Мета гутірки
Ознайомити юнацтво зі способом комунікації - семафором
План проведення
- Теоретичний матеріал. Способи запам'ятовування
- Практичні завдання, ігри
Основний матеріал
Семафор використовують на кораблях для обміну інформацією (повідомленнями).
Для пластунів – це ще один зі способів комунікації.
Часто замість азбуки Морзе застосовують семафор. А причини для цього такі:
• на мандрівках, таборах на недалеких, видимих на око віддалях, зручніше користуватись семафором, бо цс швидший спосіб передава-ня інформації, ніж морзстка;
• це стандартна система комунікації на морі;
• у природі — це найоптимальніший спосіб комунікації між собою на недалеких віддалях, якщо немає сучасних засобів зв’язку:
радіотелефонів, рацій, радіостанцій і т.п.
Передача депеші здійснюється прапорцями
Найкраще запам’ятовувати семафор за допаомогою абревіатур. У кожній є букви, пов’язані між собою.
А Б Ц Д Е Ф Ґ (задіяна лише одна рука)
КаПіТан ЧЙЖ (одна рука вверх, інша – рухається за год. стрілкою)
НРУ (дві руки піднімаються симетрично)
Л помилка (дві руки по діагоналі. якщо ліва зверху – “Л”, якщо права – помилка)
МИ Середня Школа (одна рука в сторону)
Галя Зоя
Окно Вікно
Ірина Христина
Я = йа
Ю = йу
Ї = йі
Є = йе
Кінець слова – одна рука догори.
Кінець речення (тексту) – дві руки навхрест.
Тире – вісімка (від голови до руки).
Пам’ятай!
• Всі абревіатури починаємо показувати з правого боку!!! (рухається здебільшого права рука)
• Буква «Л» – вгорі Ліва рука, помилка – права
• Окно і Вікно – вгорі!! (вікна ніколи не бувають знизу) під окном стоїть Галя, а під Вікном – Зоя. Ірина більша за Галю, а Христина більша за Зою.
• «Ь» у семафорі не існує.
Практичні завдання, ігри.
- Учасники діляться на пари (приблизно за знаннями), стають на відстані 40 кроків один від одного. Завдання – передати і прийняти певні слова або речення.
- Інструктор передає набір букв (наприклад: й о а р п д с л б о і н ґ ф е). Кожен особисто повинен розшифрувати ці букви і скласти з них якнайбільше слів.
- “Майже телефон майже поламаний” – учасники стають в ряд, один від одного на відстані 50 кроків. Інструктор передає слово семафором першому, той розшифровує і передає його наступному, і так до останнього. Таку ж гру можна грати передаючи різні слова (наприклад, наступний придумує слово на останню букву попереднього, і так далі.
Дякую. Гарно викладено. Підказки до запам’ятовування допомагають.