Фотографія автора

03. Знає напам’ять і пояснить 14 точок Пластового Закону

УПЮ, Перша проба

Теоретичний матеріал, який допоможе юнацтву отримати необхідні знання для того, аби мати зарахованою цю точку

Пластовий закон – це не заборони, а позитивні вказівки, дороговказ пластуна. Закон вимагає від нас активності, щоб ми розвивались та вдосконалювали свій характер. Він торкається внутрішнього життя пластуна. Точки пластового закону повинні бути “провідними лініями” поведінки у життєвій грі. Юнак чи юначка, вступаючи до організації, вирішують зробити цю поведінку частиною свого щоденного життя. У пластовому законі з’ясовані прикмети пластуна, які є переданням давніх лицарських законів, а тепер уже тривалими основами культурного світу, узгоджені з християнською етикою та ідеалами

Пластовий закон та пояснення його точок:

1. Пластун словний.
Завжди дотримується даного слова, незважаючи на перепони.

2.Пластун сумлінний.
Кожне діло, за яке добровільно взявся, виконує якнайкраще.

3. Пластун точний.
Дотримується визначених меж початку чи кінця якогось заняття або виконання дорученого завдання.

4. Пластун ощадний.
Без потреби і користі не витрачає ні грошей, ні часу, ні енергії. Якщо щось залишається, зберігає на той час, коли буде потрібно.

5. Пластун справедливий.
Він без вагання признає і віддає кожному все, що тому належить. У кожному змаганні дотримується засад “чесної гри”.

6. Пластун увічливий.
Допомагає у добрій справі, якщо є потреба, уступає, кому слід, першість і гарно поводиться з усіма. Його увічливість не повинна робити враження принизливості, бо це супуеречить лицарським законам.

7. Пластун братерський і доброзичливий.
Почуває себе братом усіх пластунів, а також інших людей. Він не дошкуляє нікому, не кривдить живих істот. Працює у відповідності до своїх сил для добра, скріплення і розвитку власного народу, без сліпої ненависті до загалу членів іншої національної спільноти.

8. Пластун зрівноважений.
Не діє ніколи під впливом хвилинних настроїв (гніву, розпачу тощо).

9. Пластун корисний.
Займається тим, що приносить справжню користь собі самому та іншим. Також цінує та шанує працю інших людей.

10. Пластун слухняний пластовій старшині.
Слухається пластової старшини згідно з обов’язуючими правильниками. Не виконує наказу, який суперечить пластовим законом.

11. Пластун пильний.
Ніколи не пропускає нагоди навчитися чи довідатися чогось корисного для розвитку свого духу, своєї працездатності. Спостерігає за довколишнім світом і помічає усі дрібні деталі та зміни, що відбуваються у ньому.

12. Пластун дбає про своє здоров’я.
Шанує і плекає здоров’я як цінність і передумову своєї працездатності. Не робить нічого, що могло б підірвати його сили або спинити розвиток організму. Він підпрємливий, енергійний і вірить у свої власні сили.

13. Пластун любить красу і дбає про неї.
Намагається допомагати оточуючій нас красі своїм виглядом, одягом, вчинками, мовою, визнаючи правила доброї поведінки, гарної мови і поширює це знання власним добрим прикладом.

14. Пластун завжди доброї гадки.
Не розгублюється і не падає у розпач навіть у найважчих ситуаціях. Завжди спокійний, схильний до веселощів.

Ігри для кращого запамятовування та розуміння точок:

Пластун словний
“Ерудит” Пластова словність передбачає точне і доречне використання слів. Адже, не знаючи, що саме обіцяв, важко дотримати слова. Спробуймо перевірити свою обізнаність з різноманіттям мови. Перед учасниками ставиться картка з написаним довгим словом чи виразом. Завдання гравців: протягом визначеного часу (декілька хвилин) скласти з написаних літер нові слова. Кожна літера може використовуватися тільки стільки разів, скільки вона зустрічається в заданому слові. Початкові слова чи фрази можуть стосуватися теми, що вивчається і допомагати запам’ятати певні поняття (наприклад, “Олександр Тисовський” або “Картографія”). Перемагає гравець, що написав найбільше слів. Додаткові точки може отримати той, хто склав найдовше слово.
“Пластовий попсутий телефон” В попсутий телефон грали всі, але має ця гра і незвичайний пластовий варіант. Гравці сідають в ряд. Виховник пошепки каже першому гравцеві якесь слово. Гравець повинен передати його далі, але написати пальцем це слово по буквах на спині сусіда так, щоб той зрозумів це слово та передав його далі таким ж способом.

Пластун сумлінний
“Передай депешу” Для гри треба підібрати уривок тексту, який і виконуватиме роль дуже важливої депеші. В кімнаті залишається тільки виховник і один гравець, всі решта учасники будуть долучатися по одному пізніше. Виховник один раз чітко і виразно зачитує гравцеві текст, після чого запрошується новий учасник. Перший гравець намагається по пам’яті переказати почуте, намагаючись не пропустити деталей. Тоді в кімнату запрошується наступний, який чує від попереднього гравця “оригінальний” виклад тексту. Таким чином ланцюжком всі гравці слухають розповідь попередника. В кінці гри останній гравець переказує усім те, як він запам’ятав депешу, а виховник зачитує перший варіант тексту. Зазвичай різниця цих повідомлень є дуже разючою (особливо якщо брати художній твір з епітетами, порівняннями, власними назвами). Тоді гравці самі оцінюють рівень власної сумлінності, наприклад, силою аплодисментів.

Пластун  точний
“Влучний стрілок” Учасники діляться на дві (чи більше) команд і отримують певну кількість предметів на кожного учасника (каштани, м’ячики, газетні кульки тощо). Гравці формують ряди і за сигналом намагаються влучити “снарядами” в ціль (відро, перевернута табуретка тощо), що стоїть на певній віддалі біля кожної команди. Закинувши всі предмети, гравці повинні стати в лаву і голосно вигукнути назву команди чи гуртка. Без останньої умови гра не припиняється і команда противників може наздогнати першунів. Саме точне дотримання інструкцій, що даються лише один раз на початку дасть можливість виграти.

Більшого азарту матиме гра, якщо замість мішені повісити декілька надутих повітряних кульок, а лучити  в них міні-списами, зробленими з з’єднаних скотчем шпильок і олівців.

Пластун  ощадний
“Чарівний мішечок” Учасникам гри надається для вибору п’ять мішеяків з п’ятдесятьма копійками в кожному. В першому мішечку – просто одна копійка номіналом 50 копійок, у другому – дві копійки номіналом по 25 копійок, у третьому мішечку – п’ять копійок номіналом по 10 копійок, у четвертому – 10 копійок номіналом по 5 копійок та у п’ятому мішечку – одна копійка номіналом у 25 копійок, дві копійки номіналом у 10 копійок та одна копійка номіналом у 5 копійок. Далі їм пропонується у якомога коротший термін вибрати один із мішечків і основним критерієм при виборі повинно бути поняття «Ощадності». Після того, як учасники зроблять свій вибір на користь одного із мішечків, вони повинні обгрунтувати свій вибір. Правильно буде, якщо вони не задумуючись виберуть будь-який із мішечків, адже сума у кожному з них – однакова, але таким чином вони заощадять свій час, оскільки не будуть вдаватись в безглузді дискусії.

Пластун  справедливий
“Шкільні задачки” Мабуть, всім добре відомі задачки на поділ яблук чи слив поміж певною кількістю людей. Їх правильне розв’язання вимагає саме справедливого поділу. Чому б не спробувати знайти розв’язок в гуртку, але практично? Гурток отримує пакет з такою кількістю яблук, скільки є гравців. Завдання: поділити яблука порівну, але щоб одне лишилося в пакеті. Гравці не мають ножа чи іншого гострого предмета. За умовою всі яблука вважаються рівними за розміром. Розв’язання: кожен має дістати ціле яблуко, просто один учасник отримає його разом з пакетом.

Пластун  увічливий
“Комплімент” Є дві команди, і кожна по черзі називає комплімент для команди супротивників. Перемагає та команда, яка назве більше компліментів.

“Люди до людей” Ця всім відома пластова гра може гарно ілюструвати тему увічливості серед пластунів. Гравці розбиваються на пари один провідник гри не має пари. Називаючи певні частини тіла, провідник примушує гравців вітатися саме таким чином (“рука до руки” або “ніс до носа”). Команда “люди до людей” передбачає швидкої зміни напарника. В той же час провідник намагається знайти пару і собі, тим самим зробивши ведучим іншого.

Пластун  братерський і доброзичливий
Завести в гуртку традицію вітати один одного з святами, іменинами, днями народжень тощо, використовувати для цього власноручно зроблені листівки.

Пластун  зрівноважений
“Тільки вдвох” Гравці розбиваються на пари і отримують аркуш паперу і ручку. За сигналом вони починають малювати спільний малюнок, разом тримаючи одну ручку. Під час малювання можна ввімкнути легку музику. Про тему малювання гравці наперед не домовляються. Виграє та пара, яка протягом 10 хвилин не промовить жодного слова і намалює найцікавішу картинку. Насправді не так вже й легко мовчи знаходити компроміс, стримуючи свої емоції!

“Останній герой” Всі гравці стають в певну позу (“ластівка”, підняти одну ногу і скласти руки на грудях, дуже щільно зіставити ноги тощо) і за сигналом починають перегони на виживання. Той, хто стане на другу ногу чи оступиться, вибуває з гри. Останнього героя треба гідно привітати.

Пластун  корисний
«Пункт призначення» Виховник завчасно готує для гри десять різноманітних предметів, для прикладу: сокира, олівець, окуляри, папір і т.д. А кожен учасник гри озброюється аркушем паперу та ручкою. По черзі виховник кладе на стіл перед учасниками гри один із предметів, а вони повинні на папері записати якомога більше способів застосування даного предмету. Перемагає той, хто зазначить найбільше шляхів застосування усіх десяти предметів.

Пластун  слухняний пластовій старшині
“Лабіринт” Ця гра покаже, що завжди треба точно знати свого провідника і підкоряючись лише його наказам, якісно та безпечно робити справу. Одному гравцеві зав’язують очі. На підлозі линвами викладається звивиста доріжка шириною 40 см. Обирається провідник, і лише він буде давати правильні накази, керуючи гравцем так, щоб він пройшов всю доріжку, не ступаючи за її межі. Гравцеві дається можливість протягом 1 хв. прослухати голос провідника, щоб краще його запам’ятати. За сигналом гравець починає йти, намагаючись виокремити з загальних розмов (всі інші гравці можуть говорити, неправильно підказувати) правильні команди. Виступивши за межі доріжки, гравець вибуває з гри.

Можна також побавитись в гру дещо схожу за змістом: є лава та один бунчужний, який надає накази – правильні та неправильні. Завдання учасників уважно слухати та виконувати лише правильно накази. В разі помилки учасник покидає лаву, доки не залишиться хтось один.

Пластун  пильний
“Кім” Перед учасниками розкладають предмети, дається певний час щоб вони запам’ятали їх, а потім деякі предмети забираються і учасники повинні назвати предмети яких не вистачає.

Пластун  дбає про своє здоров’я
“Хто сильніший”Здоров’я означає силу та спритність. Гравці діляться на пари і стають обличчям один до одного впритул ступнями та долонями. За командою гравці одночасно намагаються штовхати противника так, щоб примусити його відступити ногою назад чи в сторону. Після першого туру можна провести окремо чемпіонат переможців та переможених.

“Вовче коло”Гру бажано переводити на природі. На землі линвою позначається коло, діаметром приблизно у 3 м. У коло стають двоє учасників гри і за командою намагаються виштовхати один одного за межі кола. Перемагає той, хто першим заставить суперника заступити за межі кола.

Пластун  любить красу і дбає про неї
“Творимо красиве” Кожен гравець дістає набір шматочків розрізаної листівки з гарним краєвидом чи картиною (в будь-якому разі щось красиве). За сигналом гравці починають складати малюнки. Хто першим зробить з купки уламків шматочок краси стає переможцем. Можна також висадити кімнатні квіти у горщики і таким чином прикрасити домівку.

Пластун  завжди доброї гадки
“плюс-мінус“ Виховник пропонує якусь ситуацію (можна і зовсім нереальну), а гравці, поділившись на команди “оптимістів” та “песимістів” шукають відповідні наслідки події. Після певного часу команди почергово називають одну точку. Непогано, якщо ведучий наперед продумає кілька додаткових позитивів, щоб в разі більшої винахідливості “песимістів”(і таке буває!) все ж завершити гру на веселій ноті(наприклад, якщо місяць на небі став зеленим то все переплутається, астрономи потраплять в психлікарню, а обличчя закоханих, що гуляють вночі, в світлі зеленуватих променів виглядатимуть просто жахливо, зате зелений колір заспокоїть тих, хто страждає на безсоння, місячна доріжка на воді нагадуватиме про трав’янисте літо, а собаки, не впізнавши місяць, перестануть на нього вити, і всі зможуть спокійно спати.)

Перевірка даної точки. Чому ця точка є важлива

Гра 1

З’єднайте стрілками точку Пластового закону із  її порядковим номером.

 

Гра 2

Роздайте юнакам аркуши паперу, на яких зображена подана нижче таблиця та перелік якостей характеру, які повинен мати пластун і які логічно випливають з Пластового закону:

Далі запропонуйте юнацтву подумати і вписати кожну якість, якою вони володіють у належну їй колонку відповідно до того, як часто вона проявляється.

Гра 3

Для перевірки даної точки запропонуйте юнацтву заповнити головоломку, подану нижче точками із Пластового закону.

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

Оцінка *