Мета гутірки
Навчити юнацтво позитивно мислити
План проведення
- Розповісти Притчі
- Ігри
Основний матеріал
Притчі:
Притча «Дзеркало»:
Якось володар покликав до себе одного зі своїх васалів, котрий славився у своєму князівстві крутійством і хитрістю. Підлеглі йому люди жили у постійному страху. Коли він прибув на вимогу володаря, той віддав йому наказ: «Хочу, аби ти вирушив у світ і знайшов чоловіка, який був би цілковито добрий». – «Так, пане», – відповів васал і слухняно розпочав пошуки.Васал зустрічався і розмовляв з багатьма людьми. Після тривалих пошуків повернувся і сказав своєму володареві: «Пане, я учинив так, як ти звелів, але маю зараз переконання, що у світі немає жодної доброї людини. Є лише повно злостивців та себелюбців, але немає такого місця, де б жили ті, котрих ти шукаєш».
Володар відіслав його і попросив покликати іншого васала, що був відомий своєю щедрістю і добротою, а піддані його дуже любили. Господар сказав йому: «Друже, я хотів би, щоб ти вирушив у дорогу і знайшов для мене хоча б одну людину, яка була б уособленням зла».
Цей васал так само слухняно подався у мандри. Він зустрів багато осіб, розмовляв із ними. Коли спливло трохи часу, васал повернувся до володаря і мовив йому: «Пане, мені не вдалося виконати твого наказу. Є люди необачні, є розбещені, є такі, що поводяться немов сліпці, але жоден з них не є цілковитим уособленням зла. У кожного криється у серці добро, хоча вони й роблять багато помилок».
Отож, сьогодні ми говоримо про спосіб нашого мислення та про ставлення до інших людей. Позитивне мислення дуже важливе і корисне для будь-якої людини. Адже думка матеріальна. І чим світліші наші думки, тим прекрасніший світ навколо нас. Саме в пластовому Законі маємо точку, яка охоплює розпочату нами тему розмови, і ця точка звучить так: «Пластун завжди доброї гадки». Під цими словами розуміємо, що пластун є оптиміст, що він позитивно сприймає навколишній світ і людей в ньому. В будь-якій події він намагається побачити хороші сторони. Скажіть, хто з героїв почутої притчі «завжди доброї гадки»? Давайте і ми намагатимемося бути подібними до нього, адже це зовсім не важко. Від позитивних думок чистіше стає на душі, а люди тягнуться до нас, бо відчувають тепло. Адже справді, як говорить герой нашої притчі, немає повністю недобрих людей. Люди мають окремі недоліки, вони не є ідеальними, але в кожній людині заховане добро. Тому вчімося його бачити. І це спонукатиме людину ставати кращою, добрішою і також думати позитивно про інших.
Ще одна хороша притча:
Під вечір один селянин сів на порозі своєї скромної хатини, аби насолодитися вечірньою прохолодою. Попри його хату звивалася дорога, яка провадила до села. Чоловік, що переходив по ній, помітив селянина і подумав: «Ця людина – взірець лінюха. Нічого не робить, тільки сидить цілими днями на порозі…»
Трохи згодом переходила дорогу інша особа і подумала: «Це якийсь джиґун. Сидить цілий день і пасе очима жінок, що тут ходять. Напевне, чіпляється до них і занапащає…»
Нарешті ішов до села якийсь мандрівник і подумав: «Мабуть, це працьовитий чоловік. Трудився увесь день, а тепер присів собі відпочити.»
Справді, майже нічого не можемо сказати про селянина, що сидів на порозі своєї хатини. Натомість про трьох перехожих, що ішли до села, знаємо: перший – це ледар, другий – особа підозріла, а третій – чоловік працьовитий.
Усе, що говориш, свідчить про тебе; особливо коли твої слова стосуються інших.
Ігри, які можна використати з цією гутіркою
Гра «Сонечко»:
Кожен член гуртка на окремому аркуші білого паперу кольоровими олівцями малює сонце. Допомагаючи один одному, чіпляємо наші «сонечка» собі ж на спину. Тепер на промінцях сонця пишемо один одному все хороше, що думаємо про цю людину. Бажано, щоб всі промінчики були заповнені;
Вправа «У пошуках позитиву»:
Виховник подає юнакам список сумних, нещасливих чи прикрих подій/проблем (кожну подію/проблему по черзі). Завдання гуртка – до кожної події/проблеми придумати якесь позитивне вирішення, продовження чи наслідок (якомога більше), за принципом «не буває так зле, щоб не вийшло на добре».
Наприклад: в тебе поламався комп’ютер і необхідну до заміни деталь ти зможеш отримати лише через тиждень, а через два дні тобі необхідно здати важливий реферат. І взагалі, без комп’ютера та Інтернету ти не можеш жити. Можливий позитивний розвиток подій: для написання реферату ти користуєшся послугами бібліотеки. Пишеш і здаєш його вчасно, отримуєш хорошу оцінку. В бібліотеці ти знайомишся з ровесниками, з якими тобі цікаво спілкуватися реально, а не лише віртуально. І вечорами, у вільний від навчання час, ти не просиджуєш перед комп’ютером за черговою іграшкою, а йдеш на прогулянку в парк, дізнаєшся, що в твоєму місті діє музей сучасного мистецтва, відвідуєш з друзями цікавий концерт, а на вихідних їдеш з сім`єю в мандрівку. Через тиждень твій комп’ютер справний, але ти вже знаєш, що твоє життя значно ширше, цікавіше і різноманітніше, ніж екран монітора.