Фотографія автора

05. Щоденно спілкується українською мовою та дбає про чистоту свого мовлення. Налаштує українську мову в своїх електронних пристроях та програмах, якими користується

УПЮ, Перша проба

Перевірка даної точки. Чому ця точка є важлива

Оскільки пластун навчається в українській школі,то само собою зрозуміло що він повинен знати основи граматики, орфографії, лексики та інших мовознавчих наук, тому перетворювати здачу цієї точки на шкільний урок не варто, а отже потрібно підійти до здачі цієї точки дещо креативно.

Щоб перевірити письмові та усні  навики юнацтва можна провести гру «Листування з виховником» і впродовж певного часу листуватися писаними від руки листами з дітьми. Таким чином можна більш пізнати юнака/юначку та перевірити їх навики писати і висловлювати свою думку.

Також для перевірки цієї точки можете запропонувати юнацтву одну з нижченаведених ігор:

Гра 1:

Запропонуйте юнацтву до наступних сходин, спостерігаючи за друзями навколо, батьками та переглядаючи телебачення звернути увагу на одні з типових формул звернення та занотувати їх якомога більше різноманітних варіантів:

  • типові формули вітання та побажання.
  • типові формули звертання та прощання.
  • типові формули звертання до Президента держави.
  • типові формули звертання до служителів церкви.
  • типові формули висловлення подяки.
  • типові формули висловлення згоди.
  • типові формули висловлення заперечення та відмови.
  • типові формули вибачення.
  • типові вирази для висловлення здивування.
  • типові вирази для позначення часу.

Гра 2:

Роздрукуйте наперід стільки поданих нижче бланків, скільки буде учасників вправи. І запропонуйте юнацтву на швидкість вписати у них синоніми наведених слів.

ВЕСЕЛИЙ
ВАДА
ВИНЯТКОВИЙ
СХВИЛЬОВАНИЙ
ГАЛУЗЬ
ЕФЕКТИВНИЙ
НЕОДМІННИЙ
ІНДИВІДУАЛЬНИЙ
ЕКОНОМІЯ
ЕКСПЕРТ
РОЗУМНИЙ
КОНФЛІКТ
КОШТИ
НАГОДА

.

Гра 3

Ця гра дасть можливість виявити наскільки великий словниковий запас у юнацтва. Учасники повинні по черзі називати по одному слову, таким чином формуючи змістовну розповідь. Складність цього завдання полягає у тому, що всі слова, які називатимуть учасники гри повинні починатися на одну і ту саму літеру, яка напередодні вказана виховником.

Також можна під час сходин можна провести міні-гру, в якій виховник називатиме слова/словосполучення суржиком або неправильно сформульовані,а юнацтво повинно вказати на помилки та виправити їх. Щоб було цікавіше можна дати невиличку нагороду тому хто буде найбільш активним під час гри.

Також для перевірки вмінь юнатва правильно спілкуватись українською мовою – запропонуйте їм прочитати подані нижче словосполучення та проаналізувати чи є відмінність у їх змісті та у чому вона проявляється:

  • пройшов вулицю — пройшов через вулицю;
  • показувати книжку — показувати на книжку;
  • розповідати новини — розповідати про новини;
  • заплітати косу — заплітати в косу;
  • заховати зошити — заховати в зошити.

Відгуки

  1. Можна у домівці поставити спеціальну таку скарбничку і хто протягом сходин або просто перебуваючи в домівці скаже якесь слово-паразит або слово-русизм, має кинути в скарбничку 50 копійок 🙂

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

Оцінка *