Має світогляд пластуна — дає добрий приклад
Виховник має засвоєні пластові принципи і вартості і виявляє їх в дії.
Має знання
- Виховник знає і розуміє пластові принципи і вартості.
- Виховник знає і розуміє систему самовиховання.
- Виховник знає психологічний розвиток молоді і розуміє її.
- Виховник знає структури, засоби, процеси і програму в Пласті та напрямні краю.
- Виховник має знання безпеки у зайняттях молоді.
Має вміння
- Виховник вміє передавати вартості і знання.
- Виховник вміє творити обставини для самовиховання.
- Виховник вміє співпрацювати з людьми, а головно з молоддю.
- Виховник вміє зорганізувати і перевести дію з групою.
- Виховник вміє відіграти провідну ролю.
- Виховник вміє передати ентузіязм.
Має відповідальність
- Виховник відповідає за виховний процес молоді під його опікою — щоб цей процес був згідний з пластовими принципами і вартостями і базований на системі самовиховання.
- Виховник відповідає за безпеку молоді під його опікою.
Має право вета (вживає у рідких випадках)
- Якщо безпека загрожена.
- Якщо дія проти пластових принципів чи вартостей.
- Якщо дія не корисна з інших причин, так довго як принцип самовиховання задержаний. (Вето вживається тоді, якщо інші підходи не були успішні.)
ПЛАСТОВИЙ ВИХОВНИК
Знання і зрозуміння потреб/почувань кожної людини є засадничим для успішних і добрих взаємовідносин між людьми, а головно для тих, що бажають впливати на других і нахилити їх на свій спосіб думання. Людина має багато бажань для самовдоволення, але мабуть найважливіше це бажання бути „важливим” тобто мати признання за свої вчинки.
У нашому відношенню до других, ми мусимо пам’ятати про це „ЕҐО” і його вразливість на неґативні стимули. Тому, щоб бути успішним у виховній праці (тобто мати позитивний вплив на своїх вихованків) треба пам’ятати три засади:
- Не критикувати, не засуджувати, не нарікати, а знаходити позитиви.
- Знаходити нагоди дати похвалу чи признання за добре виконані діла.
- Не накидати своєї волі, свого „хочу”, а давати нагоду знаходити можливості щоб вихованки самі хотіли.
У праці з юнацтвом, ті ж самі принципи взаємодії є актуальні, але в додатку виховник повинен ознайомитись з прикметами доростків для кращого розуміння їхньої поведінки, щоб вміти відповідно реаґувати.
Є три катеґорії прикмет доростків з яких випливають їхні потреби і до яких виховник мусить пристосувати свої виховні вміння. Ці катеґорії є:
- Фізичні
- Соціяльні/емоційні
- Інтелектуальні
Мабуть, у виховній праці, емоційні прикмети і їхні потреби є найбільше скомпліковані процеси і вимагають від виховника окрім знання великого такту і виховного вміння. Отже пластовий виховник має відповідальність за виховний процес молоді згідно з пластовими принципами і вартостями. Процес прийнятий в Пласті є процес самовиховання. Для того пластовий виховник мусить перейти всі процеси пластових вишколів і життєвої практики та сам своїм особистим життям давати добрий приклад тих вартостей, які він старається передати. „Твоє Я так голосно кричить, що я не чую, що ти говориш.
Споріднення виховника з іншими частинами
Виховник не виховує юнацтво сам!
- Зустрічається з іншими виховниками в тому самому курені або в „Кадрі Виховників” (КВ).
- Через Зв’язкового, виховник отримує інформації та доступ до КПС, Станичної Старшини та інших станиць.
- Виховник має відповідальність стрічатися, привітати та поінформувати батьків свого гуртка; разом знайти з поміж батьків опікуна гуртка.
Опікун:
• помагає передавати інформації батькам.
• передає питання, застереження і інші інформації від батьків виховникові.
• Помагає з організацією прогульок та інших зайнять. - Виховна праця є більше ніж двоє чи четверо гурткових сходин на місяць.• Являється не тільки на гурткових сходинах, а також на курінних сходинах.
• Підтримує Зв’язкового
• Стрічатися поза „офіційними” чи призначеними годинами пластових сходин. Не стосується, не тільки на КВ, але з іншими виховниками, щоби була виміна думок.
• Прогульки і інші станичні зайняття. - „Ланка Інструкторів” – список ст. пл. і сен., які погодилися взяти на себе одноразові проєкти чи прогульки.
- Часами співпраця з новацтвом; можете стратити юнацтво до ніг через новацьку виховну працю.Ваша відповідальність – дати і дістати інформації
• Приготовити плян праці і передати копію Зв’язковому
• Присутність
• Станичні прогульки і свята.
СИЛЬВЕТКА ПЛАСТОВОГО ВИХОВНИКА
„Твоє „Я” так голосно кричить, що я не чую, що Ти говориш.,.”
Пластовим виховником є той, хто:
- – любить молодь
- – має охоту і відчуває внутрішню потребу для неї працювати.
Рушійною силою у нього є ілеалізмі віра у:
- – молодь
- – Пласт і його виховну систему
- – силу моральних засад
- – вищість духових вартостей над матеріяльними.
Дорога до успіху – лежить у його провідницьких вмілостях:
- – уміє цінити особисту гідність
- – має завзяття, ентузіязм
- – є послідовний, консеквентний
- – має організаційні здібності
- – має життєвий досвід
- – є охочим постійно працювати над собою
- – має знання пластових метод і засобів і зміє їх примінити в пластовій програмі
- – служить добрим прикладом
- – любить пригоди, рух, змаг
- – є бадьорий і веселої вдачі
- – не попадає в зневіру.
Джерело: www.plastscouting.org