Фотографія автора

Свято Весни “Світовир”

Станичні

ст. пл. Ірина Остапйовська,
виховниця та зв’язкова в 48-му курені УПЮок ім. С. Стецько (Луцьк)

Завантажити проект в форматі PDF можна тут.

ТЕМА: Свято Весни – зв’язок древніх слов’янських вірувань із сучасністю.
МЕТА: Ознайомити учасників табору із віруваннями давніх слов’ян, прослідкувати та формуванням сучасного релігійного українського світогляду, допомогти краще зрозуміти роль наполегливого та цілеспрямованого самовиховання у формуванні Людини. Сприяти набуто нових та вдосконаленню вже існуючих знань та навичок практичного пластування. Підготувати молодше юнацтво та старшопластунів прихильників до літніх таборів.
АКТУАЛЬНІСТЬ: В наш час дуже важливо нагадані, що українці, як нація виникли не з проголошенням Акту Про Державну Незалежність і, навіть, не із впровадженням християнства Володимиром Великим. Ми маємо багатющу багатовікову культурну спадщину, котра пройшла випробовування часом, відшліфувавши найкращі свої риси, тепер лише треба їх не розгубити, а помітити і опанувати, щоб потім використовувати в повсякденному житті. У час духовних та екологічних катаклізмів важливо нагадати про те, що людина, як і
рослини, тварини, водойми, є Божим творінням частиною Природи; слід наголосити, що для того, щоб робити світ кращим, треба почати з себе: “вбити дракона”, тобто якусь свою ваду. Корисно показані, як ідея торжества добра над злом, світла над темрявою пройшла через віки не змінюючи своєї суті.
У нашій станині є дуже багато пластунів, котрі ще не були на таборах, тому, крім набуття теоретичних та духовно-ідеологічних знань, вони мають здобути також і практичні вміння (а це найкраще робити з допомогою свого виховника чи інструктора, котрий добре знає юнацтво і, відповідно, підбирає спосіб подачі
матеріалу).
ПРОГРАМА: Табір розрахований на І – І І проби, юнаки матимуть змогу прослухати інструктажі зі співу, природознавства та самоврядності, табірний і піонірки, впоряду, слов’янської етимології, пластової ідеології та здати відповідні точки проб та вмілостей УПЮ.
КОНСТРУКТИВНІ ЗАУВАЖЕННЯ: Детальніший опис окремих частин проекту, розроблених мною, тобто виряду (особистого та харчової вкладки), легенди табору і його градації, змагу, ватер, програми подаю у додатках. Опис відзначки, теренівки та однієї із ватер подаю із вказанням авторів.

КОРОТКО ПРО ВИКОНАННЯ ПРОЕКТУ:
Свято Весни станиці Луцьк “Світовир” проходило 1-4 травня у Звірівському лісництві поблизу с. Арматнів Ківерцівського району Волинської області, посеред мішаною лісу на мальовничому озерному півострівці. Кількість учасників СВ коливалась в межах 23-26 осіб (з них 7 – провід ) із Луцька, Млинова, Рівного. Програма табору складалась із 9-ти годин інструктажів та гутірок (співу, природознавства та самоврядності, табірництва і піонірки, впоряду, слов’янської етимології), змагу і теренівки, трьох ватр (вступної – “Хто я в Пласті?”, представлення “Духи Волинських Лісів” і кінцевої – “Лицарі Колись і Сьогодні або Не Мечем Єдиним?”), сполохів, двох загальних алярмів (навчального, де пояснювалась користь подібного роду дій та важливість бути пильним і готовим у будь-який момент дня чи ночі; урочистого, на ньому відбулося іменування і заприсяження) і одного курінного куреня ч.9 ім. Василя Стуса.
За легендою табору, все почалось із створення Світу (упорядкування та облаштування табору). Першобог (його на таборі немає, але він , безперечно є. Юнацтву не акцентується уваги на імені божества) створив весь світ та перших слов’янських богів (провід табору), учасники табору (іменовані – духи лісу, прихильники – потерчата) повинні допомогти богам розвинути, зберегти та покращити світ, разом з тим вони прагнуть перейти на вищий щабель у світові ієрархії, тобто здають точки. До кінця табору плавно міняється “епоха” і учасники перетворюються у лицарів, а провід у людські чесноти.
Назва “Світовир” означає безкінечне змішання протилежностей, постійне чергування світла й тіні, успіхів та невдач, боротьбу добра із злом; вічність душі та безкінечність часу.
Перша половина табору має природо-екологічне, а друга морально-етичне спрямування.
На таборі було заприсяжено пл. прихильників Мізюка Віктора, Шиманського Дениса. Єкименко Ганну, Мельник Вікторію та ст. пл. прих. Пуньку Ірину; іменовано розвідувачами пл. учасників Остапйовського Сашка та Шулика Романа.
В кінці СВ “Світовир” учасники та провід отримали посвідки та відзначки (дизайн відзначки розробила ст. пл. Ірина Пунька. На жаль, неможливо подати її у друкованому варіанті).
До опису також додавалися характеристики коменданта та інструкторів (вони, разом із відзначкою-зразком були переслані мною до КБ УПЮ для захисту проекту).

ДОДАТОК 1. ГРАДАЦІЯ ТАБОРУ
Провід – слов’янські боги
Комендант – Сварог
Бунчужний – Перун
Писар – Дана
Інтендант – Берегиня
Інструктори та виховники – Велес, Лада, Леля
Іменоване юнацтво – духи лісу
Неіменоване юнацтво – потерчата

Поділ на гуртки:
У і в’язку із тим, що в станиці юнацтво різні проби УПЮ, то гуртки формувались залежно віл того, яку пробу дають учасники табору. Всього на СВ було три дівочі гуртки: “Чортенята”, “Нявки” і “Химери” – та один хлоп’ячий гурток “Піссссс”.

ДОДАТОК 2. РАМОВА ПРОГРАМА
01.05.03.
8:20 – 8:52 – збір на залізничному вокзалі
8:52 – 9:50 – доїзд до Арматнова
9:50 – 11:30 – добирання до місця табору
11:30 – 16:15 – розтаборування та перекуска
16:15 – 16:30 – відкриття
16:30 – 18:30 – гутірки по ротації: спів, етимологія
18:30-20:00-вечеря
20:00 – 20:15 – підготовка до ватри
20:15-22:45 – ватра
22:45 – 23:00 – підготовка до сну
23:00 – нічна тиша…

02.05.03
8:00- вставання
8:00-8:30 – ранковий туалет, прибирання наметів
8:30-8:45 – руханка
8:45-9:00 – відкриття
9:00-9:45 – сніданок
9:45-13:00 – гутірки по ротації: впоряд, піонірка, природознавство
13:00-16-30 – змаг
16:30-17:45 – впорядкування території
17:45-18:30 – підготовка до ватри
(17:00-17:20 – сполох)
18:30-20:00 – вечеря
20:00- 20:15 – закриття
20:15-22:45 – ватра
22:45-23:00 – підготовка до сну
23:00 – нічна тиша…

03.05.03
8:00- вставання
8:00-8:30 – ранковий туалет, прибирання наметів
8:30-8:45 – руханка
8:45-9:00 – відкриття
9:00-10:15 – сніданок
10:15-13:00 – теренова гра
13:00-14:30 – обід
14:30-17:30 – гутірки по ротації: впоряд, самозарадність, природознавство
17:30-18:00 – година виховника
18:00-18:30 – підготовка до ватри
18:30-20:00 – вечеря
20:00-20:15 – закриття
20:15-22:45 – ватра
22:45-23:00 – підготовка до сну
23:00-нічна тиша…

04.05.03
7:00 – вставання
7:00-7:15 – ранковий туалет, прибираний наметів
7:15-7:30 – руханка
7:30-7:45 – відкриття
7:45-8:30 – сніданок
8:30-11:10 – складання табору
11:10-11:55 – обід
11:55-12:15 – закриття табору
12:15-13:30 – вихід до станції
13:30-14:30 – доїзд до Луцька

ДОДАТОК 3. ВИРЯД
Гуртковий виряд (на п’ять осіб):
1. Намет (із двома цератами);
2. Пилка, сокира, лопатка;
3. 25 м линви для таборових робіт;
4. Карта Волинської області.

Особистий виряд:
1. Повний однострій;
2. Індекс проби;
3. Наплічник, спальник, килимок;
4. Мандрівні черевики, взуття (спортивне та для відпочинку);
5. Дощовик, куртка-вітрівка;
6. Теплий светр;
7. Змінна білизна, кілька пар шкарпеток (з них принаймні одні – плетені);
8. Кілька пар штанів\шортів, футболки;
9. Накриття на голову;
10.Приладдя для їжі (миска\менашка, горнятко, ложка);
11. Гігієнічне приладдя (мило, рушник, зубна паста і щітка, туалетний папір,
тощо);
12. Особиста аптечка;
13. Приладдя для догляду за взуттям;
14. Ніж, компас, годинник, сірники (забезпечені від намокання), записник і ручка;
15. 5 м линви;
16. Ліхтарик із запасними батарейками;
17. Шматки кольорової тканини, стрічки, кольорові нитки;
18. Ремонтний набір.

Що ще:
19. Кольорові олівці;
20. Фотоапарат;
21. Сонцезахисні окуляри;
22. Співаник, молитовник.

Харчовий виряд
1. Хліб – 1 буханець;
2. Картопля – 0,5 кг;
3. Варення – 0,5 л;
4. Цибуля, морква – 1-2 шт.;
5. Печиво – 0,3 кг

ДОДАТОК 4. МЕНЮ
(3 урахуванням вимог норм харчування та наявних фінансових можливостей)
1-й день
вечеря: макарони з кількою, чай і канапками.

2-й день
сніданок: “картопля по-домашньому”, компот і печивом.
обід: ячна каша з тушківкою, суп рисовий, чай з печивом (теренівка).
вечеря: макарони з кількою, компот з канапками.

3-й день
сніданок: солодкі макарони, чай з печивом.
обід: гречана каша з тушківкою, суп , чай з канапками.
вечеря: “картопля по-домашньому”, компот J печивом.

4-й день
сніданок: ячна каша з тушківкою, чай з печивом.
обід: гречана каша з сардинами, компот із печивом.

ДОДАТОК 5. ВАТРИ
Вступна – “Хто я в Пласті?” (автор – ст. пл. Юлія Куманська)
ТЕМА: Привабливість Пласту для сучасної молоді. Розуміння свого місця у Пласті.
МЕТА: Показати юнацтву все різноманіття пластування. Допомогти зрозуміти важливість не лише знання, але й виконання Трьох Головних Обов’язків і 14-ти точок Пластового Закону.
ПОПЕРЕДНЄ ЗАВДАННЯ: Учасники повинні були до ватри підготувати творики, малюнки, вірші, одним словом, мистецьки відобразити, чому саме вони зараз є пластунами.
ПРОГРАМА:
1. Розповіді учасників (25)
2. Гра про пластову таємницю (5)
3. Пластові пісні (30)
4. Аналіз минулого дня ( найяскравіші враження) (15)
5. Організаційні моменти (“Сіріли”, молитва , слово коменданта) (15)
(Надалі: час точок подасться у хвилинах, останні дві із них – стандартні для всіх ватер).

КОРОТКИЙ ОПИС:
Ватра розпочинається із розповідей юнацтва про своє бачення Пласту та власне місце у ньому, котрі перемішуються пластовими піснями. Посеред ватри починається гра про пластову таємницю: ведучий роздає монетки і просить нікому не казані ні за яких умов про те, що в руці. Далі ватра продовжується попереднім чином. За тридцять хвилин до кінця ватри, ведучий пояснює значення гри та аналізує, те як кожен проявив себе. Потім кожен розказує, що саме йому найбільше запам’яталось. Ведучий та комендант підбивають підсумки дня.
КІНЕЦЬ ВАТРИ

Представлення “Духи Волинських Лісів”
ТЕМА: Представлення гуртків
МЕТА: Познайомити юнацтво між собою спонукати до творчого пошуку
ПОПЕРЕДНЄ ЗАВДАННЯ: Кожен гурток мав скласти легенду свого виникнення, пояснити назву, скласти гурткове гасло, виготовити та пояснити тотем і представити кожного члена гуртка
ПРОГРАМА:
1. Представлений гуртків (20)
2. Гра “Переспівки” (15)
3. Гра” Кіт у Мішку” (15)
4. Інтерактивна мінігутірка “Екологія. Колись і тепер, душа і природа” (20)
5. Аналіз дня (найяскравіші враження) (10)
6. Організаційні моменти (“Сіріли “, молитва , слово коменданта) (10)
ОПИС ПРОВЕДЕННЯ:
За півтора дні спільного облаштування нашого світу, тобто території славного табору “Світовир” Духи Лісу та Потерчата всі шли перезнайомитись між собою по гуртках. Тепер час покачати і розказати про себе всьому табору: хто ви, звідки та чому тут? Пояснити значення свого тотему.
(Гуртки розповідають про себе. Далі гра “Переспівки “)
Українці здавна славились тим, що гарно співали. Отже давайте виявимо, який гурток знає найбільше пісень, в котрих надуються природні об’єкти (рослини, тварини, гори, річки тощо …). Треба проспівані мінімум один куплет, необов’язково перший, або приспів пісні. Розпочинаємо.
(Після цього інтерактивна мінігутірка, тобто суміш гутірки із доповненнями із коментарями юнацтва. Подаю основні положення гутірки.)
Ще паші предки помітили, що лише людина, котра живе в гармонії із собою та оточенням є по-справжньому щасливою. Вони намагались не засмічувати довкілля, господарювати таким чином, щоб не школити довкіллю, бо вважали себе частиною Природи, а ліси, поля, озера – продовженням своєї душі. Чиста душа – душа вічна.
На жаль, сьогодні люди забули про це . Ми бачимо до чого призвело подібне недбальство.
Ви її самі можете навести не один приклад.
Екологія – наука про чистоту. Але чи можна говорити про щось глобальне, коли бруд накопичується в нас самих. Це не лише токсини та шлаки, це, перш лі все, – забруднені душі. Втрата людьми моральних орієнтирів. Як же і цим боротись? Чи може Пласт допомогти у цьому?
(Хочу відмітити, що, коли юнаки навели недостатню кількість приклади та аргументів їх треба доповнити, кожен пункт потрібно вкінці, узагальнювати, робити висновки.)
Наші предки були досить високоцивілізованими людьми і розуміли, що силою всього не дістанеш. А, коли у тебе є якась непотрібна річ, а в твого друга є те, що тобі хочеться, то можна спробувати помінятись. Так з’явився бартерний обмін. Але, що робити, коли друг не хоче мінятись? Треба вигадати якусь цінність, яку захочуть всі. Так з’явилися гроші.
Здасться всі проблеми зникли, але – ні: ніхто не бере вашою товару, треба розказати, що ваша сокира будь-кому замінить рятувальний жилет, чи цим решетом можна вичерпати Дніпро. Так з’явилася реклама. Отож давньослов’янський базар. Торгують двоє племен, які не знають мови одне одного. Вони мають по-черзі продати богам (тобто старшині) товар своїх опонентів. Боги погано вчились у школі, тому не знають обох мов, єдиний спосіб спілкування жести. Всі учасники діляться на дві рівні команди ( я ділила юнаків за місцем їх сидіння на ватрі ) і загадують один одному якийсь каверзний товар. Маєте дві хвилини на підготовку.
Виграє те плем’я, котре швидше продасть свій товар. Чи є питання ? Час пішов.
(Команди продають товар сусідів. Для виявлення переможців такі рекламні кампанії проводимо тричі, змінюючи склади команд.)
Наш базар закінчує свої торги. Боги задоволені покупками, тепер треба знайти хороших рекламних агентів, щоб продати їх.
На завершення, було б цікаво дізнатись, які враження залишив цей день у мешканців “Світовиру”.
(Після цього традиційні слово коменданта, молитва та “Сіріли” )
КІНЕЦЬ ВАТРИ

Кінцева – “Лицарі Колись і Сьогодні або Не Мечем Єдиним?”
ТЕМА: Розуміння суті лицарства сучасною молоддю
МЕТА: Утвердити у юнацтва розуміння того , що основні постулати лицарського кодексу честі (чесність, благородство, захист скривджених, тощо) є актуальними й сьогодні. Наштовхнути на роздуми про основні пріоритетні риси сучасного лицаря та сьогоденне трактування цього феномену
ПОПЕРЕДНЄ ЗАВДАННЯ: Кожен гурток перетворюється в лицарський орден зі своїм кодексом, історією, гасло. Також юнацтво проінформоване про лицарський турнір, завдання котрого для них, поки що, невідомі
ПРОГРАМА:
1. Представлення орденів (15)
2. Лицарський турнір (20)
• представлення магістра
• опис перемоги над найжахливішим драконом у житті
• Символ Єдності”
3. Пісні, що ілюструють тему ( про Батьківщину (“Україно”, “Не Журіться, Юні Друзі”, “Гей Стенами …”, “Писаний Камінь”), козацькі, стрілецькі, повстанські (В Чорне Море …”, “Там під Львівським Замком”, “Не Сміє Бути в Нас Страху”), про любов (“Веселонька”, “Повітруля”, “Коли до Губ Твоїх …”)) (10)
4. Дискусія про те, яким повинен бути лицар (особливо, сучасний), аналіз феномену лицарства в контексті його історичного значення й виражений у різні періоди й у різних культурах (самураї, руські витязі, східноєвропейські ордени, козаки тощо) та впливу па подальший розвиток суспільства (27)
5. Аналіз дня (найяскравіші враженим) (10)
6. Організаційні моменти (“Сіріли”, молитва, слово коменданта) (8)
ОПИС ПРОВЕДЕННЯ: (Я не вказую конкретно де, коли і яку пісню вставляти. Думаю, що найкраще їх
використовувати для заповнення naуз, котрі виникають підчас ватри та для ілюстрації окремих частин дискусії. Тоді залежно від характеру, я підбирала відповідну пісню)
Час іде – все змінюється, але, на жаль, лишаються зло, несправедливість, біль. Так само є люди, котрим небайдужа доля близьких, ті, хто прагне допомогти утвердженню справедливості. Спочатку це були поодинокі особистості (яскравим прикладом є святий Юрій), пізніше люди зрозуміли, що боротися зі злом краще гуртом; гак з’явились лицарські ордени.
Ось і наш “Світовир” продовжує рух; речі та поняття осучаснюють свої імена, не змінюючи суті, залишають лише добре та вічне. Потерчата й Духи Лісу стали лицарями-змієборцями та об’єднались в ордени. Увага! На таборі з’явився Дракон надзвичайно нехороше створіння (котре потрібно “навернути на шлях істинний”). А
оскільки ми цивілізовані люди, що люблять красу (та природу у тому числі) та дбають про неї, для перевиховання цієї потвори (Дракон draconus vulgarus, все-таки, занесений до Надчервоної Книги) та перемоги над злом організовано всесвітній лицарський турнір. Як ви вже зрозуміли сьогодні Дракон це – я. Тепер черга представитись учасникам турніру. (Гуртки no-черзі представляють себе). Моє Драконство надзвичайно втішене бачити достойних противників. Турнір імені Перемоги наді Мною урочисто оголошую відкритим. Але кожен орден має свого провідника-магістра – най-най-достойнішого лицаря. Його вибір нелегка справа, тому давайте намалюємо портрет сучасного лицаря-звитяжця. Для цього кожен достойний змієборець по-черзі назве одну рису і пояснить її важливість.

(Учасникам називають риси; це вже є початком дискусії. Хочу зауважити, що я вважаю ш краще не виділяти дискусію, як окремий елемент ватри. З власного досвіду (паю, що серйозна інформація подана впереміш b певними розважальними чи художніми елементами засвоюється та опрацьовується краще. Такі “ліричні відступи” дають змогу обміркувати сказане, а найзагальнішим опонентам трохи заспокоїтись).
Виходячи зі сказаного, кожен орден повинен вибрані магістра, котрий пізніше повинен буде представити себе і пояснити, чому саме він представляє орден, тобто: мальовниче описати перемогу над власним Драконом (хочу відмітити, що сучасні Дракони не завжди дихають вогнем. Часто це – якісь вади, страхи). Моє Драконство вже починає помаленьку вагатись, але… Прошу до слова першого магістра.
(Магістри представляють себе )
Тепер наступне завдання. Великі лицарі, опишіть перемогу над найстрашнішим Драконом. Поки магістри вибирають найяскравішу свою перемогу, Moє Драконство думає, що лицарі це – нероби та позбавлені спадщини (або просто скривджені долею) шукачі пригод. Чомусь мені так імпонує ця думка. Бачу є незгодні; користуйтесь ексклюзивним правом нашого турніру – переконуйте!
(Продовження дискусії про роль лицарів у суспільстві, та історичні й соціально-політичні аспекти його на різних етапах розвитку )
Зараз почнеться найжахливіша для Мого Драконства хвилина: славні магістри розповідатимуть про перемоги над моїми родичами – жах. Побачимо, чи переконають мене їх аргументи.
(Розповіді магістрів свої про перемоги)
Мене майже переконали. Як бачу, потрібно змінювані профіль діяльності. Хоча, до мого зору були представлені лише одинокі представники славних орденів “Світовиру”. Думаю, що мінятись не варто – “Один у полі не воїн”. Тепер ваше завдання РАЗОМ продемонструвати, що ви є справді одним цілим. Зобразіть мімікою і а жестами Символ Єдності. Час, час, час 30 секунд.
(…)
Час пройшов. Перший символ!
(Гуртки демонструють свої проекти)
Можу привітати вас – мене перекопали. Таборового Дракона знищено, як бридку потвору, тобто витравлено зло із душі. А тепер мені цікаво, яких, все-таки, людей можна названі справжніми лицарями, З конкретними прикладами попрошу.
(Дискусія триває)
На цій мажорній ноті ми завершуємо наш турнір. Давайте визначимо переможця, Дракона не пропонувати, назвіть найдостойніших лицарів, потім проголосуємо древнім способом: хто збере найбільше овацій, той і виграв!

(Учасники називають претендентів. Проходить голосування. Після нього переможця вітають та нагороджують лицарським вінком)
Я складаю із себе обов’язки дракона. Давайте тепер згадаємо день, котрий вже доходить до кінця. Чим він запам’ятався?
(Проходить обговорення. Кожен no-черзі висловлює свою думку. Після того
проходить організаційна частіша)
КІНЕЦЬ ВАТРИ

ЗАУВАЖЕННЯ:
(Поради для кращого та результативнішого проведення ватри та подолання труднощів, що можуть виникнути. Я подаю опис ” підводних камінчиків”, що були па “Світовирі”, та власні, застосовані на таборі, способи їх ліквідації.) Хочу відмітити, що під час проведення дискусії, ведучий (в даному випадку
Дракон), повинен слідкувати та тим, щоб юнацтво не захоплювалось негативними елементами середньовічного лицарства. Потрібно наголошувати на позитивних моментах, особливо шпачкам: дуже часто вони вважають себе скривдженими:
лицарі – чоловіки – треба показати, що лицарськість це стан душі, тобто притаманна всім незалежно від статі. Треба наголошувані на традиціях українських лицарів ( руських князів, козаків, стрільців та повстанців ), зв’язок лицарства з Пластом – св. Юрій. Варто тернути увагу на те, що лицар це зовсім не здоровенний середньовічний хлопака, озброєний до зубів в об ладунках на величезній товстій конці, а високоморальна благородна людина , тобто феномен лицарства є цілком сучасним і не залежить від зовнішнього вигляду.
Корекцію ходу дискусії потрібно проводити ненав’язливо, час від часу вставляючи відповідні ремарки.

ДОДАТОК 6.ТЕРЕНОВА ГРА
(автори ст. пл. Іра Пунька і ст. пл. Олеся Корець )
Усі учасники діляться на дві команди: Потерчата (у них є три життя – сірники), що ховаються і втікають, та Духи Лісу, котрі їх ловлять та щоразу забирають одне життя. Серед лісу є нейтральна земля, де можуть перепочити потерчата, там сидить бог-суддя він слідкує, щоб одночасно не було більш, ніж одне потерча, котре може перепочивати 2-3 хвилини. Зловлені та позбавлені всіх життів, потерчата повертаються у табір.
Перед початком гри усім учасникам покатують межі терену та пояснюють систему свистків:
• за першим свистком вибігають Потерчата;
• через п’ять хвилин – другий свисток сигналізує вихід Духів Лісу;
• два довгі свистки – кінець теренівки ( обов’язкове повернення у табір)
• свистки подає лише бунчужний, лише у випадку необхідності допомоги чи втрати шляху, учасник подає свистками алярм.
Якщо до кінця гри Духи Лісу зловлять всіх потерчат, вони перемогли, інакше перемогли Потерчата.

ДОДАТОК 7. ВЕЛИКИЙ ТЕРЕНОВИЙ ЗМАГ
Всіх учасників розбиваю на гри рівноцінні команди. Вони отримують маршрутні картки, на яких вказані (азимути та кількості кроків ) точки. На початку гри інструктори розводять команди по стартових позиціях, шаг починається зі свистком бунчужного, ним і завершується.
Змаг умовно можна поділити на дві частини: власне змаг та практичне завдання, що включає у себе побудову повної похідної кухні та приготування обіду. Перед змагом кожна із команд виділяє по два учасника, котрі
прикрашатимуть якусь із таборових споруд (це також точка змагу). Далі, згідно маршрутних карток, проходять точки.

Точки змагу
ВАТРИ. Учасники повинні збудувати і назвати щонайбільше видів ватер, за кожну ватру вони отримують по одному балу. ЗВИЧАЇ. Потрібно художньо зобразити котрийсь із язичницьких обрядів. П’ятибальна система оцінювання.
КАРТИННА ГАЛЕРЕЯ. На малюнку зображені 15 захованих предметів, пов’язаних із Пластом. За кожну річ юнаки отримують по одному балу.
ДЕКОРАЦІЯ ТАБОРОВИХ СПОРУД.
Оцінки команд інструктори записують у маршрутні карти. Після змагу команди повертаються па табір, де отримують харчі, начиння та інструменти для побудови кухні. Обід готують спільно всі команди. Це пояснюється такими факторами: у станиці небагато юнацтва, котре мало досвід таборування, табір проходив у лісництві, тобто велика кількість кухонь не сприяла б місцевій природі. Якість виконаного завдання оцінює провід. Результати підбиваються за маршрутними картками та оцінкою оформлення споруд.

ЛІТЕРАТУРА:
1. Олександер Тисовський. Життя в Пласті
2. Бейден-Пауел. Пластування для хлопців
3. О. Бондарук. Міфи народів світу
4. В.А. Чабаненко. Савур-Могила
5. Пластовий довідник
6.О.М. Таланчук, Ф.С. Кислий. Героїчний епос українського народу
7. І.Я. Коцан. Шкільний туризм
8. М. Л. Кун. Міфи і легенди стародавньої Греції
9. С. Могтлевська. Ця книжка для вас, дівчатка!

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

Оцінка *