Фотографія автора

Змаг і ватра до Дня пластової присяги

Курінні

ст. пл. Юрій Козачинський, 
виховник гуртка “Скіфські орли” (Кіровоград)

Завантажити проект в форматі PDF можна тут.

Вид проекту: змаг і ватра
Для кого він має бути зреалізований: Проект розрахований на: пл. прих. – учасники, Пл. розв та пл. учасн. – інструктори, співорганізатори.
МЕТА:
— святкування 91-ї річниці Пластової Присяги;
— перевірка знань пл. прих. з історії пласту;
— залучення пл. учасн. та розв. до організації станичного заходу;
— проведення національного виховання.
Анотація: Даний захід є станичного рівня і приурочений до дев’яносто першої річниці Пластової Присяги. Він складається з двох частин: змаг і ватра. Змаг містить 8 точок, які спрямовані на розвиток знань, умінь і навичок різного плану: історія Пласту, тренування пам’яті, логічного мислення,
сенсорики та акторства.
Тема ватри – „Україна сучасна”. Учасники ватри були поділені на групи за допомогою гри, що було необхідним при розробці проектів. У вступі ведучий подав тему ватри, обгрунтував її мету і підвів до основної
частини. Протягом ватри лунали пісні, які логічно розкривали підтеми– Україна минула, сучасна та майбутня — і доповнювали виступи учасників ватри з цих проблем. На завершення учасники по групах розробляли проекти змін до системи освіти та культури.
Інформація про реалізацію проекту: Міжгуртковий змаг проводився по місту. Учасниками змагу були
пл.прих. та неіменовані. Пл.розв. були інструкторами на точках, які вони готували згідно із заданими умовами. Переможці змагу були визначені перед ватрою.
Ватра почалася з гри на поділ, що необхідно було для подальшого проведення ватри. До проведення ватри були залученні двоє пл. розв., що були образами України минулої та майбутньої (тексти звернень готували
самі). Учасники ватри створювали проекти змін до системи освіти та культури ( творча робота майбутніх провідників нації).

ЗМАГ
1. Про кого йде мова?
а) До війни був пластуном. Потім зголосився до УСС. У 1918 р. марширував вулицями Єлизавету (Кіровоград). Для нас він є першим, хто приніс Ідею Пласту на наші терени. ( Ю.Гончар – Гончаренко ).
б) Він вважав, що школа несе навчальну, але не виховну функцію. Він став головою ліквідаційної комісії організації, яку сам створив, змінивши таким чином зовнішню форму й залишивши суть. Його книга перевидавалася неодноразово і залишається основною для пластуна. (Дрот )
в) Життєвий вишкіл дістав у Пласті, де його знали, як гарного спортовця. Мав ступінь скоба. Він був єдиним генералом УПА, що носив це звання за життя. (Р. Шухевич )

2. Знайдіть помилку та вставте потрібні слова в текст Обіту.
В пожежах всесвітніх, у лунах кривавих,
Під громом гармат, у важкій боротьбі,
На лицарську честь і на предківську славу
……………складаю такі.
Плекатиму духа і силу і тіла,
Щоб вольним мій нарід й могутнім зростав,
Щоб в думах журливих невольнича туга замовкла,
А гордо щоб …..наш лунав.
Красу я і щастя по всій Україні ширитиму
Власний забуду свій труд,
Щоб випрямив спини і чола розхмарив,
Щоб зір зняв до неба відроджений люд.
Я праці й невдачі, всі злидні й негоди
……………Великої Гри,
З життям поборюсь, як з трудами у полі,
Мину обережно зрадливі яри.
А летом крил скоба під хмари полину
І скоро огляну всю землю свою,
Промірю тернисті шляхи України,
До щастя країну свою поведу.

3. Фото на тему „ Ніщо нам лихо ні тривоги”
Зобразити застиглу картинку на вищезгадану тему.

4. Розкладіть події відповідно до дат
1911 – виникнення перших пластових гуртків.
1912 – перша Пластова Присяга
1918 – початки пласту в Єлисаветі
1921 – видання „ Життя в Пласті”
1928 – заборона Пласту на Волині
1989 – відновлення Пласту в Україні
1996 – відновлення Пласту в Кіровограді

5. Сенсорна гра “Відзначка”
Учасники із зав’язаними очима. Їм передаються різні відзначки (ступенів, відзначення тощо). Завданням є на дотик взнати їх та запам’ятати.

6. Розшифруйте напис
П Т В С Л
О Д І И У                                  П л а с т у д е в ’ я н о с т о
О _ _ К Я                                  о д и н р і к
Е Р _ Н Т
С О Н Д А

7. Гра Моргана
Дається фотокартка, яка розглядається протягом 1 хв. Дається завдання описати її. Ведучий дає хибні підказки.

8. Гра “Повернення в минуле”
Ведучий розповідає про його мандри в минуле. Учасникам слід визначити, чого не було в той час.

ВАТРА
1. Гра “Мозаїка”
На терені заховані 2 розрізані карти України. Учасникам необхідно їх знайти та скласти до купи. Відповідно до карт, учасники діляться на 2 групи.
2. Відкриття ватри
3. Вступ ведучого
Сьогодні ми зібралися, щоб відсвяткувати 91-у річницю першої Пластової Присяги. Всі ми тут присутні є пластунами або майбутніми пластунами. На щастя слово “ пластун ” не вживається в минулому часі.
Тому то для кожного з нас дороговказом в житті є, і завжди залишається, Три Головні Обов’язки, першим з яких є: Вірність Богу та Україні.
Ми ніколи не ставимо одне вище іншого, але для кращого розуміння говоримо про них окремо. Тому сьогодні темою нашої ватри буде: Україна Сучасна.
Україна – це наша Земля, наші Води, наше Повітря. Україна – це цілість поколінь минулих та майбутніх, де на їх межі з’являється Україна Сучасна. Якою ж є вона — Україна? Якою ми отримали її від наших
попередників? Нехай про це розповість пісня…
4. Пісня “Добрий вечір, мій друже”
Добрий вечір, мій друже, зі святом вітаю,
Помагай тобі Боже на многі літа,
Тільки що побажати тобі, я не знаю,
Що за свято як в хаті велика біда.

Пересохла криниця, загинули квіти,
Дим пливе над землею, мов чорна змія,
Я не хочу побачити похорон світу,
Я не хочу почути, як плаче земля.

Переїхав бульдозер козацькі могили,
Тихо спить твоє серце під батьком Дніпром,
Та не тільки тебе, пів Руси затопили
Ті хто правив народом гумовим кийком.

Добрий вечір, мій друже, послухай що скажу,
Ми не вірили в смерть, а вона біля нас,
То ж віддай свою душу за матінку нашу,
Україно чекай, вже надходить твій час.

Хай лелека спокій летить над землею,
Хай у горах лунають козацькі пісні,
Хай Великий Кобзар усміхнеться на небі,
Хай живуть собі в щасті всі діти твої.

Добрий вечір, мій друже, зі святом вітаю
Помагай тобі Боже на многі літа,
Від всієї душі я тобі побажаю,
Щоб на нашій землі не ходила біда.

5. Ведучий :
Отаку от ми маємо Україну після багаторічних панувань загарбників та власних запроданців – знищені степи, розриті могили, із затопленими землями – понівечену та поневолену. І як кілька століть тому, так і сьогодні ми мусимо вести боротьбу за те, щоб бути господарями на своїй землі. У багатовіковій боротьбі ми набули величезний досвід, але не завжди користаємося тим, і тому, час від часу, набиваємо ті ж шишки на тому ж місці. А Україна Минулого дивиться з сумом на своїх “ нерозумних діток ”. Дивиться та хоче звернутися до нас. Нехай зараз ми почуєм її голос…
6. Україна Минулого
О, слухайте, нерозумні діти! Звертаюсь до вас вже вкотре, може, хоч цього разу мене почують всі. Так, бували в мене ті, хто розуміли і чули мене, але ж як їм було важко! Чи ж могли вони самі захистити від ворога. Як багато разів я, Україна, падала на стільки ж і вставала. Вчать зараз мою історію, та що з того. Бачу усюди багато мудрагелів, та мало людей, здатних змінити моє становище на краще.
Хочете знати, чому так часто бувала в неволі? Я вам розкажу. Коли вороги наступають з усіх сторін, коли допомоги чекати нізвідки, коли треба об’єднатися для захисту рідної землі, ви боретеся між собою. Невже не
можна забути свої особисті амбіції та особисті образи та разом дати відсіч загарбникам?
Чула я, що кажуть: “ Історія – то вчителька життя”. Так воно є, та погані в неї учні. Так – так! Не враховуєте ви попередніх помилок, а наступаєте на одні й ті ж граблі.
Та я терпляча. Навчилась-бо цього за довгі століття рабства. Лиш вірую, що почуєте мене і мої молитви. Тоді об’єднаєтеся з Божою ласкою супроти недругів і разом творитимете мою будущину. Бо лише об’єднавшись, ви є сила, здатна іти в темних ночах століть, в бурях світових війн та потрясінь.
7. Пісня “ Нація Ісламу ”.
8.Ведучий
Ми часто кличем пророків, але не завжди пізнаємо їх. Інколи відвертаємося від них, інколи розпинаємо. А потім, зрозумівши, що зробили помилку, нарікаємо не себе: “ От, якби ми могли знати майбутнє.” А пророки, то ж і є голос майбутнього, голос України Майбутньої. Не через пророків, а через нас самих скаже вона до нас своє слово…
9. Україна Майбутнього
Україно! Нині ти стоїш на роздоріжжі власних сподівань та мрій. За довгі століття ти багато чого побачила: і війни, і мир, і радості, й горе – усе було на твоєму шляху. Але ти вистояла, вистоїш і тепер.
У важкому шляху тебе завжди підтримають вірні сини й дочки, які вибороли для тебе незалежність, які не залишають тебе і в час невдач, і розпачу.
Українці! Ви не повинні забувати про майбутнє. Подумайте про власних дітей і про свою старість. Все, що ви зробите гарного тепер, обов’язково повернеться до вас завтра.

Українці! Знайте. Лише будучи творцями своєї культури, дбаючи і розвиваючи її, ви зможете зайняти своє місце серед інших націй. І лише дбаючи про підростаюче покоління, ви підготуєте собі гідну заміну, яка
продовжить Ідею України.
Я не думаю, я знаю, що Україну обов’язково чекає чисте майбутнє з дитячим сміхом і яскравим сонцем.
10. Пісня “ Дивнеє племя ”
Дивнеє плем’я на берегах Понту,
Не зрозуміти його нам до стонту.
Люди – легенди, варвари з мітів,
Дивний народ, що кличеться Скіти.

Воїни наші таке повідають,
Сотнями скитів в битвах вбивають,
Топлячи села в варварській крові,
А зі степів ідуть тисячі нові.

Віру дідів на грошу не міняють,
Храми богів від чужинців ховають,
Так повелося від батька до сина,
Дивний народ, що зветься Русини.

Ворог трима на воді їх і хлібі,
Вони юродиві кажуть: „Спаси Бі”,
В шинку своїм мідяки пропивають,
П’яні чужинські пісні ховають.

Можна орать ними наче волами,
Ницеє племя, що зветься хохлами.

Але радіти ми ще не будем,
вісті страшні носять наші іуди,
Що завелися між ними чужинці,
Дивні якісь на ім’я українці.
11. Ведучий
Ми щойно чули пісню, яка є зв’язком між всіма часами, чули голоси України Минулої та Майбутньої. Ми багато чуємо й говоримо, а чи багато ми робимо? Чи є ми, українці сучасного, творцями культури? …
12. Завдання по групах
1- а –проект заходів для покращення системи культури.
2- а – проект заходів (змін) до системи освіти.
13. Ведучий
1. Незалежно від того, гарні чи погані, реальні чи нереальні, досконалі чи недосконалі ці проекти, вони залишаться лише проектами, якщо ми пластуни, творці України Сучасної, не виконаємо свого завдання – не станемо провідниками своєї нації. А цю місію, ми мусимо виконати, щоб в Україні настало Велике Завтра, що з часом стане Великим Сьогодні.
14. Пісня “ Задивляюсь у твої зіниці”
15.Ведучий
Україна – це цілість поколінь минулих та майбутніх, де на їх межі є Україна Сучасна. І як і 91 рік тому, для нас, українських пластунів, дороговказом є Вірність Богу й Україні. Іскра…

СПИСОК ВИКОРИСТАНОЇ ЛІТЕРАТУРИ
1. Тисовський О. „Життя в Пласті”
2. Сич О. „Нарис з історії Пласту”
3. „Легіон. Книжечка таборовика ”
4. Ващенко О. „Виховання волі і характеру”
5. Співаник ВК
6. Старосольський Ю. „Велика Гра”

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

Оцінка *