила лінія електропередач, за нею тяглися суцільні зарослі чагарнику. Ліворуч були луки, де було озеро з багнистими берегами. Через деякий час нам зустрівся міст через річку, за якою простирався сосновий ліс».
«Найкращий маршрут»
Завдання однакове для всіх: юнацтво складає дводенний похід який проходить по рівній місцевості, і протяжність маршруту 40-50 км, середня швидкість руху 4 км/год.
Наприкінці заняття робиться розбір маршрутів, виявлення недоліків та помилок, проводиться вибір найоптимальнішого шляху. Оцінюється й «творчий підхід», тобто мальовничий опис місцевості. Після цього визначається переможець.
«Міні-шкіц»
Юнаки складають невеликий план-шкіц місцевості, де знаходиться. Місцем може стати навіть кімната у якій ви знаходитеся. Головне правильно розташувати предмети на шкіці і відрахувати відстані між ними.
«Мандрівка по карті»
Вказавши на карті місце старту, виховник задає напрямок руху (наприклад іти в напрямку 1 км на північ 2 км на захід 1 км на південь 2 км на схід). Починаючи роботу з картою в напрямку «старт — північ», виховник чітко називає всі орієнтири, які зустрічаються на шляху ліворуч, праворуч, у межах 100-200 м. Після закінчення читання своєї частини маршруту виховник передає естафету одному з юнаків. Після двох трьох допущених помилок естафету приймає наступний юнак. Мандрівка закінчується аналізом допущених помилок.
« Мовчки»
Юнаки мають пройти певний відрізок шляху мовчки, уважно дивлячись по боках, намагаючись усе побачити й запам’ятати, побачене умовними знаками.
Виграє найспостережливіший – той, хто запам’ятає та відобразить най більше подробиць.