Фотографія автора

Домашні обов’язки та відповідальність у їх виконанні

УПН, Орля

Теоретичний матеріал, який допоможе юнацтву отримати необхідні знання для того, аби мати зарахованою цю точку

Тема: Домашні обов’язки та відповідальність у їх виконанні
Мета: Т. 6 з пункту “Відповідальність” проби першої: “Розкажи про свої домашні
обов’язки та як ти їх виконуєш”. Розказати дітям про те, чому вони мають виконувати
свої хатні обов’язки. Пояснити, що кожен прагне, щоб у родині був мир та злагода, а для
цього кожен член сім’ї повинен усвідомлювати та виконувати свої обов’язки перед
іншими.
Вік: – 7 років
Виряд:
1) Для майстерки: пластикові стаканчики, квасоля, земля, вода, захисна скатертина на
стіл, двосторонній скотч, наклейки, стрічки.
2) Для розповіді: картинки, що ілюструють хатні обов’язки, які може виконувати дитина і
які можна виконувати тільки під наглядом дорослих.
3) Для гри: капелюк, або мішечок, згорнуті папірчики з надписами хатніх справ (поливати
квіти, підмітати, пилососити, мити посуд, витирати пил, вигулювати домашнього
улюбленця, допомагати готувати їжу, робити домашнє завдання, застеляти ліжко,
складати одяг, виносити сміття).
4) Роздруківки з текстом пісні.
Час сходин: 1 год 35 хв

Хід сходин:

Відкриття (10 хв):

Виховник: Збірка в колі! Спочинь! До молитви! Новацька ранкова молитва
Діти: співають молитву
Виховник: По молитві! Струнко! Пісня новаків та новачок!
Діти: співають пісню
Виховник: Відкриємо наші сходини новацьким гаслом «Готуйсь!»!
Діти: Готуйсь!
Виховник: Розхід!

Розмова з дітками і розповідь (20 хв):

(Оповідання Василя Сухомлинського “Навіть квіти з сорому почервоніли”)
Виховник з дітьми сідають в коло й виховник запитує в діток, які хатні
обов’язки вони мають і як вони їх виконують. Потім показує дітям
картинки з хатніми обов’язками і діти мають сказати, що вони можуть

виконувати без допомоги і що для них є беспечним, а чого їм не можна
робити (наприклад прасувати одяг не можна без нагляду дорослих).
Зараз я розкажу вам історію:
Мама йшла вранці на роботу. Наказувала доні:
– Я буду цілий день у полі. А ти прибери в хаті, попери свою білизну, звари
вечерю і полий квіти.
Донька прибрала в хаті, попрала білизну, приготувала вечерю, а квіти не
полила. Не раз проходила вона вдень повз білі хризантеми, думала:
«Треба ж полити квіти». Та ледве згадувала про це, як чула, ніби чийсь
голос їй каже: «Нічого з ними не станеться, як один день не полити». Це
був голос брехні – маленької недолугої істоти, що хтозна-де взялася й
оселилася в темному куточку душі дівчинки. Увечері мама прийшла з поля.
Бачить – у хаті прибрано, білизну випрано й висушено, вечерю зварено.
Питає мама:
– А квіти полила?
– Полила, – тихо відповіла дівчинка й опустила очі. Маленька недолуга
істота, що оселилася в темному куточку дитячої душі, застрибала на
радощах.
– Полила, – ще раз тихо-тихо повторила дівчинка й поглянула на
хризантеми. Глянула та й зумілася: на білих квітах з’явився багряний
відтінок. Вони із сорому почервоніли.
– Мамо, дорогенька, пробач мені, – заплакала дівчинка. – Я обманула тебе.
Я не полила квітів. Я ніколи більше не буду обманювати.
Багряний відтінок квітів розтанув, вони знову стали білі. А маленька
недолуга істота, що ховалась у темному куточку душі дівчинки, зникла, і
темний куточок став світлим.
Мама пригорнула доню до грудей і поцілувала.
Тому й ми завжди маємо бути чесними, аби не червоніти потім з сорому!)А
щоб виконувати наші хатні обов’язки нам було веселіше, давайте вивчимо
пісню?)

Пісня (15 хв):

З полиці я спритно тряпкою
Начисто пил стираю!
Я мамопомогалочка,
Мамі допомагаю!
Присп.:Я мамопомогалочка,
Мамі допомагаю!
Овочі я на грядочці
Весело поливаю.
Я мамопомогалочка,
Мамі допомагаю!
Приспів
Плюшки спекли ми таткові,
Я його пригощаю!
Я мамопомогалочка,
Мамі допомагаю!
Приспів
Взимку в снігу на саночках
Братика я катаю!
Я мамопомогалочка,
Мамі допомагаю!
Приспів
В щічку цілує матусенька,
Я її обіймаю
Я мамопомогалочка,
Мамі допомагаю!

Приспів

Гра (15 хв):

Покажи – відгадай. Суть гри в тому, що кожна дитина по черзі витягає з
капелюха листочок, на якому написаний якийсь хатній обов’язок. Дитині
потрібно жестами зобразити цей обов’язок., а всі інші відгадують.

А давайте перевіримо, чи знаєте ви як потрібно виконувати свою роботу по
дому. Зіргаймо в гру “Покажи — відгадай”! Зараз кожен з вас по черзі буде
відтворювати якусь дію, яку ми зазвичай виконуємо по дому, а всі решта
мають відгадати. Домовились?

Майстерка (20 хв):

На майстерці кожна дитина має посадити квасольку в свій стаканчик й
оздобити стаканчик стрічками, бісеринками, наклейками, тощо. Суть
майстерки в тому, що дитині потрібно пояснити, що тільки якщо
доглядати за квасолею: підливати його, ставити на сонце, то квасолька
проросте. Сказати, що догляд за рослиною – це їх обов’язок на наступні
три тижні і через три тижні ми перевіримо, як хто виконував цей
обов’язок.

Дітки, я побачила, що кожен з вас допомагає батькам і виконує свої хатні
обов’язки, але ви повинні пам’ятати, що ви повинні бути відповідальними
до бужь-якої справи, за яку беретесь. Зараз ми з вами посіємо квасольку,
але проросте вона тільки в того, хто чесно й сумлінно доглядатиме за нею
— поливатиме та не ставитиме в холодне місце!
Садимо квасольку.
А тепер, щоб нашій квасольці було веселіше, давайде оздобимо її
горщечок.

Хвилинка виховника (5 хв):

Обговорення, подяка і обмін враженнями.

Закриття (10 хв):

Виховник: Збірка в колі! Закриємо наші сходини новацьким гаслом
«Готуйсь!»!
Діти: «Готуйсь!»

Виховник: Спочинь! До молитви! Новацька вечірня молитва.
Діти: Новацька вечірня молитва.
Виховник: По молитві! Струнко! Розхід!

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

Оцінка *