Фотографія автора

Сходини “Екологія та еко-пластування” ч.3

Еко, Старше юнацтво

Мета гутірки

Еко-закупівлі та еко-пластування. Перевикористання.

План проведення

  • Відкриття (15 хв)
  • Легенда сходин (5 хв)
  • Майстерка + розмова про еко-пластування (45 хв)
  • Закриття (10 хв)

Основний матеріал

Завдання виховника/виховниці до сходин:
1. Надіслати лист експедиторам (у гуртковий чат):
“Привіт, експедитори! 

Ми багато навчились у нашій подорожі, і вже зовсім скоро наша остання зупинка – Африка. Добираємось самостійно автостопом. Зустрічаємось __________ (дата)  біля найвищого баобаба (адреса вашої домівки) о ______ год.

на сходинах:
Доброго дня, дослідники! 

Це наша остання зупинка не. Ми дуже багато дізнатись з попередніх подорожей і саме тут буде наше фінальне дослідження. Чи може людина ЗОВСІМ не продукувати сміття? – ось головне питання нашої подорожі у Африці.

Саме переробляючи різні застарілі речі, ми можемо дарувати їм зовсім несподіване нове життя. Давайте разом дослідимо це питання та подумаємо, як ми можемо застерігти себе від сміттєвих залишків, живучи, як деякі племена у Африці.
Для нашого експерименту нам знадобиться (перераховуємо матеріали і проводимо майстерку)

З собою мати:
1. телефон+інтернет
2. перепустка дослідника/дослідниці
3. однострій/пластова хустка або якийсь тематичний дрес-код дослідника (типу бінокль/лупа/панамка/… + пластова хустка)
4. матеріали для експерименту (майстерка- вибрати яку і вписати відповідні матеріали)
п.с. не забудьте воду та панамки”
Попередньо :
2. Роздрукувати зображення баобаба (бажано велике), або намалювати його вручну
https://drive.google.com/open?id=1ZKSBHraz7tHsEmCiWz8c71ca9uvZ14H4
3.  роздрукувати матеріали для розмови про еко-пластування
-для друку з фоном на А3 форматі https://drive.google.com/open?id=1zqPYJPNjlVWX4EJb3rcKT3bdZ7_cbwiS
– якщо фон малюєш самостійно, друк на А4 форматі
https://drive.google.com/open?id=1rT18LP07LfRCOQM-L0IhVFJfgerC5JOw
– роздрукувати посвідки
для хлопців – https://drive.google.com/open?id=1a2fn5fWgWT7YgUjpyLa4NQ9b6ousDx4B
для дівчат – https://drive.google.com/open?id=1jc8qAWPTXI-WXo7Lv_LswsTIYiwf8XRz

хід розмови:
Зараз ми з вами створимо макет безпечного екологічного відпочинку та життя в природі. На великому фоні лісу (роздрукувати або намалювати) будемо клеїти і домальовувати елементи, які використовують пластуни у таборі. В ході розмови ми визначимо, що варто і що не варто використовувати, а що можна замінити на більше екологічне.

намалювати на крафті, або роздрукувати зображення (десь а3 формат)

-для друку з фоном на А3 форматі https://drive.google.com/open?id=1zqPYJPNjlVWX4EJb3rcKT3bdZ7_cbwiS
– якщо фон малюєш самостійно, друк на А4 форматі
https://drive.google.com/open?id=1rT18LP07LfRCOQM-L0IhVFJfgerC5JOw

роздати вирізані роздруківки з елементами речей, які ми використовуємо на табору.
юнак/юначка обирають 1-2 штучки і по черзі розміщують їх там, де вони повинні бути, або ж кажуть, що їх використовувати не варто і чому.
по кожному елементу варто проговорити
список елементів (відповідно до картинок + додаткові)

1. намет – екологічний і безпечний спосіб проживання в природі.

найчастіше ламаються замки і дуги – важливо обережно користуватись і акуратно закривати/відкривати намет, щоб уникнути відходів. У разі поламки – звернутись до магазину, де купувався намет – вони зазвичай мають варіант заміни деталей або ремонту, або ж можливо гарантійний термін ще не вийшов)

2. вогонь (для приготування їжі чи ватри) – є плюси і мінуси. Плюс – це зручно і практично. Мінуси – при спаленні дрів виділяється чадний газ і нагрівається повітря, що є однією з причин глобального потепління.
Що ми можемо робити? не палити вогонь, коли він не є потрібен, слідкувати за безпекою біля вогню, не спалювати сміття на вогні (в чергу дим шкодить тим, хто спалює сміття).

3. наплечник – багаторазовий/багаторічний девайс для пакування речей. Важливо стежити за справністю усіх деталей і замінювати їх у разі необхідності, щоб не створювати зайвих відходів.
При пакуванні наплечника варто використовувати багаторазові мішечки та пакети.

4. всякі різні дрібнички – при купівлі речей потрібно звертати увагу на матеріал, з якого він виготовлений та на матеріал, в який він запакований. і оберати те, що нейменше шкодить або переробляється. Варто уникати ненадійних девших речей, які з часом вийдуть з ладу (це не екологічно). При купівлі ліхтарика і тп варто обирати той, що заряджається від акумулятора.

5. не використовувати одноразовий посуд та пляшки. Лише багаторазова тара відповідного матеріалу.


  1.    
    спосіб добирання на відпочинок/табір – варто використовувати громадський транспорт – краще електрички чи рейсові автобуси. За можливості – добиратись велосипедом)


    7. активний відпочинок, що відриває від смартфонів і гаджетів – це теж плюс.


    8. особиста гігієна
    при виборі засобів особистої гігієни варто звернути увагу на безліч нових еко-брендів
    далі за презентацією

    9. закупівля харчів
    при закупівлі продуктів треба йти зі своєю тарою, обирати продукти на вагу або ж в паперовій упаковці. Звертати увагу на маркування пластикової упаковки і уникати її.
    М’ясо, творог і тп можна купувати у контейнери чи zip пакети

 

  1. Кухня – органічні відходи викидаємо у ями для відпрадків. Все решта стараємось відсортувати – скло, бляшанки, пластик, папір (зберігаємо або в сухому вигляді, або розмочуємо і додаємо у яму для відпадків), упаклвки, які шуршать. Все сортуємо чистим та сушим.
  2. Туалет. Паперові підходи (серветки та туалетний папір) викидаємо у яму. Всі інші засоби гігієни та вологі серветки викидаємо у сміттєвий пакет
  3. Вологі серветки – стараємось митись у воді і не використовувати вологі серветки.
  4. Уникаємо поліетилен та одноразові упаковки. 
  5. Миття посуду. Варто використовувати органічні губки – люфи і органічне мило або ж замочені мильні горіхи. Зливання мильних відходів у ґрутни чи води не буде шкодити.
  6. Миття себе. Використання органічних шампунів, мила та кондиціонеру та інших засобів.
    І ПРО ГІГІЄНУ
    для хлопців – https://docs.google.com/presentation/d/11DXn98vhQmEMNrlxSvia1T26A1DRoqpvo_QJJnpcy68/edit
    для дівчат – https://docs.google.com/presentation/d/1ogs_kL5mgkEpB1kFWlYwH2maOjTNNJdhR0E-PgfRMuk/edit#slide=id.p
    юнацтво сканує кю ар код у виховника/виховниці)

    І наостанок нашої подорожі, поки ми летимо з Африки прямим рейсом до Львова. Давайте підсумуємо усі наші напрацювання.
    підсумок-опитник
    https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIpQLSegebK-SFVYwfei6qKFQZBwYgbMsOnq1243WfxSUKYciMgSMA/viewform

усім, хто набрав 11 балів і більше – зараховується вмілість Еколог 1
+ додаткове завдання на потім – посадити дерево)
Підсумок опитника і зарахування вмілості.

Урочисте закриття сходин та експедиції.

Майстерки, які можна використати з цією гутіркою

вибрати ту майстерку, на яку не доведеться купувати матеріали, або ж треба буде докупити мінімум матеріалів
https://docs.google.com/document/d/1O7AGj0VdoHdKaJfAFOJpLFIN32_TcXrOBVWPx3KVzMw/edit?usp=sharing

в момент, коли щось сохне або чекаємо на наступний процес, або якщо вже все зробили - говоримо про еко-пласування (для цього треба намалювати гори і галявину або ж наклеїти плакат з роздруківкою/зображенням, щоб усім його було видно. А ще краще, просто поставити його на стіл, щоб не використовувати скотч/клей.

Додаткові матеріали

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

Оцінка *