Фотографія автора

Виховник в Пласті

виховництво

Має світогляд пластуна — дає добрий приклад
Виховник має засвоєні пластові принципи і вартості і виявляє їх в дії.

Має знання

  1. Виховник знає і розуміє пластові принципи і вартості.
  2. Виховник знає і розуміє систему самовиховання.
  3. Виховник знає психологічний розвиток молоді і розуміє її.
  4. Виховник знає структури, засоби, процеси і програму в Пласті та напрямні краю.
  5. Виховник має знання безпеки у зайняттях молоді.

Має вміння

  1. Виховник вміє передавати вартості і знання.
  2. Виховник вміє творити обставини для самовиховання.
  3. Виховник вміє співпрацювати з людьми, а головно з молоддю.
  4. Виховник вміє зорганізувати і перевести дію з групою.
  5. Виховник вміє відіграти провідну ролю.
  6. Виховник вміє передати ентузіязм.

Має відповідальність

  1. Виховник відповідає за виховний процес молоді під його опікою — щоб цей процес був згідний з пластовими принципами і вартостями і базований на системі самовиховання.
  2. Виховник відповідає за безпеку молоді під його опікою.

Має право вета (вживає у рідких випадках)

  1. Якщо безпека загрожена.
  2. Якщо дія проти пластових принципів чи вартостей.
  3. Якщо дія не корисна з інших причин, так довго як принцип самовиховання задержаний. (Вето вживається тоді, якщо інші підходи не були успішні.)

ПЛАСТОВИЙ ВИХОВНИК

Знання і зрозуміння потреб/почувань кожної людини є засадничим для успішних і добрих взаємовідносин між людьми, а головно для тих, що бажають впливати на других і нахилити їх на свій спосіб думання. Людина має багато бажань для самовдоволення, але мабуть найважливіше це бажання бути „важливим” тобто мати признання за свої вчинки.

У нашому відношенню до других, ми мусимо пам’ятати про це „ЕҐО” і його вразливість на неґативні стимули. Тому, щоб бути успішним у виховній праці (тобто мати позитивний вплив на своїх вихованків) треба пам’ятати три засади:

  1. Не критикувати, не засуджувати, не нарікати, а знаходити позитиви.
  2. Знаходити нагоди дати похвалу чи признання за добре виконані діла.
  3. Не накидати своєї волі, свого „хочу”, а давати нагоду знаходити можливості щоб вихованки самі хотіли.

У праці з юнацтвом, ті ж самі принципи взаємодії є актуальні, але в додатку виховник повинен ознайомитись з прикметами доростків для кращого розуміння їхньої поведінки, щоб вміти відповідно реаґувати.

Є три катеґорії прикмет доростків з яких випливають їхні потреби і до яких виховник мусить пристосувати свої виховні вміння. Ці катеґорії є:

  1. Фізичні
  2. Соціяльні/емоційні
  3. Інтелектуальні

Мабуть, у виховній праці, емоційні прикмети і їхні потреби є найбільше скомпліковані процеси і вимагають від виховника окрім знання великого такту і виховного вміння. Отже пластовий виховник має відповідальність за виховний процес молоді згідно з пластовими принципами і вартостями. Процес прийнятий в Пласті є процес самовиховання. Для того пластовий виховник мусить перейти всі процеси пластових вишколів і життєвої практики та сам своїм особистим життям давати добрий приклад тих вартостей, які він старається передати. „Твоє Я так голосно кричить, що я не чую, що ти говориш.

Споріднення виховника з іншими частинами

Виховник не виховує юнацтво сам!

  1. Зустрічається з іншими виховниками в тому самому курені або в „Кадрі Виховників” (КВ).
  2. Через Зв’язкового, виховник отримує інформації та доступ до КПС, Станичної Старшини та інших станиць.
  3. Виховник має відповідальність стрічатися, привітати та поінформувати батьків свого гуртка; разом знайти з поміж батьків опікуна гуртка.
    Опікун:
    • помагає передавати інформації батькам.
    • передає питання, застереження і інші інформації від батьків виховникові.
    • Помагає з організацією прогульок та інших зайнять.
  4.  Виховна праця є більше ніж двоє чи четверо гурткових сходин на місяць.• Являється не тільки на гурткових сходинах, а також на курінних сходинах.
    • Підтримує Зв’язкового
    • Стрічатися поза „офіційними” чи призначеними годинами пластових сходин. Не стосується, не тільки на КВ, але з іншими виховниками, щоби була виміна думок.
    • Прогульки і інші станичні зайняття.
  5. „Ланка Інструкторів” – список ст. пл. і сен., які погодилися взяти на себе одноразові проєкти чи прогульки.
  6. Часами співпраця з новацтвом; можете стратити юнацтво до ніг через новацьку виховну працю.Ваша відповідальність – дати і дістати інформації
    • Приготовити плян праці і передати копію Зв’язковому
    • Присутність
    • Станичні прогульки і свята.

СИЛЬВЕТКА ПЛАСТОВОГО ВИХОВНИКА

„Твоє „Я” так голосно кричить, що я не чую, що Ти говориш.,.”

Пластовим виховником є той, хто:

  • любить молодь
  • має охоту і відчуває внутрішню потребу для неї працювати.

Рушійною силою у нього є ілеалізмі віра у:

  • – молодь
  • – Пласт і його виховну систему
  • – силу моральних засад
  • – вищість духових вартостей над матеріяльними.

Дорога до успіху – лежить у його провідницьких вмілостях:

  • – уміє цінити особисту гідність
  • – має завзяття, ентузіязм
  • – є послідовний, консеквентний
  • – має організаційні здібності
  • – має життєвий досвід
  • – є охочим постійно працювати над собою
  • – має знання пластових метод і засобів і зміє їх примінити в пластовій програмі
  • – служить добрим прикладом
  • – любить пригоди, рух, змаг
  • – є бадьорий і веселої вдачі
  • – не попадає в зневіру.

Джерело: www.plastscouting.org

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *