Мета гутірки
Навчити юнацтво та навчитись з юнацтвом бути відповідальними споживачами. Проаналізувати “теперішню проблему” екології та здобути вмілість “Еколог 1/2/3”. Примітка для виховника/виховниці - переглянь сходини 3 і вибери, яку майстерку ви будете робити. Якщо в основі цієї майстерки є який вид сміття (папір, палички від морозива, фантики - то попередь експедиторів, щоб вони у кожній подорожі шукали і збирали саме той вид відходів. І впиши його у виряд на останню подорож (сходини) у цьому блоці.
План проведення
- Відкриття (15 хв)
- Легенда сходин (5 хв)
- Гутірка (20 хв)
- Гра "Сортування" (10 хв)
- Квест (20 хв)
- Майстерка (15 хв)
- Закриття (10 хв)
Основний матеріал
Загальна легенда блоку (програма розрахована для 3 сходин):
“Сьогодні ти (виховник/виховнице) отримав/отримала особливого листа зі спецзавданням – дослідити три континенти за 3 тижні і навчитись екологічно та відповідально купувати/споживати/використовувати та утилізовувати можливі ресурси, продукти, матеріали. Знайомство з професійною командою дослідників/дослідниць відбудеться вже зовсім скоро на тому самому місці у той самий час (на домівці у часі сходин).
Мета сходин – ознайомитись з проблемами забруднення навколишнього середовища та шляхами їх уникнення; дізнатись про організації та ініціативи, котрі пропагують еко.Точкування – за кожну перемогу у грі та квесті усі члени команди-переможця отримують + (його потрібно написати маркером на звороті перепустки експедитора/експедиторки)
Легенда:
Доброго дня, мене звати _________ (піп виховника/виховниці). На днях я отримав/ отримала особливого листа зі спецзавданням – дослідити три континенти за 3 тижні і навчитись екологічно та відповідально купувати/ споживати/ використовувати та утилізовувати можливі ресурси, продукти, матеріали.
Я дуже радий/ рада з вами співпрацювати. Мені рекомендували вас, як найкращих дослідників. Найближчі _______ (вказати період, у якому будуть проводитись блок еко-сходин) ми з вами проведемо у міжконтинентальній подорожі для дослідження екологічних альтернатив.
Прошу взяти ваші перепустки, їх не забувати і не губити! Саме ці перепустки дають можливість на пересування нашої команди усіма локаціями, які ми відвідаємо.
(Видати кожному юнаку/кожній юначці роздруковану перепустку)
Прошу вписати туди ваші Піп.
(юнаки/юначки вписують свої дані у перепустку)
Перш, ніж почати подорож, нам потрібно трішки підготуватись. Для цього нам знадобиться інтернет та телефони.
https://docs.google.com/presentation/d/1NcKoLIIpHTsqJq1BRAKC9biP4opd5YxEjIqxPeobXi8/edit#slide=id.p
(юнацтво сканує з телефона виховника/виховниці qr-код на презентацію, виховник/виховниця коментує слайди)
Протягом гутірки робити паузи і давати можливість юнацтву говорити те, що вони вже знають. Деякі елементи зі слайдів можуть читати самі юнаки/юначки
коментарі:
https://docs.google.com/document/d/1VfMV65-End6Ar38J64je9l8nYs9TsCYzqHGq-RR4DKw/edit?usp=sharing
Поки ми готувались, наш літак вже приземлився і перша зупинка у Північні Америці.
Для кращого розуміння ситуації на цьому континенті, нам потрібно розібратись з місцевими відходами.
Виряд на сходини:
– для виховника/виховниці
1. заготовки для гри “сортування” – 5 контейнерів/коробок або 5 листів А4 різних кольорів (папір, пластик, органіка, “інше” (скло, батарейки, лампочки, алюмінієві бляшанки), відходи, що не переробляються)
2. телефон+інтернет
3. матеріали для майстерки – клей+ газета+ шнурочок/стрічка
4. перепустки для учасників/учасниць експедиції + дирокол + шнурочки/стрічки
5. однострій/пластова хустка або якийсь тематичний дрес-код дослідника (типу бінокль/лупа/панамка/… + пластова хустка)
6. взяти 6 видів органічного сміття та батарейок (щоб роздати на гру “Сортування”, бо юнацтво такого не візьме)
– для юнака/юначки
1. телефон+інтернет
2. 3-5 видів різного сміття
3. однострій/пластова хустка або якийсь тематичний дрес-код дослідника (типу бінокль/лупа/панамка/… + пластова хустка)
4. скачана програмка для сканування QR-кодів
5. матеріали для майстерки – клей+ газета+ стрічка/шнурочок
Ігри, які можна використати з цією гутіркою
Гра “Сортування”
Поділити гурток на команди по 2-3 людини. Кожен з них приніс якесь сміття з собою +додай їх своє сміття (органіку та батарейки/…). На кожну команду роздай “контейнери для сортування” (набір листків А4, де написані категорії для сортування сміття)
Завдання - правильно розсортувати сміття, відповідно до категорій написаних на листках. + пояснити, чому саме так розсортувала. Команда, яка впорається найшвидше - має +2 бали. За кожне правильно розсортоване сміття - 1 бал.
На виконання завдання - 2 хв + на пояснення 1 хв на команду.
Майстерки, які можна використати з цією гутіркою
УРА! Ми гарно попрацювали, а тепер час відпочити і залишити гарний слід на цьому континенті. Саме для цього ми взяли газети.
Далі на вибір виготовляєте подарункові пакети або сміттєві пакети з газети.
фото з покроковою інструкцією можна скинути в чат гуртка. Після цього - закриття сходин.
При виготовлені великої кількості покарункових пакетів, їх можна передати у пластову крамничку для продажу в них продукції (замість поліетиленових). Ціна - 1-2 грн за пакетик. Зароблені гроші можна використати на потреби гуртка.
Додаткові матеріали
- Скачати і роздрукувати перепустки на цупкому папері (200-250 гр) для учасників /учасниць експедиції (на А4 листку 4 перепустки А6 формату) для юнаків https://drive.google.com/open?id=10owSktFwhoXTDyRl23_yKgrOnEA5wDbC для юначок https://drive.google.com/open?id=1QbelHKtmRZG91cTokOVrYWAN16LGHhva
- Роздрукувати заготовки для гри “сортування” для роздруку 1 екземпляр (по 5 листків) на 2-3 юнаків/юначок https://drive.google.com/open?id=1rzPOZvx3JetCZlKOIHlQMrICW98hTGqZ
- Переглянути презентації та матеріали для гутірки, щоб могти їх коментувати
- Роздрукувати QR-коди для квесту (2 листки по 1 екземпляру) https://drive.google.com/open?id=1kodtmEt0udx-scDrY5xAuNzmECqAXCQU