Фотографія автора

Сходини

Пластова тематика, Молодше юнацтво

  • 5
    2
  • 4
    0
  • 3
    0
  • 2
    0
  • 1
    0

Мета гутірки

Підготувати юнацтво до проведення сходин

План проведення

  • Що таке сходини?
  • Програма сходин. Деталі
  • Гра

Основний матеріал

Що таке сходини?

Робота в гуртку в першу чергу реалізується на гурткових сходинах. Сходини відбуваються раз на тиждень і тривають 1,5-2 години. Програма кожних сходин є надзвичайно насиченою, вона готується спочатку виховником, а далі – самим юнацтвом. Вони відіграють важливу роль в пластовій гуртковій системі. Сходини відрізняються від збірки тим, що мають визначену насичену (!) програму.

Програма сходин. Деталі.

Відкриття. Триває 5 хв. Відкриття сходин має завжди урочистий характер і мусить відбуватись гідно і з повагою. Це не лише формальність, але й виховний засіб, який призвичаює до дисципліни і почуття пластової спільноти.
Відкриття проводить гуртковий. Починається рівно з початком сходин (пластун точний). Гуртковий збирає гурток в лаві, сходини відкриваються пластовим гаслом «СКОБ». Писар зачитує наказ. Суддя має перевірити присутність. Може бути перевірка одностроїв, і т. д.

Гутірка. Триває 20 хв. Найскладніша точка програми сходин – гутірка. Слово це походить від «гуторити» і означає, що це має бути цікава й недовга розмова. Гутірка—це виміна думок у гурті на певну, окреслену тему, де провідник гутірки не є викладачем, а тільки веде гутірку в напрямі означеної мети і теми. Проводить гутірку одна людина, але усі присутні повинні брати активну участь та висловити свої думки, зауваження та запитання. На інформаційній гутірці бажано використовувати роздаткові матеріали чи малюнки і інші цікаві джерела інформації. Гутірку роблять цікавішими приклади з життя. Гутірка має бути цікавою і зрозумілою!
При допомозі гутірок:
— передаємо членам гуртка знання, думки, ідеї та емоції;
— захоплюємо гурток до дії;
— вироблення вмілості логічно думати й висловлювати свої думки та свої погляди;
— вироблення способу ефективної комунікації та культурно спілкуватися;
— вироблення вмілості аналізувати та відрізняти факти від фантазії;
Етапи розгортання гутірки:
— розповідь;
— бесіда /дискусія/ представлення;
— Завершення. Висновки.

Ігри. Тривають 10-15 хв. Крім того, що вся діяльність Пласту побудована, як Велика Гра з конкретною метою до виховання доброго громадянина і провідника, практикується форма гри при викладенні будь – чого, чим хочемо збагатити свої теоретичні знання і навички.
На кожних сходинах переводяться ігри. Ігри роблять пластову програму цікавою. Пластова гра має ціль і правила. Гру проводимо для розваги і задля користі. Під час гри пластуни виробляють швидкість, зручність або пам’ять, закріплюють знання або виробляють співпрацю в гурті. Елементом багатьох ігор є змагання, але є також кооперативні ігри без змагання.
Ігри треба вибирати залежно від місця, (погоди), кількості учасників, віку учасників, іноді теми сходин. Під час проведення потрібно добре пояснити правила, з’ясувати чи всім все зрозуміло. Потрібно не забувати про правила чесної гри.

Спів. Триває до 15 хв. Є досить важливим і цікавим елементом програми.
Які пісні вивчаємо ?
—пластові;
—релігійні—церковні;
—народні;
—композиторські;
—аматорські уклади й переклади чужих пісень.
Бажано вивчати пісні у супроводі муз. Інструмента (гітара, і т. д.). Найкраще, коли текст роздрукований чи розписаний кожному окремо. спочатку співає одна людина (відповідальний за точку) 1 куплет і приспів. Потім співають гуртком. Якщо музика складна, то можна вивчати всі частини окремо. Для закріплення, співають ще, як мінімум 3 рази.

Організаційні питання. Триває близько 10 хв. На сходинах полагоджуються різні справи. Гуртковий або гурткова звітує з Ради Гурткових. Скарбник збирає внески; хронікар інформує або пригадує про хроніку; господар просить порад щодо закупу приладдя до майстрування. Членам гуртка пригадується, що вони мають на другі сходини принести чи приготувати. Можна обговорити акції які відбулись, чи будуть відбуватися. І все інше, що потрібно.

Інструктаж\здача проб і вмілостей. Триває 20 хв. Цей час може виділятися для здачі проб та вмілостей, а також для інструктажу з якоїсь вмілості. Теоретичні знання, які будуть застосовані практично на пластових таборах, мандрівках. Інструктаж повинна проводити кваліфікована особа, як є фахівцем у даній ділянці. Інструктор самостійно повинен подбати про форми передачі знань юнакам/ юначкам ( це не виключає цікаві ігри на засвоєння знань).

Майстерка. Триває 20 хв. Можна виконувати різноманітні роботи. Виготовлення відкриток до якогось свята, або виробів з бісеру, і т. д. Це добрий спосіб зробити програму сходин цікавою і різноманітною. Має бути цікаво і легко для всіх.
Планування. Триває 5-10 хв. Планується програма наступних сходин, чи мандрівки. Також можна планувати план діяльності гуртка на наступний термін. Якщо планується програма сходин, то потрібно вирішити, коли і де вони будуть проводитись, що буде проводитись, і закріпити відповідального за кожну точку.

Закриття. Триває 5 хв. Гурткова збирає гурток, закриває сходини пластовим гаслом СКОБ.

Ігри, які можна використати з цією гутіркою

Грається гра як «Листи». Всі стають в коло і одна людина – в колі. Кожен має свою назву міста (сам придумує). Перед грою кожен каже назву міста, а інші запамятовують. Людина в колі (з закритими очима) говорить: «Гості на сходини йдуть з *назва міста* до *назва міста*». В той час два названі гравці мають помінятися місцями (не виходячи за межі кола) так, щоб їх не зловила людина-яка-в-колі. Якщо ця людина зловить кого-небудь, то жертва стає їй на зміну.

Відгуки

  1. Це просто ідеально, дуже дякую ♥️

  2. Дуже корисна стаття. Дякую.

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

Оцінка *